xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Siemka, to znowu ja ;P. Postanowilem (jak juz pisalem wczesniej), ze zostawie tamtego mercedesa. Zaczalem modelowac evo viii bo sa duze blueprinty :P. Wrzuce od razu to co mam zeby potem na koncu znowu sie nie okazalo ze jest wszystko krzywo.
RA Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Odrazu lepiej. :) Daj teraz jakies konkrety. ;) EDIT: Mozesz jeszcze dac widok z gory, bo chyba moge sie do czegos przyczepic. :D pozdrawiam
polka dot Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 skads znam te printy :) znajac zycie skonczysz wczesniej ode mnie (Bzyku pozdrawiam :D)
xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 Co do konkretow to juz niedlugo (albo i dlugo ;p), bo tyle dopiero zrobilem od rana. Oto widok z gory. edit: skads znam te printy :) znajac zycie skonczysz wczesniej ode mnie (Bzyku pozdrawiam :D) printy byly strasznie duze i podobaly mi sie, jedyny urok to top nie zgadza sie zbytnio, a co do ukonczenia to zobaczymy, Twoj model jest daleko, daleko z przodu.
RA Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Cut'y takie jak ten zaznaczony na czerwono staraj sie robic tak jak zaznaczylem kolorem zielonym. Niby to blachostka, ale ulatwia wyrownanie powierzchni w roznych viewportach. :) Im linia bardziej delikatna (mniej kanciasta) tym lepiej. pozdrawiam
xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 Cut'y takie jak ten zaznaczony na czerwono staraj sie robic tak jak zaznaczylem kolorem zielonym. Niby to blachostka, ale ulatwia wyrownanie powierzchni w roznych viewportach. :) Im linia bardziej delikatna (mniej kanciasta) tym lepiej. ok bede sie staral jak narobie cos nowego to wrzuce do korekty
xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 moje pytanie brzmi czy np. pomiedzy maska a bokiem (zderzakiem nie wiem jak to sie nazywa) powinna byc dziura tak jak pokazalem na obrazku czy maja sie one laczyc i po prostu extrudowac egde tam ? A moze jakis inny sposob ?
Bubu Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Różni ludzie óżnie robia ;) Ja robie "dziury" zaznaczam krawedzie tej dziury i z shiftem dośrodka raz malutko pózniej troszke więcej :) Ale robi się tak jak wygodniej :)
GRiPi Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 hm ja rowki po prostu robie chamferujac edge(gdy mam polaczone te 2 czesci) delete'ujac nowe poly i ciagne krawedzie prostopadle do rowka(u ciebie to bedzie teraz w dol). ale radze ci to zostawic na koniec, gdy bedziesz w miare pewny gladkosci siatki itede, bo trudniej sie tak cos poprawia. a i widac postep :)
xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 hm ja rowki po prostu robie chamferujac edge(gdy mam polaczone te 2 czesci) delete'ujac nowe poly i ciagne krawedzie prostopadle do rowka(u ciebie to bedzie teraz w dol). ale radze ci to zostawic na koniec, gdy bedziesz w miare pewny gladkosci siatki itede, bo trudniej sie tak cos poprawia. wlasnie....wtedy mozna zrobic takie same odleglosci w calym samochodzie, o to mi chodzilo. Dzieki a i widac postep :) Ciesze sie.
GRiPi Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 no troche baboli sie znajdzie. pierwsza rada: jak robisz nadkole, to pociagnij sobie splajny ze srodka felgi i rob poly do nich - wyjda wtedy rowne. po drugie nie dziel siatki nadkola tak na 2 w porownania do reszty, do bedzie robilo bugi, ogolnie staraj sie trzymac topologie rownomiernych 4katow. poza tym miejscami gesto i krzywo(nie lec bylo do przodu, tylko staraj sie miec od poczatku najczystsza siate
xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 O czworokatach wiem, ze powinny byc. Akurat ten podzial na dwa nie zrobil bug`ow. Teraz to wyglada lepiej ? Gdzie jest jeszcze krzywo ?
nielot007 Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 nadkole krzywe jeszcze jest:) i nie wiem po co te spline do srodka:D co bedzie rowne bo nie kumam:D gripi jesli dobrze kumam to z tymi splinami to bylo w tutku fiat'a 500??:D pozdro
xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 maznij prosze w paincie w ktorym miejscu jest krzywo
nielot007 Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 tam gdzie ma byc okragle (zaokraglone ) miejce na kolo jest krzywe czyli nie jest okragle:) pozdro
RA Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Tutaj tez. ;) Aby nie miec watpliwosci czy luk jest lukiem, najlepiej jest robic splajna, nastepnie wyginac go odpowiednio do topologi siatki jaka chce sie osiagnac. W twoim przypadku wystarczy zwykly circle. pozdrawiam
nielot007 Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 jak pisze ra tutaj tez:) ja tez robie circle zeby nadkole bylo okragle:D:D pozdro
xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 Teraz juz musi byc ok, poza tym co pokazalem wczesniej, nie potrafie tego zlagodzic! Jakas rada ?
JohnZi Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 no tam masz jeszcze za blisko siebie 2 edge, tam gdzie je wczescniej zaznaczales. oddal je od siebie troche:)
xyrion Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 no tam masz jeszcze za blisko siebie 2 edge, tam gdzie je wczescniej zaznaczales. oddal je od siebie troche:) no tak, problem polega na tym ze ona tam maja tak byc ;p....w kazdym razie polaczylem je w jeden i zrobilem trojkacik ;) edit: Albo potraktuj pare vertex'ow weld'em. ;) Potraktowalem wszystko i bylo ok, chyba ze ta wypowiedz ma jakies przeslanie.
GRiPi Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 to co mowi kolega wyzej(i okolice). jeszcze z przodu jest krzywo. nielot007 -> tak to z tego tutka :P a i do kolegi: ogladaj zawsze model z wielu stron, wtedy najlatwiej wylapac bugi(albo dawaj lakier i plane, tam gdzie bedzie dziwnie szedl, jest krzywo) edit:troche sie spoznilem :P ja tamto miejsce po prosyu bym rozluznil. jak chcesz to mozesz tak, alete vertexy dalej tez bym zweldowal.
GRiPi Napisano 27 Lipiec 2005 Napisano 27 Lipiec 2005 hmm no blacharka ciagle, staraj sie robic rowne te linie, takie "oplywowe" :P. poza tym szczegolnie mi sie nie podoba rog swiatla, oraz wystajacy czob(ciagle masz z symmetery problem w mercu bylo to samo)
polka dot Napisano 27 Lipiec 2005 Napisano 27 Lipiec 2005 nie spiesz sie bo nie odwzorowujesz dobrze, przyjzyj sie na fotkach
xyrion Napisano 27 Lipiec 2005 Autor Napisano 27 Lipiec 2005 A mozna bez lakieru? Prosze (to jest wersja poprawniona) hmm no blacharka ciagle, staraj sie robic rowne te linie, takie "oplywowe" :P. poza tym szczegolnie mi sie nie podoba rog swiatla, oraz wystajacy czob(ciagle masz z symmetery problem w mercu bylo to samo) wydaje mi sie ze poprawilem siatke troche to samo odnosnie czuba nie spiesz sie bo nie odwzorowujesz dobrze, przyjzyj sie na fotkach to miales na mysli ? + dolna czesc ? EDIT: Nie zgadniecie!....rozpsul mi sie ostatni save ;)...to co wyzej widzicie musze zrobic od nowa ;(
JohnZi Napisano 27 Lipiec 2005 Napisano 27 Lipiec 2005 ty to zawsze narzycasz tych zdjec:D, teraz jest chyba dobrze:]
RA Napisano 27 Lipiec 2005 Napisano 27 Lipiec 2005 Taa...tyle nawrzucal, a ani jednego rendera perspective. :P No to czekamy na nowa wersje. :) pozdrawiam
xyrion Napisano 27 Lipiec 2005 Autor Napisano 27 Lipiec 2005 ty to zawsze narzycasz tych zdjec:D, zdjecia leca z mojego servera 2mb wiec mysle ze to nie bedzie wam przeszkadzalo, zreszta i tak sie staram wrzucac male objetosciowo. teraz jest chyba dobrze:] dalej robie to o czym pisal GRiPi z siatka, cos czuje ze to klucz do sukcesu:) edit za wolny jestem :P : Taa...tyle nawrzucal, a ani jednego rendera perspective. :P No to czekamy na nowa wersje. :) ok juz niedlugo ;)
xyrion Napisano 27 Lipiec 2005 Autor Napisano 27 Lipiec 2005 Pare renderow, wydaje mi sie ze juz koniec (poza znaczkiem mitsu :P)
GRiPi Napisano 28 Lipiec 2005 Napisano 28 Lipiec 2005 zle ci sie wydaje :P blacharka sie przyda, a i widze pare bugow.
Hindus Napisano 28 Lipiec 2005 Napisano 28 Lipiec 2005 ehh nie jest zle bywały gorsze ale bez (b)lacharki nie przejdzie bo już widać na renderach z lakierem :]
xyrion Napisano 28 Lipiec 2005 Autor Napisano 28 Lipiec 2005 ok to ja sciagne jeszcze do konca ten tut z audi a3, ktory bardzo mi sie podoba (ma ladnie pokazane jak robic pierdoly takie jak reflektory) i jeszcze postaram sie po (b)lacharkowac 8-)
xyrion Napisano 29 Lipiec 2005 Autor Napisano 29 Lipiec 2005 heh jak czesto zaczynacie samochod od nowa ;) ? :P....po obejrzeniu tutoriala audi a3 postanowilem ze poprawie sobie blueprinty i okazalo sie ze mialem je dziwnie poustawiane :), przez co nie zgadzaly mi sie widoki :). Dobrze ze duzo nie zdarzylem zrobic ;). Poprawianie tamtych modeli nie wchodzi w rachube, za duzo srania z tym.
miwt Napisano 29 Lipiec 2005 Napisano 29 Lipiec 2005 no az tak bardzo zle nie jest...ale jest duzo krzywizn na zderzaku chocby...choc przyznam ze nie jest on łatwy do zrobienia:)...ps...nie dawaj takich ciemnych renderow z lakierem...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 "Wlasciciel Mitsubishi Lancera zglosi sie na parking bo ktos mu pokrzywil zderzak!!" ;P Rada taka... Rób po-wo-li a efekt bedzie zadowalajacy, bo "czujesz" o co w tym wszystkim chodzi ale za bardzo sie spieszysz! Bledy robisz! Nie tedy droga... Delektuj sie modelowaniem :) Jezeli widzisz gdzies zalamanie w siatce to poprawiaj to dopoki nie osiagniesz oczekiwanego efektu. Ale tak ogolnie to podoba mi sie, pomysl na Lancera EVO Vlll tez jest fajny i czekam na wiecej! Jest tez taki sposob zeby sobie Blueprinty poustawiac i odrysowac caly model krzywymi, np jak cos robie w Max'ie... Po odrysowaniu z Blueprintow wylaczamm (ukrywam) je i zostaja mi same krzywe polaczone ze soba i do nich dzieki SNAP przymierzam vertexy i powstaje ladny model :> Tutaj masz link to takiego tutoriala: http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/1d.htm lub http://www.wide3d.no/tutorials/Car_nurms_07.htm
xyrion Napisano 30 Lipiec 2005 Autor Napisano 30 Lipiec 2005 "Wlasciciel Mitsubishi Lancera zglosi sie na parking bo ktos mu pokrzywil zderzak!!" ;P Rada taka... Rób po-wo-li a efekt bedzie zadowalajacy, bo "czujesz" o co w tym wszystkim chodzi ale za bardzo sie spieszysz! Bledy robisz! Nie tedy droga... Delektuj sie modelowaniem :) Jezeli widzisz gdzies zalamanie w siatce to poprawiaj to dopoki nie osiagniesz oczekiwanego efektu. Ale tak ogolnie to podoba mi sie, pomysl na Lancera EVO Vlll tez jest fajny i czekam na wiecej! Jest tez taki sposob zeby sobie Blueprinty poustawiac i odrysowac caly model krzywymi, np jak cos robie w Max'ie... Po odrysowaniu z Blueprintow wylaczamm (ukrywam) je i zostaja mi same krzywe polaczone ze soba i do nich dzieki SNAP przymierzam vertexy i powstaje ladny model :> Tutaj masz link to takiego tutoriala: http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/1d.htm lub http://www.wide3d.no/tutorials/Car_nurms_07.htm Ok dzieki za informacje, ciekawe tuty.
xyrion Napisano 31 Lipiec 2005 Autor Napisano 31 Lipiec 2005 Model robilem od nowa jak juz wspomnialem wczesniej, na chwile obecna zrobilem zderzak. Znajdzcie jakies bugi i specjalnie dla GRiPi`ego widok z gory :P
GRiPi Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 hmm, bym dopracowal pierw zderzak, apotem szedl dalej, ale rob jak ci wygodniej. a ja ciagle widze bugi, na tych wlotach ponizej atrapy chlodnicy, na tym wiekszzym nizej, z boku spoilera na tym "unoszacym sie". no apoza tym krzywo nadal jest(popatrz na odbitke siatki, tam to dobrze widac.). czekam na update'y ;)
mentaller Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 popatrz na siatki subzeusa, mogą ci pomóc. on tez robił evo
Hindus Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 nie patrz bo sie załamiesz jak będziesz jechał wg jego siatek ;) a tak btw fajnie ale jeszcz za mało żeby powiedzieć coś konkretnego ;)
xyrion Napisano 31 Lipiec 2005 Autor Napisano 31 Lipiec 2005 Jest i update, co do kolejnosci to wlasnie chcialem skonczyc zderzak przedni. Kolejnosciowo jade wedlug tutka z audi a3. Ta reszta modelu to jego zarys lekki. Co do siatki Subzeus`a to i tak nie moge jej znalesc ;) Ta wyszukiwarka mnie nie lubi 8-)
xyrion Napisano 31 Lipiec 2005 Autor Napisano 31 Lipiec 2005 o w morde ale rzeznik :) Edit: Jestem normalnie kurde zadowolony ze zderzaczka ;P
xyrion Napisano 31 Lipiec 2005 Autor Napisano 31 Lipiec 2005 no ładnie wychodzi. hurra...juz myslalem ze nigdy nie uslysze podobnych slow 8-))
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się