Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Model super ale render z materialami cos nieciekawie wyszedl marcindawno temu zrobil super model lego i shadery tylko jak sie nie myle to bylo to w brazilu ale wiesz zawsze mozna sprowbowac podpatrzyc nawet refleksy :)

Pozdrawiam i powodzenia :)

  • Odpowiedzi 118
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hey Ultek :D

hahaha , mam mega pytanko mi strzeliło do głowy .. podzielisz sie tym modelem czy mam zrobić swój .

A ta śmiałość tylko dlatego że chodzi mi po głowie jakaś animacja ;|.

Jak tez to czujesz to daj znać. Jak troche poszukasz , to też mam kilka LEGO zrobionych na Forum.

 

pozdro.

Napisano
a silniczek jest zrigowany ?

 

tzn. o ile pojecie riggowania znam i mniej wiecej wiem o co chodzi, o tyle "riggowanie silnika" w tym wypadku pozostawia mnie pod duzym znakiem zapytania :)

 

moglbys rozszerzyc? :]

Napisano

Ładny model tylko popraw te materiały... mniej połysku i bardziej kolorowy a te szare części to w ogóle nie powinny mieć połysku... takie matowe.

Napisano

Co do riggu, o który Jim mee'iemu chodziło - to było pytanie czy jak pokręcisz kółeczkiem to w silniczku będzie tłok się ruszał [ w maxie ofcoz ] ;)

 

wywal ten text

3dsmax by ultek
bo śmiesznie brzmi :]

 

studio - jest mało kontrastowe, mdłe...dzieciaki tego nie łykną.

Zrób może kawałek toru lego...

Napisano
Co do riggu, o który Jim mee'iemu chodziło - to było pytanie czy jak pokręcisz kółeczkiem to w silniczku będzie tłok się ruszał [ w maxie ofcoz ] ;)

 

Eee... Nawet bym nie wiedzial jak sie do tego zabrac :P

 

wywal ten text

bo śmiesznie brzmi :]

 

Mialo byc "3dsmax lego by ultek" ale cos mi tam urwalo przez niedopatrzenie :P

 

studio - jest mało kontrastowe, mdłe...dzieciaki tego nie łykną.

Zrób może kawałek toru lego...

 

studio na koncu bede robil. toz to wip ;)

 

a tymczasem udalo mi sie chyba osiagnac optymalny efekt (czyt. zadowalajacy mnie osobiscie) materialow:

 

26render4.png

Napisano

prawie prawie, tylko ja bym dał chamfera na tą "1" tam zawsze na takich płaskich był chamfer, potem materiał czarny jest za mało soczyście czarny i jakiegoś hdr-a wrzuć do slotu reflect.

 

ładnie;) nawet bardzo;)

Napisano

Xiz0r, tam jest chamferek ale go nie widac (widocznie tak swiatlo pada). najwyzej go troche powieksze.

 

w Vray'u mape HDRI dodawac w "Rendering -> Renderer -> V-Ray:: Enviroment -> Reflection/Refraction enviroment override"? (VRayHDRI)?

 

I mam drugi problem. Otoz robie sobie ludzika ktory bedzie wygladal tak:

 

technic.png

 

Jak widac bedzie sie skladal z elementow: glowa, tulow, 2x przedramie, 2x ramie, 2x dlon, 2x udo, 2x lydka, 2x stopa (x'ami pozaznaczalem gdzie powinny sie znajdowac pivoty dla kazdego z obiektow)

 

I teraz chcialbym jakos to zrobic (sek w tym ze nie wiem jak), aby polaczyc te elementy w ten sposob, ze gdy bede obracac np. udem, to bedzie mi sie wokol jego pivota obracala rowniez lydka i stopa. Gdzies kiedys dawno widzialem taki tutek... Probowalem go znalezc ale nie dalo rady... Moze mi ktos pomoc?

 

Z gory dzieki.

Napisano

 

Jak widac bedzie sie skladal z elementow: glowa, tulow, 2x przedramie, 2x ramie, 2x dlon, 2x udo, 2x lydka, 2x stopa (x'ami pozaznaczalem gdzie powinny sie znajdowac pivoty dla kazdego z obiektow)

 

I teraz chcialbym jakos to zrobic (sek w tym ze nie wiem jak), aby polaczyc te elementy w ten sposob, ze gdy bede obracac np. udem, to bedzie mi sie wokol jego pivota obracala rowniez lydka i stopa. Gdzies kiedys dawno widzialem taki tutek... Probowalem go znalezc ale nie dalo rady... Moze mi ktos pomoc?

 

Z gory dzieki.

 

To właśnie jest riggowanie :)

 

 

--

Teraz materiały są wporządku. Kombinuj z otoczeniem.

 

Pozdrawiam.

Napisano

nie jestem pewien czy tego nie wiesz .. bo to łatwe na maxa sie wydaje i skoro walnąłes taki samochodzik fajny to chyba wiesz , ale ...

jak już zbudujesz ludzika LEGO , od stopy w góre ( tao taki ceglany-mega toporny- rig ) koło strzałki na górze jest link guzik .... i linkujesz stope do piszczeli , piszczel do uda , udo do bioder. i teraz kręcąc udem się stopa i łydka :]

Napisano

Jim mae, ano wstyd... Po prostu czasem czlowiek szuka na okolo :P Ja to probowalem bones'ami zalatwic z odwrotna kinematyka i zabezpieczeniami odpowiednich "wygiec". W pewnym momencie zdalem sobie sprawe "po co" :P I zrobilem tak jak mowisz.

 

Drobny progress ;]

 

27guys.png

Napisano

IK na boxy/obiekty też możesz nałożyć. chyba , Animation > solvers > IK solver

 

Co do śilniczka , to tak , chodziło mi o poruszanie się tłoczka. Prościutkie to chyba by było .. kilka ustawień pivotów , hierarchia jak w kościach i po robocie ;)

 

Pan Egon fajny.

 

Na materiałach czuje że nic nie zmieniłeś , tylko HDRI dałes na env. może się myle.

 

fajny ten VIP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności