Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

doppelganger - fakt że może troszkę przesadziłem, ale raczej póki jest kilka świateł, każde po kilkaset, to raczej fotonmapa liczy się nie dłużej niż minutę, lightmapa (1000) dłużej się oblicza, sądzę że to zależy od konfiguracji komputera.

edit: przykro mi bobby. tak na wszelki wypadek podaję konfigurację komputerka:

P4 2.4 HT Prescott, dual 2x512mb ddr 400, baracuda 120gb, WinXP

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

takze najlepiej by bylo jakbys dal scenke swoja i wtedy bedzie mozna sprawdzic.

 

niemoge ci wyslac jakos na adres tu podany. odezwij sie na moj to ci scienke podesle.

Napisano

4.jpg

Kuchnia_vr_7.jpgwitam wszystkich :) nareszcie udało mi się zalogować na stronie i zamieścić swoje prace. Mało mam czasu a sprzęt też słaby ( PIII 800, 512 Mb RAM) ale coś udało się zrobić, choć czasy są dłuuugie :) Ustawienia do "House" : FIRST:IRR - min/max : -3/0, Clr:0,25, Nrm:0,2, Dist:0,7, HSph:70, Interp:20; SECONDARY: DIRECT CMPUT.:20/60; Enviroment :8 HDRI; światła 1 direct i 2x vraylight : diffuse sub:600.....teraz "KUCHNIA" : first: irr 100/30, medium; secondary: photon : bounce:10, search dist: 20, max phot.:30, max destiny:0; enviroment: 7; światła 1 direct/subd.-300, 2 x vraylight/subd.-300......oceńcie sami :))

Napisano

jeszcze jedno pytanie, może macie jakiś pomysł na zlikwidowanie białych plam na szkle ?,...jest też dziwna czarna elipsa w szkle na parterze, ...bo ta czarna kropka na murze to już przesada :))....jest jeszcze trochę brudów na zacienionej ścianie ale mało czasu i sprzęt słaby....jak ktoś ma na to pomysły to chętnie wysłucham :))

Napisano

oto moje pierwsze wypociny. Mam problem ze szkłem ( nie chodzi o odbicia ktore narazie sa tak poprostu ) tylko o jego przezroczystosc - liczylem wszystko standartowo i tylko z primary bounces. Jako primary licze irradiance map - gdzy jest jeden prepass to widac to co za szklem , ale jest wiele bledow. gdy jest wiecej niz jeden prepass to nie widac co jest za szklem tak jak na 1 i 3. na obrazku 2 jest z jednym prepassemi jest kupa bledow. na 4 szklo jest wywalone ...

jako swiatel uzylem target direct i skylighta

hsv i reszta standart... jak zrobic fajne szklo ??

Napisano

banalnie prosto zrobic fajne szklo w vrayu :) dajesz maly reflection - tylko nie fresnel. affect shadows zazaczyc. dajesz max refraction, mozna odrobine foga dac. i do reflection enviroment HDRI mape i tyle :)

Napisano

witam ponownie :) wątek o "latających meblach czytałem wcześniej, ale czasu nie było aby to poprawić. Teraz już jest, ale jest inny problem: strasznie poszarpany jest ten render. Mam ustawiony w "Image sampler" typ "Adaptive subd." min/max : -3/1. Treshold: 0,1 ; Multipass i Rand a w "Global switches" :Maps i Filter maps bo mam tekstury również na ścianach. Poprzedni renderek kuchni wyszedł gładziej ale był ustawiony Treshold na : 0,001 !!! i czas był strasznie długiiiii. Nie siedzę na co dzień w MAX-ie więc mam duże braki, zaznaczyłem też FAA ale nie ruszałem ustawień bo nie wiem jak :(Kuchnia_vr_8.jpg

Napisano

a tu poprawka domku, tylko first bounce : irr map ( poprzednio był jeszcze secondary bounce - direct computation (a nie photon map ), ale tylko plamy wyszły - chciałem bardziej rozświetlić wnętrze )5.jpg

Napisano

Bobby - szklo w taki wlasnie sposob robilem poza zaznaczeniem Affect shadow. Problem polega na tym ze ciagle za szklem wychodza plamy ( w powinno to wygladac podobnie jak scena z wylaczanym szklem ). Im wiecej daje prepassow w irr mapie tym gorzej to wyglada... i nie wiem czy to wina wersji vraya czy ja cos zle robie ... ciagle nie jest przezroczyste tak jak powinno byc - na tym renderze widac to szczegolnie w dolnej czesci schodow - jakies dziwne rzeczy na nich wyskakuja ...

oswietlenie - target direct lekko zolte mult 1.0

skylight lekko niebieski 0.7

reszta standart

irr mapa high

Adaptive qmc sampler min 0 max 3

Napisano

nic specjalnie dziwnego nie widze na dole. affect shadows wlaczyles ? bo dlatego tak ciemno miales wczesniej. Pozatym intensywnosc swiatla masz mala wiec jasno wewnatrz nie bedziesz mial.

aha noi jak dajesz reflect to mniej swiatla przechodzi wiec wcale nie powinno tak wygladac jak bez szyb

Napisano

no to teraz może ja. Obrazki liczone w mental ray'u oba poniżej 15 min.

Do oświetlenia użyłem jednej mentalowskiej lampy omni oraz skylighta o kolorze niebieskim. Dokładne ustawienia w załączniku. :) aha scene umieściłem w kuli zeby mi sie fotony nie marnowały ;)

Napisano

wita.

walcze ostatnio troche z domkiem ale mam problem z hdri.

gdzies w jakim tutku wyczytalem ze mozna w bacground dac jedno zdjecie a dopieor w materiale w odbiciach wmontowac mape hdri. no i tak robie al niestety w szybie mi sie odbija hdri i background. czy jest jakis sposob zeby nie odbijac juz bacgroundu tylko hdri mpae?

bo jak wrzucam mape hdri w background to ona jest kiepskiej jakosci na renderze w tle i to mi sie nie podoba.

pomozcie prosze.

 

kordi

Napisano

witam!!!

 

 

to moja pierwsza praca w tym watku wiec spodziewam sie otrej krytyki ;D

 

Direct mul: 0.5 lekko zółte z cieniami Vray

 

ustawienia to standard poza:

 

włączone GI Enviroment 0.6 lekko zółte

default light :off

min rate :-4

max:rate: -3

Napisano

a tu jeszcze raz kuchnia :) światło chyba lepsze ale nie wiem dlaczego takie "dziwactwa" na oknie wylazły - może to wynik małego subd w materiale szkła ?....Kuchnia_vr_12.jpg

Napisano

wiosna idzie i wszystkich wywiało w exterior.

Szkoda że wszytko tak nijak przyschło.

Napisano

Fajniutki wątek ;) zawsze mialem problemy z oswietleniem wnętrz :/ vraya mam 2 dzień więc wyszło jak wyszło, nie bluzgajcie za bardzo :) niewiem jeszcze zbytnio z czym sie go je :), ale na 1000% jest lepiej niz jak bawilem się z radiosity, to była jedna wielka porazka :/. Wiem, ze jest jeszcze sporo bugów, i cienie nie są jeszcze dokładne,ale jak wrzucilem irradiance map na very high i HSph zwiększyłem na 50 to czas renderingu mnie przestraszył :) zostawie kiedys na noc moze się wyrobi :D.Mam od razu kilka pytanek: jak tą scenke mozna bardziej przypalic bo niemam koncepcji a wydaje mi się jeszcze troszkę za ciemna, jak zwiększam multipiler to jest za bardzo przypalony przy oknach, zwiększenie skylight podobny efekt :/, 2 pytanko dlaczego nie renderuje mi materialow? tzn chcialem wrzucic sobie chrom na tą poręcz (podstawowy material maxa raytrayce/chrome white) i wyszła czarna :/ pozatym po wrzuceniu materiałów światło za bardzo odbija sie chyba od elementów i ściana koło kanap np. robi mi się czerwona :/, wiem ze w wersji advance vray ma chyba wlasne materialy takze swiatla, w wersji free niczego takiego niema :( niewiem moze w maxie 6 materialy architectural zachowują się inaczej z vrayem free? czekam na komentarze, jakąś pomoc ;) pozdro

 

Parametry:

3dmax5 + Vray free 1.9.03n

1 swiatlo spot target, lekko żółte mutilplier 0,6 vray shadows

indirect ilumination:

multiplier 1,5 secondary 1,0

HSph 15, interp. 50

Direct computation:

Subdivs: 2

Depth:18

Irradiance map: high

skylight: biały

reszta domyślna.

Napisano

Moja proba pewnie bedzie błędów troche ale coz.. raz sie zyje:)

Ustawienia:

Antyalising standard

reszta w załaczniku

Swiatła to 1 direct 0.7; i skylight 1.0

 

I jeszze Bobby jesli mozna do szkła pytanie!

" dajesz maly reflection - tylko nie fresnel. affect shadows zazaczyc. dajesz max refraction, mozna odrobine foga dac. i do reflection enviroment HDRI mape i tyle :)"

Wszystko oki tylko gdzie jest przy reflection envirement?? zeby Hdri wrzucić?? Dawalem do kwadracika przy reflection najpierw VrayHDRI, innym razem Vray Map i tam była zakladka wlasnie taka, przy opcji reflection, czy to tam ??? Jeszcze słabo znam vraya wiec sorki jesli to głuie pytanie.

Dzieki i pozdrawiam!!

Napisano
nie, masz zakladke enviroment w opcjach vraya.... override maxs GI oraz reflection&refraction.

Dziekuje!

 

Wyszło teraz cos takiego. Do tego zebym był zadowolony jesszcze daleko ale zawsze do przodu:)

 

AA - standard

GI - primary Irradient map mpl 0,9

secondary QMC mpl 0,9

QMC GI - sub 40 secondary 3

Irridiant map- HIGH

HSV

reszta standard.

 

Swiatła - direct 0,6 lekko pomaranczowy, skylight 0,9 lekko zołty, i hdri

 

Co mozna jeszcze poprawic zeby Gi było lepiej widoczne?

Napisano

ma nadzieje ze niedlugo ... mam teraz maly zapiernicz wiec szybko nie bedzie ...

 

co nei znaczy ze wogle ;]

 

planuje zrobic male biuro ... zobaczymy co z tego wyjdzie ... cierpliwosci ... nie dam wątkowi umrzeć ;]

Napisano

panowie podpowiedz cie prosze jak uzyskujecie w oknach lub światłach efekt tej białej poświaty jakby mistic tray :D:D ??? czy to jest volumetric jakiś czy co??? zwłaszcza widać to w pierwszych 2 scenkach

Napisano

Panowie i Panie potrzebuję pomocy w oświetleniu, walczę z tą scenką i nie mogę osiągnąć niczego zadowalającego. Może podsuniecie kilka pomysłow jakich świateł użyć i ilu ewentualnie, coś mi nie idzie z tą sceną. Render to Vray.

Za wszelką pomoc dziękuję

Napisano

no więc tak - oświatlenie zewnętrzne : wywalasz ten vray light spod sufitu, vray light w oknie zostaje , dajesz jakis direct light na słońce - reszta to dobre ustawiania vraya i siły świateł etc ;) multipy musisz patrzec ale tak średnio ja daje u siebie na 3..czkaj jak sciagne ciagnac pornucha ;) to zassam maxa 7 i zainstaluje vraya to będzie lepiej ;) bo jak zasysam wiecej niz 1 plik to kicha z tego internetu wychodzi ;) a na ten czas daj ustawiania vraya pod f10

Napisano

troszkę pozmieniałem tak jak hindus radził (direct +1vray light) i jest nieznacznie lepiej :) popróbuję jeszcze to poprawić wieczorem i może jeszcze zmierzyć się z photometric lights żeby zrobić oświetlenie wewnętrzne.

Napisano

jak długo to sie renderowało ? daj render bez materiałów i pokaż ustawienia exponential czy jak to tam sie nazywa :] aha w light settings zmieniałes coś ?

Napisano

nie mam już do tego siły, im dłużej nad tym siedzę tym gorzej wszystko wychodzi.

Pierwsza próba z photometric lights poniżej (błędów ogrom).

hindus - co do exponential to

Type - Exponential

dark mult. 1,5

bright mult. 2,0

Jak chce Ci się pobawić to mogę przesłać scenkę na maila (choć trochę się wstydzę tych wszystkich baboli ;) może coś wymyślisz, nigdy nie miałem aż tak dużych problemów z oświetleniem.

Napisano

eh ;]

 

bright multiplier to parametr ktory rozjasnia miejsca jasne ... czyli tego raczej nie chcemy ... wroc z nim do poziomu 1.0

 

dark multiplier rozjasnia ciemne miejsca sceny ... a tu juz inna bajka wiec zwieksz go do max. 2.0 (najlepiej taki zostaw)

zapewne swiatlo bedzie padalo z tego malutkiego okna ... daj tam vraylighta w okno

 

z kolorem jasno niebieskim ... i multiplier w okolicach 6-8

 

nie ma tu sensu dawac zadnego direct lighta ... okno jest za male

 

ale jesli sie skusisz to daj directa z kolorem lekko beżowym z multiplier 4 z tym ze wtedy to bedize juz drugie zrodlo swiatla i bedizesz musial zmniejszyc multiplier vray lighta do 1,5

 

jesli chcesz zeby scena wygladala w miare naturalnie to zrob ja tak zeby byla w miare realnie zbudowana ...

 

zadnych otwartych scianek za kamera ktore mialy by rozjasnic scene jesli w planach nia ma tam okien ...

 

jesli renderujesz z lightmapą to nie uzywaj idealnie bialych kolorów ... gryzie sie z tym troche ...

 

jesli chcesz to mzoesz wyslac mi scene na [email protected] jesli sam niczego nie wymyslisz to moze ci pomoge ... tylko spakuj plik *.max rarem albo zipem bo nie bede odbierac 40 mb plikow jak to czasem ludzie potrafią wylsac ;]

Napisano

Marcin dzięki za wszelkie uwagi,na pewno się przydadzą później spróbuję się do nich zastosować. Scenkę wysłałem bo chce zobaczyć jakieś dobre rozwiązanie tego wszystkiego :)

Napisano

To ja moze poprosze o cos z innej beczki. CHcialbym zeby ktos kto sie zna przygotowal dla mnie (wszystkich) , taki mini slowniczek z wytlumaczeniami co jest co i doczego z zakresuu: VRAy: Irradiance Map. Wiecie Min Rate, Max RAts, cl tresz, hsp subdivs itp. Bardzo by mi sie to przydalo :) ot taka czesc teoretyczna. Z gory Thx :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności