Skocz do zawartości

Radeon 9600 działa jak GF2 :(


Pussik

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka.

Jakiś czas temu wymieniłam GF2GTS 32MB na Radeona 9550@9600PRO 470/560 128MB i w maxie nie mam żadnej różnicy wydajności w viewportach. :(:(:(

 

Mam zainstalować jakieś specjalne drivery? Może coś polutować na karcie?

 

Ps: Oczywiscie w grach i benchmarkach bije wszelkie rekordy. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wszystko jest zupelnie ok. po prostu nie ma prawa byc zadnej roznicy w wydajnosci w maksie pomiedzy tymi dwoma kartami... wydajnosc w Dx rozna ale w OpenGL taka sama. nawet jesli zmienisz na cos lepszego od radka9600 to zbyt duzej roznicy nie zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek-> tak, quadro w mayce znaczaco podnosi szybkosc renderowania, ale tylko w hardware renderze, co jest swietne przy particlach czy probnych renderach na przyklad.

 

kome-> daruj sobie r9600 i pomysl nad czyms lepszym. niedawno ati wycofala z produkcji r9800/pro, wiec karty te powinny jeszcze sporo zejsc na dol..

a co do rivy to na pewno nie wspomagala renderowania. byc moze miales takie wraznie, bo karta przestala po prostu dlawic procka swoja kijowa przepustowoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że osoby które mówiły, ze karta graficzna, a zwłaszcza ilość pamiąci na niej, ma wpływ na wydajność w viewportach, kłamały?

 

:/

 

Pracuje w OpenGL, różnicy żadnej. 4-5fps jak było, tak jest, przy załadowanym całym projekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pussik, bo do tanga trzeba dwojga a nawet trojga :D Na wydajność w viewporcie głównie ma znaczenie karta graficznaaaaa wspomaganaaa przez dostępną pamięć RAM, a i zdałoby się do pary zaprosić procka. To są moje spostrzeżenia. Zmieniając karte graf. z Gf4Ti na FX5900XT tez liczyłem że maxowe viewporty dostaną kopa - myliłem się :] Dorzuciłem kolejne 512 Ramu na próbe, zrobiłem kilka renderów (bez zmian w czasach), sprawdziłem wydajność viewportów i w odstępach co 500.000 poly coraz bardziej sie załamywałem, początkowo wydawało mi się że zmodowanie karty na quadro fx coś pomogło, ale jestem przekonany że miało to charakter placebo :(

 

Wracam na eBay ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że osoby które mówiły, ze karta graficzna, a zwłaszcza ilość pamiąci na niej, ma wpływ na wydajność w viewportach, kłamały?

 

 

nie, nie klamaly, ale jak juz pisalem directX a OpenGl to dwie rozne bajki. na pewno zauwazylas spory wzrost w grach (DirectX) ale w OGL zadnego. tak juz jest z kartami przeznaczonymi do gier. chcesz zobaczyc prawdziwego speeda w viewportach? kup Quadro. ewentualnie FireGL.

co do pamieci na karcie to raczej nie ma bezposredniego wplywu na szybkosc viewportow. no chyba, ze pracujesz z duuuzymi texturami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tez radka jak wszyscy wiedza hmm roznica byla jak zmienilam z 7500 na 9500

i to jaka a RAM faktycznie jest b wazny.. o procku nie wspomne ja sobie pracuje w DX albo w open gl roznie zalzy od sceny itd ...

Pussik tak jak juz powiedzial Bilay do tanga trzeba wiecej jak 2 ;)

 

jak zaczynalam przygode z grafika tez mialam rive tnt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojjj Pussik jakbys poszukala tu na forum to bys znalazla jak opisywalem ze nie ma zauwazalnej roznicy w opengl pomiedzy radeonem 8500 (odpowiednik GF2/3) a R9600 /pro. sam toczylem boje o podniesienie wydajnosci w opengl na R9600. instalowalem rozne stery od DNA, Omegi do przerabianych przez ruskich sterownikow Firegl (wtedy R9600 jest widziany jako karta firegl T1 czy T2). na zadnym nie bylo przyrostu predkosci odswiezania w vieportach.

dodam ze przyspieszenie jest dopiero na kartach R 9500, 9700 i 9800!!! tylko te karty beda widziane jako firegl X1 lub X2 i wtedy pod opengl jest zauwazalna poprawa odswiezania.

ps. kto ci napisal/naklamal ze na r9600 bedzie super szybko ???

ps.2 przejdz na direct 3D. raz ze jest znacznie szybciej to jeszcze dodatkowo potrafi wyswietlic lepiej niektore efekty swietlne. jedyna powazana wada to nie widac scianek obiektow od wewnatrz ale z tym mozna zyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin ma racje (nie bede sie powtarzac ;) ) teraz do problemu Pussika mam radka 9500 i sprawdzalam dokladniej kiedy viewporty szybciej chodza DX szybko o wiele szybciej jak przy open gl ale open gl (przy flat i smooth highlights chodzi calosc bardzo ladnie szybko i zgrabnie jak wlacze do tego zeby mi wireframe pokazal chodzi wolniej czasem pozwoli sobie tu i tam beldzik zrobic ) tja co do open gl chodzi przy opji smooth i hilight calkiem wolniutko jak u Pussika jest slide show ale przy samej wireframe jest o wiele szybszy ale musze przyznac jesdnak u mnie chodzi DX szybciej

tja a fire gl kiedys robilam z mojej karty ale po kolejnych reinstalkach gdzies mi sie to wszysko zapodzialo i tez ochoty za bardzo nie mam ...

 

u kumpla gry leca nie za ciekawie z R9600 ... kiedys testowalam i na mojej karcie gry chodzily szybciej (9500)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o własnie takie cacko bym przetestował (w SLI najlepiej hehe), a może zrobimy składkę na max3d, lub znajdzie sie ktoś chętny do oddania nerki? Rozwiejemy wszelkie wątpliwości :D

 

ps. na eBay co tydzień pojawia sie kolejna partia quadro "efiksów" (wysyłka - United States Only, ale czasami trafi sie International - link poniżej).

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64481&item=5162904037&rd=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilay zobac na niemieckim ebayu wysylka tansza bedzie (tak mi sie zdaje) i szybciej sie dokula trzeba tylko poszukac i nawet jesli ludzie pisza ze wysylaja tylko w niemcy to jak sie grzecznie spytac tez pewnie gdzie indziej wysla poza niemcy czemu nie ...

na holenderskim i brytyjskim ebayu tez czasem rarytasik mozna znalezc :)

no oczywiscie na usa masz najwiecej

http://search-desc.ebay.de/PNY-NVIDIA-QUADRO_Grafikkarten_W0QQcatrefZC12QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfltZ9QQfromZR10QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQftsZ2QQsacatZ8045QQsojsZ1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kome: a dlaczego ma sie szybciej renderowac? to karta graficzna przeciez, nie procesor

 

w majce testowalem 3 karty

i roznica na radeonie 9100 128 mega a gf fx 5200 128, w renderze wynosila okolo 30 sek :) - calosc na radku liczyla sie cos 5:10 minuty a gf 4:43

miedzy radkiem 9100 a 9200 tez jest mniej wiecej pol minuty

 

w maxie nie probowalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupic kupic 9550 od Gigabyte'a - podobno swietnie sie kreci. Ale skoro mowicie o braku widocznych zmian w 3dsmax to moze lepiej dorzucic jakies 30zl i kupic GF FX 5600 (wiecie moze jak ma sie stosowanie MAXTreme do tej karty i jak wypada w konfrontacji z 9550 z grach ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MeG, na newegg.com tez mozna czasem dorwac ciekawe quadro (troche drozej, i zawsze jest international), ale fakt faktem ze eBay USA oferuje najwiecej zabawek :] Trzeba uciekac z kraju, popracowac za garami, szlifować techniki na kompiku w squacie, a reszta sama przyjdzie :D

 

Taaaa, jasne :/ hehehheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7th_son - zmieniając decyzję z R9550 na GFX5600 zrobisz najgłupszą rzecz o jakiej słyszałam w nowym roku.

 

Do reszty: w grach owszem zauważyłam ogromną różnicę wydjanosci. w 100% taką jakiej sie spodziewałam. :)

 

Spróbuje w maxie popracować w DX, nie OpenGL.

 

Btw, mi klatkuje już przy ibiektach 100k poly!

 

Druga sprawa... prawie rok pracowałam na 256MB RAM, przesiadka na 512MB prawie nic nie zmieniła. Więc oc zym my tu gadamy??

 

Zmieniła tylko szybkość przełaczania się między okienkami, oraz ładowaniem programów, scen.

Gdzie zapisywanie/wczytywanie save`a 60MB trwa blisko minutę (!!) (być może dlatego, że dane te w tej chwili leżą no logicznym koncu dysku - środek talerza, gdzie predkość liniowa i odczytu jest najniższa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100k poly to sporo wiec nic dziwnego, ze klatkuje.

 

co do ramu.. heh, znowu wszystko jest ok. kto ci mowil, ze zwiekszajac ram przyspieszysz viewporty? (chociaz w jakimstam stopniu napewno) to przede wszystkim wplywa na to co wymieniasz: szybkosc ladowania programow, scen, przelaczanie miedzy oknami itp itd. jesli chodzi o zapisywanie/ladowanie duzych scen to predkosc liniowa (lol) nie ma raczej wiekszego znaczenia. na dzien dobry radze zdefragmentowac dysk. zastanow sie tez nad kolejnymi 512 mb ramu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kupna profesjonalnych kart - nie wiem czy to jest do końca opłacalne, ponieważ nVidia montuje do swoich produktów dla profesjonalistow takie same uklady jak do zwykłych kart. Dzięki temu jest możliwy mod softquadro. Za cene karty quadroFX (np 3000) można kupić 2 gf 6800ultra i połączyć je w SLI (tutaj nie wiem, czy jest możliwy mod squadro - ale SLI to chyba wynagradza;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności