Pussik Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 Hejka. Jakiś czas temu wymieniłam GF2GTS 32MB na Radeona 9550@9600PRO 470/560 128MB i w maxie nie mam żadnej różnicy wydajności w viewportach. :(:(:( Mam zainstalować jakieś specjalne drivery? Może coś polutować na karcie? Ps: Oczywiscie w grach i benchmarkach bije wszelkie rekordy. ;P
dirty Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 wszystko jest zupelnie ok. po prostu nie ma prawa byc zadnej roznicy w wydajnosci w maksie pomiedzy tymi dwoma kartami... wydajnosc w Dx rozna ale w OpenGL taka sama. nawet jesli zmienisz na cos lepszego od radka9600 to zbyt duzej roznicy nie zobaczysz.
polka dot Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 a rendery hasaja szybciej? ;) mam radka 9200 bede planowal kiedys kupic 9600 nie wiem czy bedzie sie oplacalo :>
Chalek Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 kome: a dlaczego ma sie szybciej renderowac? to karta graficzna przeciez, nie procesor
polka dot Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 no niby tak ale jak zmienilem z rivyTNT2 na radka9200 to renderowal szybciej
Tomek Kosiorek Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 hghmmm-quadro fx w maya daje taka mozliwosc-hardweare rendering-o innych nie slyszalem
dirty Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 Tomek-> tak, quadro w mayce znaczaco podnosi szybkosc renderowania, ale tylko w hardware renderze, co jest swietne przy particlach czy probnych renderach na przyklad. kome-> daruj sobie r9600 i pomysl nad czyms lepszym. niedawno ati wycofala z produkcji r9800/pro, wiec karty te powinny jeszcze sporo zejsc na dol.. a co do rivy to na pewno nie wspomagala renderowania. byc moze miales takie wraznie, bo karta przestala po prostu dlawic procka swoja kijowa przepustowoscia.
Pussik Napisano 9 Luty 2005 Autor Napisano 9 Luty 2005 To znaczy, że osoby które mówiły, ze karta graficzna, a zwłaszcza ilość pamiąci na niej, ma wpływ na wydajność w viewportach, kłamały? :/ Pracuje w OpenGL, różnicy żadnej. 4-5fps jak było, tak jest, przy załadowanym całym projekcie.
Bilay Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 Pussik, bo do tanga trzeba dwojga a nawet trojga :D Na wydajność w viewporcie głównie ma znaczenie karta graficznaaaaa wspomaganaaa przez dostępną pamięć RAM, a i zdałoby się do pary zaprosić procka. To są moje spostrzeżenia. Zmieniając karte graf. z Gf4Ti na FX5900XT tez liczyłem że maxowe viewporty dostaną kopa - myliłem się :] Dorzuciłem kolejne 512 Ramu na próbe, zrobiłem kilka renderów (bez zmian w czasach), sprawdziłem wydajność viewportów i w odstępach co 500.000 poly coraz bardziej sie załamywałem, początkowo wydawało mi się że zmodowanie karty na quadro fx coś pomogło, ale jestem przekonany że miało to charakter placebo :( Wracam na eBay ;)
SansSerif Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 moze was to pocieszy ale podobne posty na cgtalk pisza rozzaleni posiadacze full quadro 4000 :D nie istnieja super karty.
asblaze Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 Sans.... a ja mam wrażenie, zę istnieją.... tylko nie na kieszeń przeciętnego użytkownika :(
dirty Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 To znaczy, że osoby które mówiły, ze karta graficzna, a zwłaszcza ilość pamiąci na niej, ma wpływ na wydajność w viewportach, kłamały? nie, nie klamaly, ale jak juz pisalem directX a OpenGl to dwie rozne bajki. na pewno zauwazylas spory wzrost w grach (DirectX) ale w OGL zadnego. tak juz jest z kartami przeznaczonymi do gier. chcesz zobaczyc prawdziwego speeda w viewportach? kup Quadro. ewentualnie FireGL. co do pamieci na karcie to raczej nie ma bezposredniego wplywu na szybkosc viewportow. no chyba, ze pracujesz z duuuzymi texturami.
MeG Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 ja mam tez radka jak wszyscy wiedza hmm roznica byla jak zmienilam z 7500 na 9500 i to jaka a RAM faktycznie jest b wazny.. o procku nie wspomne ja sobie pracuje w DX albo w open gl roznie zalzy od sceny itd ... Pussik tak jak juz powiedzial Bilay do tanga trzeba wiecej jak 2 ;) jak zaczynalam przygode z grafika tez mialam rive tnt :D
Zibi1970 Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 ojjj Pussik jakbys poszukala tu na forum to bys znalazla jak opisywalem ze nie ma zauwazalnej roznicy w opengl pomiedzy radeonem 8500 (odpowiednik GF2/3) a R9600 /pro. sam toczylem boje o podniesienie wydajnosci w opengl na R9600. instalowalem rozne stery od DNA, Omegi do przerabianych przez ruskich sterownikow Firegl (wtedy R9600 jest widziany jako karta firegl T1 czy T2). na zadnym nie bylo przyrostu predkosci odswiezania w vieportach. dodam ze przyspieszenie jest dopiero na kartach R 9500, 9700 i 9800!!! tylko te karty beda widziane jako firegl X1 lub X2 i wtedy pod opengl jest zauwazalna poprawa odswiezania. ps. kto ci napisal/naklamal ze na r9600 bedzie super szybko ??? ps.2 przejdz na direct 3D. raz ze jest znacznie szybciej to jeszcze dodatkowo potrafi wyswietlic lepiej niektore efekty swietlne. jedyna powazana wada to nie widac scianek obiektow od wewnatrz ale z tym mozna zyc.
Marcin Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 jak włączysz default lightning w viewporcie i w obiekcie wyłączysz backface cull to bedize widać i tylne scianki ;] trzeba kombinowac ;]
MeG Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Marcin ma racje (nie bede sie powtarzac ;) ) teraz do problemu Pussika mam radka 9500 i sprawdzalam dokladniej kiedy viewporty szybciej chodza DX szybko o wiele szybciej jak przy open gl ale open gl (przy flat i smooth highlights chodzi calosc bardzo ladnie szybko i zgrabnie jak wlacze do tego zeby mi wireframe pokazal chodzi wolniej czasem pozwoli sobie tu i tam beldzik zrobic ) tja co do open gl chodzi przy opji smooth i hilight calkiem wolniutko jak u Pussika jest slide show ale przy samej wireframe jest o wiele szybszy ale musze przyznac jesdnak u mnie chodzi DX szybciej tja a fire gl kiedys robilam z mojej karty ale po kolejnych reinstalkach gdzies mi sie to wszysko zapodzialo i tez ochoty za bardzo nie mam ... u kumpla gry leca nie za ciekawie z R9600 ... kiedys testowalam i na mojej karcie gry chodzily szybciej (9500)
thud Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Sans.... a ja mam wrażenie, zę istnieją.... tylko nie na kieszeń przeciętnego użytkownika :( luknij to, profesjonalne karty ->http://sklep.servodata.com.pl/index.php?cPath=21_23_70&osCsid=a38b9c953b2504e778ca0a4252e0f15d zobacz cene PNY Quadro FX 4400
Bilay Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 o własnie takie cacko bym przetestował (w SLI najlepiej hehe), a może zrobimy składkę na max3d, lub znajdzie sie ktoś chętny do oddania nerki? Rozwiejemy wszelkie wątpliwości :D ps. na eBay co tydzień pojawia sie kolejna partia quadro "efiksów" (wysyłka - United States Only, ale czasami trafi sie International - link poniżej). http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64481&item=5162904037&rd=1
MeG Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 Bilay zobac na niemieckim ebayu wysylka tansza bedzie (tak mi sie zdaje) i szybciej sie dokula trzeba tylko poszukac i nawet jesli ludzie pisza ze wysylaja tylko w niemcy to jak sie grzecznie spytac tez pewnie gdzie indziej wysla poza niemcy czemu nie ... na holenderskim i brytyjskim ebayu tez czasem rarytasik mozna znalezc :) no oczywiscie na usa masz najwiecej http://search-desc.ebay.de/PNY-NVIDIA-QUADRO_Grafikkarten_W0QQcatrefZC12QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfltZ9QQfromZR10QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQftsZ2QQsacatZ8045QQsojsZ1
flesz_gordon Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 kome: a dlaczego ma sie szybciej renderowac? to karta graficzna przeciez, nie procesor w majce testowalem 3 karty i roznica na radeonie 9100 128 mega a gf fx 5200 128, w renderze wynosila okolo 30 sek :) - calosc na radku liczyla sie cos 5:10 minuty a gf 4:43 miedzy radkiem 9100 a 9200 tez jest mniej wiecej pol minuty w maxie nie probowalem
7th_son Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 Mam zamiar kupic kupic 9550 od Gigabyte'a - podobno swietnie sie kreci. Ale skoro mowicie o braku widocznych zmian w 3dsmax to moze lepiej dorzucic jakies 30zl i kupic GF FX 5600 (wiecie moze jak ma sie stosowanie MAXTreme do tej karty i jak wypada w konfrontacji z 9550 z grach ?)
Bilay Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 MeG, na newegg.com tez mozna czasem dorwac ciekawe quadro (troche drozej, i zawsze jest international), ale fakt faktem ze eBay USA oferuje najwiecej zabawek :] Trzeba uciekac z kraju, popracowac za garami, szlifować techniki na kompiku w squacie, a reszta sama przyjdzie :D Taaaa, jasne :/ hehehheh
Pussik Napisano 11 Luty 2005 Autor Napisano 11 Luty 2005 7th_son - zmieniając decyzję z R9550 na GFX5600 zrobisz najgłupszą rzecz o jakiej słyszałam w nowym roku. Do reszty: w grach owszem zauważyłam ogromną różnicę wydjanosci. w 100% taką jakiej sie spodziewałam. :) Spróbuje w maxie popracować w DX, nie OpenGL. Btw, mi klatkuje już przy ibiektach 100k poly! Druga sprawa... prawie rok pracowałam na 256MB RAM, przesiadka na 512MB prawie nic nie zmieniła. Więc oc zym my tu gadamy?? Zmieniła tylko szybkość przełaczania się między okienkami, oraz ładowaniem programów, scen. Gdzie zapisywanie/wczytywanie save`a 60MB trwa blisko minutę (!!) (być może dlatego, że dane te w tej chwili leżą no logicznym koncu dysku - środek talerza, gdzie predkość liniowa i odczytu jest najniższa).
dirty Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 100k poly to sporo wiec nic dziwnego, ze klatkuje. co do ramu.. heh, znowu wszystko jest ok. kto ci mowil, ze zwiekszajac ram przyspieszysz viewporty? (chociaz w jakimstam stopniu napewno) to przede wszystkim wplywa na to co wymieniasz: szybkosc ladowania programow, scen, przelaczanie miedzy oknami itp itd. jesli chodzi o zapisywanie/ladowanie duzych scen to predkosc liniowa (lol) nie ma raczej wiekszego znaczenia. na dzien dobry radze zdefragmentowac dysk. zastanow sie tez nad kolejnymi 512 mb ramu.
7th_son Napisano 12 Luty 2005 Napisano 12 Luty 2005 Dzieki Pussik, nie zrobie najglupszej rzeczy w tym roku,przynajmniej na razie. A tak w ogole to jest jakis GF FX godny uwagi?
kozioo Napisano 12 Luty 2005 Napisano 12 Luty 2005 Co do kupna profesjonalnych kart - nie wiem czy to jest do końca opłacalne, ponieważ nVidia montuje do swoich produktów dla profesjonalistow takie same uklady jak do zwykłych kart. Dzięki temu jest możliwy mod softquadro. Za cene karty quadroFX (np 3000) można kupić 2 gf 6800ultra i połączyć je w SLI (tutaj nie wiem, czy jest możliwy mod squadro - ale SLI to chyba wynagradza;)).
Pussik Napisano 12 Luty 2005 Autor Napisano 12 Luty 2005 http://www.republika.pl/pussik2/errors.JPG - link będzie działał tylko przez krótki okres czasu Czemu jak próbuje odpalić 3D Maxa w zgodności z DX9 to wywala mi takie coś?? Moja karta ma przecież sprzetowy support DX9.
thud Napisano 12 Luty 2005 Napisano 12 Luty 2005 z tego co wiem, max5 obsluguje tylko DX8.1 (tzn mozesz tylko odpalic pod 8.1), tak mi sie przynajmniej zdaje dawno dawno bylo o tym gadane na forum ;)
Pussik Napisano 6 Marzec 2005 Autor Napisano 6 Marzec 2005 Już wiem o co chodziło. Przyśpieszenie sprzętowe musiałam dać na max. Gdyż Win2003 domyslnie utawia min.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się