::::: maxczaku ::::: Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 Witam Kilka dni temu skończyłem wizualizacje wnętrza basenu....wstrzymałem się kilka dni z prezentacją finalnej wersji, ponieważ brałem pod uwagę jeszcze kilka możliwośći technicznych poprawy materiałow i finalnego rendera..np. kaustyki i inne bajery,ale pomysły zostały zawieszone...chyba powodem tego był sprzęt a właściwie zbyt słaba moc obliczeniowa żeby w znośnym czasie poradzić sobie z bądź co bądź czasochłonnymi obliczeniami. A i tak bez bajerów i fajerwerków czas renderingu nie na najwyższych ustawieniach był dość długi i wyniósł 14 godzin. Traktuję tą pracę jako rozgrzewkę przed wizualizacjami, które mam zamiar w najbliższym czasie wykonać. Efektywny (bez próbnych renderów) czas spędzony na wykonanie tej wizualizacji to około 4-5 dni. Resztę czasu pochłonęły próbne rendery. No i kilka danych technicznych: ------------------------------- Software: 3dsmax + VRay Sprzęt: P4 2200; 512 RAM; GeForce Ti 4200 Czas renderingu: 14 godzin (i tak nie były to najwyższe z możliwych ustawień) ------------------------------- Dla tych, którzy nie śledzili wątku na WIP-ie a których interesują kolejne etapy powstawania pracy podaje adres: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=13374 Pozdrawiam
polka dot Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 no, bardzo bardzo ladnie :D tło troszke mdłe ale podoba mi sie caly obrazek, szkoda ze taki maly, jezeli masz gdzies wiekszy na serwerze to daj linka :D pozdrawiam
sartr Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 no nie no wypas az miło....niestety woda mi sie niezabardzo podoba (zabardzo wzbuzona - wydaje mi sie ze powinna być bardziej stonowana i przejzysta) ale całoś wypasiona
::::: maxczaku ::::: Napisano 15 Marzec 2005 Autor Napisano 15 Marzec 2005 kome... nie mam większej wersji, przecież ta jest spoko..obraz ma spore wymiary. seartr... woda to zamierzony efekt. Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie wody musze powiedzeć że bez pofalowanej wody scena nie miałaby życia. Chciałem wprowadzić element ruchu, żeby coś się działo..miałem wybór pomiędzy idealnie równą taflą wody, która przysmucała by scenę, lecz nadawała by większego realizmu, a pofalowaną wodą, która w tym przypadku zmniejsza realizm ale nadaje scenie życia. Sprawdzałem wiele ustawień wody (także z płaską taflą), to tylko kwestia noise-a w slocie bump-a, lecz efekt był hhmm.... smutny. A wystarczy sobie wyobrazić..że przed chwilą z basenu wyszło kilkoro ludzi i wzburzyli wodę :) i stąd to lekkie pofalowanie. Pozdrawiam
Vorek Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 dla mnie rewelacja, świetna kompozycja i ładny, czysty render
Yano Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 no i prosze, doczekałeś sie swojego debiutu na głównej stronie :)
reVis Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Świetna sprawa, wnętrze jest naprawdę przyjemnne i miłe dla oka. Tylko te okna wyglądają dla mnie jak lekko brudne...
AGmakonts Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 O widze że już koniec prac nad basenem i nawet dobrze bo mogłeś przesadzić. Bardzo ładna wizka ale ten widok za oknem moim zdaniem za bardzo przyćpany. A jeszcze jedno jakie to jest głebokie??
::::: maxczaku ::::: Napisano 15 Marzec 2005 Autor Napisano 15 Marzec 2005 reVis.... brudne ? hhmmm.... bo naturalne ;) tzn. lekkie odblaski kolumn + zurzycie materiału + opady atmosferyczne + kurz + inne czynniki powodują że szyba nie jest idealnie czysta i świecąca. AGmakonts.... tak jak pisałem na WIP. Tło wydaje mi się ok...przez to że jest za szybą, przez to że jest słoneczny dzień i to co jest mocno ośietlone przez światło rozproszone traci intensywność kolorów... także przez wyblakłe tło także chciałem uzyskać większy realizm, czy mi się to udało ? hhmm.... Co do głębokości wody....sprawa ma się tak: nie jest to basen pływacki jak to można zauważyć, ale typ basenu rekreacyjnego lub sanatoryjnego (gdzie nie najważniejsze jest szaleństwo..lecz przyjemność przebywania w wodzie..co np. dla sanatoryjnych kuracjuszy jest sprawą najważniejszą ). W najgłębszym miejscu basen ma taką głębokość że człowiek mierzący 185 cm woda sięga mu po klatkę piersiową. Można wzmacniać mięśnie :) spacerując w wodzie jak i jest wystarczająco głęboki na swobodne pływanie i odpoczynek. Pozdrawiam
MOTHMAN Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Czas pracy 4-5 godzin - mnie powalił - ekspres :)
th0m@s Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 no no wypasiona pracka nie idzie sie niczego przyczepic moze ewentualnie tła ale i to niezabardzo
::::: maxczaku ::::: Napisano 15 Marzec 2005 Autor Napisano 15 Marzec 2005 MOTHMAN.... :) ...dni...4-5 dni
zden Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 Śliczne, zwłaszcza kafelki na dnie basenu i wysepka. Wszystko ładnie współgra ze sobą kamienie, zieleń. Wprawdzie już odpowiedziałeś ale: Czy mniejsze fale i nie na całości nie poprawiły by efektu? Zwłaszcza jest ich zbyt dużo przy kolumnie w centralnej części obrazka. Fala jak to fala oddalając się od źródła... Mówiłeś że próbowałeś ż różnymi ustawieniami może umieściłbyś kilka próbnych renderingów? Aha i sufit faktura mi nie pasuje. Oczywiście wszystko subiektywnie ale widziałem taką terakotę i trochę mi to dziwnie wygląda. Pozdrawiam
reVis Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 reVis.... brudne ? hhmmm.... bo naturalne ;) tzn. lekkie odblaski kolumn + zurzycie materiału + opady atmosferyczne + kurz + inne czynniki powodują że szyba nie jest idealnie czysta i świecąca. Intencje i to wszystko rozumiem, ale te okna to jest jedyny element który według mnie ci nie wyszedł. Chciałes uzyskać rzeczywisty efekt w tych oknach, ale chyba trochę przedobrzyłeś przez co wydają szare i blade wraz z tłem.
::::: maxczaku ::::: Napisano 15 Marzec 2005 Autor Napisano 15 Marzec 2005 zden...było tak że decydując się na pofalowaną wodę..zdawałem sobie sprawę że będzie ona obiektem zainteresowań ...nie sam shader wody..ale to w jaki sposób jest ona przedstawiona...poza tym zrobienie idealnej wody jest szalenie trudnym zadaniem... wszystko musi zagrać z całą sceną... ale tak jak wcześniej powiedziałem zdecydowałem się na pofalowaną bo lepiej pasowała do całości..tj. wprowadza element ruchu, którego bardzo brakowało... poza tym wprowadziłem 2 świecące lampki też po to aby coś sie w scenie działo. reVis... co do okien krytyka przyjęta :)..choć pewnie jest tak że każdy oglądający ma inne zdanie na taki czy inny temat..jednym podoba się kolor.. drugiemu nie, jeden zrobił by to tak a drugi inaczej...to kwestia osobistych odczuć.. także ile osób tyle opinii...choć niektóre mogą być zbliżone. Pewnie tak jak to już powiedziałem na WIP-ie....za kilka tygodni stwierdze że wiele rzeczy bym poprawił.... a za kilka lat powiem...że totalnie wszystko bym przerobił... Więc nigdy praca nie jest skończona na 100 %. Pozdrawiam
Szymeq Napisano 15 Marzec 2005 Napisano 15 Marzec 2005 no pikne pikne:) az mi sie przypominaja czasu treningow w Spale:D ehh
Mario Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 Bardzo fajny basenik. Jedynie do czego mogę się przyczepię to do wody i kilku textur. Przyznam że eleganco Ci to wyszło. Dodaj jeszcze jakieś inne ujęcia
::::: maxczaku ::::: Napisano 16 Marzec 2005 Autor Napisano 16 Marzec 2005 Mario... postaram się w ciągu najbliższych dniach coś wrzucić, poza tym chciałbym zapodać render ze znikomo pofalowaną wodą. Mario, krytyka wody ma się bardziej do shadera czy do samej jej prezentacji tj. pofalowania ? pytam z ciekawości bo nie sprecyzowałeś. Pozdrawiam
AGmakonts Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 jestem ciekaw jak byś sobie poradził z ujęciem podwodnym może to ciekawie wyjść jak się postarasz
Mario Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 ::::: maxczaku ::::: Co do wody to chodzi mi o pofałdowania. Jak dla mnie są jakieś takie sztuczne. Wszędzie są równomierne. Jak Ci się chce to też dodaj płytki po prawej stronie koło schodów. Będzie wyglądało bardziej naturalnie. Jak będziesz robił nowe ujęcie to może być przesuną trochę światło (słońce) tak aby było bardziej na środku sceny. Myśle że może to dodać jeszcze więcej realizmu. Są to tylko moje sugestie Ja tak to widzę, ale zrobisz po swojemu :) Koniec mojej krytyki i juz więcej nie będę pisał bo łatwo jest kogoś krytykować i zdaje sobie sprawę ile w to wysiłku włożyłeś.
::::: maxczaku ::::: Napisano 16 Marzec 2005 Autor Napisano 16 Marzec 2005 AGmakonts.... nie kuś...nie kuś...bo jeszcze takie coś zrobie. Mario....:) oj... to nie tak że nie chce krytyki..chce :) tylko chciałem wiedzieć co jest nie tak, z czystej ciekawości. Nawet nie odebrałem Twojej wcześniejszej wypowiedzi jako krytyki, a nawet gdyby była ona ostra to i tak powiedziana przez Ciebie jest uzasadniona (zważywszy na Twoje spore osiągnięcia i zaawansowany warsztat). Przecież ty mnie nie krytykujesz, naprawdę tego tak nie odbieram, po prostu wypowiadzasz swoje uwagi, nie negujesz tego co zrobiłem a wydaje mi się że wręcz przeciwnie. Także pisz ..pisz dalej ...nie przestawaj :) Pozdrawiam
domel31 Napisano 17 Marzec 2005 Napisano 17 Marzec 2005 Ile kosztuje bilet wstepu?? Z chcecia bym sie popluskał:] Super efekt realu :] Pozdrawiam
::::: maxczaku ::::: Napisano 18 Marzec 2005 Autor Napisano 18 Marzec 2005 domel31.... dla forumowiczów wstęp free....poza tym trochę się dziwie że chcesz się pluskać :) w moim basenie...w Krakowie jest lepszy AquaPark Pozadrawiam
Damian! Napisano 31 Marzec 2005 Napisano 31 Marzec 2005 Witam super pracka!!, mam wielka prozbe czy mogłbys podac ustawienia do wody.. bo wlasnie walcze z woda i nie moge za nic jej dobrze zrobic.Pozdrawiam
::::: maxczaku ::::: Napisano 31 Marzec 2005 Autor Napisano 31 Marzec 2005 Damian to dla Ciebie i może jeszcze się komus przyda. Najpierw screeny a pod nimi mały opis. -------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------- I opis: Cieniowanie: Phong Ambient, Diffuse, Specular : jak chcesz mieć lekko niebieskawą wodę to pokombinuj z kolorkami ...poza tym od Ciebie zależy jaki chcesz mieć kolor wody. Specular level i glossines ustaw jak chcesz...najlepiej tak jak jest. index of refraction zmniejsz na: 1,33 no i w zakładce materiałów: bump: zafaluj sobie jak chcesz reflection: VRayMap i zaznacz w opcjach VRayMap Reflect refraction: VRayMap i zaznacz w opcajch VRayMap Refract To chyba na tyle...jeśli chodzi o ogólne informacje. Sprawa jest dość prosta więc powinieneś sobie poradzić..poza tym zamieściłem screeny, na których wszystko jest. Jakby co to pisz. Mam nadzieje że używasz VRay-a, bo użyłem ray-owskich materiałów. Pozdrawiam
::::: maxczaku ::::: Napisano 31 Marzec 2005 Autor Napisano 31 Marzec 2005 IOR dla wody jest 1,35. Daj taki a materiał będzie super. Pozdrawiam
Damian! Napisano 31 Marzec 2005 Napisano 31 Marzec 2005 Serdeczne dzieki!!!! bardzo mi sie to przyda!!! pozdrawiam!!!
JunioR Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 WOW praca pierwsza klasa !! Acha ja tez dziekuje za parametry wody (tez z nia ostastnio walcze)
hcpiter Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 Pracka Genialna tylko pogratulowac. No i wielkie dzieki za ustawienia bardo sie przydadza nie tylko mi.
Bacry Napisano 4 Kwiecień 2005 Napisano 4 Kwiecień 2005 Gdyby kafelki na dnie basenu były niebieskie, wtedy woda miała by ciekawszy kolor. Tak się często robi, żeby osiągnąć "lazurowy błękit". Może jeszcze brakuje ciekawego caustica i było by super.
Boomth Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 Hmm, pracka naprawde max wypas :) gratulacje:) jedyne co mi się w niej niepodoba i co pierwsze rzuciło mi się w oczy, to schodki i barierka (po prawej na dole) z reguły na basenach barierki są chrom/metal itd a tutaj niewiem, jakos mi to niepasuje, ewentualnie jeszcze na schodki jakis material, albo na ten murek obok bo wygląda to wszycho na zlane a dobry był by kontraścik jakiś :) pozdro
BlueSun Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 nie wiem o co chodzi z tą wodą, ale dla mnie jest ona jak najbardziej realna :))) wiem bo byłem kiedyś na basenie ;>
victor5000 Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 niewiem jak mozna cos takiego spłodzic ********* pozdro :)
Rekomendowane odpowiedzi