Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej wszystkim. pomyslalem ze fajnie bedzie cos podlubac w 3d w ramach bitwy. chce zrobic taki bajkowy, opuszczony domek w drzewie, gdzie drzwi zabite sa dechami, chodnik juz popekany troche, skrzynka na listy rdzewieje a na galeziach siedza kruki. zalaczam wstepny koncepcik, chcialbym moze to troszke bardziej mroczne zrobic ale to sie zobaczy jak sie calosc rozwinie..

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no... jak dla mnie to bardzo ambitny koncepcik :), ale powodzenia!!

PS.

Słowa Leru "Witam w bitwie i życze powodzenia" (jest! - Jestem pierwszy) :D

Napisano

o cholerka:), nastepny rzeznik wystartowal hehe, mime nie udalo sie na cgtalk to tutaj przyszedl wygrac ;)))

 

Bardzo fajny koncepcik pracy, czekam na 1 rendery w 3d i trzymam kciuki!

 

Pozdrawiam

Pionier.

Napisano

A to ci niespodzianka...... Świetnie że występujesz, ale to troszkę jak pakt.... Ty robisz wpis a my pilnujemy byś skończył ;) (tiesesese).... Więęęc... Miłej pracy. :)

 

 

Pozdrawiam,

Napisano

Zapowiada sie niezwykle smakowicie :D Bede sledzil uparcie ten watek :) I od czasu do czasu troche ponarzekam, zeby nie bylo Ci za dobrze :)

pozdrowionka

Napisano

pierwsze rendery :) model prosciutki bo z zalozenia taki mial byc -nie chce rozbudowanej siatki robic. Ubogi model zamierzam nadrobic szczegolowymi teksturami hehe. To pierwsze zabawy ze swiatelkiem...

Gość teha
Napisano

dobry koncept, zapowiada sie bardzo ciekawie:). jak tekstury beda tak dobre jak w zolwiku to bedzie genialnie. pozdrawiam!

demoscene rulah!

Gość Bad Moon
Napisano

Taa, zrobi się idealnie Planara i nikt się nie skapuje :P

Napisano

hehe, to jeszcze sie nie zorientowaliscie ze to powyzej to tez malowane :P

 

Pobawilem sie troche w zbrushu tym drzewkiem...

Napisano

o ile w zbrushu wyglada ok, to po wyeksportowaniu mapy disp i zrenderowaniu w maxie juz tak fajnie nie jest. No ale cudow sie nie spodziewalem. Dlatego disp pewnie sam zrobie na podstawie diffuse mapy (tak jak zakladalem na poczatku).

Napisano

Definitywnie coś nie tak z eksportem bo w Z-brushu wyglądało świetnie a w maxie... mocno nieświetnie... Napewno nie da się wyeksportować poprawnie ?

Napisano

Jestem ciekawy jak rozwiazesz problem disp z zbrusha, sam mialem z tym problemy i niestety nie udalo mi sie znalezc zadowalajacych rezultatow.

 

Powodzenia w dalszej pracy.

Napisano

co do disp:

(nie znam zbrusha wiec mnie pohamuj jak gadam bzdury)

czy w zbrushu displacowales do srodka (czyli w dol/ w glab)? jesli tak, przypuszczam ze mapa z zbrusha ma szare na poziomie zero, czarne w dziurach i biale na wypuklosciach.

natomiast w maksie ekstruduje sie tylko w jednym kierunku, czyli masz tam czarne na poziomie zero i biale na wypuklosciach. czyli to co w zbrushu bylo dziura, teraz jest poziomem zero, i dlatego taka kluska wyszla.

jak zaradzic, nie jestem pewna, ale sprobowala bym tak: znajdz jaki odcien szarosci jest zerem. potem, w photoshopie, rozdziel mape na dwie, przy czym jednym razem zrobisz na szaro wszystko co jest jasniejsze od zera, po czym zmienisz kontrast zeby uzyskac czarne zero. drugim razem zrobisz na szaro wszystko ciemniejsze od zera, zmienisz kontrast i zinwertujesz (zeby dziury byly na bialo).

w maksie, na displacement uzyj mapy mix: amount 50, u gory wypuklosci, a na dole dziury, i w dziurach w output rollout: output amount -1. (albo inny, ale zeby bylo minus).

(metoda na pewno by dziala na scanline renderer, z displace map, i disp approx modifierem; co do innych rendererow nie jestem pewna)

 

mam nadzieje ze zrozumiales ci ci sproboje powiedziec, i ze to pomoze.

Napisano

Ania C: no to mi dalas do myslenia :) Ja tez niestety nie znam zbrusha wiec nie wiem jak to dokladnie jest. Poprobuje jeszcze cos z ta mapa porobic tak jak mowisz. Ale i tak pewnie zrobie disp. na podstawie mapy koloru.

Napisano

mime: Robisz model w maxie, eksportujesz do zbrusha, dłubiesz go i eksportujesz mapę diplace do maxa po czym nakładasz mapę displace na obiekt w maxie, czy eksporujesz też z niskiego poziomu detali model z zbrusha do maxa i nakładasz na niego displace? Z moich testów wynika, że metoda 2 jest lepsza. Można też zwiększyć kontrast w mapie displace w photoshopie no i trzeba pamiętać o jej flipnięciu.

Napisano

Mime, nie chodzi o to, że robisz w maxie i wrzucasz do zbrusha, tylko o to, że jak go wymęczysz w zbrushu, to czy do w maxie nakładasz displace na model wyeksportowany po meczeniu z zbrusha, czy na "stary" z maxa.

Napisano

chalek: nakladalem na "nowy" z zbrusha

jaras: no nie wiem dokladnie ale na pewno duzo :) tak jakbys dal meshsmooth x6

gotham: tak tak, czytalem to wszystko. nawet w tym manualu jak dla mnie to jest jednak spora roznica pomedzy tym co jest w zbrushu a tym co wychodzi po zrenderowaniu z mapa disp. cudow nie ma. z tego co widzialem na roznych stronach to najwieksze wrazenie robia jednak rzeczy renderowane rowniez pod zbrushem na gestej siatce. No chyba ze model bazowy byl szczegolowy i disp. uzyskuje sie tylko jakies subtelnosci. Tak przynajmniej mi sie wydaje na podstawie tego co udalo mi sie zobaczyc :)

Napisano

Hmmm, fakt w maxie ideału odwzorowania się nie osiągnie (przy czym w twoim renderku wydaje mi się że displace ma za małą wartość ujemną shift, w ogóle to napompowanie to nie jest naturalny objaw)... no chyba że korzysta się tylko z inflat i to też w niewielkim stopniu... Lub też tłoczyć z modeli pośrednich... Co często jest dobrym sposobem, a tej scenki drzewko zbytnio by nie obciążyło ;).

 

Tyle że tak naprawdę to metodę jaką planujesz obrać (displace na podstawie df) uważam za w pełni słuszną...




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności