Napisano 16 Marzec 200519 l Ale duzo fajnych renderkow :) nawet fajny ten zolty domek wyszedl ale za dlugo sie liczyl dlatego MINUS za to hehe hyhy jeśli chodzi o czas to odsyłam do pierwszego żółtego renderka, który liczył się 9 minut z hakiem :> Poszedłem oglądać film, więc żeby komputer się nie marnował, to dałem astronomiczne liczby w ustawieniach vraya i wyszło to większe coś. btw. zawsze chciałem mieć żółty domek :] javor - przywracasz mi wiarę scanline'a
Napisano 16 Marzec 200519 l witam. od jakiegos czasu obserwuje to co sie tu dzieje na forum. sam również walcze z renderingiem kuchni i niedługo coś wrzuce wsojego. Narazie mam jedno pytanko. czy mi się tylko wydaje czy sporo osób wywala szybe w oknie i renderuje bez niej? bo przy moich próbach wychodzi ze caustuics zwieksza czas renderingu znaczne (a fajnie jest jak widac promienie słońca na podłodze i odbicie wnętrza w szybie). chyba że z moim materiałęm na szybę jest cos nie tak.
Napisano 16 Marzec 200519 l Autor hmm w viz. raczej nie chodzi o symulacje az takiego szczebla ... daruj sobie caustics ... sa zbedne ... a co do szyby ... ja tam nic z nia nie robie , a jej material to EGZ Glass z vray.info beta materials a dzis zobaczymy co nowy Progressive Patch Tracing potrafi wyglada na to ze w nowym vrayu dali mini maxwella ... robi sie z tego niezly cukiereczek ...
Napisano 16 Marzec 200519 l oo już wiem czemu renderowało mi tyle ten drugi domeczek, byłbym zapomniał, że włączyłem kaustykę :D nic nie dało, ale przynajmniej iem że i tak wiem że raczej marny z niej pożytek w vis ;]
Napisano 16 Marzec 200519 l sam direct plus skylight wystarczy. w tym drugim to nie ma wogule cieni wlaczonych. 1 jest ok tylko GI bys wlaczyl :) kurcze... dobry ten scanline. a wszyscy jakis vrayow maxwellow i mentalow uzywaja phi Nie oswietlisz takiej sceny 1 directem. Bez skylighta sie raczej nie obejdzie, no chyba ze chce ci sie recznie ustawiac swiatelka :) No i wlasnie, glupek ze mnie :) Dzięki.
Napisano 16 Marzec 200519 l Renderer: Mental Ray Hardware: Athlon T-bird 1.33Ghz, 768 Ram SDR jako, że jeszcze nie dopracowalem techniki doboru parametrow FG wyszlo mi cos takiego... w nierozsadnym czasie :P Dwa światla: IES Sun, IES Sky. GI: 30000 photons per light FG: Samples 200, Radius max 0.1, min 0.01 Samples per pixel: min 1, max 4 , Mitchell. Reszta standardowo. Czas: 4h24m14s a tutaj zapomnialem o szybach :P Dwa światla: IES Sun, IES Sky. GI: 100000 photons per light FG: Samples 100, Radius max 1. Samples per pixel: min 4, max 16 , Mitchell. Reszta standardowo. Czas: 8h04m09s
Napisano 16 Marzec 200519 l sory za bezczelne ziarno :D jutro wrzuce czystsze. test PPT w VRayu. ustawienia.. vraylight nad domkiem mult 1.5, direct mult.0,6 + HDRI skyligkt mult 0.3. aha first / sec bounce: 0,6/0,4, lightcahe na oba, mode: PPT czas.. niepowiem :D
Napisano 16 Marzec 200519 l Tomek. jakis skylight by sie przydal. kome ale ziarno :D Jakie ustawienia mam podac ? first bounce tylko, standard. Caly problem polega chyba na ustawieniu odpowiednio swiatel ich intesywnosci i koloru. Przynajmniej w vrayu bo w mentalu jak widze to trzeba sie z ustawieniami jeszcze meczyc :D
Napisano 16 Marzec 200519 l bobby_digital: te ostatnie 3 renderki są oświetlone z mapki czy światłami ??
Napisano 16 Marzec 200519 l jest skyligh bobby:)tak chcialem zrenderowac przcie nie zawsz eslonce jest w zenicie i niebo bezchmurne...
Napisano 16 Marzec 200519 l Bobby_digital wow dawaj chłopie screeny błagam Cię i kolorki świateł (w liczbach oczywiscie) naprawde jedno z najlepszych o ile nie najlepsze
Napisano 16 Marzec 200519 l Swiatlami oswietlone. 3 vraylightami, tylko pierwszy direct + vraylight jako skylight. HDRI uzylem tylko do odbic w szybach. ok zachod slonca.. vray sphere jako slonce dalem bo niechcialem ostrych cieni, reszta vraylightow z mniejszym intensity 0.2 i 0.1 noi kolorek z trohe wiecej blackness ale b podobny jak dla slonca. aha noi no decay wlaczone dla wszystkich.
Napisano 16 Marzec 200519 l bobby, świetne zgranie tła ze śwaitłem, jakieś glowy by się jeszcze przydały, miodzio :)
Napisano 16 Marzec 200519 l ten to moze testowac... po 10 minutach ma rendery w takiej jakosci.. ehh JA CHCE TAKI SPRZET :P
Napisano 16 Marzec 200519 l nawet jeśli musisz czekać 15 min. na render to i tak nie jest chyba za dużo kome :> vray szybki jest.
Napisano 16 Marzec 200519 l 15 min to owszem nie wiele ale u mnie takie renderki zajeły by kompa na minimum 45 min
Napisano 16 Marzec 200519 l to tez do ustawiania swiatla nawet nie musicie wlanczac GI , a nawet jak wlanczacie do do testowych renderow wystarczy wszystko na low i rendery w minute macie :) moje ustawienia irr mapy to: (do wszystkich renderow takei same) min/max -3/0 clr tresh 0.35 nrm tresh 0.4 hsph 50 interp 20 tyle.
Napisano 16 Marzec 200519 l zaden :) w ps tylko odrobine rozjasnilem. tego 3 to wogule nietykalem, czysty render.
Napisano 16 Marzec 200519 l 15 minut.. chlopaki o czym wy gadacie! =] u mnie taka rozdzielczosc i jakosci zajelyby 4h conajmniej! utrudnia to swobodne testowanie ustawien ;)
Napisano 17 Marzec 200519 l NO to ja ze swoimi wypocinami ;) Pierwszy render: Scanline+light tracer, sky light multipler=0.85 direct light multipler=1 bounces=1 reszta standardowo czas około 10min Drugi render: brazil sky light mult=1 direct mult=1 samples:min=1 max=2 GI shade rate min= -1 max=0 View rate=17 sec rate=7 reszta normalnie czas= 6 min 20s Trzeci render: ustawienia jak wyżej tyle, że bounce podbite do 2 a czas 11m47s no i chyba za bardzo przepalony i za ziarnisty ;P Ale co mi tam ucze się :D Ogólnie wszystkie takie mizerne, ale jak ktoś używa brazila i ma jakieś rady to prosiłbym bardzo :)
Napisano 17 Marzec 200519 l scanline the bestest :) ale material szyb byc mogl poprawic, jakies odbicia dac.
Napisano 17 Marzec 200519 l Materiału szyb właśnie nie ma bo wychodziły jakieś głupoty ;) Może z wieczora coś zapodam (skanline powiadasz też mi się tak wydaje :P)
Napisano 17 Marzec 200519 l pada deszczyk pada, ze sniegiem skylight + photometric area + jakas hdr, plus 3 photo omni w srodku. Troche wiecej fotonow 3x wiecej niz default, ale nadal lipa bo kropelki troche zageszczaja. 2:47h Wschod slonca skylight + photo 10min, ustawienia niemal defaultowe BTW ten budynek cos zle przeskalowany jest, pietro wychodzi cos kolo 1,5m?
Napisano 17 Marzec 200519 l a te schody po prawej ?? 2h + s = 60-65 cm powinno byc :) fajny pomysl z tym deszczem.
Napisano 17 Marzec 200519 l Render brazil sky light mult=1 direct mult=1 samples:min=1 max=2 GI shade rate min= -1 max=0 View rate=20 sec rate=7 reszta normalnie czas= 9 min 30s. W sumie ustawienia to takie same jak moj post wcześniej tyle, że zminiłem mat szyb i kolorki świtełek:
Napisano 17 Marzec 200519 l Dobra na dzisiaj mam dość. To mój pierwszy spotkanie z V-ray i była ciekawa zabawa. Na razie nie jestem w stanie napisać co zmieniłem, raczej uczyłem sie metodą prób i błędów. W każdym razie są dwa światła: area omni na zewnątrz i omni w środku. Czas ok 6:30 min. A i nie ma szyb... jeszcze nie wiem jak to wszystko ustawić.
Napisano 18 Marzec 200519 l Tomek no teraz ladnie, wtedy za cciemny ten rog budynku byl wedlug mnie. I lepszy material szyby jesli wogule tam cos jest... to wazne, bez tego obrazek duzo traci.
Napisano 18 Marzec 200519 l Autor hmm no wszyscy fajnie fajnie ;] tylko pamietajcie o jednym ... bardzo zadko sie zdaza zeby ktos wam zlecil viz. z symulacją deszczu , mgły itp ... to taki bajer i watpie zeby sie w tym fachu przydal ... bardziej liczy sie czysty pogodny dzień i wyexponowana symulacja nocna ... boby - w twojej ostatniej (tej z takim pochmurnym wieczorem) pracy jest zle oswietlona ;] nie dosc ze na background slonce chowa sie za budynkiem w chmurach to i sam ooswietlenie wyglada jak studyjne ... ;] ale reszta ok .. .w szczegolnosci pierwsze ... pamietajcie ze wnetrze jest widocznei glownie w obszarach cienia ... tam gdzie jest oswietlone okno ciezko cos zobaczyc w srodku ogladajcie duzo fotografi budynkow ... starajcie sie wychwycic kolory ... zazwyczaj w viz wymagany jest ten ostry cien na elewacji ... widoczny ... wiec tak samo jak bajery z deszczem warto opanowac polaczenie skylight i direct (czy tam IES sun) ja moze dzis sie troche wezme do roboty i cos dam ;]
Napisano 18 Marzec 200519 l neutralnie bez bajerow.skylight + direct 0.2 ustawienia: ph.p.s.:500; ph.p.l:40k; decay 1.9; fg:300 rad:3-0.5;sampling 1-4, filtr mitchell czas:46m4sek troche nudne wyszlo jakies... drugi shot - ph.p.s:120,rad:0.18 fg:180 rad:1.8-0.12, reszta bez zmian czas:26min26sek. 2mromni w srodku, jeden na schodach. btw gladko wyszlo a tu nagle jakby przepalone piksele wyskoczyly na scianie. wierd...moze przez te setne w radiusach.?
Napisano 18 Marzec 200519 l no wiem, zgadzam sie z Toba :) nienaturalnie strasznie wyszlo... juz bylem zmeczony przy tym 3cim ;) heh ale i tak bardzo duzo sie nauczylem w tym watku. takze dzieki za niego :)
Napisano 19 Marzec 200519 l Hej wszystkim .Jestem zupelnie nowy i troche zielony, ale postanowilem przylaczyc sie do waszej zabawy .Moje ustawienia vray to min/max rate -3/1 clr tresh 0,3 nrm 0,4 hsph 50 inter 20 --- światła --- hdri + direct light 0,6
Napisano 20 Marzec 200519 l witam wszystkich. przede wszystkim gratuluje watku - bardzo udany i pouczajacy :] tylko strasznie meski! (nie zauwazylam tu w kazdym razie zadnej pani...) wprowadzam wiec pierwastek zenski,bo rownowaga musi byc! ;) oto moje "dzielo",bez zadnych wygibasow po prostu: brazil skylight (lekko niebieski) 0,9 (brazil shadows) jeden direct (lekko zolty) 0,88 image sampling min:1/max:2 czas renderingu niestety umknal mi ale sadze ze nie wiecej niz 15minut (640x480) no i mam pytanie.skad te syfy pokazane na drugim obrazku? jak sie tego pozbyc? probowalam samplingiem,ale nie wychodzilo...bu :/ prosze o komentarze. dziekuje :] pozdro!
Napisano 20 Marzec 200519 l Co do tych syfów to u mnie troszkę, ale naprawdę troszkę (znaczy powiem, że było lepiej niż normalnie, a i sampling u mnie nie pomagał): GI shade rate min= -1 max=0, ale też coś złego mi tam się dzieje ;( (strone wcześniej i 2 strony wcześniej są moje "domki" :)
Napisano 20 Marzec 200519 l witam wszystkich wrzucam swoje wypociny. W okanch dwa vray light i direct light. troche duzo sie renderowalo niestety ale niewiem ktore ustawienia mozna by zmniejszyc zeby przyspieszyc. a i zastanawiam sie na ile by sie skrocil czas renderingu na szybszej maszynie. bede wdzieczny za uwagi na moj rendering. pozdrawiam kordi ps. co do zalacznikow to mam zalaczac orginal renderingu czy zmniejszac jakosc? teraz musialem pogorszyc jakosc zeby sie zmiescilo.
Napisano 20 Marzec 200519 l ustawienia irr mapy to masz akurat niskie, kompa masz b podobnego do mojego wiec dziwie sie ze az 4h :) ustawienia materialow moga miec jeszcze duze znaczenie, oraz subdivs dla vraylightow- mniejsze. moze zmieniales cos w QMC samplerze?
Napisano 20 Marzec 200519 l aco to to QMC? najdlozej mi liczy prewass-y. a co do subdiv dla swiatel to zmniejszylem do 6 i rendering trwal 3h45m wiec niezbyt sie skrocil. co do ustawien to mam na vraylight-ach liczbe fotonow zwiekszana ze standardowych 150 do 600. a moze ten dlogi cas renderingu to problem to w ustawieniach global photon map? pozdrawiam kordi
Napisano 21 Marzec 200519 l w photonmapie na predkosc irrmapy ma wplyw convert i retrace tresh ale masz 0 wiec nierozumiem czemu tak dlugo. mozesz udostepnic swoj plik .max ?
Napisano 21 Marzec 200519 l ja stawiam na fotonki; jak się nimi bawię to zawsze są wolne, choć sam w tym raczkuję :/ zmniejszyłbym może 'search dist' i zwiększył 'max density', ale nie wiem jak to się odbije na jakości. próbowałeś może potraktować secondary bounces lightmap'ą? dla mnie masz spoko ustawienia; pewnie renderując oglądałeś jakiś film, stąd długi czas renderu :)
Napisano 21 Marzec 200519 l hmmm ... u mnie liczy pohoton mapę, nawet przy astronomicznych wartościach, tak szybko że muszę bardzo chcieć aby ją zobaczyć ... są zdecydowanie szybsze od lightmapy, chociaż bardziej zawodne, dlatego nie mogłem ich użyć w externalu :O
Napisano 21 Marzec 200519 l probowalem renderowc jeszcze raz ale wszystkei materialy zmienilem na jeden taki jak sciany. renderowalo sie 1,5h wiec mysle ze to moze kewestia materialow byloa. juz 1,5 jest chyba do zniesienia jak myslicie? pozdrawiam
Napisano 21 Marzec 200519 l bobby - może po prostu fotony lubią mój komputer? Ja się im nie dziwię, też go lubię . :] kordi - i tak sądzę, że robisz coś nie tak... może masz ustawione np. Low priority Thread w system, może masz ustawione delone triangilation/density (best) no nie wiem, antyaliasing zbyt wysoki, wszystko podnosi czas renderingu :O
Napisano 21 Marzec 200519 l hmm to chyba normalne, że na 1 materiale szybciej idzie render niż gdy kombinujesz z kilkoma, bardziej skomplikowanymi materiałami; 1,5h przy tej rozdziałce to ja na swoim kompie byłbym bardzo happy, choć ja mam tylko 'durnia' 700 :( Salvator: jak to ci liczy szybko przy astronomicznych wartościach? u mnie, żeby jako tako oświatlić scenę muszę wypluć kilkaset do kilku tysięcy 'diffuse subdivs' na światło; każda setka fotonów po prpstu zabija mi kompa; chcąc uzyskać podobną jakość rendera, tylko z lightmapą na 'sec. bounc.' dostaje znacznie ciekawsze czasy przy podobnej jakości obrazka. ale jak pisałem wcześniej, zaczynam dopiero się bawić i mogę coś mieszać :/
Napisano 21 Marzec 200519 l nie z twoimi ustawieniami. u mnie sie to liczylo 20min, tez mam 256 ramu i minimalnie szybszy procek 1,6 ghz. takze najlepiej by bylo jakbys dal scenke swoja i wtedy bedzie mozna sprawdzic. salvator nie przekonales mnie jakos :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto