Salvator Napisano 21 Marzec 2005 Napisano 21 Marzec 2005 doppelganger - fakt że może troszkę przesadziłem, ale raczej póki jest kilka świateł, każde po kilkaset, to raczej fotonmapa liczy się nie dłużej niż minutę, lightmapa (1000) dłużej się oblicza, sądzę że to zależy od konfiguracji komputera. edit: przykro mi bobby. tak na wszelki wypadek podaję konfigurację komputerka: P4 2.4 HT Prescott, dual 2x512mb ddr 400, baracuda 120gb, WinXP
kordi Napisano 21 Marzec 2005 Napisano 21 Marzec 2005 takze najlepiej by bylo jakbys dal scenke swoja i wtedy bedzie mozna sprawdzic. niemoge ci wyslac jakos na adres tu podany. odezwij sie na moj to ci scienke podesle.
mickey Napisano 22 Marzec 2005 Napisano 22 Marzec 2005 witam wszystkich :) nareszcie udało mi się zalogować na stronie i zamieścić swoje prace. Mało mam czasu a sprzęt też słaby ( PIII 800, 512 Mb RAM) ale coś udało się zrobić, choć czasy są dłuuugie :) Ustawienia do "House" : FIRST:IRR - min/max : -3/0, Clr:0,25, Nrm:0,2, Dist:0,7, HSph:70, Interp:20; SECONDARY: DIRECT CMPUT.:20/60; Enviroment :8 HDRI; światła 1 direct i 2x vraylight : diffuse sub:600.....teraz "KUCHNIA" : first: irr 100/30, medium; secondary: photon : bounce:10, search dist: 20, max phot.:30, max destiny:0; enviroment: 7; światła 1 direct/subd.-300, 2 x vraylight/subd.-300......oceńcie sami :))
mickey Napisano 22 Marzec 2005 Napisano 22 Marzec 2005 jeszcze jedno pytanie, może macie jakiś pomysł na zlikwidowanie białych plam na szkle ?,...jest też dziwna czarna elipsa w szkle na parterze, ...bo ta czarna kropka na murze to już przesada :))....jest jeszcze trochę brudów na zacienionej ścianie ale mało czasu i sprzęt słaby....jak ktoś ma na to pomysły to chętnie wysłucham :))
Sickiziu Napisano 22 Marzec 2005 Napisano 22 Marzec 2005 mickey - kuchnia - szafy lataja...bylo wczesniej o tym. - zewnetrze - plamy, plamy, plamy
Bobby_digital Napisano 22 Marzec 2005 Napisano 22 Marzec 2005 nie liczyles przypadkiem exterioru photonami ? bo te plamki to na fotony m iwygladaja.
macsowhat Napisano 22 Marzec 2005 Napisano 22 Marzec 2005 oto moje pierwsze wypociny. Mam problem ze szkłem ( nie chodzi o odbicia ktore narazie sa tak poprostu ) tylko o jego przezroczystosc - liczylem wszystko standartowo i tylko z primary bounces. Jako primary licze irradiance map - gdzy jest jeden prepass to widac to co za szklem , ale jest wiele bledow. gdy jest wiecej niz jeden prepass to nie widac co jest za szklem tak jak na 1 i 3. na obrazku 2 jest z jednym prepassemi jest kupa bledow. na 4 szklo jest wywalone ... jako swiatel uzylem target direct i skylighta hsv i reszta standart... jak zrobic fajne szklo ??
Bobby_digital Napisano 22 Marzec 2005 Napisano 22 Marzec 2005 banalnie prosto zrobic fajne szklo w vrayu :) dajesz maly reflection - tylko nie fresnel. affect shadows zazaczyc. dajesz max refraction, mozna odrobine foga dac. i do reflection enviroment HDRI mape i tyle :)
mickey Napisano 22 Marzec 2005 Napisano 22 Marzec 2005 witam ponownie :) wątek o "latających meblach czytałem wcześniej, ale czasu nie było aby to poprawić. Teraz już jest, ale jest inny problem: strasznie poszarpany jest ten render. Mam ustawiony w "Image sampler" typ "Adaptive subd." min/max : -3/1. Treshold: 0,1 ; Multipass i Rand a w "Global switches" :Maps i Filter maps bo mam tekstury również na ścianach. Poprzedni renderek kuchni wyszedł gładziej ale był ustawiony Treshold na : 0,001 !!! i czas był strasznie długiiiii. Nie siedzę na co dzień w MAX-ie więc mam duże braki, zaznaczyłem też FAA ale nie ruszałem ustawień bo nie wiem jak :(
mickey Napisano 23 Marzec 2005 Napisano 23 Marzec 2005 a tu poprawka domku, tylko first bounce : irr map ( poprzednio był jeszcze secondary bounce - direct computation (a nie photon map ), ale tylko plamy wyszły - chciałem bardziej rozświetlić wnętrze )
macsowhat Napisano 23 Marzec 2005 Napisano 23 Marzec 2005 Bobby - szklo w taki wlasnie sposob robilem poza zaznaczeniem Affect shadow. Problem polega na tym ze ciagle za szklem wychodza plamy ( w powinno to wygladac podobnie jak scena z wylaczanym szklem ). Im wiecej daje prepassow w irr mapie tym gorzej to wyglada... i nie wiem czy to wina wersji vraya czy ja cos zle robie ... ciagle nie jest przezroczyste tak jak powinno byc - na tym renderze widac to szczegolnie w dolnej czesci schodow - jakies dziwne rzeczy na nich wyskakuja ... oswietlenie - target direct lekko zolte mult 1.0 skylight lekko niebieski 0.7 reszta standart irr mapa high Adaptive qmc sampler min 0 max 3
Bobby_digital Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 nic specjalnie dziwnego nie widze na dole. affect shadows wlaczyles ? bo dlatego tak ciemno miales wczesniej. Pozatym intensywnosc swiatla masz mala wiec jasno wewnatrz nie bedziesz mial. aha noi jak dajesz reflect to mniej swiatla przechodzi wiec wcale nie powinno tak wygladac jak bez szyb
Traq Napisano 25 Marzec 2005 Napisano 25 Marzec 2005 no to teraz może ja. Obrazki liczone w mental ray'u oba poniżej 15 min. Do oświetlenia użyłem jednej mentalowskiej lampy omni oraz skylighta o kolorze niebieskim. Dokładne ustawienia w załączniku. :) aha scene umieściłem w kuli zeby mi sie fotony nie marnowały ;)
Bobby_digital Napisano 27 Marzec 2005 Napisano 27 Marzec 2005 :) za malo ramu mam by to renderowac w normalnej jakosci :)
kordi Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 wita. walcze ostatnio troche z domkiem ale mam problem z hdri. gdzies w jakim tutku wyczytalem ze mozna w bacground dac jedno zdjecie a dopieor w materiale w odbiciach wmontowac mape hdri. no i tak robie al niestety w szybie mi sie odbija hdri i background. czy jest jakis sposob zeby nie odbijac juz bacgroundu tylko hdri mpae? bo jak wrzucam mape hdri w background to ona jest kiepskiej jakosci na renderze w tle i to mi sie nie podoba. pomozcie prosze. kordi
Bobby_digital Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 w vrayu oprocz override GI enviroment jest tez override reflection/refraction enviroment. sprobuj tam wrzucic mape HDRI
polka dot Napisano 31 Marzec 2005 Napisano 31 Marzec 2005 cóż za zamczysko :O murarz chyba mial helikopter jak stawial sciane po prawej
technoon Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 witam!!! to moja pierwsza praca w tym watku wiec spodziewam sie otrej krytyki ;D Direct mul: 0.5 lekko zółte z cieniami Vray ustawienia to standard poza: włączone GI Enviroment 0.6 lekko zółte default light :off min rate :-4 max:rate: -3
Bobby_digital Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 kiepskie szyby, skylight jest zwykle niebieski, trohe baboli GI.
tracid Napisano 7 Kwiecień 2005 Napisano 7 Kwiecień 2005 No no "interior 5a" jest wypasiony. Dosłownie jak zdjęcie :) Naprawde wielkie brawa. Nie mam do czego się przyczepić :P
mickey Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 a tu jeszcze raz kuchnia :) światło chyba lepsze ale nie wiem dlaczego takie "dziwactwa" na oknie wylazły - może to wynik małego subd w materiale szkła ?....
Gość Atuna Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 wiosna idzie i wszystkich wywiało w exterior. Szkoda że wszytko tak nijak przyschło.
Boomth Napisano 25 Kwiecień 2005 Napisano 25 Kwiecień 2005 Fajniutki wątek ;) zawsze mialem problemy z oswietleniem wnętrz :/ vraya mam 2 dzień więc wyszło jak wyszło, nie bluzgajcie za bardzo :) niewiem jeszcze zbytnio z czym sie go je :), ale na 1000% jest lepiej niz jak bawilem się z radiosity, to była jedna wielka porazka :/. Wiem, ze jest jeszcze sporo bugów, i cienie nie są jeszcze dokładne,ale jak wrzucilem irradiance map na very high i HSph zwiększyłem na 50 to czas renderingu mnie przestraszył :) zostawie kiedys na noc moze się wyrobi :D.Mam od razu kilka pytanek: jak tą scenke mozna bardziej przypalic bo niemam koncepcji a wydaje mi się jeszcze troszkę za ciemna, jak zwiększam multipiler to jest za bardzo przypalony przy oknach, zwiększenie skylight podobny efekt :/, 2 pytanko dlaczego nie renderuje mi materialow? tzn chcialem wrzucic sobie chrom na tą poręcz (podstawowy material maxa raytrayce/chrome white) i wyszła czarna :/ pozatym po wrzuceniu materiałów światło za bardzo odbija sie chyba od elementów i ściana koło kanap np. robi mi się czerwona :/, wiem ze w wersji advance vray ma chyba wlasne materialy takze swiatla, w wersji free niczego takiego niema :( niewiem moze w maxie 6 materialy architectural zachowują się inaczej z vrayem free? czekam na komentarze, jakąś pomoc ;) pozdro Parametry: 3dmax5 + Vray free 1.9.03n 1 swiatlo spot target, lekko żółte mutilplier 0,6 vray shadows indirect ilumination: multiplier 1,5 secondary 1,0 HSph 15, interp. 50 Direct computation: Subdivs: 2 Depth:18 Irradiance map: high skylight: biały reszta domyślna.
Bobby_digital Napisano 25 Kwiecień 2005 Napisano 25 Kwiecień 2005 niestety materialy retrace sa wysoko NIEzalecane z vrayem. z architectural tez moga byc problemy. 1.colormapping --> dark multiplier 2. zmniejszyc generate GI dla kanapy w opcjach obiektu
Damian! Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 Moja proba pewnie bedzie błędów troche ale coz.. raz sie zyje:) Ustawienia: Antyalising standard reszta w załaczniku Swiatła to 1 direct 0.7; i skylight 1.0 I jeszze Bobby jesli mozna do szkła pytanie! " dajesz maly reflection - tylko nie fresnel. affect shadows zazaczyc. dajesz max refraction, mozna odrobine foga dac. i do reflection enviroment HDRI mape i tyle :)" Wszystko oki tylko gdzie jest przy reflection envirement?? zeby Hdri wrzucić?? Dawalem do kwadracika przy reflection najpierw VrayHDRI, innym razem Vray Map i tam była zakladka wlasnie taka, przy opcji reflection, czy to tam ??? Jeszcze słabo znam vraya wiec sorki jesli to głuie pytanie. Dzieki i pozdrawiam!!
Bobby_digital Napisano 1 Maj 2005 Napisano 1 Maj 2005 nie, masz zakladke enviroment w opcjach vraya.... override maxs GI oraz reflection&refraction.
Damian! Napisano 1 Maj 2005 Napisano 1 Maj 2005 nie, masz zakladke enviroment w opcjach vraya.... override maxs GI oraz reflection&refraction. Dziekuje! Wyszło teraz cos takiego. Do tego zebym był zadowolony jesszcze daleko ale zawsze do przodu:) AA - standard GI - primary Irradient map mpl 0,9 secondary QMC mpl 0,9 QMC GI - sub 40 secondary 3 Irridiant map- HIGH HSV reszta standard. Swiatła - direct 0,6 lekko pomaranczowy, skylight 0,9 lekko zołty, i hdri Co mozna jeszcze poprawic zeby Gi było lepiej widoczne?
Marcin Napisano 10 Maj 2005 Autor Napisano 10 Maj 2005 ma nadzieje ze niedlugo ... mam teraz maly zapiernicz wiec szybko nie bedzie ... co nei znaczy ze wogle ;] planuje zrobic male biuro ... zobaczymy co z tego wyjdzie ... cierpliwosci ... nie dam wątkowi umrzeć ;]
Marek G Napisano 27 Maj 2005 Napisano 27 Maj 2005 Marcin: kiedy zrobisz te biuro.czekam z niecierpliwością
Marcin Napisano 27 Maj 2005 Autor Napisano 27 Maj 2005 narazie robie gabinet ale nie bedzie to scena do light contestu ... poczekamy zobaczymy ... postaram sie cos zrobic neidlugo
pchelka Napisano 10 Czerwiec 2005 Napisano 10 Czerwiec 2005 panowie podpowiedz cie prosze jak uzyskujecie w oknach lub światłach efekt tej białej poświaty jakby mistic tray :D:D ??? czy to jest volumetric jakiś czy co??? zwłaszcza widać to w pierwszych 2 scenkach
Marcin Napisano 10 Czerwiec 2005 Autor Napisano 10 Czerwiec 2005 http://www.neilblevins.com/cg_education/specular_bloom/specular_bloom.htm
pchelka Napisano 10 Czerwiec 2005 Napisano 10 Czerwiec 2005 dzięki marcin ... dziś się zajme przeglądaniem tego tutka :)
mentaller Napisano 2 Lipiec 2005 Napisano 2 Lipiec 2005 kiedy pojawi się coś nowego? bo nie sądze by marcin pozwolił umrzeć temu wątkowi;-) ...
polka dot Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 swiatla: target direct mult 4 skylight mult 2,6 color mapping: exponental czas 45 minut na duron600, jeszcze sie musze duzo nauczyc :)
Hindus Napisano 23 Lipiec 2005 Napisano 23 Lipiec 2005 gdyby nie ten stół to byłby fajny kawałek rendera ;)
mtdaddy Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 Panowie i Panie potrzebuję pomocy w oświetleniu, walczę z tą scenką i nie mogę osiągnąć niczego zadowalającego. Może podsuniecie kilka pomysłow jakich świateł użyć i ilu ewentualnie, coś mi nie idzie z tą sceną. Render to Vray. Za wszelką pomoc dziękuję
Hindus Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 no więc tak - oświatlenie zewnętrzne : wywalasz ten vray light spod sufitu, vray light w oknie zostaje , dajesz jakis direct light na słońce - reszta to dobre ustawiania vraya i siły świateł etc ;) multipy musisz patrzec ale tak średnio ja daje u siebie na 3..czkaj jak sciagne ciagnac pornucha ;) to zassam maxa 7 i zainstaluje vraya to będzie lepiej ;) bo jak zasysam wiecej niz 1 plik to kicha z tego internetu wychodzi ;) a na ten czas daj ustawiania vraya pod f10
mtdaddy Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 troszkę pozmieniałem tak jak hindus radził (direct +1vray light) i jest nieznacznie lepiej :) popróbuję jeszcze to poprawić wieczorem i może jeszcze zmierzyć się z photometric lights żeby zrobić oświetlenie wewnętrzne.
Hindus Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 jak długo to sie renderowało ? daj render bez materiałów i pokaż ustawienia exponential czy jak to tam sie nazywa :] aha w light settings zmieniałes coś ?
mtdaddy Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 nie mam już do tego siły, im dłużej nad tym siedzę tym gorzej wszystko wychodzi. Pierwsza próba z photometric lights poniżej (błędów ogrom). hindus - co do exponential to Type - Exponential dark mult. 1,5 bright mult. 2,0 Jak chce Ci się pobawić to mogę przesłać scenkę na maila (choć trochę się wstydzę tych wszystkich baboli ;) może coś wymyślisz, nigdy nie miałem aż tak dużych problemów z oświetleniem.
Marcin Napisano 25 Lipiec 2005 Autor Napisano 25 Lipiec 2005 eh ;] bright multiplier to parametr ktory rozjasnia miejsca jasne ... czyli tego raczej nie chcemy ... wroc z nim do poziomu 1.0 dark multiplier rozjasnia ciemne miejsca sceny ... a tu juz inna bajka wiec zwieksz go do max. 2.0 (najlepiej taki zostaw) zapewne swiatlo bedzie padalo z tego malutkiego okna ... daj tam vraylighta w okno z kolorem jasno niebieskim ... i multiplier w okolicach 6-8 nie ma tu sensu dawac zadnego direct lighta ... okno jest za male ale jesli sie skusisz to daj directa z kolorem lekko beżowym z multiplier 4 z tym ze wtedy to bedize juz drugie zrodlo swiatla i bedizesz musial zmniejszyc multiplier vray lighta do 1,5 jesli chcesz zeby scena wygladala w miare naturalnie to zrob ja tak zeby byla w miare realnie zbudowana ... zadnych otwartych scianek za kamera ktore mialy by rozjasnic scene jesli w planach nia ma tam okien ... jesli renderujesz z lightmapą to nie uzywaj idealnie bialych kolorów ... gryzie sie z tym troche ... jesli chcesz to mzoesz wyslac mi scene na [email protected] jesli sam niczego nie wymyslisz to moze ci pomoge ... tylko spakuj plik *.max rarem albo zipem bo nie bede odbierac 40 mb plikow jak to czasem ludzie potrafią wylsac ;]
chveti Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 skąd te IES'y? btw.Marcin nie opierdzielaj sie , nową scenę wrzuć!!!
mtdaddy Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 Marcin dzięki za wszelkie uwagi,na pewno się przydadzą później spróbuję się do nich zastosować. Scenkę wysłałem bo chce zobaczyć jakieś dobre rozwiązanie tego wszystkiego :)
DraB Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 To ja moze poprosze o cos z innej beczki. CHcialbym zeby ktos kto sie zna przygotowal dla mnie (wszystkich) , taki mini slowniczek z wytlumaczeniami co jest co i doczego z zakresuu: VRAy: Irradiance Map. Wiecie Min Rate, Max RAts, cl tresz, hsp subdivs itp. Bardzo by mi sie to przydalo :) ot taka czesc teoretyczna. Z gory Thx :)
xeav Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 taki mini slowniczek \ na spot3d masz wszystko opisane...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się