Skocz do zawartości

Light Contest


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie chodziło mu o to że nie jest to konkurs na najwyższe ustawienia przeliczania GI, tylko na możliwie najlepsze oświetlenie scenki, mieści się w tym dużo więcej aspektów, jak np. budowanie atmosfery, odwzorowanie realiów, aspekty estetyczne, podkreślanie modeli, nauka skutecznej optymalizacji ustawień... GI jest tylko jednym z narzędzi w tej całej zabawie.

 

Pozdrawiam,

 

 

edit: Cóż... spóźniony post ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

witam,

ostatnio troszke pracowalem nad tą scenką. Co do oswietlenia to w oknie jest direct lekko zółty, 2małe ies`y jako halogeny. Render w sumie nic szczegolnego, Hsph. na 75, Interp. 40, Sky light błękitny na 5. W sumie to wszystko, jakies pytanka, prosze zadawać :]

scena3copy4wg.jpg

papa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam all :]

ma kurzce problem nie wiem czy cos mi sie gnoi z vareyme lub maxem

ale pewni ja cos nagnoilem ten problem pojawia mi sie juz 2 raz i hmm nie wie weiem jak go zwalczyc to

wazne ale wazniejsze dla mnie jest co powoduje to jeslli ktos z userow vray moglby mi to wytlumaczyc co jest przyczyna powstawania tych plam bo juz w 2 scenie cos takiego mi wylazi jakies grzyby na scianch :(

scena 1 direct + envirmet Gi

wiem ze jak uzyje QMC to bedie po problemi ale chcem to zrobic z irr

tylk prosze powiedzisc mi jesli to nie bedzie problemem co powoduje te plamy wytlumaczyc ktory to parametr powoduje bardzo dziekuje THX :]

a czas to wyszedl zabojstwo i taka lipa

 

http://img306.imageshack.us/my.php?image=testforum7xy.jpg

http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen11gs.jpg

http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen27pu.jpg

http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen30jq.jpg

 

ps.

straczy tych bezsenswonych klotni ktore do niczego nie prowadza :]

pace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak obiecałem tak słowa dotrzymuje, nowa scena w pierwszym poście, pełna scena z texturami. Namachałem sie troche z tymi texturami wiec prosze przymknąć oko gdyby było coś nie tak

 

budynek to Prinsenhoek autorstwa W.J. Neutelings

textury moje oprocz chodnika i budynku w tle

tu moje zmagania:

 

skylight ciemno błękitny, directlight beżowy multiplier sklighta 2, directlighta 4

 

lekki kontrast w vray framebuffer

 

Prinsenhoek%201.jpg

 

dobranoc ;]

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh Marcin namachales sie i twoja reputacja musi niestety podskoczyc ;)

Wizka jak najbardziej pro

ale zawsze musza byc ale wiec szybki... chyba w wiekszosci wizek tego typu jest problem z szybami ale u ciebie razi kontrast pomiedzy prawa (to otwarte okno) a lewa (zwlaszcza to najnizsze okno ktore swieci wlasnym zyciem;) ) byc moze jest to jak najbardziej reallna sytuacja...

nio coz wiecej napisac wiecej takich ludzi jak Ty i swiat na forum bylby lepszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa - w takim razie jest bardzo rozjsniony - tekstura asfaltu jest strasznie ciemna czego nie widac po twoim renderze - skoro podkręcałes kontrast to powinna uledz jeszcze większemu przyciemnieniu.

 

Moze coś pochrzaniłem ale najpierw jest asfalt.jpg potem chodnik.jpg tak ? (patrzac od dołu)

Dzieki za scene.

 

Moj na szybko :

 

lightcontx.jpg

 

Ta - maxwell jest wolny a to ja pierwszy po Marcinie tutaj postuje :P

 

Ustawienia podam wieczorem w tym poscie. Pozdrawiam.

 

__________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin - dzięki za nową scenę do testów

hindus - bardzo ładny render wstyd po tobie postowć ze swoim

 

ustawienia

jeden vraylight, sphere, mult 2,5, pomarańczowy

environment ciemno niebieski, mult. 2,0

miał być zachód słońca ale nie wiem czy dobrze wyszedł

render17pb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz ja standardowo już w scanlinie :)

 

WERSJA SUNNY

renderer: scanline + light tracer

rendertime: 0:04:58 @ amd athlon xp 1600+, 1GB ram

skylight: 0,8

direct: 0,9

rays/sample: 50

bounces: 3

initial sample spacing: 16x16

subdivide contrast: 2,5

subdivide down to: 2x2

global ray antialiaser: on

reszta ustawień to standard

sunny28ej.jpg

 

WERSJA CLOUDY

renderer: scanline + light tracer

rendertime: 0:12:49 @ amd athlon xp 1600+, 1GB ram

skylight: 1,1

rays/sample: 80

bounces: 3

initial sample spacing: 16x16

subdivide contrast: 2,0

subdivide down to: 1x1

global ray antialiaser: on

reszta ustawień to standard

cloudy28pv.jpg

 

ps: lekko wyostrzyłem w fotosklepie :P

ps2: strasznie brzydki ten budynek :P

ps3: render hindusa z dotychczasowych najbardziej mi się podoba ale chyba jest w nim troche fotosklepu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

render hindusa z dotychczasowych najbardziej mi się podoba ale chyba jest w nim troche fotosklepu ??

 

poza sharpnes na 50, image size i białej obwódki nie ma nic wiecej - żadnego usuwana noisu, przestawiania kolorów itd - maxwelowcy mają wszystko w maxwellu od prędkości migawki na rodzaju kontrastu itd - orginalna rozdziałka - 900 x ileś tam. Ustawienia wieczorem jak będe miał kompa albo jutro rano bo nie wiem czy sie wyrobie.

 

Mi najbardziej podoba się pierwsza z drugiej partii nielota tylko aliasing coś szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mi najbardziej podoba się pierwsza z drugiej partii nielota tylko aliasing coś szwankuje.

zarcik jak dobrze rozumiem ?? :)

jesli chodzi o pierwsza z drugiej serii to dlatego gdyz ustawienia byly takie minimalne jak do testow (aby sie szybko rnderowalo) gdyz dla mnie render trwajacy dluzej niz 10-20min to strata czasu :D[joke]

mi sie najbardziej hindus'a a tuz za nim javor!! :D ale tak ogolnie to wszystkie ladne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunde - ten pierwszy całkiem ciekawy, ale ten ostatni strasznie wyblaknięty :/ prawie nie widać cieni oraz kontrastu ktory przy takiej porze być powinien

 

szyby kuleją

 

ps. czasy przy exteriorach zadko kiedy sie liczą bo do wolnych nie należą ;] problemy raczej sprawiają rozmiary renderu do druku i sprzęt gdzie po renderze nie chce sie nic zapisać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;) Postanowiłem się przyłączyć.

Oto moje wypociny w Mentalu ale coś słabiutki mi to wyszło;(

Nie mogę oświetlić tych ciemnych miejsc pod górną częścią budynku,widzę że też taki problem ma Nielot,jest zbyt ciemno pod drewnianą częscią budynku, tylko dlaczego?

 

Wszystkie prace mi się podobają.

 

Ustawienia:

 

MR Area spot,Skylight,Final gather-czas 2:36 przy rozdziałce 600X800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moje próby vrayem:

multiunit094xo.jpg

 

Jeden lekko żółty direct multiplier na 2.4, no i reszta ustawień:

http://img503.imageshack.us/img503/4827/ustawienia019xy.jpg

http://img503.imageshack.us/img503/1986/ustawienia020lz.jpg

 

Mój debiut w tym wątku,ale zaglądam od dawna. Wiele się można nauczyć, świetna robota panie i panowie, o ile są ustawienia,bo jeśli nie ma, to sprowadza się to do chwalenia renderami.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś zamieścić najnowszą scenę (a najlepiej wszystkie) w formacie .OBJ ? Chciałbym się pobawić scenami w blenderze, ale nie można nim importować max'owych plików (z oczywistych względów), a format .3ds jaki eksportuje max jest inny od wszelkich standardów (po imporcie do blendera i wielu innych programów obiekty są porozrzucane po scenie)... stąd wolę .obj bo wtedy scena przechodzi bez szwanku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności