manko Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 Ciekawie by wyglądała stara zapuszczona ścieżka prowadząca od bramy w kierunku kamery. (pozwoli to na stopniowe prowadzenie wzroku w kierunku głównego tematu). Fajna praca - pozdrawiam
Polik Napisano 11 Luty 2005 Autor Napisano 11 Luty 2005 manko czytasz w moich myslach. wczoraj zrobilem maly re'make mojego obrazka. przedstawia on dalszy rozwoj mojej pracy :) oto i on (szczyt grafiki 2d :D) mam nadzieje ze sie domyslicie co tam jest narysowane
Polik Napisano 13 Luty 2005 Autor Napisano 13 Luty 2005 no widze ze moj "projekt" 2D tak was oniesmielil ze przestaliscie posty pisac :D sprawa wyglada tak jutro mam ostatni egzam wiec dopiero od jutra - pojutrza sie wezme znowu do roboty. no nic. jeszcze raz dzieki za wszystkie wpisy i uwagi!! PS: wish me luck :)
manko Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 Polik nie myślałeś żyby wykadrować panoramicznie tz. kadr poziomy, mniej nieba nad kościółkiem, szersze ujęcie (przy obecnym ustawieniu kamery). Będzie więcej miejsca żyby pokombinować ze ścieżką i jak chciałeś na początku z urwiskiem. Pozdrawiam
Polik Napisano 14 Luty 2005 Autor Napisano 14 Luty 2005 szczerze mowiac to nigdy nie myslalem nad panorama. zawsze siedzial mi w glowie taki kadr jaki jest na obrazku. ale zobacze jak to bedzie wygladac. dzieki za pomysl :)
asfalton Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 Najbardziej mi sie podoba kosciol na szarym tle z fajnym oswietleniem, zarys otoczenia mi (ten osatni) niezbyt mi sie podoba i jak mowi manko sprobuj panoramicznie, osbiscie by mi sie podobalo jak by byl na jakiejs rowninie,posrod gibajacej sie trawy na wietrze albo w gorach i kreta scierzka prowadzaca doń (doń?:P)
Ania Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 mi sie ten kadr podoba, nawet bym troche w dol wydluzyla zeby widac bylo ze na wzgorzu stoi. na dachu brakuje kilku poprzecznych beleczek, zeby sie dachowki mialy na czym trzymac, bo teraz tak wisza ze nie wiem jakim cudem one nie spadna
Polik Napisano 14 Luty 2005 Autor Napisano 14 Luty 2005 No i teraz mam wielki problem :) myslalem nad tym co napisaliscie i zaczalem kombinowac troche z kadrem panoramicznym. teraz to juz nie wiem na co sie zdecydowac. zrobilem dwa obrazki jeden (ten stary tylo z trawka) i drugi (z nowym kadrem). obrazek nr1 - nie mam pomyslu na otoczenie :( mial byc klif ale nie jestem do niego do konca przekonany. obrazek nr2 - kadr panoramiczny. asfalton - podsunal mi ciekawy pomysl na otoczenie w gorach. oba obrazki maja oczywiscie wielkie bledy ale maja one sluzyc tylko przedstawieniu ogolnego zarysu. I tu mam do was prosbe, co wy byscie wybrali?? Pomocy! :)
Simple_man Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 "dwójka panie, wybierz dwójkę". Ale jakoś nie widzę w tym sceny może ciekawy background. Lecz nie scenę.
manko Napisano 15 Luty 2005 Napisano 15 Luty 2005 Proponuje ujęcie w stylu jak na zdjęciu. Pozdrawiam
Leru Napisano 15 Luty 2005 Napisano 15 Luty 2005 drugie jest zdecydowanie ładniejsze, ale to chyba ze względu na obecne tło. Pierwsze może by nabrało rumieńców po nadaniu tła i trzoszkę rozszerzenia kadru w lewo. Dodatkowo urozmaicić sam klif, jakby z piasku było, wystające korzenie, kamienie itd
Polik Napisano 17 Luty 2005 Autor Napisano 17 Luty 2005 Witam po dluzszej przerwie! po absolutnym wenobraku, nie do konca zaliczonej sesji :D i meczacej chorobie ponownie zjawiam sie na forum :)!! doszedlem chyba do konsensusu i wybralem droge ktora chce podazac. oto obrazek ktory przedstawia dalsza droge rozwoju mojej pracy. zdecydowalem sie jednak na gory i tak juz chyba pozostanie. PS. kurna, pisze jak jakis kaznodzieja, co ta sesja robi z czlowieka :)
wooka Napisano 17 Luty 2005 Napisano 17 Luty 2005 No no wyglada to coraz lepiej. Zwlaszcza ta trawa duzo dala i tlo, wyglada bardzo fajnie. Trzymaj tak dalej Pozdrawiam
Leru Napisano 17 Luty 2005 Napisano 17 Luty 2005 trawa jest ... tutorialkowa, pospolita :/ czemu jest taka regularna ? czemu nie ma w niej źdźbeł innych roślin, perz czy innych chwastów ? i czemu jest taka zielona ? ;)
Polik Napisano 18 Luty 2005 Autor Napisano 18 Luty 2005 posiedzialem dzisiaj troche nad podlozem i troche je ulepszylem. ale jeszcze dluga droga do tego co chce finalnie osiagnac. popatrzcie sami. zapraszam do krytykowania :)
.ai Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 myślę że górskie skały nie są takie obłe, są raczej ostre i kanciaste, przydało by sie ich też sporo wiecej tak żeby to one tworzyły tą góre na której stoi kościół, grunt też mugł by mieć nieco ostrzejsze rysy. Co do oświetlenia, to wydaje mi sie że jest zbyt duzy kontrast, nie wyobrażam sobie tak zacienionego miejsca, jak to za kościołem, na otwartej przestrzeni przy bezchmurnym niebie. Powodzenia.
tomeg Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 musisz dodac element ktory powie że to jest kościól. Może mały cmetarzyk?trawa jest chyba za wysoka.Tak trzymaj
Polik Napisano 21 Luty 2005 Autor Napisano 21 Luty 2005 Hello! :) Oj cos ostatnio nie mam pomyslow na moj obrazek. Skorzystalem wiec z waszych sugestii! Oto wyniki. 22 lutego 2005 roku, co nastepuje: :D - dodalem dwa drzewka - dodalem kilka kamykow - skonstruowalem posag NMP - zmienilem texture drozki i teraz pojawia sie problem! chce to zrenderowac, ok. render pierwszy przy "shadow map" bez posagu 2:15. render drugi przy "ray trzced shadows" 27:51, ok. render trzeci przy "ray tr." z posagiem - ???. Jeszcze nie doczekalem tej chwili bo brak mi cierpliwosci :) jak narazie to czekalem ponad 3 godz. i nic!!! bede musial chyba kompa na noc zostawic moze do rana skonczy sie renderowac. Wrzucam dwa obrazki jeden to posag (musze jeszcze nad textrukami posiedziec bo mi sie nie za bardzo podobaja i musze korone albo cos dorobic) drugi obrazek to znana juz dobrze panorama kosciola, tutaj najbardziej mi sie pierwszy plan nie podoba tez musze cos tu zmienic. Ocho! Ale sie rozpisalem! No ale teraz nie bedzie tak duzo update'ow bo mi sie drugi semestr zaczyna i bede mial o wiele mniej czasu. Oby mi go starczylo na dokonczenie. Dzieki za komentarze!!! Salute! :)
Gość Bad Moon Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 Te małe drzewka to robiłeś sam, czy jakimś pluginem?
Ania Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 naprawde fajne drzewka. posag jakos nietego, jak to jest z kamienia to nie moze byc takich cienkich wlosow i szat. i ten jajowaty kamien mi sie nie podoba. w trawe bym wsadzila kilka zoltych zdzbielek, bo kolorem przypomina trawke na polu golfowym. render: 2:15 to sa godziny i minuty, czy minuty i sekundy? nie rozumiem za bardzo czemu akurat posag tak spowalnia, nie wyglada az tak high poly, w porownaniu do innych elementow obrazka. jakie duze swiatlo? sproboj ograniczyc falloff/field tak, zeby bylo tylko na kosciol i to co widac z bliska, reszta niech bedzie oswietlona tylko overshootem. w ten sposob co prawda cienie beda tylko pod falloff, ale bedzie liczyl szybciej, a dalej cieni i tak nie widac. oprocz tego, na pewno duzo liczy trawke. wiec, pod warunkiem ze pozycja kamery juz taka zostanie, zlikwiduj trawe tam gdzie jej nie widac (gdzie jest zaslonieta lub poza kamera).
Polik Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 ale ten swiat jest dziwny :) drzewka ktore wszystkim sie podobaja zrobilem w 5 min.!!! a posag nad ktorym spedzilem kolo 3-5 godz. nie podoba sie... Dzieki bardzo za cenne uwagi Aniu C. ale w sumie juz to wszystko zrobilem :) render z sama trawka jeszcze jest do zniesienia tylko ten posag naprawde zawlnia. moze nie wyglada ale jest (jak na moj komp) super high poly :) bede musial go zjechac bo tak nie moze byc. mimo wszystko dzieki!!! PS. a mi ten jajowaty kamien sie podoba :P
mirach Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 Wlasnie po dlugiiim wpatrywaniu sie odkrylem czego mi brakuje w tym obrazku. Brakuje tych czesci ktore poodpadaly od kosciolka i leza na ziemi, no chyba ze lokalni wiesniacy pokradli i uzyli do budowy wlasnych chat :D Co do jajowatego kamienia to jest swietny zeby sobie na nim usiasc i poogladac panorame :) A co do Statuly, jest ladna i klimatyczna, ale naprawde wyglada jakby ktos na kamienna rzezbe nalozyl grobe plutno. A skoro drzewka robiles 5 minut... to jak je robiles ? Bo ladne sa.... :D
Polik Napisano 26 Luty 2005 Autor Napisano 26 Luty 2005 Witam! Oho widze, ze moje drzewka robia furrore :) Ale o tym zaraz. Oto kolejny render mojej pracy (robil sie 47 min. cos malo sam nie wiem dlaczego) zmienilem troche pierwszy plan, kolor trawki tez ulegl lekkiemu upgrade'owi, posag polozylem na ziemii (jakby ktos go nie zauwazyl :) ) a i jeszcze kolor tla zmienilem. Teraz zastanawiam sie jak zrobic chmurki :) i bede jeszcze myslal jak tu jeszcze upieknic moja scene. Uwaga!! a teraz przepis na "banalne drzewko": - pien- zwykly stozek potraktowany noisem. - galezie- to zwykle linie z renderable - liscie- to PArray particle to tyle :D dzieki za wszystkie wpisy, ja biore sie do roboty a was zapraszam do dalszego komentowania!!
Ania Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 coraz lepjej to wyglada. w tej chwili tylko niebo i dach niebardzo, oprocz tego fajnie.
jaras Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 choć tamto niebo też pasowało - było takie przejrzyste to ta wersja kolorystyczna nieba też jest fajna ... no nie sam wiem które lepsze ?:) . Dodaj tylko chmurki (ale takie ledwo - ledwo ) pozdrawiam
asfalton Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 o juz mam wyglada wiele lepiej, i to co bym mogl Ci poradzic to: zmien kolor trawy bo, bo jest taki zabardzo zielony, sprubuj moze zieleni wpadajacej w jasny brąz :D
Polik Napisano 28 Luty 2005 Autor Napisano 28 Luty 2005 OK! Zrobilem kolejne niebo (to chyba mix obu poprzednich :) ) ale nic poza tym :( Teraz bede musial sie chyba zajac ... hmm czym tu sie zajac? ostatnio nie mam pomuslow niestety. Dzieki za sugestie pomysle nad nimi :)
jaras Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 Polik ,ta zieleń trawy jest do poprawy a poza tym Twoja praca BARDZO mi się podoba, troszkę popracuj jeszcze nad ziemią i trawą i będzie miód i malina. pozdrawiam
Leru Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 świtenie wychodzi :) niebo jak narazie lepsze jest IMHO puste, bez ani jednej chmurki. Jaras postuluje o poprawę trawy - to samo ja, jest za zielona i kiedy będą jakiś chwasty!?! Scena mimo, że jest ładnie wykonana to jest jakaś pusta :/ nie żebym czegoś na siłę tam żądał ale .... nie wiem sam
lpshinoda Napisano 3 Marzec 2005 Napisano 3 Marzec 2005 ja dla mnie to wszystko jest spoko powodzenia i tylko tak dalej pozdro
Polik Napisano 3 Marzec 2005 Autor Napisano 3 Marzec 2005 Ostatnio sporo mam szkoly i nie daje rady zrobic czegokolwiek wiec updaty beda teraz zadkoscia. Moze cos na weekend wrzuce. Wiśnia - trawka to Grass-O-Matic Ipshinoda - WIELKIE dzieki :)
streaker Napisano 3 Marzec 2005 Napisano 3 Marzec 2005 1. Wejście do kosciólka bardzo nieciekawe, przydałoby sie to troche urozmaicic 2. Tekstura ziemi rozmyta 3. Trawa za zielona 4. Te głazy po prawej strony, przy brzegu jakoś mi nie pasuja 5. Poza tym ciekawa praca :)
Polik Napisano 4 Marzec 2005 Autor Napisano 4 Marzec 2005 Streaker co do wejscia to masz racje cos jeszcze bede musial zrobic a glazy sprobuje unaturalnic. Ale co wy tak tej trawy sie czepiliscie :) Co do textury ziemii. Mam problem bo: kiedy zmienie kat nachylenia kamery (popatrze bardziej z gory) to texturka nie jest rozmyta i wyglada spoko ale w tym ulozeniu kamery textura sie zlewa. Zaden bump nie pomaga. I co mam z tym zrobic?? Moze macie jakies pomysly z czego to moze wynikac?
Polik Napisano 8 Kwiecień 2005 Autor Napisano 8 Kwiecień 2005 No i stalo sie. Postanowilem zakonczyc prace nad swoim kosciolkiem. Po ostatnim bezczynnym miesiacu doszedlem do wniosku ze najwyzszy czas juz to skonczyc. Nie mam juz takiego zapalu jak na poczatku i tylu pomyslow zeby jeszcze cos zrobic z moim projektem wiec zamykam go. Musze przyznac ze jest to moja najprofesjonalniejsza praca w dziejach! Wlozylem w nia wiele wysilku ale sie oplacalo. Jestem z niej zadowolony. Teraz chcialbym podziekowac Akademii ;) i oczywiscie forumowiczom za te wszystkie podpowiedzi i krytyki. Thanks!!! P.S. Poinstruujcie mnie jeszcze co i jak: czy mam jeszcze cos napisac o tej pracy (z jakich programow korzystalem, z jakich technik) czy jest to zbedne? I gdzie mam zamiescic ostateczna nieskompresowana wersje w pierwszym poscie czy moze byc w ostatnim?
jaras Napisano 8 Kwiecień 2005 Napisano 8 Kwiecień 2005 w każdej pracy można się doszukać czegoś niedopracowanego , nie łam się. Będą Ci wiercić dziurę w brzuchu że trawa i 1 plan do poprawki ale skoro uznałeś że skończone to finito - gratuluję skończenia ! mi się podoba. pozdrawiam p.s. chyba musisz napisać po angielsku to co napisałeś w 1 poście , o czym jest praca , na jakim sofcie itp. (ale nie wiem na pewno )
Simple_man Napisano 8 Kwiecień 2005 Napisano 8 Kwiecień 2005 Podpisuję się pod tym co napisał Jaras (a on się na tym zna). Napewno można coś jeszcze poprawić, zresztą sam do tego dojdziesz. Pracka jest fajna i ważne, że tobie się podoba. Ja jeszcze nie zrobiłem pracki, która by mi się podobała na 100%.
Ania Napisano 8 Kwiecień 2005 Napisano 8 Kwiecień 2005 mi sie podoba, tylko tekstura ziemi troche nietego, i belki na dachu podejzanie niestabilne wygladaja. ale bardzo przyjemna scena.
Polik Napisano 18 Kwiecień 2005 Autor Napisano 18 Kwiecień 2005 A oto ostateczna wersja Hires: http://www.debet.k9.pl/25.jpg A uzywalem: 3d max 5 Terragen Polik
Leru Napisano 23 Kwiecień 2005 Napisano 23 Kwiecień 2005 Polik -> dodaj również komentarz po angielsku do pracy :)
Rekomendowane odpowiedzi