Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Kilka dni temu skończyłem wizualizacje wnętrza basenu....wstrzymałem się kilka dni z prezentacją finalnej wersji,

ponieważ brałem pod uwagę jeszcze kilka możliwośći technicznych poprawy materiałow i finalnego rendera..np. kaustyki

i inne bajery,ale pomysły zostały zawieszone...chyba powodem tego był sprzęt a właściwie zbyt słaba moc obliczeniowa żeby w

znośnym czasie poradzić sobie z bądź co bądź czasochłonnymi obliczeniami. A i tak bez bajerów i fajerwerków czas renderingu

nie na najwyższych ustawieniach był dość długi i wyniósł 14 godzin.

Traktuję tą pracę jako rozgrzewkę przed wizualizacjami, które mam zamiar

w najbliższym czasie wykonać. Efektywny (bez próbnych renderów) czas spędzony na wykonanie tej wizualizacji to około 4-5 dni.

Resztę czasu pochłonęły próbne rendery.

No i kilka danych technicznych:

-------------------------------

Software: 3dsmax + VRay

Sprzęt: P4 2200; 512 RAM; GeForce Ti 4200

Czas renderingu: 14 godzin (i tak nie były to najwyższe z możliwych ustawień)

-------------------------------

Dla tych, którzy nie śledzili wątku na WIP-ie a których interesują kolejne etapy powstawania pracy podaje adres:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=13374

 

Pozdrawiam

 

basen.jpg

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no, bardzo bardzo ladnie :D tło troszke mdłe ale podoba mi sie caly obrazek, szkoda ze taki maly, jezeli masz gdzies wiekszy na serwerze to daj linka :D

 

pozdrawiam

Napisano

no nie no wypas az miło....niestety woda mi sie niezabardzo podoba (zabardzo wzbuzona - wydaje mi sie ze powinna być bardziej stonowana i przejzysta) ale całoś wypasiona

Napisano

kome... nie mam większej wersji, przecież ta jest spoko..obraz ma spore wymiary.

 

seartr... woda to zamierzony efekt.

Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie wody musze powiedzeć że bez pofalowanej wody scena nie miałaby życia. Chciałem wprowadzić element ruchu, żeby coś się działo..miałem wybór pomiędzy idealnie równą taflą wody, która przysmucała by scenę, lecz nadawała by większego realizmu, a pofalowaną wodą, która w tym przypadku zmniejsza realizm ale nadaje scenie życia. Sprawdzałem wiele ustawień wody (także z płaską taflą), to tylko kwestia noise-a w slocie bump-a, lecz efekt był hhmm.... smutny. A wystarczy sobie wyobrazić..że przed chwilą z basenu wyszło kilkoro ludzi i wzburzyli wodę :) i stąd to lekkie pofalowanie.

 

Pozdrawiam

Napisano

O widze że już koniec prac nad basenem i nawet dobrze bo mogłeś przesadzić. Bardzo ładna wizka ale ten widok za oknem moim zdaniem za bardzo przyćpany. A jeszcze jedno jakie to jest głebokie??

Napisano

reVis.... brudne ? hhmmm.... bo naturalne ;) tzn. lekkie odblaski kolumn + zurzycie materiału + opady atmosferyczne + kurz + inne czynniki powodują że szyba nie jest idealnie czysta i świecąca.

 

AGmakonts.... tak jak pisałem na WIP. Tło wydaje mi się ok...przez to że jest za szybą, przez to że jest słoneczny dzień i to co jest mocno ośietlone przez światło rozproszone traci intensywność kolorów... także przez wyblakłe tło także chciałem uzyskać większy realizm, czy mi się to udało ? hhmm....

Co do głębokości wody....sprawa ma się tak: nie jest to basen pływacki jak to można zauważyć, ale typ basenu rekreacyjnego lub sanatoryjnego (gdzie nie najważniejsze jest szaleństwo..lecz przyjemność przebywania w wodzie..co np. dla sanatoryjnych kuracjuszy jest sprawą najważniejszą ). W najgłębszym miejscu basen ma taką głębokość że człowiek mierzący 185 cm woda sięga mu po klatkę piersiową. Można wzmacniać mięśnie :) spacerując w wodzie jak i jest wystarczająco głęboki na swobodne pływanie i odpoczynek.

 

Pozdrawiam

Napisano

Śliczne, zwłaszcza kafelki na dnie basenu i wysepka. Wszystko ładnie współgra ze sobą kamienie, zieleń. Wprawdzie już odpowiedziałeś ale: Czy mniejsze fale i nie na całości nie poprawiły by efektu? Zwłaszcza jest ich zbyt dużo przy kolumnie w centralnej części obrazka. Fala jak to fala oddalając się od źródła... Mówiłeś że próbowałeś ż różnymi ustawieniami może umieściłbyś kilka próbnych renderingów? Aha i sufit faktura mi nie pasuje. Oczywiście wszystko subiektywnie ale widziałem taką terakotę i trochę mi to dziwnie wygląda.

Pozdrawiam

Napisano
reVis.... brudne ? hhmmm.... bo naturalne ;) tzn. lekkie odblaski kolumn + zurzycie materiału + opady atmosferyczne + kurz + inne czynniki powodują że szyba nie jest idealnie czysta i świecąca.

Intencje i to wszystko rozumiem, ale te okna to jest jedyny element który według mnie ci nie wyszedł. Chciałes uzyskać rzeczywisty efekt w tych oknach, ale chyba trochę przedobrzyłeś przez co wydają szare i blade wraz z tłem.

Napisano

zden...było tak że decydując się na pofalowaną wodę..zdawałem sobie sprawę że będzie ona obiektem zainteresowań ...nie sam shader wody..ale to w jaki sposób jest ona przedstawiona...poza tym zrobienie idealnej wody jest szalenie trudnym zadaniem... wszystko musi zagrać z całą sceną... ale tak jak wcześniej powiedziałem zdecydowałem się na pofalowaną bo lepiej pasowała do całości..tj. wprowadza element ruchu, którego bardzo brakowało... poza tym wprowadziłem 2 świecące lampki też po to aby coś sie w scenie działo.

 

reVis... co do okien krytyka przyjęta :)..choć pewnie jest tak że każdy oglądający ma inne zdanie na taki czy inny temat..jednym podoba się kolor.. drugiemu nie, jeden zrobił by to tak a drugi inaczej...to kwestia osobistych odczuć.. także ile osób tyle opinii...choć niektóre mogą być zbliżone. Pewnie tak jak to już powiedziałem na WIP-ie....za kilka tygodni stwierdze że wiele rzeczy bym poprawił.... a za kilka lat powiem...że totalnie wszystko bym przerobił... Więc nigdy praca nie jest skończona na 100 %.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo fajny basenik. Jedynie do czego mogę się przyczepię to do wody i kilku textur. Przyznam że eleganco Ci to wyszło. Dodaj jeszcze jakieś inne ujęcia

Napisano

Mario... postaram się w ciągu najbliższych dniach coś wrzucić, poza tym chciałbym zapodać render ze znikomo pofalowaną wodą. Mario, krytyka wody ma się bardziej do shadera czy do samej jej prezentacji tj. pofalowania ? pytam z ciekawości bo nie sprecyzowałeś.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

::::: maxczaku :::::

Co do wody to chodzi mi o pofałdowania. Jak dla mnie są jakieś takie sztuczne. Wszędzie są równomierne. Jak Ci się chce to też dodaj płytki po prawej stronie koło schodów. Będzie wyglądało bardziej naturalnie. Jak będziesz robił nowe ujęcie to może być przesuną trochę światło (słońce) tak aby było bardziej na środku sceny. Myśle że może to dodać jeszcze więcej realizmu. Są to tylko moje sugestie Ja tak to widzę, ale zrobisz po swojemu :) Koniec mojej krytyki i juz więcej nie będę pisał bo łatwo jest kogoś krytykować i zdaje sobie sprawę ile w to wysiłku włożyłeś.

Napisano

AGmakonts.... nie kuś...nie kuś...bo jeszcze takie coś zrobie.

 

Mario....:) oj... to nie tak że nie chce krytyki..chce :) tylko chciałem wiedzieć co jest nie tak, z czystej ciekawości. Nawet nie odebrałem Twojej wcześniejszej wypowiedzi jako krytyki, a nawet gdyby była ona ostra to i tak powiedziana przez Ciebie jest uzasadniona (zważywszy na Twoje spore osiągnięcia i zaawansowany warsztat). Przecież ty mnie nie krytykujesz, naprawdę tego tak nie odbieram, po prostu wypowiadzasz swoje uwagi, nie negujesz tego co zrobiłem a wydaje mi się że wręcz przeciwnie. Także pisz ..pisz dalej ...nie przestawaj :)

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam super pracka!!, mam wielka prozbe czy mogłbys podac ustawienia do wody.. bo wlasnie walcze z woda i nie moge za nic jej dobrze zrobic.Pozdrawiam

Napisano

Damian to dla Ciebie i może jeszcze się komus przyda.

 

Najpierw screeny a pod nimi mały opis.

 

zrzut1.jpg

 

--------------------------------------------------------------------------

 

zrzut2.jpg

 

-------------------------------------------------------------------------

 

I opis:

 

Cieniowanie: Phong

Ambient, Diffuse, Specular : jak chcesz mieć lekko niebieskawą wodę to pokombinuj z kolorkami ...poza tym od Ciebie zależy jaki chcesz mieć kolor wody.

 

Specular level i glossines ustaw jak chcesz...najlepiej tak jak jest.

 

index of refraction zmniejsz na: 1,33

 

no i w zakładce materiałów:

 

bump: zafaluj sobie jak chcesz

reflection: VRayMap i zaznacz w opcjach VRayMap Reflect

refraction: VRayMap i zaznacz w opcajch VRayMap Refract

 

 

To chyba na tyle...jeśli chodzi o ogólne informacje. Sprawa jest dość prosta więc powinieneś sobie poradzić..poza tym zamieściłem screeny, na których wszystko jest. Jakby co to pisz. Mam nadzieje że używasz VRay-a, bo użyłem ray-owskich materiałów.

 

Pozdrawiam

Napisano

Gdyby kafelki na dnie basenu były niebieskie, wtedy woda miała by ciekawszy kolor. Tak się często robi, żeby osiągnąć "lazurowy błękit". Może jeszcze brakuje ciekawego caustica i było by super.

Napisano

Hmm, pracka naprawde max wypas :) gratulacje:) jedyne co mi się w niej niepodoba i co pierwsze rzuciło mi się w oczy, to schodki i barierka (po prawej na dole) z reguły na basenach barierki są chrom/metal itd a tutaj niewiem, jakos mi to niepasuje, ewentualnie jeszcze na schodki jakis material, albo na ten murek obok bo wygląda to wszycho na zlane a dobry był by kontraścik jakiś :) pozdro




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności