RA Napisano 30 Styczeń 2006 Napisano 30 Styczeń 2006 Widac. :) Trochę przesadziłeś z nasyceniem koloru, ale nie jest żle. W paru miejcach (np. szafki w tle) wychodzą babole, to chyba AA. :)
Kronos Napisano 31 Styczeń 2006 Napisano 31 Styczeń 2006 Ok, poprawiłem anti-aliasing przez co musiałem też polepszyć jakość GI i do czasu renderu dodało mi godzinkę :) teraz 1 godz. 43 minuty, szkoda tylko, że zapisałem jako jpg i trochę straciłem na jakości ... Tak jak poprzednio, na początek po Gimp'ie I bez kontrastowania pozdrawiam
MF Napisano 1 Luty 2006 Napisano 1 Luty 2006 To moze zabawimy sie z inna scena ;). Mozna ja pobrac stad: http://rapidshare.de/files/12333906/classroom.rar.html Jedno swiatelko spot. AA 2/5... First bounce: QMC samples 50 Second Bounce: Light cache. (jak bedziecie chcieli to moge wrzucic screen ;) ) ...
Bobby_digital Napisano 2 Luty 2006 Napisano 2 Luty 2006 ha! szybciej ;) irr + lc ustawienia raczej przypadkowe :) slonce - vralight sphere 22 subdivs antialisaing - qmc 1 4 qmc sampler - noise tresh 0,001
Marcin Napisano 2 Luty 2006 Autor Napisano 2 Luty 2006 panowie, zapominacie sie o idei tego wątku wiec prosil bym o jakis opis/ustawienia
PENdzel Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Moze i szypciej BOBY ale niestety nie dokladnie - ludzie szading gi to b. wazna rzecz :D bez prawidlowego szadingu nigdzie nie zajdzimy... wszystko wyjasnia obrazek po lewej "noga" Boba - gdzies zniknol cien i AA raczej jest do d... :D po prawej obrazek Meta ktory razem liczylismy :D noga Boba niestety fruwa w powietrzy nie rzuca powracajacych cieni (reciv shadow) czyli Gi jest uproszczony i zblurowany - nie wiem czy o to chodzi w tym watku by renderowac zle i szypko - czy dobrze i szypko ale .... :D co do ustawien u nas to nie ma co zmieeszczac bo to defoltoiwy LC + qmc samplowany na 50 AA to QMC 2/5 co daje nam ladny kontrast outlainow...
PENdzel Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Pokusilem sie o zrenderowanie ustawien Boby na moich swiatelkach wyszlo to: niestety ustawienia renderingu uwazam za niewlasciwe. huh az 2 posty na forum po 2 latach milczenia - niezle :D pozdrawiam :D
Bobby_digital Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 no raczej mi chodzilo o szybko ... z texturami i tak tych cieni nie bedzie widac. poza sufitem :) a na jakim sprzecie renderowaliscie ? ile subdivs w LC ?
PENdzel Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 uwierz mi bedzie widzac ... - w PL to mozesz takie rendery wciskac developerom ale nie na zachodzie. (wiemy bo juz zostalismy kiedys pouczeni ze meble fruwaja....) a co do sprzetu to czesc naszej farmy ktora wlasnie jest montowana: samo liczenie irr i renderowanie to okolo 2 min 30 sec - niestety LC sie nie rozklada na poszczegolne racki.
PENdzel Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 a LC jak u Ciebie - to sa dokladnie Twoje ustawienia...
Bobby_digital Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 cos jeszcze musieliscie zmienic w ustawieniach bo straszne ziarno dostaje...
PENdzel Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 nic - ja skasowalem ustawienia vraya ustawiajac mentala - pozniej wybralem znow vraya a nastepnie posluzylem sie woim skcreenem z ustawien PS nie bujcie sie ziarna - 8 lat skanowalem slajdy ziarno szczegolnie w poligrafi jest potrzebne. (przy gradientach nieodzowne....)
Marcin Napisano 3 Luty 2006 Autor Napisano 3 Luty 2006 witam ;] dawno nic tu nie dawalem, a to jak by przez rok nie byc w swoim domu no ale do rzeczy ustawienia irr - Medium hsph - 75 interp- 40 reszta standard lc - to samo co u bobbyego tylko dodane prefilter z wartoscią 10 qmc z noise threshold 0,05 i min samples 12 color mapping exponetial 1, 1 render szedl w 1h 15min ale to wina AA (adaptive subdv. z threshold 0,05) skylight błekitny z multiplier 7 materialy standardowe, blaty z gloossy 0,8 i wlaczona interpolacją na ustawieniach : min max - -3 , 0 clr - 0,2 nrml- 0,2 interpolation samples 120 a i chce poruszyc kwestje "białych renderów", bo nie wiem jaki ma sens renderowac interiory z jednym materialem na calym modelu. Pendzel i Bobby - powinniscie juz wiedziec ze to i tak nic nie daje ;] jazda zaczyna sie z materialami i wtedy kompletnie sie zmienia cale oswietlenie sceny
Marcin Napisano 3 Luty 2006 Autor Napisano 3 Luty 2006 render ma wiele niedopatrzen , nieostre cienie i zaciemnienia przy metalowych stelarzach krzeseł i biurek, ale nie mowimy tu o ideale, tylko o tym co jest wazne w wizualizacji element docelowy jakim jest inwestor pakujący kase w prezentacje takich rzeczy tak naprawde nie dopatruje sie tych szczegolów, wazne jest ogolne wrazenie i te "ciepło" o ktorym tak czesto sie mowi przy zleceniach wiec starajcie sie stwarzac cos co nie jest sztuką dla sztuki a cos obiegającego w obie strony, kompromis miedzy jakoscią a sztuką o to wlasnie chodzi, prezentacja ktora sie sprzeda
-=S3B=- Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Piekna robota Marcin! Swieciles tylko skylightem czy dawales jeszcze swiatla w oknach?
Gordy Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 przerobi mi ktoś scenke na obj'a w quadach?x2 Proszę.
Marcin Napisano 3 Luty 2006 Autor Napisano 3 Luty 2006 model w quadach obj http://rapidshare.de/files/12477947/classroom.rar.html poprzedni post skasowalem, nie dubluj raz wystarczy :>
RA Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Ułaaa, słodziutko, tylko te przyciemnienia przy stykających się obiekatch są be. :)
MF Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Wkoncu sie cos ruszylo w tym watku ;)... Marcin - Calkiem zgrabnie wyszlo, chociaz widac troche niedokladnosci. A co do tego ze z materialami wyglada inaczej to nie musisz tego nikomu mowic. Chcialbym zaznaczyc ze to samo mowilem Tobie przy okazji liczenia photon map z bialymi shaderami :P:P.... Pozdrawiam
PENdzel Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 no nie - moderatorzy ktorzy wprowadzaja ludzi w blad uczac zlego renderowania? Cos nowego :D bosz.... na pierszy rzut oka niby ok. ale - e niedokladnosci jest sopro ale skoro to watek uczacy niedokladnego renderingu to moze uzywac lepiej scaneline skoro gi potraktowane jest tak masakrycznie hehe latajace krzesla - widze ze nikt tu chyba nigdy animacji nie robil.... szkoda - ale do rzeczy zrenderujcie sobie przez noc kilkadziesiat klatek animacji z takimi ustawieniami ze skretem kamery 90 stopni.... to zobaczycie co sie dzieje (fickering na calego hehehe) - inna sprawa ze zaden porzadny deweloper co nie ma -3 na kazdym oku tego nie kupi :D wniosek - render musi trwac - nei wazne czy to mental/vray/maxwel mozna robic cos dokladnie lub jechac po lepkach - ja wole dokladnie przynajmniej nie ma rozczarowania po nocnym renderowaniu animacji heheh Maxwell zreszta jest najszypszy z moich doswiadczen szczegolnie RC5.7... pewnie powiecie ze nie. - ale sprobujcie ustawic porzadnie GI - (nei zeby przegiac ale tak by nie bylo "fikania" plam miedzy klatkami. i na koniec - myslalem ze forum jest by uczyc - a nie fejkowac :D chyba ze uczy fejkowac - prowizorka domena polakow? ciekawe kiedy wam sie dach zwali na glowy pod naporem sniegu - tzn fejkow :D - Tu kieruje to zwolennikow slabego blurowanego GI.... Tych ktorzy nigdy nawet nie uzyli Delone triangulation w vrayu... pozdrawiam goraco :D
AGmakonts Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Sorki pendzel ale troche przepuszasz się z ever tak mi się zdaje, soki ze to mówie. Marcin zrobił dobry render widac ze nie ideał ale jak do nauki to po cholere Ci ideał, jak jestes noob i tak nie zronbisz ideału. To forum uczy bo tu istnieje krytyka, ta konstruktywna, to o wiele lepsze niz 10000000x swietnych renderów
MaGuu Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Musze się zgodzic z AG - powiało troche samouwielbiemiem. Render Marcina jest na wysokim poziomie! Piszesz ze poza granicami PL by nie przeszedł, narazie daj Marcinowi podbić Polski rynek, sam jak chcesz zajmij sie tym poza granicami... A co do: "myślałem ze forum jest by uczyc" hmmm dwie sentencje - could u share ur settings please / great work ech....Sorki
polka dot Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 sory pendzel, my nie jesteśmy tacy PRO jak wy i nie umiemy tworzyć REALISTIC GREAT PROFESIONAL LIKE PRO INTERIORS, nie będziemy nigdy umieć więc na nic twoje rady.. nam wystarczą wizki pojedyncze, nie musimy robić animacji bo to tylko biedna polska.. nigdy nie dorównamy wam zagranicznym PROsom :(
hcpiter Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Hmmmm..... Pendzel przeciez Marcin napisał ze render ma niedociągnięcia ! "no nie - moderatorzy ktorzy wprowadzaja ludzi w blad uczac zlego renderowania? Cos nowego :D bosz...." A tego to juz całkiem nie rozumie, przeciez render nie jest słaby a wrecz przeciwnie, podane są ustawienia itp. kazdy moze sobie zobaczyć i zmienic na lepsze np. jakiś pro, tutaj są sceny do nauki i kazdy ma prawo na błędy !
AGmakonts Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 hcpiter3d heheh no tak ale dla nich to za mało, wyznacznikiem dobrego kursu jest płytka za 100 euro z gotowymi scenami:P no ok kończe docinki, umówmy się poprostu ze nie będziemy swoich for komentowac wiecej bo to bywa przyczyną wielu długich banów
polka dot Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 btw. pokaż miszczu co potrafisz! może nas polaczków czegoś nauczysz?
chveti Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 btw. pokaż miszczu co potrafisz! może nas polaczków czegoś nauczysz? kome bo III WW rozpętasz ;D
hcpiter Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Wow moze bedzie jakas duza bitwa ;) Ale przecież nie ma sie o co kłucic przeciez jedno i drugie forum jest dobre, tylko po co odrazu tak sie wywyzszac ?! I tak nie jest zle z poziomem na max3d :D Peace Peace ! Not war ! kome zobacz kilka postów wyzej :) Pozdr
PENdzel Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 nie bedzie zadnej bitwy - niech marcin dalej uczy niepoprawnego renderingu gdzie nogi od przesla robia kleksy a nie cienie - frjkujcie to texturami - szkoda tylko ze macie taka krotka pamiec... i szkoda ze to ja w pl propagowalem vraya... ale tak to jest dac komus motyke to zamias pole orac to se lby rozwalaja :D. prawda jest taka ze nie uwazacie everow jako swoich rodakow - nie wiem czemu ale lac na to - moze to zazdrosc - chcielismy sie podzielic czyms tam - zeby wam pokazac cos.... ale widze ze nie ma to sensu bo zamias przyjac jakas droge ku ideale renderingu wolicie wojny - no coz - ja wam juz nie bede przeszkadzac w kladzeniu do glow tego czego sie nauczylem - bo widze ze nic z tego nie bedzie - a szkoda bo wsrod was jest kupa znakomicie zapowiadajacych sie artystow - ale jesli stolki beda fruwac kola samochodow beda zawieszone w powietrzu - a postacie lewitowac - animacje fickerowac - nie pytajcie sie mnie jak jeszcze z 6-7 miesiecy temu jak to w animacji rozwiazac zeby plamy sie nie snuly po obrazie - bo juz kilka takich pytan mialem - a dedliny gonily. Jesli robicie animacje musicie kazda klatke jak zyleta zrenderowac w poprawnym GI - jesli robicie final to chyba tez chcecie by GI wygladal poprawnie - czyz nie? i z tym pytaniem was zostawim - zegnajac znow na jakis spory czas. szkoda ze traktujecie nas jak niewiadomo kogo - widac nas (everow) nie znacie - ale tcyh co nas znaja odwiedzaja - pija piwo - jedza burgery - wiedza ze jestesmy zwykle chlopaki i zadow wysoko nie nosimy. Zegnam do jakiegos irytujacego topika :D papap
Gordy Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 przegapiłem coś, czy co? Chlopaki, nie róbcie kaczorowej wiochy, rozmawiajcie ze sobą normalnie. Każdy może cos zaoferować lub tez czegos sie nauczyć. Miejmy więcej rozumu.
hcpiter Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 heheheh no juz mnie to zaczyna bawić :D Przecież nikt pendzel nie pisał z max3d ze jestescie inni czy jakies chamy ktore robią dla siebie ! Poprostu ty wypisywałes sie o Pro renderach a nie dałeś zadnej konkretnej rady co zmnienic, poza tym jak masz jakis dawny uraz na max3d to nie musisz sie wyzywac na tym wątku :D Pozdr i peace !
biglebowsky Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Pendzel, tobie sie w dupie poprzewracało, pamiętam jeszcze wasze everowe ogloszenie o pracę z vrayowymi animkami które mrygolily jak stroboskop. Jak robisz animacje to fejkujesz ile wlezie, chyba że masz renderfarme w wynajetych pod blokiem piwnicach. Marcin pokazał stilke nie animacje więc cały twoj wykład jest zwyczajnie od czapy. Poobużaj się jeszcze trochę i poopowiadaj jak zniosłeś narodowi polskiemu vrayową globalną iluminację. 1
hcpiter Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Poobużaj się jeszcze trochę i poopowiadaj jak zniosłeś narodowi polskiemu vrayową globalną iluminację. hahah hehehehh haahhh :D Zleciałem z krzesła :D !! To było niezle :D
PENdzel Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 jaaasne - przypomnijcie mi nazwe tego topiku - pewna osoba zwrocila mi na cos uwage :D czy to jest light contest - czy fake contest? - bo jesli fake to rozumiem wszystko zamieszac i jest ok a tu mala informacja - ustawienia defoltowe vraya przy IRR mozna dobrze wuzywac w exteriorach - i duzych skalach wyddrukowych - np 50000x30000px. przy obrazach finalnych - gdzie chcemy ustawic konkretnie swiatlo pokazac jego fizyke - musimy - stosowac algorytm Delone triangulation w IRR lub poprostu QMC. (w adv irr setup). Uwaga IRR to nic innego tylko uproszczone QMC - (Uproszczanie IRR nastepuje poprzez samoplowanie i blurowane przez silnik QMC - dlatego QMC sampler ma wplyw na wynik finalowy renderera) czasem szypciej i bezpoieczniej wlaczyc poprostu QMC) ja tak zrobilem by miec b. dokladny shading GI. Marcin - Firltowanie LC wlaczamy tylko - gdy stosujemy materialy Vray ktore maja glossy interpolowane (dla pierszych poncow takich jak bliki od czajnika na podloge) widac po ustqawieniach w scenie ze nie masz interpolowanych matow - wiec nie nauczaj wlaczania tej opcji w tym przypadku rendera. uzylem jednego swaiatla i srodowiska dla rozswietlenia sceny bez zadnych frjkowych swiatel i lamp - by uzyskac probe bezposrednia - bez fejkowania. czyli symulacje rzeczywistoci. Bigleboski - widze ze b. autorytarne i dojrzale emocjonalnie stwierdzenie - Every maja farme nie tak doskonala jak Ty ale jest - co do animacji nigdy zadna nie powstala wiec nie wiem co ogladales heheh - lol :D
SansSerif Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 PENdzel wszystko super ale nie rozumiem Twoich złośliwych wylewnych wywodów dotyczących "lewitujących" krzeseł nie rzucających cienia. Wasz render nie ma detalu w cieniu, a cień widać wyłącznie od mocnego direct lighta.
PENdzel Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 przyjrzyj sie a zrozumiesz - to LIGHT CONTEST wiec nie powinny lewitowac - chyba ze to topik TIME CONTEST - wtedy nie mam zastrzerzen i wszystkich przepraszam :D - naprawde serdecznie przepraszam. i tak pewnie 34 dni bez papierosa pojdzie .... heheh
kannu Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 serwusik :) tylko blagam Panowie - nie kasujcie postow (pewnie zaraz ktos uzna ze trzeba kasowac - uzasadniajac to niezgodnoscia z tematem). To ważne wypowiedzi. I skoro jest na tym forum miejsce na gadanie o frytkach, maturze itp., to poprostu ewentualnie trzeba posty przenosic - i moze warto wprowadzic przenoszenie jako standard ? (oczywiscie nie mowie o bluzgach itp.) . pozdrawiam i zycze powodzenia :)
PENdzel Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 mozna optymizowac gi tak jak obiekty ale istnieje granica kiedy obiekt zaczyna sie sypac - render tez - nei mozna jej przekroczyc - chyba wlasnie ze to TIME CONTEST - powiedzcie czy mam czy nie mam racji
biglebowsky Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 Pendzel: Uczę się dojrzałości od ciebie. Faktycznie wyskok na Marcina i oświadczenie że bez ciebie by nad wisla o vrayu nikt nie slyszal sa niesamowicie przemyslane i rzeczowe. Ogłoszonko sprzed 2005 więc już go na forum nie ma, nie sądzę żebyś nie wiedział o czym piszę - kilka krótkich ujęć majacych prezentować animacje postaci. Ale zaprzeczaj, zaprzeczaj bo wstyd je było pokazywać i lepiej się nie przyznawać. Skąd ci się wzieło że skoro lightning contest to nie można fejkować? Zresztą trzeba mieć problemy ze wzrokiem żeby nie widzieć że render Marcina to tylko prewka. Owszem, może i twoj render ma ladniejsze i dokladniejsze GI ale jest poprostu zdecydowanie mniej ciekawie oswietlony wiec w konsekwencji to poprostu slabszy obrazek. BTW. Pisalem ze mam jakas renderfarme:)?
SansSerif Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 może ja jestem ślepy ale na tym renderze http://www.evermotion.org/!_ftp_!/ustawienia_boby.jpg wszysko co nie rzuca cienia od direct lighta, dla mnie lewituje i jest wyłukane z detalu.
Bobby_digital Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 bo to sa moje ustawienia :D fast shit quality settings patrz na posta malefatala
PENdzel Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 BIG 1. napewno zadne ogloszonko nie bylo odemnie - a pewnie od GabrielaW bo on cos tam robil za czasow prefirmowych ze tak powiem - wiec prosze mnie nie mieszac w to - bo palca nie przylozylem do tego. Ja poprostu nie oglszam takich rzczy jesli juz kogos szukam do czegos to wszysy wiedza ze poprosty na GG sobie status ustaiam i tyle. 2. rzeczywiscie z texturami to lepiej to wyglada - i mocniej podbite - ale jeszcze raz powtarzam moze sie myle wtedy nadstawiam zad do kopania - to shader contest czy light - jesli light - to chcialem tylko wtracic 3 grosze o poprawnosci. Kiedys walkowalem Reciv shadow na tym forum zreszta tlumaczac niejakiemu Fotoasowi - ale widze ze dalej mamy problem.... Albo renderujemy tu prewki - moze to prew koncest :D nie wiem :D 3. co do popularyzacji vraya - to juz mi sie pisac nie chce - mi wystarcza slowa podziwkowania ktore dostaje - oczywiscie od uzytkownikow ale tez i od producentow (nie chce zeby to zabrzmialo zle no ale tak jest...) 4. wszyscy wiedza ze nie mam czasu na 3d i sie juz tym nie zajmuje ale serce nie sluga i lubie patrzec na piekne rzeczy.
Gordy Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 Ja powiem tak. Miałem kiedys mieszkanie, które było tak oswietlone. Widac że światło jest mocne (render ever) ale w realu takie pomieszczenie byłoby jak żyleta. Tutaj mimo tego że jest jasno to to światło nie żyje. Wygląda tak jakbym sie narąbał. Takie tam sobie zdanie mam.
SansSerif Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 bo to sa moje ustawienia :D fast shit quality settings patrz na posta malefatala ups to sorry przez pomyłkę wziąłem to za PRO światowy ideał made by ever :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się