Napisano 23 Styczeń 200520 l Witam! Pracuję właśnie nad modelem gokarta i nagle mi się przypomniało, że przecież jednym z tematów obecnej bitwy 3D jest wyścig. Postanowiłem więc dołączyć do niej i przy okazji spróbować swoich sił w konfrontacji z innymi, no i oczywiście zawsze może się udać coś wygrać! ;) Tematem pracy będzie wyścig gokartów po asfaltowej trasie, zbudowanej z opon i barierek, w jakiejś zakurzonej i starej fabrycznej hali albo podziemnym parkingu. Pozdr P.S. Poniżej aktualny stan pracy.
Napisano 23 Styczeń 200520 l Mam nadzieje, Panie zbuffer, ze gokart jest ledwo co zaczęty. Od razu proszę o pokazanie jakiegoś postępu. Witam w Bitwie i powodzenia :)
Napisano 24 Styczeń 200520 l Autor Dziękuję! Nie wiem jak definiuje Pan "ledwo zaczętego" gokarta, ale wydaje mi się, że nie można powiedzieć żeby model był w zaawansowanej fazie. Jak na razie gotowa jest główna rama, felgi i koła, układ sterowniczy i kilka drobiazgów...jeszcze wiele pracy przede mną.... Poniżej render tego co już mam.
Napisano 25 Styczeń 200520 l Autor Widzę, że komentarzy moc...... Wrzucam mały update - szczęki hamulca tarczowego.
Napisano 25 Styczeń 200520 l no jeśli będzie widoczny to fajnie, jeśli nie to przeginasz ze szczegółami :)
Napisano 25 Styczeń 200520 l ehh Ludzie w dzisiejszych czaasach nie potrafia szanowac poly :| ale model pikny: ]
Napisano 29 Styczeń 200520 l Autor Zawsze przesadzam ze szczegółami ;) ale postaram sie je pokazać. Zrobiłem kilka kolejnych drobiazgów. Fotel jest dopiero w fazie wstępnej i muszę poprawić błędy przy baku. Jak coś jeszcze widzicie to proszę o posty !
Napisano 29 Styczeń 200520 l Autor Nic się nie martw! tu jeszcze wielu rzeczy nie ma oprócz silnika :P
Napisano 30 Styczeń 200520 l Ciekawy ten gokarcik, nie znam się na budowie takiego pojazdu więc tylko przelewam moje odczucia :) tak trzymać
Napisano 5 Luty 200520 l Autor Witam! Zrobiłem silnik gokarta. Nie ma kilku drobnych części, ale już mi się nie chce szukać dokładnych zdjęć, więc najwyżej później dorobię. I tak pewnie nikt nie zauważy....
Napisano 5 Luty 200520 l ważne, żeby całość się dobrze prezentowała, pewnie tak będzie i bez tych paru części :)
Napisano 11 Luty 200520 l Autor Kolejny update.... P.S. chyba zacznę robić jakieś duże błędy to może ktoś skomentuje cokolwiek....(oprócz Leru;))...:p
Napisano 17 Luty 200520 l Autor Następna aktualizacja. Model gokarta prawie gotowy. Brakuje jeszcze kilku drobiazgów, kabli, linek i rurek. Wiem, że przepalone ale nie miałem czasu na zabawę z światłem...poza tym tu chodzi tylko o model.
Napisano 22 Luty 200520 l Autor Witam! Model gokarta skończony! Nie jestem pewien co do kilku części, ale już mam dość więc nie mam zamiaru się tym przejmować...W końcu chodzi o efekt wizualny a nie o kurs budowy gokarta ;> Zabieram się za otoczenie... P.S. Streaker - wolałbyś nie wiedzieć ile to ma poly! ;D myślę, że bardziej obiektywna jest liczba face'ów, których jest......ok. 810 000 ! ;] Wiem, że to jest chora liczba, ale optymalizować mi się nie chce....no chyba że mi komp nie wytrzyma w ostatecznej scenie :P
Napisano 24 Luty 200520 l ha ha,ha,ludzie ! to wariat:) pokaż mi zblizenie na łańcuch,a powiem Ci kim jesteś.!!:) Super model takie lubię.Naprawde swietna robota.Gratuluje wytrwałosci.Zrób tekstury,przynajminej będziesz miał model w całości.Myslę że jak będziesz tak "szczegółowy" to nie zdążysz do wiosny 2006.:)
Napisano 24 Luty 200520 l zbuffer hmmm wydjae mi sie ze troche przegieles z iloscia facow 810k to zdecydowanie za duzo na takie cos to maximum 100k:Dale efekt jest :) mi sie podoba pozdro
Napisano 24 Luty 200520 l Autor Zabrałem się za otoczenie. Na razie trochę eksperymentowałem z ujęciem i ogólnie rozmieszczeniem głównych elementów. Poniżej wstępny konspekt sceny. Te 2 boxy to oczywiście gokarty! Ten bliżej będzie widoczny od tyłu(bo tył jest ciekawszy pod względem szczegółów), a ten dalej od przodu...oczywiście oba w ruchu i z kierowcami! Pozdro P.S. nie zaprzeczam, że jestem wariatem! :P
Napisano 26 Luty 200520 l Autor Mały update - opona. Takimi oponami będą obłożone bandy....jak widać na drugim renderze...
Napisano 26 Luty 200520 l opona bardzo ładna ale ilość poli tych opon jest zapewne gigantyczna..... także radziłbym troszke ograniczyć ilość ścianek..... i oponka zrobić za pomocą teksturki.... z tego co czytałem powyżej to pojazd ma ok. 800 tys. poly i jeszcze te opony.... klęska..
Napisano 26 Luty 200520 l Autor max_1989: te opony są zrobione mapą displace :] może jestem wariatem, ale bez przesady! :P tak a propos nie 800 tys. poly tylko 800 tys. face'ów, bo polygony nie są żadną miarą - przecież mogą się składać zarówno z 2 jak i 20 face'ów! asfalton: ja też się nie znam :D ale starałem się to zrobić jak najbardziej zgodnie z prawdą...(tzn. zdjęciami i katalogiem części)
Napisano 6 Marzec 200520 l Autor Otoczenie prawie gotowe. Jeszcze parę drobiazgów trzeba dorobić a resztę załatwię teksturami....ewentualnie coś jeszcze dodam później.... Poniżej zamieszczam render już z prawie finalnym oświetleniem(16 świateł). Będzie jednak trzeba chyba doświetlić pierwszy plan i zmienić światło w miejscu rampy wyjazdowej. Mam problem z oponami. Mapa displace powoduje, że rendering trwałby wieczność a bump nie daje prawie żadnych efektów - wygląda na to że większość trzeba będzie załatwić teksturą a mapę displace zostawię tylko na oponach z pierwszego planu. Ten render poniżej to oczywiście tylko bump. Pozdrawiam.
Napisano 6 Marzec 200520 l jak ja jezdzilem gokardami to opony byly ukladane jedna nadrugiej poziomo(przynajmniej na zakretach... ale roznie bywa... pracka ...pozdro...
Napisano 6 Marzec 200520 l moze sie czepiam, ale tak pusto sie wydaje w tym pomieszczeniu, zobaczymy jak bedzie wygladac razem z gokartem...