Napisano 29 Sierpień 200519 l Autor Dzięki za komentarze DRaB: nigdy!!! :D Kronos: podejrzewam że wstawisz drugi stół jako drugie stanowisko pracy). może zamiast takiego samego komputera postaw Macintosha Cllasic'a: www.pawel.tpi.pl/cii.jpg IMHO: bardziej mi pasuje do takiego laboratorium. Niestety nie planuję wstawiania następnego stanowiska bo scenka jest już zapchana i szczerze powiedziawszy chcę jak najszybciej zabrać się za następny projekt... Najgorsze jest to że zbliża się rok szkolny i prace będą szły coraz wolniej ... Co do Mac'a to nie róbmy tego laboratorium aż tak przestarzałego ;P noi jedziesz z koksem ostro :) ale wydaje mi sie ze klawiatura ma zbyt "wysokie" przyciski i krzeslo jest za duze ale i tak bomba :) wydaje mi się, że stare klawiatury miały właśnie takie oporne wysokie przyciski ale jak bedzie to za bardzo raziło to je obniże. Krzesło jest nieproporcjonalne ale podoba mi się (te wielkie kółka :D) więc chyba go nie będę ruszać ... Co do dalszych prac to następna w kolejności jest myszka, a potem niespodzianka :]
Napisano 29 Sierpień 200519 l Jeśli chodzi o stare klawiatury to ta Twoja jeśli ma być stara to musisz bardziej zwęzic przyciski w górnej części... http://lopez.siedziba.pl/aparaty/mustek_gsmart_mini2/makro_klawiatura.jpg Wszystko mi się pogoba jak ty wytrzymujesz nie dając żadnych textur..ja to bym od razu coś wrzucił i widzisz tu jest mój błąd... Myślę ,że tą niespodzianką będzie podkładka :D:D:D
Napisano 29 Sierpień 200519 l Autor No i ostatni update na "dziś"*. Jako, że nie zeszło mi długo z niespodzianką to zamieszczam ją już teraz :] Jakby ktoś nie wiedział co to i do czego to służy to zapraszam na http://www.ivybiomedical.com/main.htm (ja nie tłumacze bo medykiem nie jestem :D). Jeszcze tylko dodam antenkę do "urządzeń pomiarowych" i kable do wszystkiego i stanowisko gotowe... będę się mógł zabrać za szafeczkę na graty... zagracić ją :]. Dość dużo się zmieniło od ostatniego renderka scenki więc "jutro"* możecie się spodziewać nowego. pozdrawiam *cudzysłów ponieważ piszę to już po "dziś", a dziś jest "jutro" :] PS. ale tą myszkę czy klawiaturę widać ! ;)
Napisano 30 Sierpień 200519 l bardzo fajnie - to mój ulubiony wip :) dla bajeru możesz obrócić kółka pod fotelikiem w inne kierunki ;) taki detal a cieszy oko.
Napisano 30 Sierpień 200519 l Właściwie to mogles zrobic tylko 1 rzadek klawiszy w klawiaturze, bo i tak jej nie widac :P
Napisano 30 Sierpień 200519 l Co do Mac'a to nie róbmy tego laboratorium aż tak przestarzałego ;P uuu... widać że nie doceniasz Maców. do dzisiaj używa się tych staruszków: wydajne proste, szybkie i stworzone przede wszystkim do labów. :P a scenka całkiem ładnie się prezentuje :]
Napisano 30 Sierpień 200519 l po lewej na dole masz dwa takie siedzonka małe - obróc jedno bo stoją tak samo :P aha i więcej światła do pomieszczenia bo shadery to przyciemnią jeszcze ;) i bierz sie za rendering a nie sie wygłupiasz ;)
Napisano 30 Sierpień 200519 l tweety--> po co kosz przeciez to jest laboratorium i kazdy smiec mozna przetworzyc na roznwe rzeczy:D a tak pozatym to super to wyglada:D pozdro
Napisano 30 Sierpień 200519 l a może by tak zbliżyć nieco kadr na stół, te krzesełka i tak można sobie darować, niczego nie wnoszą, a tak będzie bardziej wiadomo o co chodzi :) Pozdrawiam
Napisano 30 Sierpień 200519 l Autor Postanowiłem pobawić się (jednak) trochę materiałami i oto co wyszło :] Drugi render trwał aż 45 min, więc wyrzuciłem odbicia z jasnej cześci stanowiska. Jeśli chcecie przerenderuję jeszcze raz i zamieszcze nowy render ale myślę, że nie będzie wielkiej różnicy. Podłoga oczywiście będzie inna, ta jest od mojej sceny testowej :] A czajniczki są żeby pokazać odbicia i żeby coś się działo. pozdrawiam PS. mam nadzieję że nie zabijecie mnie za to że jeden czajniczek wpakował się na kran ;)
Napisano 30 Sierpień 200519 l materiały spoko ale mam nadzieję że w finale będą jakieś zabrudzenia, odpryski, pęknięcia, plamy po kwasach itp. :D
Napisano 1 Wrzesień 200519 l Autor Ostatni update sceny przed rozpoczęciem roku ;P Jakiś "kieliszek" tam wyszedł więc będę musiał jeden pojemnik przesunać, żeby to lepiej wyglądało. i zbliżenie na statyw i inne drobiazgi :] pozdrawiam
Napisano 1 Wrzesień 200519 l Jeżeli to dobże oteksturujesz, i dasz dobre swiatelko, pracka powinna sie pojawic na glowniej stronie max3d ;) Powodzenia
Napisano 1 Wrzesień 200519 l lecisz z shaderami ;) zacznij jakos rano popołudniu będziesz miał jużgotową scenke do portfolio. Jak sie postarasz to pewnie rekoma będzie ;) tylko ostatecznie daj większą rozdziałe co bys nie sypnął 640x480 ;)
Napisano 1 Wrzesień 200519 l Autor Mam jeszcze pytanko odnośnie scenki: Brakuje wam tu jeszcze czegoś ? Jeszcze z moich planów wrzuce pudełka do tej szafki po lewej (łatwe), zrobię stoper do głównego stanowiska (ciut trudniejsze) i zawieszę jakiś znak nad drzwiami w stylu "Mice Testing Facility/Area/Room/Division" ;P i to by było na tyle jeśli chodzi o same modele. Jeśli macie jakieś propozycje co mogłoby się tu jeszcze znaleźć to mówcie. Mam jeszcze jedną prośbę: Moglibyście mi polecić jakieś dobre tutoriale na temat teksturowania (mapowania tekstur i ich tworzenia) ? Z góry dziękuję, pozdrawiam
Napisano 1 Wrzesień 200519 l oj, nie było mnie tu jakiś czas, lecz widzę, że pracka jak najbardziej rozwija się w pozytywnym kierunku i tak jak Vorek mówi, trochę "zniszcz" to laboratorium pozdr
Napisano 1 Wrzesień 200519 l trochę uwag: statyw powinien mieć dłuższy pręt: około 1,5 m. przynajmniej ja na takich pracowałem. co do tygla to z reguły są z ceramiki (przemyśl bo po co zarzynac kompa dodatkowym szkłem do renderingu). palnik by się przydał jak i jakieś kolby (płasko i okrągłodenne). pozdrawiam :)
Napisano 1 Wrzesień 200519 l Autor trochę uwag: statyw powinien mieć dłuższy pręt: około 1,5 m. przynajmniej ja na takich pracowałem. co do tygla to z reguły są z ceramiki (przemyśl bo po co zarzynac kompa dodatkowym szkłem do renderingu). palnik by się przydał jak i jakieś kolby (płasko i okrągłodenne). pozdrawiam :) Ze mną jak z dzieckiem ;P Przedłużyłem statyw, pierwszy zacisk jest na 1/3 wysokości, wywalilem szkło z pojemniczka (mam nadzieje ze o to ci chodzilo) i dodałem palnik. pozdrawiam
Napisano 1 Wrzesień 200519 l Powróciłem z wakacji:) muszę przyznać, że jak obserwowałem wcześniej Twoją prackę to wyglądało to ciekawie, ale teraz, jak zrobiłeś o wiele więcej rzeczy to wygląda to jeszcze ciekawiej :) Życze powodzenia w dalszej pracy. Trzymam kciuki:)
Napisano 1 Wrzesień 200519 l jeśli kojarzysz co to biureta to możesz ją wstawić zamiast tej probówki w łapie, pod spodem zlewka ofcoz. http://images.google.pl/images?q=biureta&hl=pl&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w mało tego ale zawsze coś :) pozdrawiam.
Napisano 6 Wrzesień 200519 l Autor Daawno nie było update'ów i niestety ciągle nie mogę zaoferować niczego wielkiego ... Ale w tak zwanym między czasie Stoper :] jeśli kojarzysz co to biureta to możesz ją wstawić zamiast tej probówki w łapie, pod spodem zlewka ofcoz. http://images.google.pl/images?q=bi...aj+obraz%C3%B3w mało tego ale zawsze coś :) Spojrzałem na te zdjęcia ale niestety nie wiem jak to działa i postanowiłem sobie darować (może dlatego też nie idzie mi modelowanie samochodów...), w końcu to jest szczegół :P pozdrawiam
Napisano 6 Wrzesień 200519 l hmm hmmm fajny stoper. jaaa chceee textuuur!! :D praca taka jaka teraz jest z dobrymi texturami ma 99% szanse na trafienie do rekomendy^^ i do mojego pulpitu^^ powodzenia w texturowaniu:P pozdr
Napisano 10 Wrzesień 200519 l Autor Rok szkolny się zaczął i od razu prace idą wolniej ... a od następnego tygodnia nie wiem czy będę wogóle miał czas na Laboratorium (matura i takie tam ;P) ... jaaa chceee textuuur!! :D Nooo dooobra :] Mały sample materiałów jakie dotychczas zrobiłem... pozdrawiam
Napisano 10 Wrzesień 200519 l Ale co to za budynek sie odbija ? :) chyba to zmienisz. Stoper ładniejszy od krzesla. Na krzesle nie podoba i sie texturka drewna
Napisano 11 Wrzesień 200519 l krzesełko zrobiłbym całe stalowe i zmienił ten budynek... bardzo ładnie, pozdr
Napisano 11 Wrzesień 200519 l Autor Ale co to za budynek sie odbija ? :) chyba to zmienisz. Stoper ładniejszy od krzesla. Na krzesle nie podoba i sie texturka drewna 1. Budynek to jeden z HDRI którymi testuje materiały, bez niego wyglądałoby jeszcze gorzej ;] 2. Troche zmniejszyłem odbicia na drewnie i dodałem lekkiego bump'a, może będzie lepiej... No i jak już tu jestem to dam jakiś update ;) pozdrawiam
Napisano 11 Wrzesień 200519 l Narazie za czysto i za sterylnie jak dla mnie... zobaczymy jak bedzie dalej :)
Napisano 11 Wrzesień 200519 l teksturka podłogi do wymiany - nigdy nie byłem w laboratorium, ale nie wydaje mi się, aby podłogi były z drewna
Napisano 11 Wrzesień 200519 l Nie no extra... Bardzo fajnie Ci to wychodzi :) A co do teksturki podłogi to zgadzam się z mintrill'em. Ale co do modeli to nie mam wogóle zastrzeżeń. Życzę powodzenia w oteksurowywaniu. ;)
Napisano 11 Wrzesień 200519 l na podloge nalozyl bym stara wykladzine, wydaje mi sie ze to byloby dobre rozwiazanie. No i jak ktos juz powiedzial za czysto, a tak to spoko
Napisano 11 Wrzesień 200519 l JohnZi: raczej kafelki. stara wykładzina nie powinna być w lab z odczynnikami chem i zwierzętami. na razie materiały są takie-sobie. BTW: pleksy na labiryncie prawie nie widać.
Napisano 11 Wrzesień 200519 l poszukalem troche i musze stwierdzi, ze nie pasuje ani wykladzina, ani kafelki tylko jednolita podloga, nie wiem czy to jakis kamien czy co...
Napisano 12 Wrzesień 200519 l Autor Chciałem dać jakiegoś update'a scenki ale niestety moje ustawienia nie były przygotowane na taki przypływ danych jakim są materiały: 8 godzin zajął mojemu komputerkowi render (1000x908), w którym wyłączyłem przez przypadek odbicia, potem chciałem zrobić drugi render z odbiciami ale jak zobaczyłem 18% po 5ciu godzinach to sobie darowałem ... W tej chwili próbuje to przyspieszyć. Dołączam 2 renderki: 1wszy bez odbić 7min i 2gi z max. dwoma odbiciami 15min. Wiem że to baardzo małe i słabej jakości obrazy ale czy taka jasność wystarczy? (w tej chwili wszystko jedzie na jednym direct'cie i GI/FG) A teraz odpowiedzi na uwagi ;) teksturka podłogi do wymiany Wiem, jak już wcześniej mówiłem, to jest moja scena testowa na której robie materiały, bo rendery są szybsze. Podłogę zrobiłem inną bazując na tej. Myślałem że będę mógł już pokazać scenkę z płytkami ale spróbuje teraz zrobić render na szybko żeby pokazać jak to wygląda... na razie materiały są takie-sobie. Jestem cienki w teksturowaniu więc nie spodziewam się rewelacji... mam nadzieję nadrobić trochę samymi modelami i oświetleniem... BTW: pleksy na labiryncie prawie nie widać. Plexi będzie widać lepiej pod większym kątem, pod którym przewiduję końcowy render... pozdrawiam
Napisano 12 Wrzesień 200519 l Autor no a masz może ten ośmiogodzinny render? mam, ale nie reprezentuje to stanu sceny na teraz, bo już trochę pozmieniałem oświetlenie.... bez odbić to co udało mu się zrobić z odbiciami Mam już też render z płytkami: pozdrawiam
Napisano 12 Wrzesień 200519 l bardzo fajnie wychodzi, ale troszeczkę poprawiłbym materiał z zewnętrznej strony oparcia, pozdr
Napisano 12 Wrzesień 200519 l wypas nawet bez tekstur, sam też nie lubie teksturować, zwykle kończy się na modelu. jednak chciałbym to zobaczyć w rozdziałce 2000x1500 albo więcej, poprostu robienie renderka 1600x1200 przy szczególach typu kratki klatki lub wskazówka stopera to zbronia. aha czy ta klawiatura i kratki są napewno konieczne? ledwo to widać i tekstura da podobny efekt, a oszczędzi ci komputera podczas renderu. Liczymy na ciebie, co tam matura laboratorium ważniejsze :D Pozdro
Napisano 12 Wrzesień 200519 l Mavic: czy naprawdę nie da się inaczej określić pracy niż słowem zajebista ??? Kronos: może niebieski materiał na krzesełku? jakoś ożywi trochę render. :]
Napisano 12 Wrzesień 200519 l eeee, nie. Czarny lepiej wygląda :p. Dodałbym tylko bumpa z zewnętrznej strony oparcia
Napisano 12 Wrzesień 200519 l mintrill: a które laboratorium stać na skórzane krzesła? ale co do bumpa to true :]
Napisano 13 Wrzesień 200519 l Autor Dzięki za komentarze... No szykuje sie super scena, powiedz jakich swiatel użyłes? W scenie będzie jeden direct light imitujący słońce, a ten render z krzesłem oświetliłem directem i IES Sky (w tym samym kierunku). jednak chciałbym to zobaczyć w rozdziałce 2000x1500 albo więcej, poprostu robienie renderka 1600x1200 przy szczególach typu kratki klatki lub wskazówka stopera to zbronia. Raczej wątpię żebym renderował to w takiej rozdzielczości bo nie chcę żeby to się liczyło tydzień ;] Jak na razie doszedłem do wniosku, że szer. 1200 wystarczy. aha czy ta klawiatura i kratki są napewno konieczne? ledwo to widać i tekstura da podobny efekt, a oszczędzi ci komputera podczas renderu. Klawiatura i kratki w klatce na stanowisku zostają. Resztę kratek zrobię pewnie od nowa teksturowanymi box'ami lub czymś podobnym... a które laboratorium stać na skórzane krzesła? ale co do bumpa to true :] Już wyjaśniam dlaczego taki materiał ;] Krzesełko i materiały są luźno wzorowane na tym, a jak bym chciał zrobić takiego drobnego bumpa to już lepiej bez, a i szybciej jest :) No a teraz dla was w nagrodę poczekałem 14 godzin i jest ;] (jest też mały problem z tile'ami którego nie zgłaszajcie ;P) Zabrałem się za poprawienie tego czasu i mam problem związany z odbiciami. Chodzi o to, że jak dam dobry anti-aliasing (jak wyżej) to czas liczenia odbić ciągnie się w nieskończoność (bo z tych 14 godzin może 2 zajęło mu policzenie GI+FG), a i tak mam ustawione max 2 odbicia... Jeśli ustawie gorszy anti-aliasing to renderuje się szybko ale widać piksele na krawędziach ... Jakieś wskazówki ? pozdrawiam PS. Renderuję Mental Ray'em...
Napisano 13 Wrzesień 200519 l Pamietaj żeby do testow zmniejszac Irradience Map do Low (mozesz nawet do Very Low), i chowaj elementy ktore juz masz oteksturowane na 6 :), ja tez w niektorych modelach wylaczam msa, zawsze to kilka sekund ;)
Napisano 13 Wrzesień 200519 l Autor Pamietaj żeby do testow zmniejszac Irradience Map do Low (mozesz nawet do Very Low), i chowaj elementy ktore juz masz oteksturowane na 6 :), ja tez w niektorych modelach wylaczam msa, zawsze to kilka sekund ;) Hmm o ile dobrze kojarze to nie ma takich ustawień w Mental Ray'u tylko w V-ray'u ;]
Napisano 13 Wrzesień 200519 l Aha bo ty jedziesz w Mentalu, jakos mi to umknelo ;) Sorry ale nie pomoge w takim razi ;) pozdro
Napisano 13 Wrzesień 200519 l Klawiatura i kratki w klatce na stanowisku zostają. Resztę kratek zrobię pewnie od nowa teksturowanymi box'ami lub czymś podobnym... Co do kratek to oczywiście mówiłem o tych w tle :) Teraz gdy zobaczyłem ogólny zarys jestem troche zawiedziony :( przypomina mi to jakieś szkolne laboratorium z białymi meblami, a nie jakieś mroczne laboratorium ukryte głęboko w lesie, a na taki efekt liczyłem :( mam nadzieję że nabrudzisz tam i dodasz odpowiednio mroczne oświetlenie :)
Napisano 13 Wrzesień 200519 l Bardzo mi się podoba sposob, w jaki oświetliłeś scenę. Fajnie wyszły też te kraniki. Ogólnie ładnie zrobione modele. i bardzo fjanie oświetliłeś. Powodzonka.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto