Skocz do zawartości

Light Contest


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

masz sprzet to zaszalejemy :] opadamy

a wiec tak

filtr mitchel ... jakos tam bedzei lepiej

QMC Gi subdivide zakrec do 16-18

w LC 1000 sample size na 0,01

Qmc sampler adpative na 0

noise na 0

mina sample 12-16

global subd 2-3

parametry takie jak ja probowlem na swojeje maszynie (zlomie) ale zailem go

i AA bym dal na Adapitve sub..

-1 do 3 lub 4

bedzie zyleta :] nie powino byc artefaktow .

 

ale ja sie nie znam :]

 

PS

ile ten sprzecik kosztowla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałem ustawienia jak napisałes (wybierałem te nizsze wartosci ) i sie bardzo opornie renderowalo, przerwalem render w polowie:

pokojnormal4extr5gf.jpg

 

to chyba przez ustawienie 0 w QMC samplerze , znalazłem takie cos w manualu :"Do not set the Adaptation by importance amount in the QMC sampler rollup to 0.0 when using the light cache, as this will cause excessive render times."

 

tego artefaktu nad szafą pozbylem sie zmniejszajac bias do 0 w zakladce vrayshadow w direct light

 

zrobilem jeszcze 1 render przy wlasnych ustawieniach,

ponadto zmniejszylem samplowanie odbic w niektorych materialach z 8 na 4-6:

pokojnormal4last4jm.jpg

settings6pb.jpg

 

sprzęt:

Procesory / AMD Athlon64 X2 3800+ BOX 2MB/2.0GHz/S-939 (AMD) 1213.00

Karty Graficzne / GeForce 6600 GV-NX66128DP 128MB (128-bit) TV/DVI BOX /Silent - Pipe/ (GIGABYTE) 376.99

Zasilacze / Zasilacz 400W GPS-400-AA-101A FAN PFC (CHIEFTEC) 189.00

Pamięci / DDR 1GB 400MHz cl 3 (GEIL) 359.00

Płyty Główne / A8N5X Nforce4 GBLAN CH8 SATA RAID ATX (ASUS) 293.00

Suma: 2430.99

reszte mam ze starego kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w FG zmniejsz samples na np: 200 i zwiększ radius do 8-10, powinno szybciej się liczyć a efekt powinien być podobny jeśli nie trochę lepszy.

jaki sampling photometric'a?

 

jeśli chodzi o ten błękit skylighta i jeśli wdajemy się w realizm to imo taki efekt jest w fotografii niepożądany: niebieskie zabarwienie obiektu to źle dobrane ustawienia aparatu

profesjonalny fotograf odda zdjęcie pokoju bez niebieskawej poświaty na ścianach :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak nie będzie widac tego niebieskiego, MR ladnie wymiesza barwy (oczywiście jesli będzie jeszcze słońce), zresztą przetestujcie sobie jak mental produkuje obrazki ze światełkiem ustawionym na kolor oliwkowy - moze do wizek komercyjnych nie wypada takiego koloru stosowac, ale looknijcie jaki klimat bedzie miala scena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4copy6qc.th.jpg

 

Ustawienia takie jak wcześniej, lece na tych samych ostatnio

 

Tu jeszcze wersja z noisem. W PS dodany jedynie background, poza tym nic nie ruszane.

 

4copynoise7mi.th.jpg

 

render w 3,2h na athlonie 2500 (wczesniej robilem na 3200 ale sie grzeje za bardzo wiec zmniejszylem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciekG bardzo ładnie fajnie że MR

Marcin żeby nie ciemna i odbijająca podłoga to by wszystko latało ale to takie moje zboczenie jeśli chodzi o cienie, dziwne rzeczy ci się porobiły przy tych rurkach i przy tym czymś nad oknem jakieś białe plamy ale materiały ładne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunde - pokaz ten render bez vraylightów ;]

 

cienie ktore posiadasz to wynik vraylightów w oknach, zaraz przy oknach od strony grzejnika tam gdzie samplowanie nie dochodzi juz widać skutki IRR. Tylko co zrobić właśnie z takimi miejscami ?:> czyżby QMC i nic innego ?

 

wywal vraylighty, czas zmniejszy ci sie do 2h a efekt będzie gorszy niz u mnie ;]

ja też mogl bym wwalić vraylighty i mowić ze moje cienie to wynik irradiance mapy, i rendertime byl by podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaz ustawienia, skoro tak to zwracam honor :>

 

Hindus - otórz wygląda, tyle że jesli Dunde pokaze ustawienia moze da sie cos jeszcze zredukować. Zawsze to zaoszczędzenie czasu

 

Dunde - skoro mowisz ze bez vraylightów to min/max rate masz dośc wysoko, tak myśle. Zaraz zrobie pare testów

 

i dalej namawiam zeby ktoś pokazał render z ładnym światłem :>

 

nawet pokazując render z maxymalnie słabym GI można przeanalizować światło i dostroić kolory, jakieś tam podstawowe materiały i poćwiczyć kolory świateł

 

dawać ludzie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak w QMC ? standard czy coś zmieniałeś ?

 

Wg. mnie za cięzkie ustawienia; clr/nrm/dist,

Można je spokojnie zwiększyć (dist zostawić ;])

 

w sumie tak jak myślalem max/min na 0/0

 

zaraz pokaże swój render, zobaczymy czy uda sięgo troche szybciej pociągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to ten topic zamiast prezentować wysoki poziom prac to pokazuje coraz słabszy...

Marcin twoje ostatnie rendery prezentują troche słaby poziom... Ja nie jestem masterem w vrayu ale chyba nie ma sensu pokazywac renderów z takim słabym GI jak na poprzednich...

 

zapisane GI z IRR+LC z poprzedniego renderu + zmienione materiały na jasne bez textur

 

a To ma sens?

 

Ja się nie czepiam tlyko mówie co myśle ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh i znowu idea wątku

 

ja robie rendery takie aby można było coś szybko wyrenderować na potrzebe wizualizacji arch. bo tam czasy to rzecz najwazniejsza zaraz po realistyczności i pokazaniu projektu a klient ma w du*ie cienie. To nie wątek o GI bo by sie nazywal GI contest a nie light wiec prosze nie mylić (choć rewelacji sie nie spodziewam bo ile razy tlumaczylem tyle razy mi zarzucano ze "moderator uczy złego renderingu, darujcie sobie). Jesli ktoś sie spieszy to uzyje moich ustawien, a jak nie to Dunde lub kogoś innego zgodnie z jego oczekiwaniami.

 

Darmo - jak to czy ma sens ? kazali mi pokazać GI to zmienilem materiały na jednolite tak zeby było widać "cienie" i wyrenderowalem z zapisanej z wczesniejszego renderu irradiance mape i LC, po co liczyć od nowa skoro masz to zapisane w pliku ?

 

Rozumiem ze teraz w dobie ery cieni trzeba sie trzymać podłogi bo krzesłą latają ;]

Realizm to nie tylko cienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darmo - jak to czy ma sens ?

 

Tu mój błąd, nie spojrzałem na wcześniejsze posty.

 

Co do idei wątku to się nie będe sprzeczał bo to nie mój wątek ;) ale 'light contest' łączy się też z 'GI contest'. No ale jak taka jest idea wątku to OK.

 

Rozumiem ze teraz w dobie ery cieni trzeba sie trzymać podłogi bo krzesłą latają ;]

Realizm to nie tylko cienie

 

ano tak ale w realizmie na pewno krzesła nie latają ;)

 

Ja tam nie mam za dużej praktyki z Vrayem i wogle z grafiką. Jak byłem kompletnym laikiem to powiem że przeglądałem ten topic i czegoś mnie to nauczyło ale jakbym zobaczył wtedy render ze złym GI to nie koliło by mnie to strasznie w oczy, a szczególnie jeżeli bym zobaczył taki render od moderatora to wtedy już całkiem bym pomyślał że tak jest dobrze i tak powinno być... 'Jeżeli coś robisz to staraj się to robić dobrze' - tak mi tato kiedyś mówił :), może jestem perfekcjonistą i z tego to wszystko... Wiem ze głównie chodzi o czas, ale tak na prawde to renderujemy w nocy więc lepiej wykorzystać całą noc czyli jakieś 10h na porządny render niż załóżmy 3h na słaby, ale tu znowu wkraczam w idee wątku.

 

No i tak jak już Marcinie napisałeś, kto chce to może renderowac szybciej ale z gorszą jakością a komu zalezy na jakości to poświęci tą nocke i będzie miał super render :) Dla mnie tam liczy się jakość.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Marcin,

 

1.

 

Ja sie troche musze zgodzic z DARMO,

"To nie wątek o GI bo by sie nazywal GI contest a nie light wiec prosze nie mylić "

Marcin GI means Global Illumination, Illumination means rozproszenie sie swiatla, jakie bys tam mial swiatlo bez GI ?? i jak by ta scena wygladala,

jaki by byl sens zeby uzyc vray bez gi ??

 

2. "Realizm to nie tylko cienie" tak nie tylko cienie, ale scena bez cieni

to co to za Realizm ?? wyobraz sobje ten ostatni render co prezentujesz bez cieni ....

 

Strasznie sie slyszy takie zeczy specjalnie od kogos jak ty kto spedza tyle czsu na prawidlowe rendering.

Ktos mowi ze krzesla levitate, ja tez to zaowazylem,

i tak naprawde jak bys mial tam wiecej diteli w tej scenie bardzo blisko siebje,

to te ustawienia byly by do niczego.

 

To moje 3 grosze,

Light contest with not so important GI feature,

welcome to the default scanline renderer. (:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, no nie postarałeś się, taka siara z Tymi VRayLightami...

 

DUNDE, co do ciebie to można powiedzieć ze bardzo dziwne zrobiłęś ustawienia w tym renderze, niektóre troszke za niskie i za wysokie... ale za to przy tej małej rozdzielczości jaką dałeś to widać cieniowanie dobre :)) no ale przez ten czas renderingu... masakra.. taki czas to rodzialka 1600 na 900 i pełne otextórowanie, i z dobrymi ustawieniami nawet czas byl by mniejszy... :)) he ;P pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja połowy was tutaj osobiście nie rozumiem - Marcin nie założył tego wątku dla własnego 'widzimisie' tylko dla userów którzy pragną nauczyć się w miare dobrego oświetlenia wizki przy skróceniu czasu jego renderingu, a nie 50 godzinnym renderze z zachowaniem super-ultra-realistycznych cieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh i znowu idea wątku

 

ja robie rendery takie aby można było coś szybko wyrenderować na potrzebe wizualizacji arch. bo tam czasy to rzecz najwazniejsza zaraz po realistyczności i pokazaniu projektu a klient ma w du*ie cienie. To nie wątek o GI bo by sie nazywal GI contest a nie light wiec prosze nie mylić (choć rewelacji sie nie spodziewam bo ile razy tlumaczylem tyle razy mi zarzucano ze "moderator uczy złego renderingu, darujcie sobie). Jesli ktoś sie spieszy to uzyje moich ustawien, a jak nie to Dunde lub kogoś innego zgodnie z jego oczekiwaniami.

 

Darmo - jak to czy ma sens ? kazali mi pokazać GI to zmienilem materiały na jednolite tak zeby było widać "cienie" i wyrenderowalem z zapisanej z wczesniejszego renderu irradiance mape i LC, po co liczyć od nowa skoro masz to zapisane w pliku ?

 

Rozumiem ze teraz w dobie ery cieni trzeba sie trzymać podłogi bo krzesłą latają ;]

Realizm to nie tylko cienie

 

Skoro pokazujesz render bez materiałów bądź gotów na to, że ludzie będą oceniać realizm rozkładającego się swiatła i cieni. I nie pisz ze nie tylko to buduje realizm w wątku który sie nazywa light contest, a nie material contest czy shaders contest ;)... Tutaj chodzi Tylko i wyłącznie o światło.

 

Wątek jest dla userów i to od nich zależy do czego chcą dążyć. Skoro wiekszość osób chce mieć dokładnie wykonany render z super-ultra-realistycznymi cieniami bez latających mebli to niech tak będzie. Idea wątku powinna być kreowana przez userów a nie narzucana przez moderatora, który w momencie kiedy ktoś wytyka mu błędy broni się tym, że chodzi tutaj o coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

male - widac po wypowiedzi że przejawiają się pendzlowe poglądy :) chodz i ja wole poczekac na render - nei wazne czy to maxwell po 30godzinach czy vray po 1 godzinie - ale marcin założyłwatek i userzy tez maja prawo do ich zakładania - wiec jesli ktos chce ultra realistic contest to niech załozy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hindus jakie PENdzlowe poglady ?? Z czym mi tutaj wyskakujesz ?

To co napisalem bylo kierowane tym co widziałem na poprzednich dwoch stronach.

 

Z tego co napisales wynika ze userzy nie moga tutaj postowac takich renderow i krytykowac marcina, maja natomiast wynosic sie do innego watku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Male - raz - nie najeżdzam na ciebie co by by było jasne - chce tylk ocos wyjasnic odiedzajacym :]

 

Prosze Cie nie wkładaj w moje usta słow których nie wypowiedziałem :) - założenia wątku były jasne - jasno napisane już nie jednokrotnie ze wątek ma na calu nauke oświetlenia sceny w sposób taki by skrócić możliwie czas renderingu - ja np jak chciałem wątek odnosnie maxwella to sobie założyłem - tak samo każdy ma prawo robic to co chce - jest tyle userów krzoy dzieki marcinowi nauczyli sie maserzeczy ale nei dosceniają trudu chłopaka.

 

Pendzlowe poglądy - zle mnie zrozumiałes - nie miałm na mysli nic złego - chodziło mi o to że myslisz chyba tak jak i On - sam też mysle zwłaszcza odnosnie tego co juz kiedys pendzel napisał ze render ma wygladac niezaleznie od tego czy jest robiony 10minut czy 300godzin - czas nei gra roli - tez tak uważam - dlatego obstaje za maxwellem bo jest bardziej realny niz pozostałe - kwestia tutaj taka - Marcin chciał taki wątek by czass był szybki jesli idzie o redner to sie nie pokazuje z maxwellem bo wiadomo i czemu, ale skoro on założył wątek to chyba ma prawo przestrzegać reguł - jak bym ja np chciał miec swój wątek w którym by miało byc długo a mega realistycznie to bym go założył - nie najeżdza sie na usera w jego własnym wątku tylko dlatego ze przestrzega on reguł które na początku sobie ustalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malefatal ma racje i zgadam się z nim w końcu ładniej wygląda render DUNDE bez materiałów gdzie nic nie lata niż Marcina gdzie wszystko lata (render bez mat) a render z mat ładnie wyszedł ( jeśli chodzi o światła) tylko dlatego, że była ciemna podłoga która odbija nogi krzeseł przez co tylko sprawia wrażenia, że wszystko stoi a co by było jak by musiała być jasna podłoga? Jak trzeba założę nowy wątek z dobrym i poprawnym GI jak to tu wszystkim przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh.

 

male - wiesz do czego dąże ? GI w tym wątku przejeło wszystko, stało sie jakimśfatum bez którego render to nie render a ludzie kompletnie zapomnieli o kolorach i materiałach

 

przez cały ten wątek moge na palcach policzyć rendery z w miare ładnym klimacie i o ładnych kolorach

 

wstawiając tu render nie chce aby komentarze dotyczyły tylko GI bo jak pamietasz założyliśmy ten wątek zeby uczyć sie wizualizacji a co sie do tego sprowadza też kolorów oraz materiałów

 

inny kolor ściany lub podłogi zmienia w kolorystyce niemal wszystko i to jest ważne zeby nauczyć sie wykożystywać blending, kolory skylighta i symulacje słońca a nie ciągle dyskutować o GI

 

nie mam nic przeciwko rozprawkom o GI w tym wątku ale to nie wszystko, dałem render w zasadzie gotowy, materiały światło i AA w 1280x960 a usłyszałem tylko ze krzesła latają

 

dla mnie to lekka paranoja ze ludzie zapominają o jednej z najważniejszych kwestji w interiorach.

 

kto kolwiek niech pokaze wreszcie gotowy render bo o GI było juz bardzo dużo i mysle ze wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hindus:

Mowisz ze nie najezdza sie na usera w jego wlasnym watku, ktorego idea jest "nauka oświetlenia sceny w sposób taki by skrócić możliwie czas renderingu"?

 

Cały czas o to mi chodzi że WY moderatorzy układacie sobie idee i to co ma się tutaj znajdować pod siebie. Co prawda Ty Hindus nie wrzucasz tutaj swoich efektów ale to akurat jest imho efekt solidarności ;)... Pytam sie dlaczego idea watku ma byc taka jak to napisales ? Po to aby Marcin nie byl krytykowany ?

 

Kiedys bylem przekonany ze to userzy tworza to forum i trzeba pod nich kreowac to co sie tutaj znajduje. Skory ludzie chca wrzucac dokladne rendery ze swietnymi cieniami to niech tak robia dalej. Nie podoba mi sie tylko postawa marcina w momencie kiedy ludzie go krytykuja. Obrona przez twierdzenie ze idea watku jest taka a nie inna bo on tak postanowil i pasuje to do tego co on prezentuje jest moim zdaniem przejawem braku poszanowania dla innych userow, ktorzy caly czas dopracowuja swoje rendery aby ktos powiedzial "no i ten ostatni render w QMC jest bardzo ładny, wszystkie cienie są i nic nie lata i szczegóły modelingu pięknie widać". Gdyby ludzie zaczeli postrzegac to tak jak Wy to koles zamiast pochwaly dostalby ochrzan za to ze czas ma za dlugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może i coś w tym jest ale jak napisałe - i zresztą Ty też - forum jest dla userów - tylko skoro Marcin sobie założył wątek to można by przestrzegać jego zasad - a jesli np ktos by chciał inny wątek to przecież nikt nie broni mu założenia takowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Marcin sobie założył wątek to można by przestrzegać jego zasad- a jesli np ktos by chciał inny wątek to przecież nikt nie broni mu założenia takowego" - Tak smiesznie to brzmi ze brak mi sil aby to skomentowac :)...

 

Status moderatora uderzyl wam mocno po baniakach ;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozecie wszyscy troche sie uspokoić ?

 

mkrzysiek- to nie rozkaz, mowie co bym chciał zobaczyć

 

kiedyś tez myslalem ze realizm sceny zalezy od irradiance mapy i secondary bunces. Ale jesli chcecie zeby scena wygladała ładnie to nie wystarczy dobrze ustawić GI, materiały, textury i kolory świateł też są rownie ważne. Ale zrobicie co chcecie, jesli nie chcecie ja wam nie bronie

 

MF - ja napisalem w poscie #911 to co uważam za słuszne, nie zabraniam rozważań na temat GI ale uważam ze to nie wszystko co w tym wątku powinno być zawarte. Chcecie to pokazujcie testy GI, przyda sie napewno każdemu ale prosil bym (prosił nie kazał, zeby mnie zle nie zrozumiano) zeby też ten wątek poszedł w strone całej tematyki wizualizacji

 

Status moderatora uderzyl wam mocno po baniakach ;)...

 

nie za ostro ? licz sie ze słowami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Marcinie to co napisalem, napisalem pod wplywem tego ci pisze Hindus.

 

"nie za ostro ? licz sie ze słowami"

Heh, zbanujesz mnie za wyrazanie swoich opinii ? Moze zmien idee forum max3d.pl na taka ktora by zabraniala wyrazania pogladow niezgodnych pogladami moderatorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz na to pytanie znajdziesz w poscie #906. ;) W skrocie: twoja postawa mnie do tego sklonila...

 

I wiedz ze nie tylko ja mam taka opinie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, odbyłem małą pogawędke z MF na gg i mam nadzieje ze wiele wyjaśniłem i sporo sie dowiedziałem.

 

więc

 

nie miałem zamiaru i nie mam zamiaru nakazywać w tym wątku czegokolwiek

jesli ktos chce cos pokazac prosze bardzo, o cos sie zapytac, równie mile widziane, nawet zaprezentować swoj problem na swojej scenie, zawsze mozna go rożważyć.

 

jednak dalej namawiam (nie zmuszam, absolutnie) aby poćwiczyć wspolnie kolory, materiały i ogolne światło w scenie. Sprobować stworzyć ładny klimat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Marcin, czy mozesz skomentowac co miales na mysli, jak sie wypowiedziales w tym stylu ??? - "To nie wątek o GI bo by sie nazywal GI contest a nie light wiec prosze nie mylić " I just don't get it ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na mysli ze to wątek ogólny, czyli wszystko o wizualizacji, ale prosil bym cie o to zebyś nie drążył juz tego tematu. Wszystko zostalo wyjaśnione w ostatnich postach

 

[+]

 

Gotham - starość nie radość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności