Napisano 26 Czerwiec 200321 l Długo się zastanawiałem czy już pokazywać ten model na forum, ale jednak się zdecydowałem. To moja pierwsza praca jaką prezętuję na forum:) Do modelu będę dodawał jeszcze dużo szczegółów, tekstury, i dorobię fragment nabrzeża. Właśnie wymyśliłem, że mógłbym go również umiejscowić w suchym doku[hmmm]. Więc zadaję wam standardowe pytanie:D Co o tym sądzicie ?
Napisano 26 Czerwiec 200321 l nom niezla robota, render troche za ciemny jak dlamnie ale co do modelu to All Right :) czekam na textorki i lepsze tlo w renderach :) (juz teraz ma sporo detali)
Napisano 26 Czerwiec 200321 l Otoczenia nie zrobiłem jeszcze, a zostawiłem czarne tło, żeby było widać szczegóły. Chyba żeczywiście za ciemny, ale narazie nie ma jeszcze żadnych świateł.
Napisano 26 Czerwiec 200321 l Nie chodzi o tlo ale jasnosc materialow. Modelik wporzadku, osobiscie latwiej byloby chyba zrobic go w suchym doku. Narazie czekam na postepy w modelu.
Napisano 26 Czerwiec 200321 l Modelik spoko :) ale te \"okna\" sa chyba wszystkie przechylone na lewo i to co zaznaczylem ponizej wyglada jakby wisialo w powietrzu i bylo takie ze wystarczy dotknac i by sie zlamalo i ten ostatni cosik jest chyba za bardzo pod ukosem.. -pozdrawiam Barył
Napisano 26 Czerwiec 200321 l No ACID ma racje zacieki musza byc.... BTW. Pierwszy raz na forum widze łódź:) bardzo fajny modelik.....podoba mi sie :) Ps. Kiedy wezmiesz sie za \"DAR POMORZA\" :P:P:P:P POZDRO :]:]
Napisano 26 Czerwiec 200321 l Zmieniłem kolor enviroment na biały, to będzie teraz jaśniej. Jeśli chodzi o okna, to te skrajne, na górnej nadbudówce, są trochę za blisko brzegu, dlatego się tak skrzywiły, ale już tego nie poprawie:(. Wspornik, nie wisiał w powietrzu, tylko, nie był centrycznie na barierce i tak to wyglądało. Co do ich rozmiarów, to takie mam na planach. Daru pomorza nie będę robił, bo bym się w tych linach poplątał;) Myślałem już o zaciekach, ale nie mam pomysłu, jak je zrobić. Może być tak? BTW: Macie jakieś foto suchego doku:D?
Napisano 26 Czerwiec 200321 l Cze Tak sobie oglądam forum i natknąłem się na twój model jest spoko ale... -odnośnie zacieków - to na tym statku (w rzeczywistości ) nie ma żadnych, i kiepsko wygląda z tymi zaciekami - ale to tylko moje zdanie. Statek tego typu nie pływa długo po morzu, jest to typowa żygaczka. Statki tego typu nie powinny pływać po morzu w trakcie sztormów silniejszych niż 6 w skali bouforta bo fikają kozła :) Wprawdzie ten konkretny model jest dodatkowo obciążony kilkoma tonami betonu ale archeolodzy wracają do portu gdy zapowiadają duże sztormy. Wracając jednak do tematu, zacieki, które narysowałeś czy dodałeś wydają się powstać w skutek działania wody która odpływa z pokładu, a jak pisałem żadko zdarza się że takie ilości wody znajdują się na pokładzie. -Nie rób go w suchym doku ale przy nabrzeżu CMM :D koło \"Sołdka\" i Żurawia. Fajnie Ci to wyszło. Jak skończysz mógłbyś zrobić anik=mkę jak płynie w kierunku zachodzącego słończa na środku morza :D Keep working i goodluck Gollum1
Napisano 26 Czerwiec 200321 l Nie, no Gollum to mnie wyluzował tym postem. Ciekawe, czy ktoś oprócz niego wie cokolwiek o tym statku:D A już całkiem wymiękłem jak mi na gg pisze, że pływa na nim od czasu do czasu:D:D:D:D Pozdro!
Napisano 2 Lipiec 200321 l Update. Co sądzicie o tych osadach z wody na kadłubie? Narazie nie ma jeszcze żadnego bumpa. Coś mało popularny ten mój statek:(
Napisano 2 Lipiec 200321 l I jeszcze widok od dziobu. Ten zielony luk i świetlik za nim, mają tymczasowe kolory, jeszcze za intensywne. Zastanawiam się nad teksturami, bo w sumie statek jest w dobrym stanie i nie powinno być takich zacieków, ani osadów jakie zrobiłem na kadłubie. Wiele elementów zostało pomalowane poprostu na biało, a nie sądzę żeby to ciekawie wyglądało... Mcie jakiś piomysł? Pozdro![piwo]
Napisano 2 Lipiec 200321 l mrzesz go zrobic na tle morza do tego dodać zachodzące słońce i jakieś sieci rybackie i będzie wypas pozdr:D
Napisano 2 Lipiec 200321 l niewiem jaki efekt chcesz osiągnąć ale mozesz pobrudzić trochę pokład ale ogulnie to rewelacja jak dla mnie:D
Napisano 2 Lipiec 200321 l Chcę go umieścić zacumowanego przy betonowym nabrzeżu. Sieci rybackich nie będzie bo to statek badawczy:) W sumie to już go kończę. Zostało mi parę elementów, masz rufowy i olinowanie. W sumie niewiele.Niezbyt szybko mi to idzie, bo na moim sprzęcie[killer] to 3dsmax ciężko chodzi. A tego okna, to już nie da rady poprawić, chyba że się zrobię od nowa nadbudówkę:(
Napisano 3 Lipiec 200321 l Taki wstępny projekt nabrzeża. Sorry za nieprawidłowości w skali obiektów:D Chodzi mi tylko, o to czy w takim betonowym otoczeniu będzie ciekawie wyglądał. Do rana powinien być gotowy rendering w brazilu, ze statkiem. BTW: Może ma ktoś zdjęcia tego nabrzeża? (Nabrzeże Szafarnia w Gdańsku). Pozdro[piwo]
Napisano 4 Lipiec 200321 l Myślę, o taki otoczeniu, jeszcze będę musiał dorobić dużo szczegółów. I nie patrzcie na wodę, bo to tak na chwilę:)
Napisano 4 Lipiec 200321 l mmm, bardzo ladne.. na wode nie patrzam, co do statku to troche mogla by sie farba blyszczec, tak minimalnie no i to zielone tam na mostku czy jak to sie nazywa.. nie bedzie tam deseczek? materialy dopracuj bo model jest bez zarzutu. a otoczenie hmm.. fajne ale moze lepsze byloby jakies molo ładne :) [piwo]
Napisano 8 Lipiec 200321 l Eh, ostatnio nie mam czasu na updaty, ale udało mi się coś zrobić. No i max też już mi tak wolno chodzi, że szkoda słów...[killer]. Zrobiłem jakąś wodę, co o tym sądzicie? Apropos pytań Acidboy\'a: Moim zdaniem farba powinna być matowa i taka jest na zdjęciach:) Deski są tylko na pokładzie dziobowym. A dopracowania wymagają nie tylko materiały, ale też model zarówno statku, jak i brzegu:D Jeszcze wanty i inne linki podorabiać... Ale mnie wkurza ten windows - żeby zamieścić tego posta, musiałem uruchomić linuxa:[
Napisano 8 Lipiec 200321 l No w sumie rzeczywiście wyglądają jak herbatniki BeBe[rotfl] Muszę jeszcze nad tym popracować:)
Napisano 8 Lipiec 200321 l herbatniki BeBe :D:D[lol]hehe...co do moedlu nie mam zastrzerzen jedynie bys mogl popracowac nad materialem tego taku bo bardzo sie wyroznia od otoczenia...tzn widac ze jest w kompie robiony..z otocezniem juz lepiej (woda) i scinay te ql...no i te CIASTECZKA :D:D pozdr
Napisano 8 Lipiec 200321 l No ze statkiem, jeszcze dużo roboty.Do modelu musze jeszcze dodać masz na rufie i chcę poustawiać też na pokładzie jakieś skrzynki. Poza tym jeszcze jakieś liny pododaję. Wymyśliłem, że na brzegu dodam jeszcze stare, drewniane słupy telefoniczne i może jeszcze jakiś krzaczek/drzewko. Za 3 dni wyjeżdżam, więc nie wiem czy jakiś update jeszcze wrzucę przed wyjazdem:( Może będę w jakimś dużym porcie, tosobie popatrzę co by tu jeszcze wrzucić:) Póki co idę na spacer zobaczyć jak dokładnie wyglądają te betonowe płyty:D:D
Napisano 8 Lipiec 200321 l zrob jeszcze jakies liny do cumowania itp ;D no i moze lekka roslinnosc? zawsze jakies male krzaczki sobie rosna:d hmm jakies bazgroly na murze
Napisano 9 Lipiec 200321 l zrob archeologow :D A co do modelu to jest niezly, a co do wody :D to jest texturka maxowska?? powodzenia!!
Napisano 9 Lipiec 200321 l Modelig statku skończony:) Teraz muszę jakieś dobre materiały na niego nałożyć, bo nie pasuje do otoczenia. Nie miałem czasu poprawiać tych płyt na brzegu, więc tylko teksturę trochę zmienilem. Chyba za ciemny ten rendering mi wyszedł, ale nie rozjaśniałem go już. Materiał wody, to basic material z brazila. Reflection 30, kolor diffuse to jakiś zgniłozielony. Jako bump dałem bitmapę z maxa bronze.jpg - taki spatynowany metal:D Jeśli macie jakieś krytyczne uwagi to piszcie - nie obraże się:cool: Może by go z innego ujęcia pokazać[hmmm] Sorry, że taki mały apdejt, ale miałem kilka problemów do rozwiązania. Nie wiem kiedy będzie następny.. Dzięki za komentarze[piwo]
Napisano 9 Lipiec 200321 l jak dla mnie to poza tymi herbatnikami ;) modeling juz skonczony, dodal bym moze jeszcze jakies graty gdzieniegdzie, jakies skrzynki... jakas siec moze rybacka :D no dobra bez przesady ale jakies skrzynki zrob moze.. co do renderka to troche ciemny faktycznie, jakie masz oswietlenie ?? jak hdri to moze sproboj z inna mapka... no i ten statek wydaje mi sie taki matowy nienaturalnie ale to moze ja tylko taki jestem :D pozdrawiam [piwo]
Napisano 9 Lipiec 200321 l Oświetlenie, to zwykła bitmapa w enviroment. Jakieś niebo zachmurzone:) Jeśli chodzi HDRI, to dopiero wczoraj w nocy zainstalowałem plugina:) Coś już z tym próbowałem. Poczytam trochę tutków, to coś pokombinuję z tym oświetleniem.
Napisano 22 Sierpień 200321 l Po dłuuuuugiej przerwie update:) 3 tygodnie wakacji i prace nad moją stroną spowodowały, że ostani update był miesiąc temu. Ale temat nie umarł i dalej o kończę. Nie miałem okacji być w dużym porcie, chociaż miałem 1 km do Europoortu w Rotterdamie:( Ale dzięki temu mam inspirację na kolejny morski projekt - jaki nie powiem:D A więc do rzeczy: Chyba przesadziłem z tym oświetleniem. Muszę jeszcze koniecznie zmienić ten niebieski pasek na kominie. Jakieś drobiazgi na brzegu też dorzucę. Licze na wasze dalsze propozycje:) Czas renderingu 8h 41min. 217042 faców. Pozdro[piwo]
Napisano 22 Sierpień 200321 l wedlug mnie wczesniej bylo lepiej z tym oswietleniem...bo teraz wygalda to bardziej sztuczniej (czyt. plastikowo) pozdr
Napisano 22 Sierpień 200321 l Bez bicia się przyznam, że textura na murku się powtarza:D No a oświetlenie, to taki eksperyment... Z nabrzeżem, jeszcze dużo pracy:/ Statek ma 170000 faców, a nabrzeże 70000:) Lekka różnica. Aha, a tak ogólnie to może być takie otoczenie?? Droga i chodnik, zamiast ciasteczek[lol2]?
Napisano 22 Sierpień 200321 l Całkiem fajny modelik statku. Mam jednak zastrzerzenia do otoczenia, te tekstury na murze sie powtarzają, a to razi BARDZO! ...no i te ciastka ;) Woda fajna, ale popracju nad oświetleniem sceny, ja to widze z zachodem słońca, myśle ze fajnie by to wygladało. [spadówa]
Napisano 22 Sierpień 200321 l ops... dopiero teraz mi sie wczytał ten drugi rysunek, już bez ciasteczek ;) tak lepiej
Napisano 26 Sierpień 200321 l Może na początek napiszę to, co bym proponował poprawić: nie przekonuje mnie to, co jest po obydwu stronach drogi... chodnik taki trochę dziwny, robi bardziej wrażenie cienkich płytek leżących na tej drodze, ale może to wina teksturki, no i to po drugiej stronie drogi.. to, co wystaje spod muru :) jakoś nie mam teorii na to, co to jest [co?] No a teraz trochę posłodzę :) , ale całkiem szczerze: wszystko razem wygląda naprawdę nieźle. Stateczek miło wpada w oko, teksturka wody faktycznie dobrze wyszła, powtarzalność na murze już wytknięto, ale teksturka sama w sobie też robi dobre wrażenie, więc tylko pozbądź się powtarzalności i będzie super. No i trochę do całości: drzewo pozbawiłeś liści (lub postanowiłeś ich nie robić :) ), więc sugerujesz jesień, a z tego wynika, że nie tak dawno te liście spadły, więc można by je gdzie niegdzie na drodze i z kilka na wodzie umieścić. Powodzenia w dalszej pracy.
Napisano 26 Sierpień 200321 l Z tym nabrzeżem wciąż mam problemy, żeby to jakoś konkretnie wyglądało. To co wystaje pod murem, to tekstura betonu, którą wrzuciłem na ziemię, ale będę jąmusiał jeszcze zmienić. Drzewo zrobiłem (A raczej wykorzystałem gotowe z VIZ\'a;) )bez liści, bo tak jest bardziej ekonomicznie:) Ale podoba mi się pomysł z liściami na ziemi. Spróbuję to zrobić. Może jakimś systemem cząstek? Nie mam pojęcia kiedy koleny update. Byłem za granicą w celu zarobienia kasy na jakiegoś kompa, ale się nie udało, więc teraz jestem załamany, jak mam nadal pracować na tym gównianym komputerze:( Nie wiem jak ja to skończę:( Dzięki za komentarze[piwo]
Napisano 26 Sierpień 200321 l Nie pwoeim ze to nie jest dobra bo to jest super sprubuj jakis krązownik zrobic to będzie całkiem całkiem Odmeldowuje sie Kapitanie :P
Napisano 26 Sierpień 200321 l Świetnie, bardzo ładnie, model i otocznie bardzo szczegółowe. Swietnie wyszla ci tez woda z tymi odbiciami ! Moge wiedziec jak ta zrobiles?
Napisano 27 Sierpień 200321 l Jednak mały apdejt, chociaż marudziłem:D Tak przy zachodzącym słońcu sobie siedziałem i ujżałęm lampę sodową. Tak sobie pomyślałem, że mogłoby to ciekawie wyglądać. Sharp o wodzie pisałem na 2-giej stronie tego tematu: Materiał wody, to basic material z brazila. Reflection 30, kolor diffuse to jakiś zgniłozielony. Jako bump dałem bitmapę z maxa bronze.jpg - taki spatynowany metal Pozdro [piwo] BTW: Jeśli jpg-gi, które zamieszczam są za duże, to krzyczcie! Zawsze mogę je zmniejszyć.
Napisano 4 Wrzesień 200321 l Cześć po pierwszę gratuluje wspaniałego modelu;) Nie wiem czemu ale ostatnie render mi się kojarzy z grą Commandos:D Gdzieś w którymś poście wyczytałem, że szukasz zdjęcia portu no to może to Ci się przyda:P Strona portu Gdańskiego> tu powinieneś znaleść coś dla siebie (222 zdjecia portu:P) Galeria Gdańska> Jest tu kilka zdjęć, może nie najlepsze ujęcia ale zawsze coś:) Z resztą jak powyżej nie znajdziesz to jeszcze masz tu link do strony z mnóstwem morskich odnośników:D Linki do morski stron>
Napisano 4 Wrzesień 200321 l Pracka jest naprawdę dobra z tym ze: Drzewo wygląda bardzo sztucznie w porównaniu z resztą otoczenia. Jest tak jakby w jednej częsci pracy była noc (mur) a druga jasny wczesny wieczór (statek) w prawym górnym rogu ten Okragły Okrąglak (?) ma za bradzo rozsciagniętą teksturkę z boku coś mi nie pasuje ten chodnik jest niebieski i zajasny skrzynki są za sztuczne zmien teksture poza tymi hehe bugami :) praca jest świetna i wielkie wielkie gratulacje... panie kapitanie :D pozdraawim serdecznie
Napisano 5 Wrzesień 200321 l Dzięki za morskie linki:D No bugów jest jeszcze sporo. Nad oświetleniem już się trochę pobawiłem, ale teraz jest chyba za ciemno. Nie jestem pewien, bo mam ciemny monitor:/. Drzewo jest wykonane w sumie dość prymitywnie;) Tekstura, to tylko brązowy kolor z bumpem:D. ATen okrąglak, to ma być jakiś zbiornik, ale w sumie to jeszcze za bardzo się nim nie zajmowałem. Postawiłem cylinder, barierkę i tyle. A teraz proponuję inne ujęcie. To narazie propozycja, więc budynek z tyłu, to tylko taka atrapa... Oceńcie:) Pozdro[piwo] Loading...
Napisano 5 Wrzesień 200321 l zdecydowanie zbyt ciemno a po ta tym drzewa nie rosna w takich miejscach, lepiej sie go pozbadz
Napisano 5 Wrzesień 200321 l Moze i za ciemno (nie widac stateczka :P ) ale teraz ma klimat !!:) [spox]
Napisano 5 Wrzesień 200321 l nom,klimat teraz sie czuje :) ale statek jest przeciez elementem pierwszoplanowym tutaj wiec proponuje dodac np, jakas latarnie na ulicy w miejscu gdzie jest dziob statku :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto