Ardeni Napisano 18 Marzec 2005 Napisano 18 Marzec 2005 jest problem, po dodaniu modyfikatora uvw mapping czy jakos tak i po ustaleniu jak poligony beda sie rozkladac na teksturze nie wiem jak zaczac maowac teksture. Problem tkwi w tym ze nie wiem gdziepoligony te beda i jak mam malowac aby byl jakis efekt. Domyslam sie ze troche ciezko to wytlumaczylem ale nie potrafie sie wyslowic lepiej, moze sa jakies tutoriale na ktorych jest dokladnie wyjasnona westia tworzenia tekstur.
Raven Napisano 18 Marzec 2005 Napisano 18 Marzec 2005 Ściagnij plugin Texporter, za jego pomocą zrobisz sobie bmp z rozrysowanymi poligonami.
Chalek Napisano 18 Marzec 2005 Napisano 18 Marzec 2005 mozesz nadac obiektowi material wireframe i zrobic render to texture i miec dzieki temu plik z dokladnym rozmieszczeniem poligonow dowolnej wielkosci
kurt_hectic Napisano 18 Marzec 2005 Napisano 18 Marzec 2005 ha doklanie !- dlatego zainteresuj sie malowaniem w 3d ! - malusz czym chesz - rowniez textura !!! od razu po modelu - nie pzrejmujesz sie siatka ! ! !- stary, ja ja dorwalem maxon body paint 3D r2 to ..... nie da sie opisac jak bardzo mi pomog - GORACO POLECAM ! ! !
Ardeni Napisano 23 Marzec 2005 Autor Napisano 23 Marzec 2005 Ale czy jest jakiś darmowy program jak body paint 3d, albo podobny
grzegorz_b Napisano 4 Kwiecień 2005 Napisano 4 Kwiecień 2005 Mapujesz siatke fragmentami jesli obiekt jest gleboki - bez tekstury jeszcze - planarnie z roznych stron np. zalezy co robisz. Sprobuj najpierw planarnego rzutu z boku modelu przy mapowaniu. Potem to co masz rozkladasz ladnie w UVW Modifier. robisz PRINT SCREEN, wycinasz kwadrat glowny tillingu i ladujesz do jakiegos proga 2D jako mape gdzie co jest. Rysujesz w obszarach zaznaczonych siatka. potem mozesz ukryc/usunac layera siatki i zostaje czysta tekstura. przewaznie robi sie to czesciowo. czyli glowisz sie jakby tu rozplanowac teksture, mapujesz fragment glowny, rysujesz teksture glowna a potem dopamowywujesz drobne elementy i uwzgledniasz to w teksturze. pracujesz jenoczesnie w programie 2D i 3D zeby miec staly podglad efektow.
w!e8 Napisano 4 Kwiecień 2005 Napisano 4 Kwiecień 2005 zamiast pritscreen można posłużyc się np texporterem i nie ma problemu z wiecznym przesuwaniem sie textury w uvw unwrap;)
grzegorz_b Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 mozna :) ale to dodatkowy plugin. uvw unwrap jest w maxie.
Por@szek Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 Dodatkowy plugin ... ktory ulatwia zycie. Co za roznica czy dodatkowy czy nie?? Jest dobry i czasami wrecz nie zastapiony. Sam go uzywam caly czas i jest to jeden z najlepszych dodatkuf do maxa jaki mialem przyjemnosc uzyc. Oszczedza wiele czasu.
Christian Noir Stein Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 A jak! :) Właściwie to jedyny plug jakiego używam (no poza tym od pokazywania na bierząco faces ala MAYA)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się