Hindus Napisano 13 Czerwiec 2005 Napisano 13 Czerwiec 2005 Nie ma sensu czekać na wprowadzenie w życie (http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=15) i za wspaniałym pomysłem naszego wspaniałego usera(nielot'a007) idziemy dalej, tak jak w pomyśle szanownego kolegi - jest to miejsce na wasze propozycje i ustawienia materiałów do różnego rodzaju renderów, od fr zaczynając na vrayu kończąc. Nie liczy sie jakośc modelu tylko efekt końcowy danego materiału. Liczymy na waszą chojnośc mamy nadzieje że wkrótce posypią sie renderki, gotowe biblioteczki. i ustawienia sceny ;) Tutaj znajduje sie kulka do testów jakby ktoś chciał skorzystać(co nie jest konieczne ;)) -------------------------------------------------------------------- Tutaj moje stare shaderki. Wkrótce zapodam nowe. plik z shaderami pobrac mozna tutaj -------------------------------------------------------------------- Oczywiście regulamin zmieni sie trochu bo uzgadaniam to z Nielotem a to jego pomysł ;) pozdrawiam.
tweety Napisano 13 Czerwiec 2005 Napisano 13 Czerwiec 2005 dobry pomysł! gratulacje :D Proponuję robić wszystkie testy na tej jednej scence aby dokładniej można było zobaczyć różnicę. Tak jak w light contest dokładnie podać utawienia, rodzaj rendera i czas renderingu (jak też specyfikację maszyny na jakiej był przeprowadzony). :)
nielot007 Napisano 13 Czerwiec 2005 Napisano 13 Czerwiec 2005 no hindus jeden odwazny:) -propozycja jak by to wygladalo: -wszystkie testy na jednej scenie (ta hindus'a) -rodzaj rendera(i jego ustawienia i wersja) -ustawienia swiatel -screeny z top i side -(jesli nie tajemnica) podanie hdri(nazwa) - nazwa jaki material chceiliscie stworzyc np. plastik lakier metal itp.:) zaznaczam ze nie macie sie co wstydzic swoich materialow i bac sie ich tutaj pokazywac:) to ma byc watek naukowy!!a nie zbiorka materialow(to przy okazji;)) ps. wiem ze jest troche tego regulaminu(moze ulec zmianie to tylko moja propozycja) ale patrzac okiem laika pod wzgledem materialow te rzeczy by mi pomogly licze ze watek nabierze rospedu podobnie jak light contest ;):D tweety-->wydaje mi sie nie potzebny czas renderingu i config komputera gdyz to nie ma znaczenia jak nawet by sie renderowalo 1h to ale cos pokombinuje aby zmiejszyc cza renderu albo wywale material na smieci. hindus--> dzieki za zaufanie plik ze scena juz jest tutaj--> http://rapidshare.de/files/2357739/testy.3DS.html pokazuje tak jak to bedzie wygladac (ustawienie kamery itp.)
Tomson Napisano 13 Czerwiec 2005 Napisano 13 Czerwiec 2005 Chyba limit na serwerze został przekroczony jakby ktoś nie zauważył.. Wrzucacie ten plik ze sceną gdzie indziej
.ai Napisano 13 Czerwiec 2005 Napisano 13 Czerwiec 2005 materiał świniaka ;) brazil r/s , sky light 0,6 (błekitny), view rate 15, sss włączone. materiał brazil advanced, skin shader (2 sided), ustawienia które zmieniłem: Oiliness: 0,59 Wetness: 0,16 spec lvl:33 glossiness:20 Color-> Noise, size 25 , rózowo rózowy Bump-> Mix-> Color#1 Cellular size 10; Color#2 Noise size 0,1; Mix map: Noise Fractal, size 20, High:0,67 Low:0,619. Dodatkowo Furfx, i jedno światło Brazil Light, Direct, Multi: 0,6 (żółtawe), cienie na Disc Area size 45.
nielot007 Napisano 13 Czerwiec 2005 Napisano 13 Czerwiec 2005 Car_paint vray free jedno swiatlo (na wprost, lekko pochylone) vray light--> mult. na 2.0 i on ignore light normals:D render--> image sampler adaptive subdivision (opcje standartowe), GI(on) tez standart:D tylko irradiance map na LOW material--> vraymtl diffuse & reflect falloff type fresnel noi diffuse zmieniony kolor i oczywiscie hdri w tym przypadku beach_cross :) jak widac sam standard:D ps. .ai bardzo fajny:)
AGmakonts Napisano 13 Czerwiec 2005 Napisano 13 Czerwiec 2005 Jeśli można wtrącić to proponuje także wszystko na jednym powszechnie udostępnionym HDRI działać.
.ai Napisano 13 Czerwiec 2005 Napisano 13 Czerwiec 2005 Może to głupie pytanie ale czy muwiąc shadery mam na myśli materiały bez bitmap? Tu trzy proceduralne materiały. Drewno, drewno lakierowane i ziemia z zieleninką. Gleba zrobiła z ok.90,000 faces 3,350,000 :D . Drewno lakierowane: Shellac: color blend 53. Base: Brazil basic, diffuse > mix:C1-Wood size 7,C2-Smoke size 40, mix-noise size 4, high:1 low:0,44. Bump > noise size 15, C1- noise size 0,1 C2- noise size 4. Shellac: Brazil Adv, spec: 180, glossyness: 100, hdr w enviroment,reflect na fresnel. do tego przydał by sie glossy reflections tylko że to bardzo wydłuży czas renderowania. Zwykłe drewno wyglada niezbyt ciekawie (jednak lepiej używać bitmap) ale myśle że przeszło w jakiejś scenie w małych ilościach :] A jest to kopia base material z shellac'a. Coś w rodzaju ziemi z zielonymi prześwitami: Brazil basic, diffuse: mix, C1-Speckle size 100, C2-splat size 40 (ciemna zieleń), mix amount:noise size 15, high:1 low:0,565 fractal. luminosity: Falloff Perpendicular/Parallel biały zmieniony na bliski czerni brąz. Spec: 15 glossiness:57 . Bump: Mix: C1:Speckle size 100 C2:biały, mix amount:noise size 15 high:1 low:0,455 , fractal. displacement Noise size 15, fractal high:1 low :0,565.
nielot007 Napisano 14 Czerwiec 2005 Napisano 14 Czerwiec 2005 AGmakonts--> hmmm no nie wiem mi sie wydaje ze duzo zalezy od hdri i przeciez zawsze mozna sobie zmienic hdr(jak sie robi te material sam) na swoje:) a te hdri to sa przyklady jak to wyglada a podawac nazwe zeby kazdy wiedzial jaka to hdri:)
DarCon Napisano 14 Czerwiec 2005 Napisano 14 Czerwiec 2005 Zwykłe szkiełko V-ray (szkiełko zero ustawień oprócz koloru)oraz lakier metalik w różnych barwach plik mat lakierku na dole http://www.darbarian.republika.pl/metalik.rar Oraz pliczek HDRI http://www.darbarian.republika.pl/hdri.rar wbrew pozorom pliki mat oraz hdri są ogólnie dostępne w internecie lecz mało jeżeli są za free PS: gdzie się włancza w V-RAY statystyki ?
.ai Napisano 14 Czerwiec 2005 Napisano 14 Czerwiec 2005 Rusted metal, Blend mat: mat#1: brazil basic: diffuse: dent size: 400 C1: noise niebieskowo szary C2: brąz rdzawy reflect: Mask: map: falloff: fresnel mask: dent size 400, czarnobiały specular: dent size: 400 czern dla rdzy, szarosc dla metalu. Bump: dent size 400 C1: czerń (rdza) C2: noise size 0,05 dowolna mapa hdri w Enviroment. mat#2 : tak samo jak wyżej tylko wszytkie Dent'y maja Size 150. Mask: Noise size 20, High: 0,62 Low: 0,46 , Fractal. Swoją drogą wyszło mi beznadziejne podłoże z tym dziwnym cieniem jak przez szkło, przez co kulka sie troche wycina, przyjmijmy że nie to jest najważniejsze :]
AGmakonts Napisano 14 Czerwiec 2005 Napisano 14 Czerwiec 2005 Materiał malowanego matalu wersja beta ale i tak daje. Materiał .mat Plik HDRI Vray material
AGmakonts Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 Apel Do SzefÓw: UsuŃcie Wszystkie Posty Nie ZawierajĄce MaterialÓw Łacznie Z Tym.
SansSerif Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 Apel Do SzefÓw: UsuŃcie Wszystkie Posty Nie ZawierajĄce MaterialÓw Łacznie Z Tym. elo boss :] Mysle że taki wątek jest bez sensu. Materiały zależą od renderera. Dla rendererów są odpowiednie działy. "Full pack for idiots" nie jest rozwijający, nie możecie prowadzic dyskusji na temat danego materiału, nie możecie dzielić się uwagami i nie możecie przeprowadzać wspólnych testów danego materiału. Do niczego to nie prowadzi. Proponuję jeden temat dla jednego materiału w dziale odpowiednim dla renderera bo inaczej ten wątek zdechnie. btw, z hdri wszystko wygląda dobrze, materiały w scenie indoor gi to jest dopiero wyzwanie :)
nielot007 Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 SansSerif--> z jednej strony masz racje ale ten temat ma sluzyc nauce wiec nie jest tutaj konieczne tworzenie materialu dla innych (jest taki watek na forum) tylko np. jak ktos chce sobie sprawdzic (dowiedziec sie) jakis material np. robi telefon:) i :walczy: z materialem jakims tam (malo istotne) wrzuca tutaj z ustawieniami i jak ktos chce mu pomoc to moze pomoc albo bedzie tutaj (razniej i napewno ktos pomoze)testowal:) odpowiedz na twoje btw:D ta scene co dalem to dalem dla przykladu mozna nad tym jeszcze pomyslec:) pozdro
Marcin Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 light contest tez byl by bez sensu jak by nie mozna bylo w nim dyskutować ;]
Hindus Napisano 15 Czerwiec 2005 Autor Napisano 15 Czerwiec 2005 z jednej strony racja - wymienic trza hdrii na otoczenie :] druga sprawa dyskusje moga byc co najwyzej mysle ze pod koniec kazdego miesiaca przerzucimy materiały do jednego głównego posta jak sie nie będą miescic to damy do drugiego co ? jak myslicie ?
SansSerif Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 hindus tym sposobem będziesz mieć kolekcje ..ujowych materiałów robionych przez laików. Nikt niczego sie nie nauczy. Przez takie dobrodziejstwo na ever się nic nie dzieje ale za to faktycznie jest więcej "chińczyków" z "cud u post your stings plis!!!!" w co drugim poście.
AGmakonts Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 Hyba żeby zrobić coś tak zupełnie inaczej np: Ktoś daje materiał czegoś tam (tak jak w light contest) i przez jakiś czas robiony jest ten sam materiał przez wszystkich np w scenie z light contest każdy pokazuje ustawienia i render tak jak w light contest i można się troche nauczyć tak jak w light contest.
Hindus Napisano 15 Czerwiec 2005 Autor Napisano 15 Czerwiec 2005 chyba sans ma racje - zrobi sie smietnik cos tak czuje a wszyscy będą tylko szukac shaderów i nic po za tym , teraz jak sie tak zastanowie to cos w tym jest , na everu niezły smetnik powstał.. "chińczyków" z "cud u post your stings plis!!!!" w co drugim poście. do mnie piejesz czy moich rodaków ;) co sans proponujesz dokładnie ?
SansSerif Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 whatever, chińczycy czy hindusi ;) Masz potrzebę podzielenia się np. materiałem aluminum dla vraya ale do końca nie jesteś zadowolony z efektów to zakładasz wątek w odpowiednim dziale z tytułem "alu" i jedziemy, moze wspólnie uda się coś wykombinować. Rosjanie tak robią i są w tym najlepsi (we vray`u). U nich dział vray na forum ma większy ruch dzienny niż całe max3d :)
Hindus Napisano 15 Czerwiec 2005 Autor Napisano 15 Czerwiec 2005 no myśle ze to dobry pomysł...ale ciekawe co na to inni ;)
AGmakonts Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 Ja tam dalej trzymam się swojego pomysłu.
huzdebos Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 popieram taką inicjatywę... tylko żeby nie zwaliło się stado leecherów, a materiały będą wrzucać tylko starzy wyjadacze. pzdrw
-=S3B=- Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 SansSerif ma racje. Wrzucanie gotowych materialow tak po prostu nie ma wiekszego sensu. Bo skonczy sie to tak ze ci ktorzy beda mieli problem z jakims shaderem nie beda dochodzic samemu co i jak tylko siegna po gotowy material. W tym wypadku nie ma mowy o jakiejkolwiek nauce. Co innego watek w stylu "car paint study" z forum Evermotion. Na przestrzeni kiludziesieciu lub nawet kilkuset postow ludzie dyskutowali na temat jednego materialu. Polecam ta lekture tym ktorzy do dzisiaj maja problem ze zrobieniem dobrego lakieru. Dodam tylko ze efektem tej dluuugiej dyskusji byl jeden z lepszych shaderow lakieru dla vray`a (oraz baza wyjsciowa dla wielu innych). pozdrawiam
AGmakonts Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 Póki jeszcze można to ja bym chciał uzyskać pomoc w robieni materiału takiego kamienia. Chodzi mi włąściwie o efekt tych pęknięć w środku ale uzyskany bez modelowania nie wiem poprostu jak przygotować mape 3d do tego typu pęknięć. sory za jakość
DarCon Napisano 16 Czerwiec 2005 Napisano 16 Czerwiec 2005 Podobał mi się ten wątek,szkoda że tak szybko padł :(
Hindus Napisano 17 Czerwiec 2005 Autor Napisano 17 Czerwiec 2005 nie padł nie padł :] ja szykuje nowosci ;)
DarCon Napisano 17 Czerwiec 2005 Napisano 17 Czerwiec 2005 Mam taką nadzieję bo często ludki znający maxa od podszewki psują wątki dające możliwości innym mniej zaawansowanym w tym temacie.A dlaczego? bo kogo interesuje to co już sam zna od dawna.Ja np uczę sie na udostępnionych materiałach testując ich ustawienia.Dzięki Hindusik że nie śpisz
SansSerif Napisano 17 Czerwiec 2005 Napisano 17 Czerwiec 2005 Mam taką nadzieję bo często ludki znający maxa od podszewki psują wątki dające możliwości innym mniej zaawansowanym w tym temacie.A dlaczego? bo kogo interesuje to co już sam zna od dawna. Jasne. Walka z konkurencją :> setka, może mniej, materiałow do vraya
AGmakonts Napisano 17 Czerwiec 2005 Napisano 17 Czerwiec 2005 SansSerif - dzięki kiedys napewno się coś z tego przyda;) i jeszcze jedno ty chyba bardzo chcesz ludzi do tego wątku zniechęcić;)
SansSerif Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 SansSerif ... ty chyba bardzo chcesz ludzi do tego wątku zniechęcić;) Wcale tego nie ukrywam. Chce zachęcić do rozruszania działów dot rendererów przez zniechęcenie do rozdawnictwa kiepskich prezentów. Jeden zbiorczy wątek pt "Patrzcie jaki piekny zrobiłem materiał" nie jest rozwijający". Podanie na tacy z zastrzerzeniem "bierz i siedź cicho" to nie jest edukacja :P
nielot007 Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 szeryfie ten watek nie ma zasady podawania materialow na tacy np. jesi robisz swiatlo jakiegos samochodu (i oczywiscie nie masz wip'a ) przyjdz tutaj powiedz co ci sprawia problemy i ludzie ktorzy beda mogli pomoc pomoga ci twen problem rozwiazac tutaj mozesz testowac materialy do swoich projektow( jesli nie macie wip'a) a podawanie mat. jest pomocne dla innych:) aha i jak sciagam jakies materialy gotowe to zawsze proboje sie ich nauczyc zmienic itp. nigdy nie kopiuje !! pozdro
Pionier Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 nie czytalem calego watku wiec jak cos zle zrobie ze w ogole pokazuje obrazek to usune post. od jakiegos czasu staram sie uzyskac w miare dobry shader skaly, test 01:
Hindus Napisano 18 Czerwiec 2005 Autor Napisano 18 Czerwiec 2005 hehe moja opinie znasz - fajowo to wygląda, pokryte tą roślinnością i wogóli na początku sie zastanawiałem zbrush displacement ? długo renderowało i jaki sprzęt ? jakisz przepis na takie coś :] ? pozdro.
Pionier Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 dzieki hindus To nie zBrush:), jezeli nie macie nic przeciwko to bede sie tutaj staral ("tylko") opanowac zdobyte shaderki zero (tzn, chodzi mi o to czy nikt nie bedzie mial nic przeciwko zebym nastepne testy wrzucal wlasnie tutaj a pozniej na ich temat wymieniac poglady ;), no bo skoro juz taki temat jest...). Nie jest to takie proste jak myslalem, ... no i moj duron 800 + 256 ram powoli zaczyna nie wystarczac na takie zabawy ((Recommended over 1GB RAM and 2GB swapping space :/ ). no ale dosc gadania, dzis staralem sie zrobic nieco inny rodzaj skaly czas renderingu: 7min 50s sprzet: Duron 800, 256 RAM, Gf 2 mx 32 RAM test 02: tylko zebym sam nie wrzucal :P Wy tez cos robcie ;) Pozdrawiam
Hindus Napisano 18 Czerwiec 2005 Autor Napisano 18 Czerwiec 2005 wrzucaj wrucaj lażdy sie czegos dowie ;) koment zbędny bo jest kozacko :] naprawde chciałbym to zobaczyc w jakiejs dobrej scenie :] musze poszukać jakichs info i sam cos moze wystrugam :]
AGmakonts Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 Pionier moje zdanie już znasz. Tak jak mówiłe jest super teraz tylko to do ładnej sceny tak jak hindus mówił i bedzie git:)
SWRSC Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 A może ktoś ma zbiorek materiałów do Mentala?
Hindus Napisano 11 Lipiec 2005 Autor Napisano 11 Lipiec 2005 ejj dobra nielot pójdziemy teraz w druga strone co ? trzeba wybrac jeden materiał i niech zapodają tutaj swoje interpretacje nie wiem dawajcie propozycje lakier czy co ? będziemy dążyć do jak najlepszego efektu tylko musi byc pomysł a potem zapodamy scene i model co ?
GRiPi Napisano 12 Lipiec 2005 Napisano 12 Lipiec 2005 wiesz hindus, mi ten pomysl od poczatku sie podobal :) a jak znajde czas to moze cos zapodam :P proponuje na poczatek lakier samochodu, ale z zalozenia metallic, bo w necie normalnych lakierow jest od groma i jeszcze troche :P
dyonizoss Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 hejka! bardzo podobaja mi sie wszystkie pomysły dotyczace dzielenia się zarówno gotowymi shaderami jak i skoncentrowanie sie tylko na jednym. taki zabieg napewno pozwoli stworzyc materiał ( tu np carpaint) który bedzie w pełni satysfakcjonował noobsów, którzy mają problem ze stworzeniem własnego materiału oraz adeptów, którzy powinni czerpac satysfakcję z samego pomagania kolegom o tych samych zainetersowaniach ;) z drugiej strony istnieje rzeczywiscie obawa, ze ludzie sciagajac gotowe shadery zaniechaja własnych poszukiwań i będa tylko czekac na gotowe. moim zdaniem kazdy ma swój łeb i napewno wie, ze trzeba samemu probowac, by sie rozwijać, ze zabawa w 3d to nie tylko modelowanie i jak rzeczywiście ktos to traktuje powaznie, to posunie sie dalej niz sciągnięcie gotowego przepisu na materiał. ja naleze własnie do tej pierwszej grupy ( noobek :) i mam taki mały problem... zrobiłem SAM carpaint (VRay) ale mam problem z hdri .Jakby któs był taki uprzejmy i napisał (wiem, ze to jest obciach nie wiedziec :/) gdzie sie ja wrzuca ( który slot, czy enviroment w render czy w vrayu) i jaka jest podstawowa róznica to bym był baaardzo wdzieczny i moze nie tylko ja na tym skorzystam. Z góry dzieki
GRiPi Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 no to tak jesli chodzi o vrejka: w standardowym env maxowym masz to co bedzie za tlo w obrazku. i to moze rownie dobrze sluzyc do refleksow i oswietlaenia sceny. ale mozesz chciec zeby tlo bylo biale a refleksy hdri, a oswietlenie tez hdri tylko z mniejszym mult. wiec tu wchodzi roleta env z vraje gdzie masz sloty w ktorych podmieniasz env tylko dla refl\refr i oswietlenia. i to w sumie wszystko. a i nie zapomnij wczytac hdri jako mapa vrayhdri czy cos w tym stylu :P
GRiPi Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 dobra niech bedzie taki metallic fioletowy na 5 minut robotki i troche wiecej czekania na render :( no to ja to zrobilem pod fR, ale bedzie pasowal raczej wszedzie: shellac 100% 1. diffuse: falloff fresnel ior-2.5+zmieniona mix curve: a) falloff shadow: I)mix(output rgb level na 0,7): 1.bialy 2.hsv: 200.155.120 3.mix costam: celluar b&w chips 0.1,0.5,0.1 II)hsv:200.155.60 b)czarny shading: blinn specular: hsv 200.80.200 spec level: celluar ten co w diffuse tylko rgb level na 1.0 glossiness na 40 anistropy na 30. 2.difuse: czarny reflection: falloff fresnel 2.5 ior b&w shad: blinn bialy 135/99.9
dyonizoss Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 wielkie dzieki GRiPi, czyli rozumiem że nie ma wiekszej róznicy w uzyskiwaniu odbic gdy wrzuce mapke albo do envira max'wego albo do vray'wego. jeszcze raz dzieki
krzysiek_gfx Napisano 2 Sierpień 2005 Napisano 2 Sierpień 2005 Witam,za namowa Hindusa zamieszczam materiał hełmu z pracki nad ktora aktualnie pracuje. Jednak sam material to oczywiscie nic, 95% to odpowiednie otoczenie.Tutaj uzylem mapy HDRI,jezeli ktos jest zainteresowany jej ustawieniami chetnie odpowiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się