Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka, to znowu ja ;P. Postanowilem (jak juz pisalem wczesniej), ze zostawie tamtego mercedesa. Zaczalem modelowac evo viii bo sa duze blueprinty :P. Wrzuce od razu to co mam zeby potem na koncu znowu sie nie okazalo ze jest wszystko krzywo.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

  • Odpowiedzi 243
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Odrazu lepiej. :)

Daj teraz jakies konkrety. ;)

 

EDIT:

Mozesz jeszcze dac widok z gory, bo chyba moge sie do czegos przyczepic. :D

 

pozdrawiam

Napisano

Co do konkretow to juz niedlugo (albo i dlugo ;p), bo tyle dopiero zrobilem od rana. Oto widok z gory.

 

6.jpg

7.jpg

 

edit:

 

skads znam te printy :) znajac zycie skonczysz wczesniej ode mnie (Bzyku pozdrawiam :D)

 

printy byly strasznie duze i podobaly mi sie, jedyny urok to top nie zgadza sie zbytnio, a co do ukonczenia to zobaczymy, Twoj model jest daleko, daleko z przodu.

Napisano

Cut'y takie jak ten zaznaczony na czerwono staraj sie robic tak jak zaznaczylem kolorem zielonym. Niby to blachostka, ale ulatwia wyrownanie powierzchni w roznych viewportach. :) Im linia bardziej delikatna (mniej kanciasta) tym lepiej.

 

7b2ur.jpg

 

pozdrawiam

Napisano
Cut'y takie jak ten zaznaczony na czerwono staraj sie robic tak jak zaznaczylem kolorem zielonym. Niby to blachostka, ale ulatwia wyrownanie powierzchni w roznych viewportach. :) Im linia bardziej delikatna (mniej kanciasta) tym lepiej.

 

 

ok bede sie staral jak narobie cos nowego to wrzuce do korekty

Napisano

moje pytanie brzmi czy np. pomiedzy maska a bokiem (zderzakiem nie wiem jak to sie nazywa) powinna byc dziura tak jak pokazalem na obrazku czy maja sie one laczyc i po prostu extrudowac egde tam ? A moze jakis inny sposob ?

 

8.jpg

Napisano

Różni ludzie óżnie robia ;) Ja robie "dziury" zaznaczam krawedzie tej dziury i z shiftem dośrodka raz malutko pózniej troszke więcej :) Ale robi się tak jak wygodniej :)

Napisano

hm ja rowki po prostu robie chamferujac edge(gdy mam polaczone te 2 czesci) delete'ujac nowe poly i ciagne krawedzie prostopadle do rowka(u ciebie to bedzie teraz w dol). ale radze ci to zostawic na koniec, gdy bedziesz w miare pewny gladkosci siatki itede, bo trudniej sie tak cos poprawia. a i widac postep :)

Napisano
hm ja rowki po prostu robie chamferujac edge(gdy mam polaczone te 2 czesci) delete'ujac nowe poly i ciagne krawedzie prostopadle do rowka(u ciebie to bedzie teraz w dol). ale radze ci to zostawic na koniec, gdy bedziesz w miare pewny gladkosci siatki itede, bo trudniej sie tak cos poprawia.

 

wlasnie....wtedy mozna zrobic takie same odleglosci w calym samochodzie, o to mi chodzilo. Dzieki

 

a i widac postep :)

 

Ciesze sie.

Napisano

no troche baboli sie znajdzie. pierwsza rada: jak robisz nadkole, to pociagnij sobie splajny ze srodka felgi i rob poly do nich - wyjda wtedy rowne. po drugie nie dziel siatki nadkola tak na 2 w porownania do reszty, do bedzie robilo bugi, ogolnie staraj sie trzymac topologie rownomiernych 4katow. poza tym miejscami gesto i krzywo(nie lec bylo do przodu, tylko staraj sie miec od poczatku najczystsza siate

Napisano

O czworokatach wiem, ze powinny byc. Akurat ten podzial na dwa nie zrobil bug`ow. Teraz to wyglada lepiej ? Gdzie jest jeszcze krzywo ?

 

13.jpg

 

14.jpg

Napisano

nadkole krzywe jeszcze jest:) i nie wiem po co te spline do srodka:D co bedzie rowne bo nie kumam:D

gripi jesli dobrze kumam to z tymi splinami to bylo w tutku fiat'a 500??:D

pozdro

Napisano

Tutaj tez. ;)

Aby nie miec watpliwosci czy luk jest lukiem, najlepiej jest robic splajna, nastepnie wyginac go odpowiednio do topologi siatki jaka chce sie osiagnac. W twoim przypadku wystarczy zwykly circle.

 

pozdrawiam

Napisano
no tam masz jeszcze za blisko siebie 2 edge, tam gdzie je wczescniej zaznaczales. oddal je od siebie troche:)

 

no tak, problem polega na tym ze ona tam maja tak byc ;p....w kazdym razie polaczylem je w jeden i zrobilem trojkacik ;)

 

18.jpg

 

 

edit:

 

Albo potraktuj pare vertex'ow weld'em. ;)

 

Potraktowalem wszystko i bylo ok, chyba ze ta wypowiedz ma jakies przeslanie.

Napisano

to co mowi kolega wyzej(i okolice). jeszcze z przodu jest krzywo. nielot007 -> tak to z tego tutka :P a i do kolegi: ogladaj zawsze model z wielu stron, wtedy najlatwiej wylapac bugi(albo dawaj lakier i plane, tam gdzie bedzie dziwnie szedl, jest krzywo)

 

edit:troche sie spoznilem :P ja tamto miejsce po prosyu bym rozluznil. jak chcesz to mozesz tak, alete vertexy dalej tez bym zweldowal.

Napisano

hmm no blacharka ciagle, staraj sie robic rowne te linie, takie "oplywowe" :P. poza tym szczegolnie mi sie nie podoba rog swiatla, oraz wystajacy czob(ciagle masz z symmetery problem w mercu bylo to samo)

Napisano
A mozna bez lakieru?

Prosze (to jest wersja poprawniona)

 

 

24.jpg

 

 

hmm no blacharka ciagle, staraj sie robic rowne te linie, takie "oplywowe" :P. poza tym szczegolnie mi sie nie podoba rog swiatla, oraz wystajacy czob(ciagle masz z symmetery problem w mercu bylo to samo)

wydaje mi sie ze poprawilem siatke troche

 

27.jpg

 

 

to samo odnosnie czuba

 

25.jpg

 

 

 

nie spiesz sie bo nie odwzorowujesz dobrze, przyjzyj sie na fotkach

to miales na mysli ? + dolna czesc ?

 

26.jpg

 

EDIT:

 

Nie zgadniecie!....rozpsul mi sie ostatni save ;)...to co wyzej widzicie musze zrobic od nowa ;(

Napisano
ty to zawsze narzycasz tych zdjec:D,

 

zdjecia leca z mojego servera 2mb wiec mysle ze to nie bedzie wam przeszkadzalo, zreszta i tak sie staram wrzucac male objetosciowo.

 

teraz jest chyba dobrze:]

 

dalej robie to o czym pisal GRiPi z siatka, cos czuje ze to klucz do sukcesu:)

 

edit za wolny jestem :P :

Taa...tyle nawrzucal, a ani jednego rendera perspective. :P

No to czekamy na nowa wersje. :)

 

ok juz niedlugo ;)

Napisano

ok to ja sciagne jeszcze do konca ten tut z audi a3, ktory bardzo mi sie podoba (ma ladnie pokazane jak robic pierdoly takie jak reflektory) i jeszcze postaram sie po (b)lacharkowac 8-)

Napisano

heh jak czesto zaczynacie samochod od nowa ;) ? :P....po obejrzeniu tutoriala audi a3 postanowilem ze poprawie sobie blueprinty i okazalo sie ze mialem je dziwnie poustawiane :), przez co nie zgadzaly mi sie widoki :). Dobrze ze duzo nie zdarzylem zrobic ;). Poprawianie tamtych modeli nie wchodzi w rachube, za duzo srania z tym.

Napisano

no az tak bardzo zle nie jest...ale jest duzo krzywizn na zderzaku chocby...choc przyznam ze nie jest on łatwy do zrobienia:)...ps...nie dawaj takich ciemnych renderow z lakierem...

Napisano

"Wlasciciel Mitsubishi Lancera zglosi sie na parking bo ktos mu pokrzywil zderzak!!" ;P Rada taka... Rób po-wo-li a efekt bedzie zadowalajacy, bo "czujesz" o co w tym wszystkim chodzi ale za bardzo sie spieszysz! Bledy robisz! Nie tedy droga... Delektuj sie modelowaniem :) Jezeli widzisz gdzies zalamanie w siatce to poprawiaj to dopoki nie osiagniesz oczekiwanego efektu. Ale tak ogolnie to podoba mi sie, pomysl na Lancera EVO Vlll tez jest fajny i czekam na wiecej! Jest tez taki sposob zeby sobie Blueprinty poustawiac i odrysowac caly model krzywymi, np jak cos robie w Max'ie... Po odrysowaniu z Blueprintow wylaczamm (ukrywam) je i zostaja mi same krzywe polaczone ze soba i do nich dzieki SNAP przymierzam vertexy i powstaje ladny model :> Tutaj masz link to takiego tutoriala: http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/1d.htm lub http://www.wide3d.no/tutorials/Car_nurms_07.htm

Napisano
"Wlasciciel Mitsubishi Lancera zglosi sie na parking bo ktos mu pokrzywil zderzak!!" ;P Rada taka... Rób po-wo-li a efekt bedzie zadowalajacy, bo "czujesz" o co w tym wszystkim chodzi ale za bardzo sie spieszysz! Bledy robisz! Nie tedy droga... Delektuj sie modelowaniem :) Jezeli widzisz gdzies zalamanie w siatce to poprawiaj to dopoki nie osiagniesz oczekiwanego efektu. Ale tak ogolnie to podoba mi sie, pomysl na Lancera EVO Vlll tez jest fajny i czekam na wiecej! Jest tez taki sposob zeby sobie Blueprinty poustawiac i odrysowac caly model krzywymi, np jak cos robie w Max'ie... Po odrysowaniu z Blueprintow wylaczamm (ukrywam) je i zostaja mi same krzywe polaczone ze soba i do nich dzieki SNAP przymierzam vertexy i powstaje ladny model :> Tutaj masz link to takiego tutoriala: http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/1d.htm lub http://www.wide3d.no/tutorials/Car_nurms_07.htm

 

Ok dzieki za informacje, ciekawe tuty.

Napisano

Model robilem od nowa jak juz wspomnialem wczesniej, na chwile obecna zrobilem zderzak. Znajdzcie jakies bugi i specjalnie dla GRiPi`ego widok z gory :P

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

Napisano

hmm, bym dopracowal pierw zderzak, apotem szedl dalej, ale rob jak ci wygodniej. a ja ciagle widze bugi, na tych wlotach ponizej atrapy chlodnicy, na tym wiekszzym nizej, z boku spoilera na tym "unoszacym sie". no apoza tym krzywo nadal jest(popatrz na odbitke siatki, tam to dobrze widac.). czekam na update'y ;)

Napisano

nie patrz bo sie załamiesz jak będziesz jechał wg jego siatek ;) a tak btw fajnie ale jeszcz za mało żeby powiedzieć coś konkretnego ;)

Napisano

Jest i update, co do kolejnosci to wlasnie chcialem skonczyc zderzak przedni. Kolejnosciowo jade wedlug tutka z audi a3. Ta reszta modelu to jego zarys lekki. Co do siatki Subzeus`a to i tak nie moge jej znalesc ;) Ta wyszukiwarka mnie nie lubi 8-)

 

4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności