Napisano 26 Lipiec 200519 l Siemka, to znowu ja ;P. Postanowilem (jak juz pisalem wczesniej), ze zostawie tamtego mercedesa. Zaczalem modelowac evo viii bo sa duze blueprinty :P. Wrzuce od razu to co mam zeby potem na koncu znowu sie nie okazalo ze jest wszystko krzywo.
Napisano 26 Lipiec 200519 l Odrazu lepiej. :) Daj teraz jakies konkrety. ;) EDIT: Mozesz jeszcze dac widok z gory, bo chyba moge sie do czegos przyczepic. :D pozdrawiam
Napisano 26 Lipiec 200519 l skads znam te printy :) znajac zycie skonczysz wczesniej ode mnie (Bzyku pozdrawiam :D)
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor Co do konkretow to juz niedlugo (albo i dlugo ;p), bo tyle dopiero zrobilem od rana. Oto widok z gory. edit: skads znam te printy :) znajac zycie skonczysz wczesniej ode mnie (Bzyku pozdrawiam :D) printy byly strasznie duze i podobaly mi sie, jedyny urok to top nie zgadza sie zbytnio, a co do ukonczenia to zobaczymy, Twoj model jest daleko, daleko z przodu.
Napisano 26 Lipiec 200519 l Cut'y takie jak ten zaznaczony na czerwono staraj sie robic tak jak zaznaczylem kolorem zielonym. Niby to blachostka, ale ulatwia wyrownanie powierzchni w roznych viewportach. :) Im linia bardziej delikatna (mniej kanciasta) tym lepiej. pozdrawiam
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor Cut'y takie jak ten zaznaczony na czerwono staraj sie robic tak jak zaznaczylem kolorem zielonym. Niby to blachostka, ale ulatwia wyrownanie powierzchni w roznych viewportach. :) Im linia bardziej delikatna (mniej kanciasta) tym lepiej. ok bede sie staral jak narobie cos nowego to wrzuce do korekty
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor moje pytanie brzmi czy np. pomiedzy maska a bokiem (zderzakiem nie wiem jak to sie nazywa) powinna byc dziura tak jak pokazalem na obrazku czy maja sie one laczyc i po prostu extrudowac egde tam ? A moze jakis inny sposob ?
Napisano 26 Lipiec 200519 l Różni ludzie óżnie robia ;) Ja robie "dziury" zaznaczam krawedzie tej dziury i z shiftem dośrodka raz malutko pózniej troszke więcej :) Ale robi się tak jak wygodniej :)
Napisano 26 Lipiec 200519 l hm ja rowki po prostu robie chamferujac edge(gdy mam polaczone te 2 czesci) delete'ujac nowe poly i ciagne krawedzie prostopadle do rowka(u ciebie to bedzie teraz w dol). ale radze ci to zostawic na koniec, gdy bedziesz w miare pewny gladkosci siatki itede, bo trudniej sie tak cos poprawia. a i widac postep :)
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor hm ja rowki po prostu robie chamferujac edge(gdy mam polaczone te 2 czesci) delete'ujac nowe poly i ciagne krawedzie prostopadle do rowka(u ciebie to bedzie teraz w dol). ale radze ci to zostawic na koniec, gdy bedziesz w miare pewny gladkosci siatki itede, bo trudniej sie tak cos poprawia. wlasnie....wtedy mozna zrobic takie same odleglosci w calym samochodzie, o to mi chodzilo. Dzieki a i widac postep :) Ciesze sie.
Napisano 26 Lipiec 200519 l no troche baboli sie znajdzie. pierwsza rada: jak robisz nadkole, to pociagnij sobie splajny ze srodka felgi i rob poly do nich - wyjda wtedy rowne. po drugie nie dziel siatki nadkola tak na 2 w porownania do reszty, do bedzie robilo bugi, ogolnie staraj sie trzymac topologie rownomiernych 4katow. poza tym miejscami gesto i krzywo(nie lec bylo do przodu, tylko staraj sie miec od poczatku najczystsza siate
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor O czworokatach wiem, ze powinny byc. Akurat ten podzial na dwa nie zrobil bug`ow. Teraz to wyglada lepiej ? Gdzie jest jeszcze krzywo ?
Napisano 26 Lipiec 200519 l nadkole krzywe jeszcze jest:) i nie wiem po co te spline do srodka:D co bedzie rowne bo nie kumam:D gripi jesli dobrze kumam to z tymi splinami to bylo w tutku fiat'a 500??:D pozdro
Napisano 26 Lipiec 200519 l tam gdzie ma byc okragle (zaokraglone ) miejce na kolo jest krzywe czyli nie jest okragle:) pozdro
Napisano 26 Lipiec 200519 l Tutaj tez. ;) Aby nie miec watpliwosci czy luk jest lukiem, najlepiej jest robic splajna, nastepnie wyginac go odpowiednio do topologi siatki jaka chce sie osiagnac. W twoim przypadku wystarczy zwykly circle. pozdrawiam
Napisano 26 Lipiec 200519 l jak pisze ra tutaj tez:) ja tez robie circle zeby nadkole bylo okragle:D:D pozdro
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor Teraz juz musi byc ok, poza tym co pokazalem wczesniej, nie potrafie tego zlagodzic! Jakas rada ?
Napisano 26 Lipiec 200519 l no tam masz jeszcze za blisko siebie 2 edge, tam gdzie je wczescniej zaznaczales. oddal je od siebie troche:)
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor no tam masz jeszcze za blisko siebie 2 edge, tam gdzie je wczescniej zaznaczales. oddal je od siebie troche:) no tak, problem polega na tym ze ona tam maja tak byc ;p....w kazdym razie polaczylem je w jeden i zrobilem trojkacik ;) edit: Albo potraktuj pare vertex'ow weld'em. ;) Potraktowalem wszystko i bylo ok, chyba ze ta wypowiedz ma jakies przeslanie.
Napisano 26 Lipiec 200519 l to co mowi kolega wyzej(i okolice). jeszcze z przodu jest krzywo. nielot007 -> tak to z tego tutka :P a i do kolegi: ogladaj zawsze model z wielu stron, wtedy najlatwiej wylapac bugi(albo dawaj lakier i plane, tam gdzie bedzie dziwnie szedl, jest krzywo) edit:troche sie spoznilem :P ja tamto miejsce po prosyu bym rozluznil. jak chcesz to mozesz tak, alete vertexy dalej tez bym zweldowal.
Napisano 27 Lipiec 200519 l hmm no blacharka ciagle, staraj sie robic rowne te linie, takie "oplywowe" :P. poza tym szczegolnie mi sie nie podoba rog swiatla, oraz wystajacy czob(ciagle masz z symmetery problem w mercu bylo to samo)
Napisano 27 Lipiec 200519 l Autor A mozna bez lakieru? Prosze (to jest wersja poprawniona) hmm no blacharka ciagle, staraj sie robic rowne te linie, takie "oplywowe" :P. poza tym szczegolnie mi sie nie podoba rog swiatla, oraz wystajacy czob(ciagle masz z symmetery problem w mercu bylo to samo) wydaje mi sie ze poprawilem siatke troche to samo odnosnie czuba nie spiesz sie bo nie odwzorowujesz dobrze, przyjzyj sie na fotkach to miales na mysli ? + dolna czesc ? EDIT: Nie zgadniecie!....rozpsul mi sie ostatni save ;)...to co wyzej widzicie musze zrobic od nowa ;(
Napisano 27 Lipiec 200519 l Taa...tyle nawrzucal, a ani jednego rendera perspective. :P No to czekamy na nowa wersje. :) pozdrawiam
Napisano 27 Lipiec 200519 l Autor ty to zawsze narzycasz tych zdjec:D, zdjecia leca z mojego servera 2mb wiec mysle ze to nie bedzie wam przeszkadzalo, zreszta i tak sie staram wrzucac male objetosciowo. teraz jest chyba dobrze:] dalej robie to o czym pisal GRiPi z siatka, cos czuje ze to klucz do sukcesu:) edit za wolny jestem :P : Taa...tyle nawrzucal, a ani jednego rendera perspective. :P No to czekamy na nowa wersje. :) ok juz niedlugo ;)
Napisano 27 Lipiec 200519 l Autor Pare renderow, wydaje mi sie ze juz koniec (poza znaczkiem mitsu :P)
Napisano 28 Lipiec 200519 l ehh nie jest zle bywały gorsze ale bez (b)lacharki nie przejdzie bo już widać na renderach z lakierem :]
Napisano 28 Lipiec 200519 l Autor ok to ja sciagne jeszcze do konca ten tut z audi a3, ktory bardzo mi sie podoba (ma ladnie pokazane jak robic pierdoly takie jak reflektory) i jeszcze postaram sie po (b)lacharkowac 8-)
Napisano 29 Lipiec 200519 l Autor heh jak czesto zaczynacie samochod od nowa ;) ? :P....po obejrzeniu tutoriala audi a3 postanowilem ze poprawie sobie blueprinty i okazalo sie ze mialem je dziwnie poustawiane :), przez co nie zgadzaly mi sie widoki :). Dobrze ze duzo nie zdarzylem zrobic ;). Poprawianie tamtych modeli nie wchodzi w rachube, za duzo srania z tym.
Napisano 29 Lipiec 200519 l no az tak bardzo zle nie jest...ale jest duzo krzywizn na zderzaku chocby...choc przyznam ze nie jest on łatwy do zrobienia:)...ps...nie dawaj takich ciemnych renderow z lakierem...
Napisano 30 Lipiec 200519 l "Wlasciciel Mitsubishi Lancera zglosi sie na parking bo ktos mu pokrzywil zderzak!!" ;P Rada taka... Rób po-wo-li a efekt bedzie zadowalajacy, bo "czujesz" o co w tym wszystkim chodzi ale za bardzo sie spieszysz! Bledy robisz! Nie tedy droga... Delektuj sie modelowaniem :) Jezeli widzisz gdzies zalamanie w siatce to poprawiaj to dopoki nie osiagniesz oczekiwanego efektu. Ale tak ogolnie to podoba mi sie, pomysl na Lancera EVO Vlll tez jest fajny i czekam na wiecej! Jest tez taki sposob zeby sobie Blueprinty poustawiac i odrysowac caly model krzywymi, np jak cos robie w Max'ie... Po odrysowaniu z Blueprintow wylaczamm (ukrywam) je i zostaja mi same krzywe polaczone ze soba i do nich dzieki SNAP przymierzam vertexy i powstaje ladny model :> Tutaj masz link to takiego tutoriala: http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/1d.htm lub http://www.wide3d.no/tutorials/Car_nurms_07.htm
Napisano 30 Lipiec 200519 l Autor "Wlasciciel Mitsubishi Lancera zglosi sie na parking bo ktos mu pokrzywil zderzak!!" ;P Rada taka... Rób po-wo-li a efekt bedzie zadowalajacy, bo "czujesz" o co w tym wszystkim chodzi ale za bardzo sie spieszysz! Bledy robisz! Nie tedy droga... Delektuj sie modelowaniem :) Jezeli widzisz gdzies zalamanie w siatce to poprawiaj to dopoki nie osiagniesz oczekiwanego efektu. Ale tak ogolnie to podoba mi sie, pomysl na Lancera EVO Vlll tez jest fajny i czekam na wiecej! Jest tez taki sposob zeby sobie Blueprinty poustawiac i odrysowac caly model krzywymi, np jak cos robie w Max'ie... Po odrysowaniu z Blueprintow wylaczamm (ukrywam) je i zostaja mi same krzywe polaczone ze soba i do nich dzieki SNAP przymierzam vertexy i powstaje ladny model :> Tutaj masz link to takiego tutoriala: http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/1d.htm lub http://www.wide3d.no/tutorials/Car_nurms_07.htm Ok dzieki za informacje, ciekawe tuty.
Napisano 31 Lipiec 200519 l Autor Model robilem od nowa jak juz wspomnialem wczesniej, na chwile obecna zrobilem zderzak. Znajdzcie jakies bugi i specjalnie dla GRiPi`ego widok z gory :P
Napisano 31 Lipiec 200519 l hmm, bym dopracowal pierw zderzak, apotem szedl dalej, ale rob jak ci wygodniej. a ja ciagle widze bugi, na tych wlotach ponizej atrapy chlodnicy, na tym wiekszzym nizej, z boku spoilera na tym "unoszacym sie". no apoza tym krzywo nadal jest(popatrz na odbitke siatki, tam to dobrze widac.). czekam na update'y ;)
Napisano 31 Lipiec 200519 l nie patrz bo sie załamiesz jak będziesz jechał wg jego siatek ;) a tak btw fajnie ale jeszcz za mało żeby powiedzieć coś konkretnego ;)
Napisano 31 Lipiec 200519 l Autor Jest i update, co do kolejnosci to wlasnie chcialem skonczyc zderzak przedni. Kolejnosciowo jade wedlug tutka z audi a3. Ta reszta modelu to jego zarys lekki. Co do siatki Subzeus`a to i tak nie moge jej znalesc ;) Ta wyszukiwarka mnie nie lubi 8-)
Napisano 31 Lipiec 200519 l Autor o w morde ale rzeznik :) Edit: Jestem normalnie kurde zadowolony ze zderzaczka ;P
Napisano 31 Lipiec 200519 l Autor no ładnie wychodzi. hurra...juz myslalem ze nigdy nie uslysze podobnych slow 8-))
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto