Napisano 28 Sierpień 200519 l No więc zabrałem się za zabawę w Afterburna, ale niewiem czy tym pluginem jest to wogóle możliwe do wykonania. Ogólnie nie ważne jakim softem, chodzi o efekt. Zamierzonym efektem jest efekt płonięcia jak w reklamie Okocim Mocne Palone albo napoju Burn, bądź cut-scenek Diablo 2 . Jednym słowem nakładanie ognia na ludzi, przedmioty. Jeżeli ktokolwiek ma jakieś doświadczenie z tego typu efektami specjalnymi to prosił bym o pomoc. Niedługo wrzuce tu moje animki z tym związane. EDIT: Myśle że można by zrobić coś podobnego do light contesta, topic może być pomocny innym jeżeli każdy który by odkrył jakąś fajną metode otrzymywania ognia mógłby ją podawać wraz ustawieniami, dzięki czemu razem moglibyśmy opracować jak najlepszą metode robienia ognia;) No więc dajemy animki albo screeny i podajemy ustawnienia. Narazie używamy do tego płonącego boxa
Napisano 28 Sierpień 200519 l czekam z niecierpliwością na updejty, nie znam Afterburna, mój kolega go testował z niewielkimi rezultatami i pamiętam jak namiętnie przeklinał wolno chodzący komputer :P Ale o ile dobrze pamiętam to Blizzard, ten od Diablo właśnie, używał do ognia Afterburna więc na pewno się da... Powodzenia
Napisano 1 Wrzesień 200519 l Phoenix - teścik :) wiem że to jeszcze nie TO ale od czegoś trzeba zacząć Fire contest :) http://www.gorzow.mm.pl/~hox/fire.mpg http://www.gorzow.mm.pl/~hox/fire2.avi
Napisano 2 Wrzesień 200519 l Łoo ten tescik drugi mnie powalił, bym siedzial w maksie myslal myslal i nie wymyslił :|...Afterburn powiadasz :D
Napisano 2 Wrzesień 200519 l Master - pomęczę jeszcze te ognie bo i tak mnie to czeka przy pracy nad The Guardian (myślę że jak ją z asblaze skończymy to będę wiedział dużo więcej n/t temat. A może niech ktoś wrzuci jakieś swoje propozycje ? no co to ma znaczyć ? ;) jmtm00 - to jest Phoenix nie AB - (AB swoją drogą jeszcze podepnę żeby dymek zrobił)
Napisano 2 Wrzesień 200519 l Swietne efekty ognia mozna uzyskac przy pomocy fluidow w Maya w diabelnie szybkim czasie, przeliczenie jednej klatki to tylko 4 sek przy procku 2.4 GHz. A to jeden z standardowych presetow ktory wyrenderowalem. http://www.maxdigital.pl/flame.avi
Napisano 2 Wrzesień 200519 l o jeny... też chce takie w maxie. czemu tego nie ma w maxie co ci ludzie robili z softem przez te lata. Maya od dzisiaj dla mnie rządzi. Super. No zupełnie mnie zablokowało.
Napisano 2 Wrzesień 200519 l Bacry, z ust mi to wyjąłeś. też własnie od niedawna sie próbuje mordować z AB, ale gdzie mu tam do Mayi i fluidów. Czy Phoenix może to samo, co Maya? Tez działa na fluidach...
Napisano 3 Wrzesień 200519 l Kurcze Rascal , ten ogien wyszedl na prawde cudownie. Nie a co Aftera porownywać. Może zacząć się uczyć mayi? ;(
Napisano 3 Wrzesień 200519 l Ogien pochodzacy z fluidow ma dosc bogaty zestaw roznego rodzaju parametrow mozna sie niezle pobawic :) a tak przedstawia sie lista atrybutow. http://www.maxdigital.pl/atr.jpg
Napisano 3 Wrzesień 200519 l Rascal- nieźle ! ogień z majki robi wrażenie :) ale w maxie też nie jest tak źle .Załączam kilka przykładów z aury http://www.gorzow.mm.pl/~hox/tube-smoke1.avi http://www.gorzow.mm.pl/~hox/tube-15.avi http://www.gorzow.mm.pl/~hox/big-smoke.avi http://www.gorzow.mm.pl/~hox/chimney_02.avi
Napisano 3 Wrzesień 200519 l mozna tez sprobowac na http://www.artbeats.com, to jest zbior prawdziwych efektow w roznych kategoriach (szukaj ReelFire) zerknij np. tu: http://artbeats.com/products/RF2/movies/RF203.mov , ale do ognia tez jest sporo - rozne typy. Tez kiedys chcialem zrobic podobny efekt - jakos to wyszlo srednio ale znalazlem odpowiedni typ ognia i nalozylem jako trexture na obiekt - mozna chyba sciagac darmowe probki tego, niestety oryginalow nie widzialem w Polsce do kupienia.
Napisano 3 Wrzesień 200519 l hej, niedawno bawilem afterburnem jak chcialem zrobic poczatek filmiku z q2, wyszlo mi cos takiego, to jedna z klatek http://img359.imageshack.us/my.php?image=prod00362bz.jpg zrobilem to na podstawie jednego z tutkow Allana McKeya, ktore polecam, gosc zrobil super tutoriale do afterburna, nie wiem czy dobrze pamietam, ale afterburn zostal wykorzystany w kilku filmach, gdzies mialem linka do listy, gdzie bylo opisane jaki efekt zostal wykorzystany w jakim filmie, tylko teraz nie moge znalezc ;/
Napisano 3 Wrzesień 200519 l To ja też się dołącze - lekko przerobiony ogien, z ktorym startowalem swego czasu w konkursie na evermotion: http://ehoster.pl/~eh_kozio/flames01.avi Czyste maxowe particle - wydaje mi się, że wygląd jest ok, musze popracowac troche (bardzo) nad ruchem tendrilsow. Jedna klatka w 320x240 renderuje sie u mnie ok 25 sec.
Napisano 3 Wrzesień 200519 l http://www.xthost.info/3dmk/mkielbaster.avi 10 min ustawiania, render 30 sek klatka. trochę mi płomienie wylazły...
Napisano 4 Wrzesień 200519 l I ja kiedys robilem ogien w maxie przy pomocy aury. http://batons0.republika.pl/ogien.zip
Napisano 4 Wrzesień 200519 l He, he Aura powiadacie:) mniam, świetnie, bo interfejs mayi nie przypada mi do gustu;)
Napisano 11 Wrzesień 200519 l .. a nie wiecie moze jak uzyskac efekt płomieni wylatujących z silnika odrzutowego? Nie mowie o silniku rakietowym ( bo zaraz by ktos zapodal linka do tego tutka :) tylko o odrzutowym - wiecie.. cos jak w kuchence gazowej :D
Napisano 11 Wrzesień 200519 l łoooł...co to takiego ta aura? bo chyba nie ma tego na gołym maxie? (5 zero mam :|) efekt zajefajny!!! Mozna prosic jakies szczególy?...qrde fajne to no.....
Napisano 11 Wrzesień 200519 l Autor hmm, troche się zapomniałem... Aura Wymiata. Chociaż identyczny efekt ale w 2d. Uzyskuje się dzięki noisie 2 poziomowym o dość dużym size. Maya też ma bardzo przyjemny efekt, ale na górze płomień się troche psuje wygląda jak wyziewy z piekła ... Phoenix niestety ssie(pewnie da się go ustawić jakoś super ale pewnie kupa roboty z parametrami). Silnik odrzutowy to wsumie można zrobić ze wszystkiego, dodać do tego particle system jakiś duży i podłączyć pod jakieś fractal flow(żeby zrobić takie parne powietrze) Zaraz mi się zrenderuje kostka. Wsumie bardzo dobry efekt rzarzenia się. Kostka metalu wyjęta z pieca. http://www.battodo.boo.pl/ogien.avi
Napisano 11 Wrzesień 200519 l Cruzh3r -> Mam pytanie co do tego parnego powietrza. Moglbys przyblizyc co nieco o co chodzi z tym fractal flow? Bo bede tego niedlugo potrzebowal - nie tylko do silnika odrzutowego. Robie animacje w pustynnych klimatach wiec praktycznie gdzie sie nie rozejrzec powinien byc widoczny taki efekt. Mam juz wyrenderowane kilka scenek i chcialbym teraz je wsadzic do maxa w enviorment aby podlozyc tam efekt tego rozgrzanego powietrza... Mam nadzieje ze efekt bedzie zadowalajacy robiac to ta metoda ( nie chcialem przeciazac komputera robiac wszystko na raz ). Odpisz - dzieki :)
Napisano 11 Wrzesień 200519 l Autor Fractal flow jest to efekt chyba do environmenta albo video posta. Fractal Flow - to nazwa pluginu bodajże Digimationa. Bardzo duzo możliwości zmiany parametrów.
Napisano 11 Wrzesień 200519 l Juz za niedlugo bede go mial :) Powiedz mi tylko... czy bedzie on dzialal rownie dobrze gdy scena bedzie pusta a w enviorment i viewport background wsadze swoja uprzednio wyrenderowana animacje? Pozdrawiam
Napisano 11 Wrzesień 200519 l Autor Ta, to jest tylko filtr, wiec powienien dzialac spokojnie. Najwyzej wkleiłbyś animke na plane jakiegoś
Napisano 13 Lipiec 200618 l witam, mam maly problem z phoenixem....chodzi o to ze nie chce mi sie renderowac ogien w vrayu. Zna ktos moze jakas metode na to aby dzialalo? Dzieki
Napisano 13 Lipiec 200618 l Bo bede tego niedlugo potrzebowal - nie tylko do silnika odrzutowego. Robie animacje w pustynnych klimatach wiec praktycznie gdzie sie nie rozejrzec powinien byc widoczny taki efekt.Proponuję jakieś nieoświetlone sprite'y + noise i displace w sofcie do compositingu, albo te same sprite'y + TurbulentDisplace z AFX. Dobre zarówno do silników jak i pustynnego heat haze. Jeśli chodzi o ogień to znalazłem coś na dysku. http://83.238.141.86/school/forum/files/fluid_fire.avi Maya fluids.
Napisano 14 Lipiec 200618 l mathix - tamten post pisalem dosyc dawno..juz uporalem sie z efektem rozgrzanego powietrza uzywajac Fractal Flowa. Ogien wyglada genialnie...niestety nie mam mayki tylko 3ds maxa. Chce go zrobic Phoenixem ale nie bardzo chce mi on dzialac pod vrayem...Slyszalem ze da sie cos zrobic aby ogien byl widoczny uzywajac tego rendera - wiecie moze cos na ten temat? dzieki :)
Napisano 14 Lipiec 200618 l mr.funky- w Environment/Chaos Phoenix masz zakładkę Miscellaneous, w Raytracing detection przełącz ze Smart na None (always raytrace) i powinen renderować Ci płomyki w Vrayu (a właściwie nie powinen a - MUSI ;)
Napisano 28 Lipiec 200618 l Ok, to teraz moja kolej: wczoraj zainstalowałem sobie Phoenixa. Niestety nie udało mi się wnim znaleźć helpa (jak ktoś ma do tego jakiegoś helpa, tutki, whatever, to dajcie znać!), więc pobawiłem sie tym trochę i na noc puściłem render. Rano po zmontowaniu tego w animkę moim oczom ukazalo się takie cuś...: CUŚ To cuś ma 11MB. Tak przy okazji: jak ktoś wie, jak sie zapętla ogień w Phoenixie, to proszę o odzew i z góry dziekuję. :)
Napisano 28 Lipiec 200618 l to i ja sie doloze: pojawil sie maly problem u mnie w phoenixie...Chodzi o to ze zrobilem calkiem znosny ogien ale okazalo sie ze musze zmniejszyc model razem z emitterem. Nie bylo innej mozliwosci wiec to zrobilem. Mialem nadzieje ze ogien takze sie zmniejszy ale zostal taki jak byl...Dopasowalem zatem recznie wszytskie wartosci do nowego rozmiaru i wszystko bylo by dobrze gdyby nie jeden szczegol - wyglada na to ze ponizej pewnej dlugosci plomienia (lenght ok. 20 ) phoenix nie generuje mi jego calosci..robi sie taki kwadratowy na koncu.... Dobrze to widac gdy ustawi sie animacje na powiedzmy 50 klatek z animowalnym lenghtem tak aby wart. poczatkowa wynosila 0. Wiecie moze czy jest jakas opcja ktora naprawilaby mi ten ogien? Dzieki
Napisano 30 Lipiec 200618 l Chaos Aura Najwiekszym problemem jest jedynie ustawinie Flame Shader Color zeby wygladal w miere realistycznie 8000 cells symulacja ruchu trwala dobre 40 min :) Ale statyczny obrazek nieoddaj piekna wiec polecam filmik http://rapidshare.de/files/27559698/test.avi.html
Napisano 30 Lipiec 200618 l File not found... Móglbyś nieco skuteczniej wrzucić animkę na serwer? Jestem bardzo ciekawy, jak Ci to wyszło. :) EDIT: ok, rapidshare już rządzi
Napisano 31 Lipiec 200618 l s0lid- z tego co wiem to nie ma już softu Chaos Aura ? tylko wykupił to digimation i nazywa się Phoenix - zdradź więcej szczegółów nt temat bo ja w Phoenixie nie mogę/nie umiem uzyskać tak ładnego płomienia :(
Napisano 31 Lipiec 200618 l ChaosAura to silnik ChaosGroup http://www.chaosgroup.com/software/aura/ Narazie w fazie beta testow ktorej trial juz sie skonczyl :( Co do "ładnego płomienia" to będę zadowolony jeżeli uda mi się uzyskać takie efekty. http://romanschmidt.com/aura/ Zrobiłem już nawet tutorial do uzyskania mojej wersji płomienia ale jakoś niemoge wysłać maila na adres kontaktowy do Tutoriali niewiedzieć czemu :D PS. U mnie AURA działa do tej pory szczegóły na GG :)
Napisano 31 Lipiec 200618 l Autor co wy Aura i Phoenix to zupełnie dwia inne pluginy. Aura działa na cząsteczkach. Bardziej jak Glu3d. A Phoenix nakłada ogień na spliny.
Napisano 1 Sierpień 200618 l A więc jednak. Myślałem, ze oba działają w oparciu o fluidy, czyli splajny... Ciekawi mnie, czy można w Aurze zapętlić animacje płomienia?
Napisano 1 Sierpień 200618 l Aura opiera się na fluidach. Z tego co pamiętam zapętlić od tak się nie da, trzeba by kombinować w programie do składania filmów.
Napisano 2 Sierpień 200618 l Tym razem ChaosAura ogien + dym http://rapidshare.de/files/27956181/test2.avi.html brak oświetlenia, cieni. Symulacja 442.320 czastek na klatke to juz i tak za duzo dla mojego kompa. :D
Napisano 14 Marzec 200718 l Reanimacja wątku: FumeFX, odsłona 1: Symulacja zapchala mi 1,5GB miejsca na dysku... http://rapidshare.com/files/21026519/explosion.mov.html
Napisano 14 Marzec 200718 l Dym jest spoko, podoba mi się. Jednak sam ogień (a w zasadzie jego ruch) jest według mnie mocno nieciekawy. Chodzi o to jak wolno się porusza. Jakby działał w zwolnionym tempie w stosunku do samego dymu.
Napisano 14 Marzec 200718 l Ja tutaj nie starałem się kłaść nacisku na ogień, jest on dla mnie w tym przypadku drugorzędny. Na razie walczyłem z ustawieniami dymu. No i eksperymentowałem z połączeniem maxowych particli i fume'a. Niemniej jednak generalnie masz rację. :)
Napisano 15 Marzec 200718 l Autor Rozumiem że to każda maxowa cząsteczka "wypuszcza" ogień, jakby dobrze nastawić to byłby niezły efekt czarnego prochu (jeszcze dużo zmniejszyć żywotność dymu)
Napisano 15 Marzec 200718 l Ja powiem ze troche swiatla by sie przydalo :) Inaczej tak nie artystycznie wyglada , nie oddaje tego zywiolu. Ja bardzo lubie wpatrywac sie w kominek gdy sie pali.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto