Skocz do zawartości

Scena 3D: Laboratorium (Testy na myszach) [Materiały]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzięki za komentarze

 

DRaB: nigdy!!! :D

Kronos: podejrzewam że wstawisz drugi stół jako drugie stanowisko pracy). może zamiast takiego samego komputera postaw Macintosha Cllasic'a:

www.pawel.tpi.pl/cii.jpg

IMHO: bardziej mi pasuje do takiego laboratorium.

Niestety nie planuję wstawiania następnego stanowiska bo scenka jest już zapchana i szczerze powiedziawszy chcę jak najszybciej zabrać się za następny projekt... Najgorsze jest to że zbliża się rok szkolny i prace będą szły coraz wolniej ...

Co do Mac'a to nie róbmy tego laboratorium aż tak przestarzałego ;P

noi jedziesz z koksem ostro :) ale wydaje mi sie ze klawiatura ma zbyt "wysokie" przyciski i krzeslo jest za duze

 

ale i tak bomba :)

wydaje mi się, że stare klawiatury miały właśnie takie oporne wysokie przyciski ale jak bedzie to za bardzo raziło to je obniże. Krzesło jest nieproporcjonalne ale podoba mi się (te wielkie kółka :D) więc chyba go nie będę ruszać ...

 

Co do dalszych prac to następna w kolejności jest myszka, a potem niespodzianka :]

  • Odpowiedzi 213
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No i ostatni update na "dziś"*. Jako, że nie zeszło mi długo z niespodzianką to zamieszczam ją już teraz :]

 

WIP22.jpg

 

Jakby ktoś nie wiedział co to i do czego to służy to zapraszam na http://www.ivybiomedical.com/main.htm (ja nie tłumacze bo medykiem nie jestem :D). Jeszcze tylko dodam antenkę do "urządzeń pomiarowych" i kable do wszystkiego i stanowisko gotowe... będę się mógł zabrać za szafeczkę na graty... zagracić ją :].

 

Dość dużo się zmieniło od ostatniego renderka scenki więc "jutro"* możecie się spodziewać nowego.

 

pozdrawiam

 

*cudzysłów ponieważ piszę to już po "dziś", a dziś jest "jutro" :]

 

PS. ale tą myszkę czy klawiaturę widać ! ;)

Napisano
Co do Mac'a to nie róbmy tego laboratorium aż tak przestarzałego ;P

uuu... widać że nie doceniasz Maców. do dzisiaj używa się tych staruszków: wydajne proste, szybkie i stworzone przede wszystkim do labów. :P

a scenka całkiem ładnie się prezentuje :]

Napisano

po lewej na dole masz dwa takie siedzonka małe - obróc jedno bo stoją tak samo :P aha i więcej światła do pomieszczenia bo shadery to przyciemnią jeszcze ;) i bierz sie za rendering a nie sie wygłupiasz ;)

Napisano

a może by tak zbliżyć nieco kadr na stół, te krzesełka i tak można sobie darować, niczego nie wnoszą, a tak będzie bardziej wiadomo o co chodzi :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Postanowiłem pobawić się (jednak) trochę materiałami i oto co wyszło :]

 

WIP24.jpg

 

WIP24_2.jpg

 

Drugi render trwał aż 45 min, więc wyrzuciłem odbicia z jasnej cześci stanowiska. Jeśli chcecie przerenderuję jeszcze raz i zamieszcze nowy render ale myślę, że nie będzie wielkiej różnicy.

Podłoga oczywiście będzie inna, ta jest od mojej sceny testowej :] A czajniczki są żeby pokazać odbicia i żeby coś się działo.

 

pozdrawiam

 

PS. mam nadzieję że nie zabijecie mnie za to że jeden czajniczek wpakował się na kran ;)

Napisano

Ostatni update sceny przed rozpoczęciem roku ;P

 

WIP26_thumb.jpg

 

Jakiś "kieliszek" tam wyszedł więc będę musiał jeden pojemnik przesunać, żeby to lepiej wyglądało.

i zbliżenie na statyw i inne drobiazgi :]

 

WIP25.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

lecisz z shaderami ;) zacznij jakos rano popołudniu będziesz miał jużgotową scenke do portfolio. Jak sie postarasz to pewnie rekoma będzie ;) tylko ostatecznie daj większą rozdziałe co bys nie sypnął 640x480 ;)

Napisano

Mam jeszcze pytanko odnośnie scenki: Brakuje wam tu jeszcze czegoś ?

Jeszcze z moich planów wrzuce pudełka do tej szafki po lewej (łatwe), zrobię stoper do głównego stanowiska (ciut trudniejsze) i zawieszę jakiś znak nad drzwiami w stylu "Mice Testing Facility/Area/Room/Division" ;P i to by było na tyle jeśli chodzi o same modele.

Jeśli macie jakieś propozycje co mogłoby się tu jeszcze znaleźć to mówcie.

Mam jeszcze jedną prośbę: Moglibyście mi polecić jakieś dobre tutoriale na temat teksturowania (mapowania tekstur i ich tworzenia) ?

 

Z góry dziękuję, pozdrawiam

Napisano

oj, nie było mnie tu jakiś czas, lecz widzę, że pracka jak najbardziej rozwija się w pozytywnym kierunku

 

i tak jak Vorek mówi, trochę "zniszcz" to laboratorium

pozdr

Napisano

trochę uwag: statyw powinien mieć dłuższy pręt: około 1,5 m. przynajmniej ja na takich pracowałem. co do tygla to z reguły są z ceramiki (przemyśl bo po co zarzynac kompa dodatkowym szkłem do renderingu). palnik by się przydał jak i jakieś kolby (płasko i okrągłodenne).

pozdrawiam :)

Napisano
trochę uwag: statyw powinien mieć dłuższy pręt: około 1,5 m. przynajmniej ja na takich pracowałem. co do tygla to z reguły są z ceramiki (przemyśl bo po co zarzynac kompa dodatkowym szkłem do renderingu). palnik by się przydał jak i jakieś kolby (płasko i okrągłodenne).

pozdrawiam :)

 

Ze mną jak z dzieckiem ;P Przedłużyłem statyw, pierwszy zacisk jest na 1/3 wysokości, wywalilem szkło z pojemniczka (mam nadzieje ze o to ci chodzilo) i dodałem palnik.

 

WIP27.jpg

 

WIP27_2.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

Powróciłem z wakacji:) muszę przyznać, że jak obserwowałem wcześniej Twoją prackę to wyglądało to ciekawie, ale teraz, jak zrobiłeś o wiele więcej rzeczy to wygląda to jeszcze ciekawiej :) Życze powodzenia w dalszej pracy. Trzymam kciuki:)

Napisano

Daawno nie było update'ów i niestety ciągle nie mogę zaoferować niczego wielkiego ... Ale w tak zwanym między czasie Stoper :]

 

WIP28.jpg

 

WIP28_2.jpg

 

jeśli kojarzysz co to biureta to możesz ją wstawić zamiast tej probówki w łapie, pod spodem zlewka ofcoz.

http://images.google.pl/images?q=bi...aj+obraz%C3%B3w

mało tego ale zawsze coś :)

Spojrzałem na te zdjęcia ale niestety nie wiem jak to działa i postanowiłem sobie darować (może dlatego też nie idzie mi modelowanie samochodów...), w końcu to jest szczegół :P

 

pozdrawiam

Napisano

hmm hmmm fajny stoper. jaaa chceee textuuur!! :D praca taka jaka teraz jest z dobrymi texturami ma 99% szanse na trafienie do rekomendy^^ i do mojego pulpitu^^

powodzenia w texturowaniu:P pozdr

Napisano

Rok szkolny się zaczął i od razu prace idą wolniej ... a od następnego tygodnia nie wiem czy będę wogóle miał czas na Laboratorium (matura i takie tam ;P) ...

 

jaaa chceee textuuur!! :D

Nooo dooobra :] Mały sample materiałów jakie dotychczas zrobiłem...

 

WIP29.jpg

WIP29_2.jpg

 

pozdrawiam

Napisano
Ale co to za budynek sie odbija ? :) chyba to zmienisz. Stoper ładniejszy od krzesla. Na krzesle nie podoba i sie texturka drewna

 

1. Budynek to jeden z HDRI którymi testuje materiały, bez niego wyglądałoby jeszcze gorzej ;]

2. Troche zmniejszyłem odbicia na drewnie i dodałem lekkiego bump'a, może będzie lepiej...

 

No i jak już tu jestem to dam jakiś update ;)

 

WIP30.jpg

 

WIP30_2.jpg

 

WIP30_3.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

Nie no extra... Bardzo fajnie Ci to wychodzi :) A co do teksturki podłogi to zgadzam się z mintrill'em. Ale co do modeli to nie mam wogóle zastrzeżeń. Życzę powodzenia w oteksurowywaniu. ;)

Napisano

JohnZi: raczej kafelki. stara wykładzina nie powinna być w lab z odczynnikami chem i zwierzętami.

na razie materiały są takie-sobie.

BTW: pleksy na labiryncie prawie nie widać.

Napisano

Chciałem dać jakiegoś update'a scenki ale niestety moje ustawienia nie były przygotowane na taki przypływ danych jakim są materiały: 8 godzin zajął mojemu komputerkowi render (1000x908), w którym wyłączyłem przez przypadek odbicia, potem chciałem zrobić drugi render z odbiciami ale jak zobaczyłem 18% po 5ciu godzinach to sobie darowałem ... W tej chwili próbuje to przyspieszyć.

Dołączam 2 renderki: 1wszy bez odbić 7min i 2gi z max. dwoma odbiciami 15min. Wiem że to baardzo małe i słabej jakości obrazy ale czy taka jasność wystarczy? (w tej chwili wszystko jedzie na jednym direct'cie i GI/FG)

 

A teraz odpowiedzi na uwagi ;)

 

teksturka podłogi do wymiany

Wiem, jak już wcześniej mówiłem, to jest moja scena testowa na której robie materiały, bo rendery są szybsze. Podłogę zrobiłem inną bazując na tej. Myślałem że będę mógł już pokazać scenkę z płytkami ale spróbuje teraz zrobić render na szybko żeby pokazać jak to wygląda...

 

na razie materiały są takie-sobie.

Jestem cienki w teksturowaniu więc nie spodziewam się rewelacji... mam nadzieję nadrobić trochę samymi modelami i oświetleniem...

 

BTW: pleksy na labiryncie prawie nie widać.

Plexi będzie widać lepiej pod większym kątem, pod którym przewiduję końcowy render...

 

pozdrawiam

Napisano

wypas nawet bez tekstur, sam też nie lubie teksturować, zwykle kończy się na modelu.

jednak chciałbym to zobaczyć w rozdziałce 2000x1500 albo więcej, poprostu robienie renderka 1600x1200 przy szczególach typu kratki klatki lub wskazówka stopera to zbronia.

 

aha czy ta klawiatura i kratki są napewno konieczne? ledwo to widać i tekstura da podobny efekt, a oszczędzi ci komputera podczas renderu.

 

Liczymy na ciebie, co tam matura laboratorium ważniejsze :D

 

Pozdro

Napisano

Mavic: czy naprawdę nie da się inaczej określić pracy niż słowem

zajebista

???

Kronos: może niebieski materiał na krzesełku? jakoś ożywi trochę render. :]

Napisano

Dzięki za komentarze...

 

No szykuje sie super scena, powiedz jakich swiatel użyłes?

W scenie będzie jeden direct light imitujący słońce, a ten render z krzesłem oświetliłem directem i IES Sky (w tym samym kierunku).

 

jednak chciałbym to zobaczyć w rozdziałce 2000x1500 albo więcej, poprostu robienie renderka 1600x1200 przy szczególach typu kratki klatki lub wskazówka stopera to zbronia.

Raczej wątpię żebym renderował to w takiej rozdzielczości bo nie chcę żeby to się liczyło tydzień ;] Jak na razie doszedłem do wniosku, że szer. 1200 wystarczy.

 

aha czy ta klawiatura i kratki są napewno konieczne? ledwo to widać i tekstura da podobny efekt, a oszczędzi ci komputera podczas renderu.

Klawiatura i kratki w klatce na stanowisku zostają. Resztę kratek zrobię pewnie od nowa teksturowanymi box'ami lub czymś podobnym...

 

a które laboratorium stać na skórzane krzesła?

ale co do bumpa to true :]

Już wyjaśniam dlaczego taki materiał ;] Krzesełko i materiały są luźno wzorowane na tym, a jak bym chciał zrobić takiego drobnego bumpa to już lepiej bez, a i szybciej jest :)

 

 

No a teraz dla was w nagrodę poczekałem 14 godzin i jest ;] (jest też mały problem z tile'ami którego nie zgłaszajcie ;P)

 

WIP32_thumb.jpg

 

Zabrałem się za poprawienie tego czasu i mam problem związany z odbiciami. Chodzi o to, że jak dam dobry anti-aliasing (jak wyżej) to czas liczenia odbić ciągnie się w nieskończoność (bo z tych 14 godzin może 2 zajęło mu policzenie GI+FG), a i tak mam ustawione max 2 odbicia... Jeśli ustawie gorszy anti-aliasing to renderuje się szybko ale widać piksele na krawędziach ... Jakieś wskazówki ?

 

pozdrawiam

 

PS. Renderuję Mental Ray'em...

Napisano

Pamietaj żeby do testow zmniejszac Irradience Map do Low (mozesz nawet do Very Low), i chowaj elementy ktore juz masz oteksturowane na 6 :), ja tez w niektorych modelach wylaczam msa, zawsze to kilka sekund ;)

Napisano
Pamietaj żeby do testow zmniejszac Irradience Map do Low (mozesz nawet do Very Low), i chowaj elementy ktore juz masz oteksturowane na 6 :), ja tez w niektorych modelach wylaczam msa, zawsze to kilka sekund ;)

Hmm o ile dobrze kojarze to nie ma takich ustawień w Mental Ray'u tylko w V-ray'u ;]

Napisano
Klawiatura i kratki w klatce na stanowisku zostają. Resztę kratek zrobię pewnie od nowa teksturowanymi box'ami lub czymś podobnym...

Co do kratek to oczywiście mówiłem o tych w tle :)

 

Teraz gdy zobaczyłem ogólny zarys jestem troche zawiedziony :( przypomina mi to jakieś szkolne laboratorium z białymi meblami, a nie jakieś mroczne laboratorium ukryte głęboko w lesie, a na taki efekt liczyłem :( mam nadzieję że nabrudzisz tam i dodasz odpowiednio mroczne oświetlenie :)

Napisano

Bardzo mi się podoba sposob, w jaki oświetliłeś scenę. Fajnie wyszły też te kraniki. Ogólnie ładnie zrobione modele. i bardzo fjanie oświetliłeś. Powodzonka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności