PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Az mi glupio - ale znajdziecie mnie na GG - nick PENdzel Sans - co do tego co sie widzi a co mozna pominac bo nie bedzie widac - to niestety znow sie niezgadzam - akurat u mnie rzeczywiscie jest maly kontrast ale przy renderze gdzie kontrast byl by wiekszy to nawet na najbardziej brutalnych texturach widac bylo by te cienie - chyba ze rzeczywiscie jestem przewrazliwiony i widze od razu wiecej nawet to czego nie powinno sie widziec. Ale jak jeszcze raz powtarzam kiedys renderowalem tez na slabych ustawieniach - i bylo ok - ale zwrocono mi na to uwage kiedy zaczolem robic komercyjne rendery. I ze tak ujeme to tak: jak masz sex z laska to w zasadzie nie przeszkadza Ci ze nie ma nosa czy nogi? chyba jednak przeszkadza.
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Sans przeniesmy nasze dyskusje na gg bo niczego nic nie ucza
buczer Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 uczą, uczą :) z tego co ja zrozumiałem PENdzel bronisz obrazka ktory sam wczesniej krytykowales za lewitowanie krzeseł http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=334769&postcount=514 coś tu nie tak, brak logiki ponawiam prosbe, czy mozesz pokazac jakis reprezentatywny obrazek dla zachodnich developerow?
Touch Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Mimo gorącej atmosfery dziękuję Panom moderatorom za dyskusje...! Cieszy fakt, że obyło się bez ofiar;) Teraz chyba czas wracać do pracy... ulotki czekają, plakat czeka, stoiska czekają...ojojoj...
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Peter nie zrozumiales .. no coz trudno. co do prezentowania prac - oczywiscie - zapraszam do studio w godzinach 10:00-16:00 adres jest na naszej stronie zapewniam prezentacje i kawe.
SansSerif Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 PENdzel ale ja nie mówie o Twoich renderach. ja uogólniam problem. to może pokażę na przykładzie moich kiepskich wypocin na standardowych ustawieniach irradiance map http://img355.imageshack.us/img355/6349/untitled19nl.jpg efekt po 6 godzinach nadal nie jest idealny a niezaleznie od tego czy będę robił to sam czy komuś zlecał nie mogę sobie pozwolić na jeden tydzień budowania sceny, robienia materiałów i ustawiania świateł, plus drugi tydzień na wyrenderowanie kilku obrazków. dwa tygodnie na komplet wizualek do jednego projektu to jest światowy pro standard?
Bobby_digital Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 a czy moglby moze ktos wyrenderowac to w maxwellu, te same ujecie mniej wiecej. ciekawy jestem na ile te cienie beda wyrazne. sans zdecydowanie musisz sobie rend farme kupic :)
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 mniejwiecej tydzien na jeden szot. ze wszystkim dorby render (z dobrym swaitlem w takiej rozdzielczosci na 3 ghz) renderowal by sie max 12 h wiec nie ma co gadac masz 4 dni na modelowanie i szaderowanie testy robisz na malych regionach i djeden dzien i noc na rendering. spokojnie sie wrabiasz - a po kilku pracach kupijesz software lub kolejny sprzet.
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Boby przy tamtych ustawieniach czyli przy uzyciu silnika QMC to wyzazistosc sceny zalezy od ustawien swiatla a nie zmiany renderera. ale fakt z chceia bym porownal - brakuje nam jeszcze jednej licenjci zeby na farmie zainstalowac maxwella - bo mamy tylko 4 licki...
Touch Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 PENdzel...jak się trochę podciągnę to zgłoszę się do Ciebie na praktykę:D W końcu zdrowe czasowo podejście do realizacji projektu...;)
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 a zapraszam nawet juz w poniedzialek - lubimy jak sie nas odwiedza :D
Touch Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Dla mnie tydzień na projekt to nowum... ja mam max 2-3 dni i stoisko ma być gotowe, a efekty w takim czasie nie zadowalają:( Zrobił się chyba mały wątek do rozmów... obiecuję już nie pisać w tym wątku nie na temat;]
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 pewnie robisz wizki dla PL... oni chca na zaraz i za marne pieniadze... jakbysmy mieli dla PL robic to juz dawno siedzial bym w wiezieniu za dlugi :D
TrojkaT Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Bobby ja jakis czas temu wyrenderowalem ta scenke http://img212.imageshack.us/img212/8849/klasa014sa.jpg czs 7h
Bobby_digital Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 ok dzieki trojkat ale: 1. do porownan i analiz to za duza kompresja 2. dobze by bylo bez textur 3. to jest maxwell ? :)
MaGuu Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 O DUNDE, poka poka ustawienia bo musze cos sprawdzić :] Ja osiągnąłem cos takiego, znaczy starałem sie wydobyć ten cień w cieniu, o którym pisał PENdzel, wyszło cos takiego (nie pokazuje całego, bo to co narazie widac liczyło sie od 15:30 :O) http://img304.imageshack.us/img304/1120/hmmm5bm.jpg Edit: First Bounce (1,1): Quasi Monte Carlo Subdivision : 40 Second Bounce(1,0): LightCache Subdivision : 800 Sample size: 0,02 Color Mapping: Expentional z Dark multipier na 1,9 Światełka: W oknach VRay light, Multipier 10, Subdivision: 10 I jeden Direct Light - Multipier 4, cienie VRyja, Subdivision 10
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Zalapaliscie - ZAJEBISCIE chlopaki! dumny z was jestem - i jzu nei zaluje ze sie odzywalem i zamieszalem Adkowi na forum :D Przekazujcie wiedze dalej a ja ide knuc :D
SansSerif Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 szczerze to pomiędzy tym a tym róznica jest chyba tylko w mocy indirect light u marcina.
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 SANS ja nie orientuje sie w Forum max3d.pl ale Ty to chyba moderatorem Renderingu nie jestes. - bo wlasnie palnoles straszne glupstwo :D - co moderujesz jesli moge spytac?
MaGuu Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 DUNDE: Ta śrubka tak wygląda, bo wyłaczyłem render w momwncie gdy to się liczyło, dlatego jest takie rozmazane:D Ale dzięki za komenta:) PENdzel: Moze nie knuj, tylko napisz jeszcze jakies wypracowanko na temat VRyja - bo poprzednie bardzo przydatne było :) BTW - ale dlaczego tak okropnie olbrzymio wielki czas tego rendera?
SansSerif Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 SANS ja nie orientuje sie w Forum max3d.pl ale Ty to chyba moderatorem Renderingu nie jestes. - bo wlasnie palnoles straszne glupstwo :D - co moderujesz jesli moge spytac? dyskusja z Tobą robi się co raz bardziej żenująco profesjonalna. powodzenia w pro biznesie.
Gotham Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 PENdzel- Skończ już może z tym pretensjonalnym zachowaniem... Czytam to już od wczoraj i chyba nie tylko ja mam tego dosyć.
naeq Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Witam, nie czytałem wszystkiego... ale chciałem dodać coś od siebie :)) Malutkie porównanie QMC vs. Light Cache :)) Ciągle od dłuższego czasu robie próbne scenki i sie bawie różnymi ustawieniami GI, bo raczej nie przepadam za Standardowymi Ustawieniami do Każdej sceny.... :)) Oto Ono: QMC: Light Cache: Ustawienia dla obydwu scen są identyczne, tylko oczywiście zmienony Second Renderer :)) W opisie pisze czas renderowania... no i na obrazkach oczywiście widać, co i jak :)) Co lepsze... (P.S. w opisie pomyliły mi się cyferki, mniało być AMD 2.8 :P a nie 2.6...) Opcje dodane w załączniku... Światło jest prostackie - 1 Omni za oknami troszke skonfigurowane :)) Pozdrawiam
Bobby_digital Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 zaznaczylem bledy delone. sorry dunde :) wyrenderuj w wiekszej rozdzialce zeby je bylo widac lepiej :)
nielot007 Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 falcom eee lewitujace krzesla i lawki bleeee ;) [ QMC mi sie baaaardzo podoba choc sie nie znam... pozdro
naeq Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Nom co do tych lewitujących... nom wiem, takie ustawienia, no bo testy robie :)) ale teraz renderuje wersje Finałową, bez textur, więc może będzie lepiej ;>
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Gotham / SANS - pytam sie bo ludzi glupotami w bald sie wprowadza dorosly jestem i odpowiadam za swoje slowa jesli sie cos nie podoba to zapraszam na ubita ziemie :D SANS only: Napisales glupote - zapytalem sie co moderujesz bo bylo by to niefartem gdybys moderowal dzial rendering proste. A tu sie obruszasz i sarkazmem plujesz. Gotham Only: skoncze jak kilka osob zalapie i bedzie nioslo "swiatlo" dalej - jesli Ci sie nie podoba moje zachowanie dydaktyczne - to nie komentuj - proste.
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 szczerze to pomiędzy tym a tym róznica jest chyba tylko w mocy indirect light u marcina. i o Ten pos mi chodzi
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Falcom :D niezla edycja (chyba w PS) ustawien niezly silnik secondary :D hehehe dobre szkoda ze taki silnik nie istnieje... pozatym to co zaznaczyles to sie od :"fabrycznych" ustawien nei rozni czemu siebie na wzajem wprowadzacie w blad? zaby wlasnie zadymy robic? czemu nie dzilicie sie wiedzia... ech ja juz stary piernik jestem i zaraz zawalu dostane :D
Bobby_digital Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 DUNDE bardzo ladnie nie moge nic znalesc :) szkoda ze nierenderujesz w wiekszej rozdzialce bo np na kaloryferze sie robia babole. twoja technika min max rate 0, 0 jest bardzo interesujaca :D moglbys podac co zmieniles w ustawieniach ? oraz jaki czas i sprzet, dzieki.
AGmakonts Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 nom niezły lol tylko nie wiem po co ten frjk w ps'ie
naeq Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 No ja z wami nie moge !! HAHAHAHA !! NApisałem - TO SĄ TYLKO TESTY !! i żaden silnik QMC/Light Cache , tylko w paincie zaznaczyłem, by opcje były na jdenym Screenie, tzn., chodziło mi o ustawienia, zorbiłem 2 rendery... 1 z QMC a Drugi z Light Cache, i zaznaczyłem na 1 screenie ustawienia... i wymazałem Scondary, i napisąłem w paincie że to i to... ROZUMIECIE ??!! to tylko testy... nie za duza jakość, ale widać, że QMC jest mniej wydajny i slabszy, gorzej wygląda i dłużej się renderuje od Light Cache :)) hehehe... dobija mnie umiejętność kojarzenia u niektórych ;P
-=S3B=- Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 No to i ja sprobuje:) Pewnie z miejsca dostane po pysku ale w koncu sie trzeba czegos nowego nauczyc:) No wiec w kazdym oknie po vraylight'cie kazdy po 30 subdivs'ow + jedno directlight mult. 7 jako slonce. Reszta ustawien na screenach. pozdrawiam
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 FALCOM3d przy probkowaniu 8 mial bys ziarno ale dokladny szading wiec nie zrobiels pierszego w qmc - ustawiajac QMC jako 2 silnik to tak jakbys nie ustawial go wogole :D QMC musi isc jako primary silnik :D - a secondary LC :D inaczej mowiac drugi silnik odpowieada ze jasnosc swiatla w scenie a pierwszy silnik za dokladnosc shadingu i to ten pierwszy jest kluczem :D
Gotham Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 skoncze jak kilka osob zalapie i bedzie nioslo "swiatlo" dalej - jesli Ci sie nie podoba moje zachowanie dydaktyczne - to nie komentuj - proste. Niby dlaczego? Idź swoim rozumowaniem, nie podobają ci się prace to - nie komentuj - proste.
PENdzel Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Gotham tu o nauke idzie - kazdy post powinien popychac nas o krok do przodu - niestety tak niejest wiec zgadzam sie z Dundem i zegnam wszystkich - ppappapap wszystkim wciskaczom F9 :D
Gotham Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 Nie wywracaj kota ogonem, nie mówię o nauce tylko o tonie twoich wypowiedzi, który dosyć mocno odbiega od standardów... Takie straszne? Chcesz pomagać- rewelacja, tyle że thread służy do pokazywania renderów. Sytuacja-ideał była by gdybyś zamieścił swój render spełniający te wszelkie wyśrubowane "zachodnie" standardy i podzielił się jego ustawieniami. Dotychczasowe niestety wzbudzają za duże kontrowersje.
naeq Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 PENdzel - wiem to, bo robiłem tyle testow że... łohoho :P ale jako 2 Silnik QMC sprawuje się gorzej niż Light Cache, gorzej rozprowadza i wygląda... no i dłużej renderuje :)) Jak czytam rózne wądki lub Tutoriale to widze że wszyscy profesuionaliści używają Light Cache, bo poprosu jest lepszy... :)) A tu daje to co mi się renderowało w nocy... niestety ja spałem w drugim pokoju i nie popatrzałem na kolor ;P Swiatła są lekko bezowe, w Klasie, jest zmieniony tylko kolor samej klasy, na lekko zielony i kolor tablicy na ciemny zielony, nic więcej, o t rezultat: Niestety przez wielki kontrast Screna, wygląda jak by nie było detali w niektórych miejscach(tzn. levitujące ławki itd...) no ale... Rendering w 4 godziny, no to dla tego że dałem moze troszke za wysokie ustawienia jak na min i max -1,0, no i jeszcze nie tylko mi sie renderowalo, ale takze inne czynnosci moj komp robil w nocy :)) A tu dokładnie to samo tylko troszke lepiej skontrastowane...
demigod Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 Dunde nice nice :] ja dzis moze sie pokusze o rendzika klasy jak cos sensnego wyjdzie to wrzuce :] ale podkreslam jak cos sensnegowyjdzie
Bobby_digital Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 ładne naturalne zielone swiatlo :) detali nie widac.... ustaw najpierw scene , intesywnosci swiatel i wtedy sie baw ustawieniami irradience map.
naeq Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 Oto Nowy... troszke za Ciemny, no ale :)) Detale są, ale nie za dużo... w koncu min max -3,-1... Ustawienia oczywiście w Załączniku :)) Takie Pytanko mam... Jak np. do tych ustawień moge Dodać Detale :)) (niby wiem, moge zmienic na max 0, albo Adaptive Ammount... ale wole sie zapytać, kto pyta nie błądzi :)) ) no albo zmienić te ustawienia tak by było jak najwięcej detali i jak najkrutszy czas renderingu, ja myśle że ten moj czas jest dość Dobry :)) _______ Edit: Pobawilem sie FrameBuferem i zmienilem Jasność :))
Bobby_digital Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 szybko... w vray frame buffer sa naredzie do kontroli gammy itd.
naeq Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 Chciał bym wam pokazać Renderka od mojego kolegi, na tym właśnie Class Roomie, Mój kolega chciał uzyskać klimat Silent Hill'a i chyba mu się udało... :))
jaras Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 Falcom - rotfl :) klimat zakrwawionej podłogi w klasie dobrze oddaje dzisiejszą rzeczywistość p.s. a gdzie są ustawienia renderingu ? ;)
Tymek Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 A ja mam zagadkę :) Światło direct lekko żółty z cieniami vray (10 subd.) + environment błękitny. Wszystkie materiały Vray, reflect ścian = 0 Primary GI QMC Secondary Light Cache Nie mają znaczenia zmiany ustwaień Light cache ani koloru ścian. Za każdym razem jest tak samo. Jeżeli zmienię LC na IRR jest ok, ale nie chcę zmieniać ;) Ktoś miałby jakąś podpowiedź?
Marcin Napisano 6 Luty 2006 Autor Napisano 6 Luty 2006 skoro mowisz ze kolory scian nic nie zmieniaja (bo LC nie lubi idealnie białego lub bardzo jasnego koloru) to moze dales za duzy darkmultiplier w colormaping ps. kolor directa nie ma być lekko zółty tylko lekko beżowy ;] to ogromna roznica majaca pozniej wplyw na całą scene a raczej na jej nastruj proponuje przewachlować : http://www.chaosgroup.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=10323&postdays=0&postorder=asc&start=50 i do tego http://flash.lakeheadu.ca/~rgirardi/kw_rgb.html
Tymek Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 Heh, dobra. Od dzisiaj używam lekko beżowego. Po zmianie dark mult. z 1,9 na 1,0 wszystko jest cacy. W sumie nie wpadłbym na to, że to było powodem :| I dzięki za linki :)
naeq Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 no niestety doi Silentowego ClassRooma nie znam ustawien, kolega mi dal to i pwoiedzial tylko ze w MentaRayu :)) ale to i tak taki dodatek do Conttestu :))
MaGuu Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 Tymek: Tez tak kiedys miałem, ale okazalo sie, ze wlasnie problemem samym w sobie nie jest ColorMappin (I wartości Dark Multipier większe niz 1,1), ale wersja VRyja. Po zmianie na 1.47.03 od razu mogłem ustawiac Dark multipier nawet na 3 :D Teraz ja: Dwa rendery te same ustawienia. Czyli takie: http://img225.imageshack.us/img225/8382/ustawienia6kg.jpg Bez materiałów: Time ^ 1h 42min Z materiałami (nie na cąłej scenie): Time ^ 4h 25 min [Edit] Jeden Direct: Multipier 8 Kolor jasno Kremowy/Ecri (253,255,210) Cienie Vryja, Smooth i Ares Shadows zaznaczone Subdivision: 20 VRayLight w oknach: Invisible Multipier : 25 Color Biały Subdivision: 20 [/Edit] Dziękuje ze uwage :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się