Skocz do zawartości

Light Contest


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Az mi glupio - ale znajdziecie mnie na GG - nick PENdzel

 

Sans - co do tego co sie widzi a co mozna pominac bo nie bedzie widac - to niestety znow sie niezgadzam - akurat u mnie rzeczywiscie jest maly kontrast ale przy renderze gdzie kontrast byl by wiekszy to nawet na najbardziej brutalnych texturach widac bylo by te cienie - chyba ze rzeczywiscie jestem przewrazliwiony i widze od razu wiecej nawet to czego nie powinno sie widziec. Ale jak jeszcze raz powtarzam kiedys renderowalem tez na slabych ustawieniach - i bylo ok - ale zwrocono mi na to uwage kiedy zaczolem robic komercyjne rendery. I ze tak ujeme to tak: jak masz sex z laska to w zasadzie nie przeszkadza Ci ze nie ma nosa czy nogi? chyba jednak przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mimo gorącej atmosfery dziękuję Panom moderatorom za dyskusje...! Cieszy fakt, że obyło się bez ofiar;) Teraz chyba czas wracać do pracy... ulotki czekają, plakat czeka, stoiska czekają...ojojoj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PENdzel ale ja nie mówie o Twoich renderach. ja uogólniam problem.

to może pokażę na przykładzie moich kiepskich wypocin na standardowych ustawieniach irradiance map http://img355.imageshack.us/img355/6349/untitled19nl.jpg

efekt po 6 godzinach nadal nie jest idealny a niezaleznie od tego czy będę robił to sam czy komuś zlecał nie mogę sobie pozwolić na jeden tydzień budowania sceny, robienia materiałów i ustawiania świateł, plus drugi tydzień na wyrenderowanie kilku obrazków. dwa tygodnie na komplet wizualek do jednego projektu to jest światowy pro standard?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniejwiecej tydzien na jeden szot. ze wszystkim dorby render (z dobrym swaitlem w takiej rozdzielczosci na 3 ghz) renderowal by sie max 12 h wiec nie ma co gadac masz 4 dni na modelowanie i szaderowanie testy robisz na malych regionach i djeden dzien i noc na rendering. spokojnie sie wrabiasz - a po kilku pracach kupijesz software lub kolejny sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boby przy tamtych ustawieniach czyli przy uzyciu silnika QMC to wyzazistosc sceny zalezy od ustawien swiatla a nie zmiany renderera. ale fakt z chceia bym porownal - brakuje nam jeszcze jednej licenjci zeby na farmie zainstalowac maxwella - bo mamy tylko 4 licki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie tydzień na projekt to nowum... ja mam max 2-3 dni i stoisko ma być gotowe, a efekty w takim czasie nie zadowalają:( Zrobił się chyba mały wątek do rozmów... obiecuję już nie pisać w tym wątku nie na temat;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O DUNDE, poka poka ustawienia bo musze cos sprawdzić :]

 

Ja osiągnąłem cos takiego, znaczy starałem sie wydobyć ten cień w cieniu, o którym pisał PENdzel, wyszło cos takiego (nie pokazuje całego, bo to co narazie widac liczyło sie od 15:30 :O) http://img304.imageshack.us/img304/1120/hmmm5bm.jpg

 

Edit: First Bounce (1,1): Quasi Monte Carlo

Subdivision : 40

 

Second Bounce(1,0): LightCache

Subdivision : 800

Sample size: 0,02

 

Color Mapping: Expentional z Dark multipier na 1,9

 

Światełka:

W oknach VRay light, Multipier 10, Subdivision: 10

I jeden Direct Light - Multipier 4, cienie VRyja, Subdivision 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DUNDE: Ta śrubka tak wygląda, bo wyłaczyłem render w momwncie gdy to się liczyło, dlatego jest takie rozmazane:D Ale dzięki za komenta:)

 

PENdzel: Moze nie knuj, tylko napisz jeszcze jakies wypracowanko na temat VRyja - bo poprzednie bardzo przydatne było :)

 

BTW - ale dlaczego tak okropnie olbrzymio wielki czas tego rendera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SANS ja nie orientuje sie w Forum max3d.pl ale Ty to chyba moderatorem Renderingu nie jestes. - bo wlasnie palnoles straszne glupstwo :D - co moderujesz jesli moge spytac?

dyskusja z Tobą robi się co raz bardziej żenująco profesjonalna.

powodzenia w pro biznesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie czytałem wszystkiego... ale chciałem dodać coś od siebie :)) Malutkie porównanie QMC vs. Light Cache :)) Ciągle od dłuższego czasu robie próbne scenki i sie bawie różnymi ustawieniami GI, bo raczej nie przepadam za Standardowymi Ustawieniami do Każdej sceny.... :)) Oto Ono:

 

QMC:

classroomfr06gmc1bd.jpg

 

Light Cache:

classroomfr06lc7jx.jpg

 

Ustawienia dla obydwu scen są identyczne, tylko oczywiście zmienony Second Renderer :))

 

W opisie pisze czas renderowania... no i na obrazkach oczywiście widać, co i jak :)) Co lepsze... (P.S. w opisie pomyliły mi się cyferki, mniało być AMD 2.8 :P a nie 2.6...)

 

Opcje dodane w załączniku...

 

Światło jest prostackie - 1 Omni za oknami troszke skonfigurowane :))

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotham / SANS - pytam sie bo ludzi glupotami w bald sie wprowadza dorosly jestem i odpowiadam za swoje slowa jesli sie cos nie podoba to zapraszam na ubita ziemie :D

SANS only: Napisales glupote - zapytalem sie co moderujesz bo bylo by to niefartem gdybys moderowal dzial rendering proste. A tu sie obruszasz i sarkazmem plujesz.

Gotham Only: skoncze jak kilka osob zalapie i bedzie nioslo "swiatlo" dalej - jesli Ci sie nie podoba moje zachowanie dydaktyczne - to nie komentuj - proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falcom :D niezla edycja (chyba w PS) ustawien niezly silnik secondary :D hehehe dobre

szkoda ze taki silnik nie istnieje...

pozatym to co zaznaczyles to sie od :"fabrycznych" ustawien nei rozni

czemu siebie na wzajem wprowadzacie w blad? zaby wlasnie zadymy robic?

czemu nie dzilicie sie wiedzia...

ech ja juz stary piernik jestem i zaraz zawalu dostane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DUNDE bardzo ladnie nie moge nic znalesc :) szkoda ze nierenderujesz w wiekszej rozdzialce bo np na kaloryferze sie robia babole. twoja technika min max rate 0, 0 jest bardzo interesujaca :D moglbys podac co zmieniles w ustawieniach ? oraz jaki czas i sprzet, dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja z wami nie moge !! HAHAHAHA !! NApisałem - TO SĄ TYLKO TESTY !! i żaden silnik QMC/Light Cache , tylko w paincie zaznaczyłem, by opcje były na jdenym Screenie, tzn., chodziło mi o ustawienia, zorbiłem 2 rendery... 1 z QMC a Drugi z Light Cache, i zaznaczyłem na 1 screenie ustawienia... i wymazałem Scondary, i napisąłem w paincie że to i to... ROZUMIECIE ??!! to tylko testy... nie za duza jakość, ale widać, że QMC jest mniej wydajny i slabszy, gorzej wygląda i dłużej się renderuje od Light Cache :)) hehehe... dobija mnie umiejętność kojarzenia u niektórych ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja sprobuje:) Pewnie z miejsca dostane po pysku ale w koncu sie trzeba czegos nowego nauczyc:)

 

No wiec w kazdym oknie po vraylight'cie kazdy po 30 subdivs'ow + jedno directlight mult. 7 jako slonce. Reszta ustawien na screenach.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FALCOM3d

przy probkowaniu 8 mial bys ziarno ale dokladny szading wiec nie zrobiels pierszego w qmc - ustawiajac QMC jako 2 silnik to tak jakbys nie ustawial go wogole :D

QMC musi isc jako primary silnik :D - a secondary LC :D

 

inaczej mowiac drugi silnik odpowieada ze jasnosc swiatla w scenie

a pierwszy silnik za dokladnosc shadingu i to ten pierwszy jest kluczem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoncze jak kilka osob zalapie i bedzie nioslo "swiatlo" dalej - jesli Ci sie nie podoba moje zachowanie dydaktyczne - to nie komentuj - proste.

 

Niby dlaczego? Idź swoim rozumowaniem, nie podobają ci się prace to - nie komentuj - proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywracaj kota ogonem, nie mówię o nauce tylko o tonie twoich wypowiedzi, który dosyć mocno odbiega od standardów... Takie straszne?

 

Chcesz pomagać- rewelacja, tyle że thread służy do pokazywania renderów. Sytuacja-ideał była by gdybyś zamieścił swój render spełniający te wszelkie wyśrubowane "zachodnie" standardy i podzielił się jego ustawieniami. Dotychczasowe niestety wzbudzają za duże kontrowersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PENdzel - wiem to, bo robiłem tyle testow że... łohoho :P ale jako 2 Silnik QMC sprawuje się gorzej niż Light Cache, gorzej rozprowadza i wygląda... no i dłużej renderuje :)) Jak czytam rózne wądki lub Tutoriale to widze że wszyscy profesuionaliści używają Light Cache, bo poprosu jest lepszy... :))

 

A tu daje to co mi się renderowało w nocy... niestety ja spałem w drugim pokoju i nie popatrzałem na kolor ;P Swiatła są lekko bezowe, w Klasie, jest zmieniony tylko kolor samej klasy, na lekko zielony i kolor tablicy na ciemny zielony, nic więcej, o t rezultat:

 

Niestety przez wielki kontrast Screna, wygląda jak by nie było detali w niektórych miejscach(tzn. levitujące ławki itd...) no ale... Rendering w 4 godziny, no to dla tego że dałem moze troszke za wysokie ustawienia jak na min i max -1,0, no i jeszcze nie tylko mi sie renderowalo, ale takze inne czynnosci moj komp robil w nocy :))

 

classroomfr06lcfinal5mk.th.jpg

 

A tu dokładnie to samo tylko troszke lepiej skontrastowane...

 

classroomfr06lcfinalp5cp.th.jpgclassroomfr06lcfinalbw1vb.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto Nowy... troszke za Ciemny, no ale :)) Detale są, ale nie za dużo... w koncu min max -3,-1...

 

classroomfr06lcfinal2fb3dt.jpg

 

Ustawienia oczywiście w Załączniku :))

 

Takie Pytanko mam... Jak np. do tych ustawień moge Dodać Detale :)) (niby wiem, moge zmienic na max 0, albo Adaptive Ammount... ale wole sie zapytać, kto pyta nie błądzi :)) ) no albo zmienić te ustawienia tak by było jak najwięcej detali i jak najkrutszy czas renderingu, ja myśle że ten moj czas jest dość Dobry :))

 

_______

Edit:

 

Pobawilem sie FrameBuferem i zmienilem Jasność :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam zagadkę :)

 

wtf5hk.th.jpg

 

Światło direct lekko żółty z cieniami vray (10 subd.) + environment błękitny.

Wszystkie materiały Vray, reflect ścian = 0

Primary GI QMC

Secondary Light Cache

 

Nie mają znaczenia zmiany ustwaień Light cache ani koloru ścian. Za każdym razem jest tak samo.

Jeżeli zmienię LC na IRR jest ok, ale nie chcę zmieniać ;)

 

Ktoś miałby jakąś podpowiedź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mowisz ze kolory scian nic nie zmieniaja (bo LC nie lubi idealnie białego lub bardzo jasnego koloru) to moze dales za duzy darkmultiplier w colormaping

 

ps. kolor directa nie ma być lekko zółty tylko lekko beżowy ;] to ogromna roznica majaca pozniej wplyw na całą scene a raczej na jej nastruj

 

proponuje przewachlować :

http://www.chaosgroup.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=10323&postdays=0&postorder=asc&start=50

 

i do tego

http://flash.lakeheadu.ca/~rgirardi/kw_rgb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymek: Tez tak kiedys miałem, ale okazalo sie, ze wlasnie problemem samym w sobie nie jest ColorMappin (I wartości Dark Multipier większe niz 1,1), ale wersja VRyja. Po zmianie na 1.47.03 od razu mogłem ustawiac Dark multipier nawet na 3 :D

 

Teraz ja: Dwa rendery te same ustawienia. Czyli takie:

 

http://img225.imageshack.us/img225/8382/ustawienia6kg.jpg

 

Bez materiałów:

01142h3gd.jpg

Time ^ 1h 42min

 

Z materiałami (nie na cąłej scenie):

02425h5be.jpg

Time ^ 4h 25 min

 

[Edit]

Jeden Direct:

Multipier 8

Kolor jasno Kremowy/Ecri (253,255,210)

Cienie Vryja, Smooth i Ares Shadows zaznaczone

Subdivision: 20

 

VRayLight w oknach:

Invisible

Multipier : 25

Color Biały

Subdivision: 20

[/Edit]

 

Dziękuje ze uwage :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności