RK Napisano 18 Styczeń 2005 Napisano 18 Styczeń 2005 Zlecenie od pracowni konserwatorskiej- mały kościółek na północy, schyłkowy baroczek. Końcowym efektem ma być pełna wizualizacja, włącznie z wyposażeniem - chodzi o sprawdzenie różnych wariantów kolorystycznych tak ścian jak i ołtarzy i witraży wraz z oświetleniem. Mówiąc w skrócie- po odczyszczeniu z brudów okazało się że ściany były w palecie ugrów, ołtarze - lekki rokokowy róż ze zgniłą zielenią plus złoto i pojawił się problem co z tym robić żeby wiernym nie wypalało oczy przy pierwszej zdrowaśce. Się rozgadałem. Po pierwszych dwu godzinach mam zarys nawy głównej.
MOTHMAN Napisano 18 Styczeń 2005 Napisano 18 Styczeń 2005 Fakt, zestaw kolorów nie jest przyjemny dla oka. Jest szansa że umiejętnie będziesz operował nasyceniem barwy i nie będą one sie nawzajem "gryźć", a wszystko będzie miało dobry efekt. Wizualizacja takiego wnętrza - to fajna sprawa ze względu na możliwość różnego oświetlenia. Zapowiada sie niezła praca - czekam na dalsze etapy (może jak już coś będzie w kolorze to da sie napisać więcej ;)
RK Napisano 19 Styczeń 2005 Autor Napisano 19 Styczeń 2005 Trochę poprawiona geometria ale ciągle bez zaokrąglenia krawędzi i zbyt regularna. Pora na ołtarze - mówiąc szczerze trochę się ich boję. Strasznie dużo rzeźby a animacja może wychwycić niedokładności. Jakieś będą napewno- do dyspozycji mam tylko rysunki Cadowskie architektury- ołtarze w całości idą na oko, ze starych fotek do których trzeba będzie dorabiać kolory. No nic- zobaczymy. Póki co czekam na decyzję w sprawie marmuru na podłodze.
SansSerif Napisano 19 Styczeń 2005 Napisano 19 Styczeń 2005 a nie prosciej zrobic tekstury z fotek z natury? btw w takich wnetrzach swietnie mozna by pograc swiatlem z gi :)
RK Napisano 19 Styczeń 2005 Autor Napisano 19 Styczeń 2005 Tekstury z fotek- prościej, problem tylko w tym że w całej wizualizacji chodzi o manipulowanie kolorami. Obecnie ściany są... obłuszczone z tynku a podłogi nie ma. Jedyne co mam to wzornik Caparola, plany i parę numerków. Dam potem jakiś proceduralny brud ale to rzecz na zakończenie- póki co bez wszystkich obiektów nie wiem jak się fakowane światło będzie zachowywać. GI- no śliczna rzecz, ale jak przychodzi do renderowania animacji a obiekt ma powiedzmy 500 tysiecy poligonów to ogromnie traci na uroku... ;) Stan obecny przy takich światłach renderuje się 8 sekund (co i tak przy testach animacji daje jakieś pół godziny na cały filmik). Zdaję sobie sprawę że nigdy nie będą to takie efekty jakie mógłbym wycisnąc z Mental Raya ale coś za coś- albo dam radę zrobić rendery na czas albo klient dostanie 5 pięknych fotek które będę mu przekładał przed oczyma dorabiając paszczowe odgłosy kroków.
RK Napisano 19 Styczeń 2005 Autor Napisano 19 Styczeń 2005 Dla porównania- ta sama scena z GI- Mental Ray, jeden spot plus ambient który właściwie nie obciąża (czas renderingu 48 minut). Efekt jest ale niestety za koszmarną cenę. Inna rzecz że chyba dorzucę klientowi kilka tak zrenderowanych zrzutek. Wielkie dzięki za pomoc.
fotoas Napisano 19 Styczeń 2005 Napisano 19 Styczeń 2005 oj..daleka droga przed Toba :).. 40 minut a wyglada jakbys mial PantiumII 100Mhz najwiecej:) Mental naprawde potrafi :).oj potrafi
RK Napisano 19 Styczeń 2005 Autor Napisano 19 Styczeń 2005 Heh... nie mam powodów do uskarżania się na sprzęt :) Jeśli ktoś jest winny to z pewnością nie dobra stara Betsy a ja.
kozioo Napisano 20 Styczeń 2005 Napisano 20 Styczeń 2005 Sprobuj się pobawić ambient occlusion shaderem - narzucony na sciany powinien ładnie fakeować GI, przy dopuszczalnym czasie renderingu;)
RK Napisano 21 Styczeń 2005 Autor Napisano 21 Styczeń 2005 Daj spokój... ja męczę sie teraz ołtarzem. Cała dokumentacja jaką mam to jedna fotka a ołtarz jaki jest... sam zobacz. Wczoraj cały dzień przesiedziałem przy profilach a za okazjonalne błogosławieństwa na temat ołtarza, kościoła i zleceniodawcy będę się wesoło smażyć w piekle przez 600 lat z okładem
Dejot Napisano 21 Styczeń 2005 Napisano 21 Styczeń 2005 wow jak to zrobisz to bog ci wynagrodzi mniejsze grzeszki na pewno nad ciezszymi sie zastanowi. trzymam kciuki z calego serca rzycze cierpliwosci powodzenia
duck Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 hm, a nie zastanawiałeś się nad tym, że taki ogromny i bogaty ołtarz może z deka nie pasować do (chyba) skromnego kościółka? barok to jedno, ale on chyba nie wszędzie docierał.. stolica apostolska była wkońcu na południu europy
RK Napisano 22 Styczeń 2005 Autor Napisano 22 Styczeń 2005 Pudło. :) Ołtarz jest z tego kościółka - zdjęcie to stan sprzed konserwacji. Co do baroku to gdzie jak gdzie ale z pewnością nie w stolicy apostolskiej był najbogatszy :) a jeśli chodzi o zasięgi to do nas dotarł wyjątkowo szybko i to w najlepszych wydaniach.
sartr Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 no jak zrobisz fajnie ten ołtarz to padne przed nim krzyżem:)))
RK Napisano 24 Styczeń 2005 Autor Napisano 24 Styczeń 2005 Ja pewnie padnę i to niekoniecznie krzyżem w trakcie robienia. Nigdy więcej zabytków bez przyzwoitej dokumentacji. Jutro powinien być gotowy (inshallah) :)
RK Napisano 12 Luty 2005 Autor Napisano 12 Luty 2005 Nigdy, za żadne skarby nie podejmę się robienia czegoś takiego na czas nie mając referencji. Tak rzecz wygląda w tej chwili, szczęściem trwają konsultacje więc i ja mam trochę czasu żeby popoprawiać babole.
Tores Napisano 5 Marzec 2005 Napisano 5 Marzec 2005 Zapowiada się dobrze. Ale jestem ciekawy ile za coś takiego można wziąć. Gdyby ktoś to podzielił na oddzielne modele i pojedynczo sprzedawał to chyba by 3 razy więcej zarobił niż za tą całą scenę a dodatkowo w teksturowanie by się nie bawił. Ale gratuluję wytrwałości i czekam na ostateczny rendering.
::::: maxczaku ::::: Napisano 5 Marzec 2005 Napisano 5 Marzec 2005 Modelowanie super...zobaczymy jak z materiałami i oświetleniem.... jak to dobrze zrobisz to pracka będzie miód.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się