Skocz do zawartości

Scena 3D: Laboratorium (Testy na myszach) [Materiały]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 213
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Co do kratek to oczywiście mówiłem o tych w tle :)

 

Teraz gdy zobaczyłem ogólny zarys jestem troche zawiedziony :( przypomina mi to jakieś szkolne laboratorium z białymi meblami, a nie jakieś mroczne laboratorium ukryte głęboko w lesie, a na taki efekt liczyłem :( mam nadzieję że nabrudzisz tam i dodasz odpowiednio mroczne oświetlenie :)

Szczerze mówiąc też chciałem tu zrobić jakiś bardziej mroczny klimat, ale nie mam czasu na zabawę max'em jak już wcześniej mówiłem, a takie zwykłe, dzienne oświetlenie wydaje się łatwiejsze i szybsze do zrobienia. Może jak skończę te "czyste" laboratorium to kiedyś zrobię mroczną wersję...

 

Do tych kraników robiłeś osobno HDRI?

Nie ale pewnie będe musiał tak zrobić, to samo z klatkami i wtedy może będą mogły zostać wszystkie modele klatek... Problem w tym, że może to wyglądać troche nienaturalnie bo jednak na kranikach można zobaczyć co się odbija a odbicia się nie będa zgadzać...

Napisano

błędy : shader na podłodze, za ciemne sciany, shader na kranikach, przepalony "labirynt" , za iemny shader na foteliku. sciany masz połączone tam w lewym rogu ?

Napisano

Co do ciemnych ścian i latającego biurka to się w pełni z Wami zgadzam. Poza tym popracuj trochę nad krzesełkiem... Jakieś takie niewymiarowe. Ale poza tym bardzo ładnie.

Napisano
błędy : shader na podłodze, za ciemne sciany, shader na kranikach, przepalony "labirynt" , za iemny shader na foteliku. sciany masz połączone tam w lewym rogu ?

Ściany są białe (pewnie za mało światła...) i połączone... cały ten pokój (ściany, sufit, podłoga) jest jednym mesh'em. Nie lubię zrzucać na innych ale większość błędów oświetlenia powstało przez Mentala...

Co jest nie tak z kranikami ?

 

cos mi sie wydaje, ze to biurko troche lewituje, brakuje tam odpowiedniego cienia...

Powiem więcej :] te biurko jest wbite w ziemie... już dawno to zauważyłem ale zapomniałem podnieść...

 

 

Zacząłem robić oświetlenie od początku i wpadłem na taki pomysł:

 

WIP34.jpg

 

Jeszcze reszte pewnie trochę rozjaśnie żeby było widać ciut więcej. Co wy na to ?

 

pozdrawiam

Napisano

Klimacik ma, tylko namęczyłeś się w tej scence z masą mniejszych lub większych detali, a przy tym oświetleniu nie będzie ich widać - nawet jeśli trochę rozjaśnisz.

Napisano

Zgodze się mintrill, ale detale składają się na całość ;) Poza tym lubię mroczne klimaty, a jeśli chodzi o oświetlenie to bardzo fajnie to teraz wygląda. Dałeś lekko fioletowe światło w oknach. Fajnie fajnie. Mam pytanie... Światło dałeś tylko w oknach??? Czy na ścianach też??? Pozdro.

Napisano

noc w sumie może być. co do detali to wystarczy że postawisz na / powiesisz nad stołem ze dwie lampy i efekt mroku powinien zniknąć. możesz też włączyć swoją misternie wymodelowaną lupę. modele tego typu mają bowiem neon pod spodnią częścią.

BTW: jesli noc to możesz pokusić się o poświate ze strony drzwi (lampy w korytarzu) co jeszcze bardziej rozświetli scenę.

 

pozdrawiam

Napisano

Racja racja tweety. Może powinieneś jeszcze wcisnąć to krzesełko z drugiej strony stou, bo tam go praktycznie nie widać, a z tej strony powinno to zapełnić tą lukę... ale jak chcesz. pozdro wszystkim[pw]

Napisano

Dzięki za opinie.

Przed chwilką znalazłem co powodowało tak długie męczenie odbić i (mam nadzieję) teraz już będzie ok. W związku z tym którą opcje wybieracie: dzień czy noc ? W tej chwili mam zrobione ustawienia pod noc, ale one miały być pod przyspieszenie rendera (które nie wyszlo ;]), więc mogę odtworzyć/ulepszyć dzień.

To jest wasza chwila prawdy ... znaczy zdecydujcie :P

Napisano

Jeśli chodzi o ten wątek to z pewnością przejdzie on do historii jako jeden z najfajniejszych. A moze tylko obrazek... nie wiem..., w każdym razie pozdro i powodzenia. ;)

Napisano
Jeśli chodzi o ten wątek to z pewnością przejdzie on do historii jako jeden z najfajniejszych. A moze tylko obrazek... nie wiem..., w każdym razie pozdro i powodzenia. ;)

Dzięki

 

Wreszcie udało mi się rozwiązać problem dłuugich renderów... okazało się że to FG mi tak niemiłosiernie wydłuża render, bo chyba nie liczył (w obliczeniach wstępnych) miejsc które są na odbiciach... więc musiał doliczać w trakcie renderowania. Tak więc wyłączyłem go zostawiłem sam GI i śmiga ;] a tutaj renderek który zajął może 3-4 godziny (zapomniałem spojrzeć ale nie zdziwiłbym się gdyby było nawet krócej)

 

(jakby ktoś nie wiedział to po kliknięciu otworzy się większa wersja ;P)

WIP37_thumb.jpg

 

Te dwa czarne extrudowane boxy na gorze to lampy na szybko żeby ograniczyć światło. Jak widać nie włączałem tu dobrego anti-aliasingu i materiały na biurku, które mają do odbić blur lub bump są troche skopane ale to się poprawi. Osłabię też trochę światło z lamp bo nie widać tekstu na kartkach...

 

pozdrawiam

Napisano

Nie no super Ci to wychodzi. Podoba mi się na tej scenie gra świateł i cieni. ;) A co do lamp to może rzeczywiście wyreguluj to światło, bo myszka się przegrzeje i nie będzie eksperymentu :) haha... Pozdro i powodzonka w dalszej pracy ;)

Napisano
Kronos nie spij, dawaj update:D

Nie śpię ;P tylko nie mam za bardzo czasu na laboratorium...

...a jak chcecie coś do oglądania to się bawiłem tabletem i photoshopem ;] Nie umiem rysować postaci (i ogólnie nie umiem rysować, ale...) więc się nie śmiać ;P

Explosion (4ty mi się najbardziej podoba): [1] [2] [3] [4]

Thirsty (concept): [1]

 

pozdrawiam

Napisano
hmmm jasniej powinno bys tylko same biurko, a reszta scian powinna byc mroczniejsza, no ale nie za bardzo...

 

 

Zgadzam się w 100% a i daj kamere tak by było widać szalejąca burze za oknami

Napisano

Kronos rozumie 3klasa (ciekawe czy maturalna) i duzo nauki jest, ale od czasu do czasu zrob jakis update;) bo napewno Ci nie dam zrezygnowac z tej pracki, za bardzo mi sie spodobala:] ostatni render rulez. pozdr

Napisano

Hey ! , wszystko fajne. NA jednym z renderów takim z 3/4 na stół była podstawiona ta lupa z światłem na myszki ... mogłbyś zaszaleć i podrysować tam w samej lupie faktycznie jakąś mychę jak się gapi w kamerę. Bo tam trodno odczytać ze to myszki , a trochę odwagi w tym nie zaszkodzi. Ale respect , jak nie chcesz nadal pracka jest super. Do tego podobają mi się krany. Jeden z ciepłą wodą z zimną , a trzeci ? cola ? brew ? liquid cheese ? :D. Co do Twoich szkicy ... spoko spoko , 4ty wybuch faktycznie fajny , ale na takie JEBUT .. ten zimny niebiesi tam trochę nie gra. A jak poszedł bys w tych malunkach teraz w ostrość jakiś fragmentów mmmm , fajnie fajnie. I popracuj nad proporcjami thirsty man ;).

Napisano

Pomysł świetny, ale te lampy całkowicie niwelują wrażenie nocy.

Proponuję je zostawić zgaszone i przychylam się do słów Tweetego, o oświetlenie biurka TYLKO neonkiem pod lupą, błyskawicami za oknem i odległym odblaskiem swiatła w korytarzu za szybą. Niech to będzie miało klimat tajemniczości. ważne jest, by na blacie stołu, poza zasięgiem kręgu swiatła rzucanego przez lupe widać było nocna poswiatę i blask nocnych błyskawic. Światło punktowe, taka mała enklawa jasności w ciemnym pokoju ogarniętym hukiem piorunów za oknem naprawdę da doskonały efekt.

Napisano

Dzięki wszystkim za opinie.

Co do oświetlenia to zrobie je porządnie jak skończe materiały a kiedy to będzie to...

 

Kronos rozumie 3klasa (ciekawe czy maturalna) i duzo nauki jest, ale od czasu do czasu zrob jakis update;) bo napewno Ci nie dam zrezygnowac z tej pracki, za bardzo mi sie spodobala:] ostatni render rulez. pozdr

Hmm co to miało znaczyć "ciekawe czy maturalna" ;P raczej nie mam w planach niezdania ;)

Też bym chciał jakieś update'y dawać ale w każdym tygodniu mam jakąś pracę klasową, a ostatnio 2-3 na tydzień, więc mało mam czasu na projekty. Oczywiście to nie znaczy, że bez przerwy siedze i się ucze, ale jak mam czas się rozerwać to jednak max nie jest częstym wyborem. Najcześciej albo w coś gram z godzinke albo coś sobie mazne w fotoszopie, a max jakoś potrzebuje chyba więcej czasu żeby coś konkretnego zrobić...

Spróbuje coś zrobić w ten weekend ale niczego nie obiecuję... może tak... Co chcielibyście żebym zrobił?

 

pozdrawiam

 

PS. tylko bez odpowiedzi w stylu skończył albo zrobił reszte materiałów ;P

Napisano
Kronos rozumie 3klasa (ciekawe czy maturalna)
chodziło mu chyba o to czy zawodówka :) lepiej zrób najpierw oswietlenie bo jak porobisz shadery to w innym swietle będzie potem innaczej to wygladac - zaufaj
Napisano

Ja dotąd najpierw robiłem shadery, ale chyba jednak zmienię kolejność.

Proponuję zatem faktycznie może najpierw oswietlenie dać. Jak się rozkręcisz, i wczujesz w klimat to do rana może skończysz też tekstury... :D

Napisano

tzn inaczej. Robie shadery, i jak biore się za oświetlenie to nakładam siwy materiał na całą scene i testuje oświetlenie - w sumie wychodzi na to samo prawie.

Napisano

No to macie ;P

Zrobiłem (znów) oświetlenie od nowa i wyszło coś takiego (polecam oglądać przy zasłoniętym oknie, w ciemnym pomieszczeniu ;P)

 

WIP39_thumb.jpg

 

Światła z monitorków są żeby pokazać ideę :P bo nie wiem jeszcze co się pojawi na monitorkach ale będą napewno rzucać sporo światła.

Co wy na to ? Jak wam sie podoba pomysł ze świecącymi substancjami (poza tym że jakoś za mało świecą w porównaniu do własnego kolorku) ? :P

 

pozdrawiam

 

PS. Jak zmienić tytuł wątku ? Próbowałem zmienic tytuł pierwszego posta ale to niczego nie zmieniło ...

Napisano

Te niebieskie ekrany - to padł Windows, prawda? :D

No, teraz klimat znacznie lepszy, ale nadal brakuje mi światła w korytarzu (to nada głębię pokojowi), i za duży jest kontrast światła tych lampek, w skali światła księzyca. Światło księżyca jest bardziej srebrne, nie tak niebieskie i jest silniejsze, niemal 1,5 do 2 razy. Jeśli rozjaśnisz księżyc i przygasisz lampki o 1/3, to powinno byc git. Nadal centralnym punktem obrazu będzie labirynt, ale za to zostanie ukazane pomieszczenie. Warto by też ustawić źródło tego światła w korytarzu tak, by jego smuga na podłodze rozjaśniała nogi stołków, dzięki czemu będzie widać lewy dolny róg kadru.

Poza tym jeśli wstawiasz świecące monitory, to burzysz kadr, jest on przeciążony po prawej. Jedyną przeciwwagą już nie tylko może, ale wręcz MUSI być światło w korytarzu.

Co do świecącyzh cieczy, to są one mocno nieczytelne, a nawet gdyby były, to nie są na miejscu. To jest współczesne laboratorioum, nie gabinet alchemika z XVIIw.

Napisano
Te niebieskie ekrany - to padł Windows, prawda?
jesli tak to polecam ;)

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1d/Windows_2000_BSoD.png

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a8/Windows_XP_BSOD.png

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3c/Windows_NT_3.1_BSoD.png

http://people.freenet.de/straszi/Bilder/Wallpaper/blue/blue%20screen1600x1200.jpg

 

:) aha jesli to vray to nie za mocno sie postarałes :) ogólnie proponował bym dać scenke komus kto troche już w tym siedzi jesli idzie o shadery i lighting :] pozdro.

Napisano
Te niebieskie ekrany - to padł Windows, prawda? :D

No, teraz klimat znacznie lepszy, ale nadal brakuje mi światła w korytarzu (to nada głębię pokojowi), i za duży jest kontrast światła tych lampek, w skali światła księzyca. Światło księżyca jest bardziej srebrne, nie tak niebieskie i jest silniejsze, niemal 1,5 do 2 razy. Jeśli rozjaśnisz księżyc i przygasisz lampki o 1/3, to powinno byc git. Nadal centralnym punktem obrazu będzie labirynt, ale za to zostanie ukazane pomieszczenie. Warto by też ustawić źródło tego światła w korytarzu tak, by jego smuga na podłodze rozjaśniała nogi stołków, dzięki czemu będzie widać lewy dolny róg kadru.

Poza tym jeśli wstawiasz świecące monitory, to burzysz kadr, jest on przeciążony po prawej. Jedyną przeciwwagą już nie tylko może, ale wręcz MUSI być światło w korytarzu.

Co do świecącyzh cieczy, to są one mocno nieczytelne, a nawet gdyby były, to nie są na miejscu. To jest współczesne laboratorioum, nie gabinet alchemika z XVIIw.

 

No i na takie komentarze liczyłem, dzieki ;]

"Ja tam się nie znam na kompozycji." No i z tym oświetleniem stołków to może być problem, bo właśnie o to chodziło, żeby było ciemno... po to zrobiłem żaluzje. W każdym razie wprowadziłem pare poprawek i na szybko zrobiłem renderek (w tej chwili mój komp męczy się nad większym ze światłem z korytarza). Jak teraz (załącznik) ?

 

:) aha jesli to vray to nie za mocno sie postarałes :) ogólnie proponował bym dać scenke komus kto troche już w tym siedzi jesli idzie o shadery i lighting :] pozdro.

Dzięki za linki, na pewno się do czegoś przydadzą ;] A teraz... Po raz nty mówię, że to Mental ;P i nie oddam pracy nikomu innemu, chce to skończyć sam :] (może za miesiąc, może za rok).

Napisano

Uparciuch!!! ;) Zgadzam sie z shogunem, może daj jakieś ośietlenie w lewym dolnym rogu??? nie wiem, jakas lampe, ale mysle, ze jak rozjaśnisz scene z korytarza (to nad czym męczy sie teraz twoj komp) to bedzie o wiele bardziej gites. Pozdrawiam i powodzenia ;)

Napisano

Ok wymęczył, i niestety stołkom to nie pomaga ... Przyciąłem trochę render żeby nie było tyle ciemnego (mam nadzieję, że labirynt ciągle jest w centrum uwagi) i proszę :

 

WIP40_2_c_thumb.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

Monitory emitują światło - tak?

Źródłem światła jest luminofor (czy coś takiego) - tak?

Natomiast u Ciebie wygląda to tak, jakby przed ekranem było jakieś źródło światła (np. omni). Nie wiem jak masz w chacie, ale u mnie w ciemnym pokoju, monitor nie oświetla sam siebie - tzn. miejsca gdzie zwykle występuje nazwa firmy, jakieś przyciski itp.

Napisano
Monitory emitują światło - tak?

Źródłem światła jest luminofor (czy coś takiego) - tak?

Natomiast u Ciebie wygląda to tak, jakby przed ekranem było jakieś źródło światła (np. omni). Nie wiem jak masz w chacie, ale u mnie w ciemnym pokoju, monitor nie oświetla sam siebie - tzn. miejsca gdzie zwykle występuje nazwa firmy, jakieś przyciski itp.

A ja miałem cichą nadzieję że nikt nie zauważy ;P

Też chciałem żeby to powierzchnia monitora "świeciła" ale niestety w mentalu (o ile mi wiadomo) to działa tak jak księżyc ;] trzeba najpierw doprowadzić źródło fotonów (światło) żeby powierzchnia miała co odbijać (czym świecić)... jeszcze z tym trochę pokombinuje, żeby to działało tak jak ja chce.

Napisano

Czas odkopać wątek bo znów wakacje i mam czas działać... i to jeszcze moje pierwsze 3 miesieczne wakacje :D

Ok do rzeczy... dużo się zmieniło w projekcie, głównie ze względu na soft. Triale Max'a sie pokończyły to samo z Photoshopem (cóż nic nie jest wieczne... za darmo) więc nadeszła rewolucja i teraz jade na Blenderze (+Yafray) + Gimp (i wszystko na Linux'ie ;p). Trochę się namęczyłem żeby przenieść wszystko w miare dobrze (bo i tak tam gdzie byly ngony trzeba poprawiac...). No i niestety wszystkie materialy poszly w Polske przez zmiane renderera...

Po pół roku działania (testów) w blenderze jestem gotowy pracowac nad laboratorium ;]

Żeby nie było że wracam z pustymi rękoma to wrzucam pare material testów, a jutro zapodam render całej sceny... o ile sie uda bo ostatnio jak probowalem yafray sie zwiesil...

 

LWIP2.jpg

 

LWIP3.jpg

 

Niezbyt udany render pomieszczenia... teraz w tym samym czasie wyglada to lepiej ;P

 

Generalnie jest pare trudnosci z blenderem (yafray'em) ale jestem nastawiony pozytywnie ;) szczegolnie ze pewne rzeczy ktore nie wychodzily w mental ray'u wychodza w yafray'u (np. oswietlenie dzienne z photon mapami)

 

Ciągle jeszcze nie mogę się zdecydować co do oświetlenia sceny czy robić ciemność jak na poprzednich testach czy kontynuować dzień (tak jak obecnie), więc jestem otwarty na propozycje. Mam zamiar troche pobrudzić laboratorium w teksturach ale niestety mam problem z tabletem pod linux'em wiec na razie zrobie UV mapy i odłoże reszte na potem...

 

pozdrawiam

-Kronos

Napisano

sorki że troche późno... jutro sie wydłużyło ale musiałem walczyć z yafray'em o czas renderu... i tak oto dziś udało mi się wyprodukować to coś ;) brakuje monitora, klatek i zaluzji ze wzgledu na czas...

LWIP6_16h_thumb.jpg

 

 

Przy okazji widać moją raczej nieudaną próbę pobrudzenia mebli (może gdyby podłoga miała ładny brudny materiał wyglądałoby to lepiej)... oczywiście jeśli ktoś sądzi że jest ok to dobrze ;P

Na przyszłość będę produkował mniejsze, znacznie bardziej ziarniste rendery żeby skrócić czas bo nie moge renderowac 24h na dobe...

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności