Stachu Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Witam! niewiem zabardzo czy w dobrym miejscu umieściłem ten temat (jak nie to sorry) ale przejdźmy do rzeczy. Na temat programowania jestem totalnie zielony :) i chciałem się was zapytać: - oco chodzi z tymi silnikami (enginami) i jak się w tym robi - czy są darmowe enginy - jak mogę zrobić aby cały ekran zamienił się w moją scenę i żebym mógł się na niej poruszać jakimś obiektem (np. kulką) - czy można samemu zrobić taką gierkę czy trzeba do tego mieć jakieś 1000 osób ---------------------- sorry za błędy w tekście (o ile tam są) mod edit: efekty specjalne w nazwach wątków są zbędne
Master Kiełbaster Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 ad1 i 2 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=18663&highlight=engine ad3 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=16661 ad4 1000 nie trzeba http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15489
Gość WojciechZ Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 I pozamiatane. A tak naprawdę to powtórzę się chyba któryś raz - na początku zacznij pisać programy typu kółko i krzyżyk, kalkulator, obliczanie promienia koła. Małe a ile problemów stwarzają zielonemu programiście. Od razu nie zrobisz Q3 albo Dooma3 ale zeby nawet zrobić niezłe guano (gre amatorska) to i tak musisz sporo wiedziec.
kurt_hectic Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 stary, ty lepiej pomysl nad sensem ......na spokojnie : zacznij od podstaw , poszukaj informacji w necie. .. nie wiem co napisac, ile osob jest potrzebnych do zrobienia gry? bla bla bla,,,,ile ty masz lat ?....nie mam sily do takich pytan,
arcade Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Ja kiedyś zrobiłem grę w turbopascalu :D Szkoda że już jej nie mam, pokazałbym wam :) Jeździło się w lewo i prawo takim prostokącikiem i strzelało do latających kulek, które też strzelały do gracza :) Dzięki tej gierce miałem do końca liceum 6 z informatyki :) Potem stwierdziłem że programowanie jest nudne i że nie chce mi się przeglądać tysięcy czy setek tysięcy wierszy kodu w poszukiwaniu buga :/ A z moją dyslekcją / dysgrafią ciężko zapamiętywałem język kodu ;( Anywey, moral z tego taki - zrób prostą gierkę, tak jak ja kiedyś zrobiłem, potem spróbuj bardziej skomplikowanej, a za rok / dwa ciężkiej pracy będziesz w stanie napisać prostą grę 3d. No ale w każdym razie wszystko małymi kroczkami :) pzdr.
Stachu Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 no to wam dzięx za odpowiedzi, chyba jednak zrezygnuję z tego ponieważ jestem strasznie niecierpliwy a za 2 lata... o niee napewno.Ja myślałem że se otwierasz notatnik, wpisujesz pare śmiesznych znaczków i za 2 dni masz se dooma3. lol może kiedyś... (zresztą całe życie przedemną) kurt-> mam 14 lat a co??
Gość WojciechZ Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 No to Stachu powiem ci jedno. Jak mialem 7 lat mialem Atari 130 XE. Tam mialem Basic'a i Turbo Basica. To byly moje pierwsze jezyki programowania ktorych sie uczylem majac 11 lat. Mam teraz 23 lata, teraz bronie inzynierki z informatyki i powiem ci jedno nadal sie ucze programowania i pewnie mi tak zostanie do emerytury. Sciagnij sobie Turbo Pascala, sciagnij podstawowe programy i zobacz o co chodzi. Ucz sie ucz. Za 5-6 lat zadziwisz nas jakims enginem swoim, albo gra. I bedziemy szczesliwi. Trzeba byc cierpliwym. Nie tylko do tego. Jak chcesz byc sprzataczką to też trzeba być cierpliwym i dokladnym. Przemysl to.....
Stachu Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 Dzięx za rady, sprubuję se coś z tym pokombinować (wkońcu to może być mój klucz do przyszłości). Czy zrobienie takiego czegoś w stylu "poruszanie się kulką na swojej scenie 3d" wymaga dużo pracy??
razor Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Zapoznaj się z biblioteką SDL - Simple Directmedia Library - swoje pierwsze 'pisane' 3d, kilka boxów z teksturami zrobiułem właśnie za jej pomocą :)
kurt_hectic Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 tak. ja zaczynalem z 3d w wieku 13 lat..i do 17 roku zycia sie nie odzywalem , tylko uczylem....to.
Gość WojciechZ Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 Sciagnij Delphi i GLScene. Chyba najprostsze rozwiązanie. Poruszanie kulą w 5 minut. Dasz radę trzymamy kciuki....
Stachu Napisano 3 Wrzesień 2005 Autor Napisano 3 Wrzesień 2005 thx za rady XD jeszcze jedno małe pytanko. W czm się tworzy engine gry?? edit: jak się robi w sdl i którą wersję ściągnąć, do wyboru: Source Code Runtime Libraries Development Libraries
Hatred Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 leee okropne rozmowy o programowaniui, bleh :%%
intoxicate Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 rozmowy o programowaniu Hatred ? lol Stachu: http://www.gamedev.net http://warsztat.mmogspot.pl/forum/ http://www.gamasutra.com i juz jestes guru :P
Hatred Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 no to mowie idzcie se tam tu dawajcie grafike :)
remi Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 olej te turbo pascale, delphi i inne scierwa. po co tracić na to czas. jak sie uczyc to na czymś poważnym. więc może c/c++ i opengl
Krotki Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 oj remi, remi zebym ja tu zaraz c/c++ scierwem nie nazwał ... kazdy jezyk ma swoje zastosowania i kazdy sie rozni mozliwosciami itd. wiec tak naprawde to od programisty zalezy w czym pisze. Pozatym im wiecej sie jezykow zna tym prosciej programowac w czymkolwiek i wie sie co jest 5.
remi Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 no dobrze Krótki(ciekawe skąd ta ksykwa) wiem, znam tą gadke, sam uczyłem się kiedyś pascala, jak się okazało zupełnie nie potrzebnie bo początkujące rzeczy równie dobrze można pisać w c/c++ z takim samym nakładem pracy. a kolega zainteresowany był pisaniem gier 3d. no więc c/c++ rządzi i wymiata na tym polu (tak wiem że chroma pisali w javie ale to raczej wyjątek)
Krotki Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 Ehhh zadzi i wymiata powiadasz ... co ma sam jezyk programowania do gotowej aplikacji spelniajacej okreslone zalozenia ? - otoz nic bo ten sam efekt mozna osiagnac na wiele sposobow (jezykow). c/c++ uznaje sie w swiecie za standardowy jezyk do wszystkiego - ale to nie oznacza ze gry sie pisze lepiej/szybciej/latwiej akurat w tym jezyku poprostu kazdy normalny programista go zna i dlatego sie twozy w nim gry.
remi Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 pamiętam kiedyś czytałem o jakieś grupie desperatów która chciała za wszelką cenę napisać nowoczesną, komercyjną grę w delphi żeby pokazać że można, męczyli się z tym ładne parę latek i wyszła kaszana. o innych próbach mi nic nie wiadomo. więc coś w tym musi być
Gość WojciechZ Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 No to sprawqdz Truevision3d jak ci sie Delphi nie podoba. Zobacz zanim zacnziesz marudzic na języki programowania. Zreszta jakie znaczenie ma jaki język - każdy i tak jest kompilowany do kodu maszynowego. Pod Delphi jest duzo projektow gier 3d. Jakos sie trzymaja i wygladaja b. ladnie.
Robert B. Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 Heh co do takich tematów to hmm sam taki byłem :P i co ucze sie ucze i nic nie umiem :/ programowanie to poza frajda męka. A co do c++ THE BEST ale nie dla poczatkujacych odradzam jako nauki pierwszego języka lepiej zaczac od Basic-a a potem przejśc na trudniejszy jak c++ czy c# ja teraz chyba przejde na c# ponoć lepiej :) A potem ten koszmarny WINAPI eee nienawidze go a może lepiej WindowsForms. A wogule powtarzam poraz kolejny ANGIELSKI którego i ja niezadobrze umiem i sprawia mi to problem przyznam :( Heh jak ja dawno tu nie byłem na tym forum chyba czas sie pobawić znowu 3d :D AHA no i directX albo GL no i tony lektór przeczytanych no i dalej nic nie umiem :D Pozdrawiam
intoxicate Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 ja teraz chyba przejde na c# ponoć lepiej :) zalezy... c# dopiero wchodzi do game industry. AHA no i directX albo GL no i tony lektór przeczytanych no i dalej nic nie umiem :D Pozdrawiam To widocznie zle sie uczysz... nie poddawaj sie
Krotki Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 c# byl jako jezyk skryptowy w reality engine i to bylo najwiekrza zaleta tego enginu - oczywiscie poza edytorem itd :) Ahhh juz nikt takich fajnych zabawek nie robi ... ;p
Gość WojciechZ Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 C nie jest najlepszy do pisania gier. Jest taki sam jak inne języki. Faktycznie wykorzystuje sie go najczęściej z wielu powodów. Jest przenośny i to jest jego plus. Gry można kompilować pod różne systemy (oczywiscie wykorzystywac musi biblioteki graficzne rowniez przenosne - Opengl np). A jesli jest najlepszy to powiedzcie dlaczego??
Krotki Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 eee panie wojciechu ;p przeczytaj poprzednie moje posty w tym watku i chyba sie zgodzimy :) c# w tym przypadku mi bardzo odpowiada ... nie dlatego ze jest to c tylko ze w tamtym zastosowaniu byl banalny w uzyciu. Skrypciki sie pisalo w trimiga :p
RK Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 Panowie, bez przesady- co niby wynika z tej kompatybilności z innymi systemami ? Widział ktoś w sklepie grę na Linuxa ? A może na BeOS ? 99 % rynku gier na PC to Win- czy ktoś to lubi czy nie tak to wygląda i nie zanosi się na zmiany- skoro nie da się na tym zarobić to portowanie nie ma sensu.
Gość WojciechZ Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 Jest to dosc wazne. Przejzyj google i znajdz projekty gier na wiele platform. Jest ich bardzo duzo. Natomiast ja i tak uzywam Object Pascala.
RK Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 WojciechZ- ja wiem że prawie każdy amatorski projekt wpisuje sobie w USP "portability"- co to zmienia ? Obraz rynku jest jaki jest i póki taki pozostaje to jak długo chcesz zarobić na grze a nie tylko się pobawić z kumplami głównym targetem pozostaje Windows.
Robert B. Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 Heh a ja na 3 min odbiegne od tematu pomyslałem sobie hmm forum o 3d ok ale jest tu game art fajnie ale co chwila pojawiaja sie tu posty o programowaniu :| co psuje wizerunek ze wszedzie 3d a moze by tak stworzyć dział dodatkowy o programowaniu ?? zaraz pod game artem jako taki miły dodatek do forum tlyko programowanie gier hmm nie wiem tak pomysł mi wpadł :-) AHA a ja zachęcam do odwiedzenia dot-net.pl nowe ale moze coś z tego będzie
Archangel Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 co prawda gier nie pisalem ale aplkacje umozliwiajace analizowanie i wyswietlanie CAD'owskich obiektow w 3D juz tak. Poniewaz jest to oprogramowanie dla mojego wydzialu bardzo wazna byla nie tylko czesc odpowiedzialna za 3D (OpenGL) ale pozostale kwestie jak odpowiedni system bazodanowy, dostepnosc wymaganych skladnikow bezposrednio w pakiecie z kompilatorem itp itd Do takich celow Delphi nie ma sobie rownych. P.S. tak na marginesie o ile sie nie myle Delphi 2005 umozliwia pisanie nie tylko w Object Pascalu (Delphi) ale takze w C#
Krotki Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 Arch: nie mylisz sie ... obsluguje object pascala dla win32 i .NET a takze c# dla .NET Robert: Jakos mi sie wydaje ze chyba to nie ma sensu ... P.S. Wlasnie wstawilem i odpalilem sobie drugi monitor na biurku - bosze jaka faza 8D
Robert B. Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 Nie wiem czemu może i miało by sens a moze nie ale to tylko pomysł pozostawiam to do wgladu dla prowadzacych forum :-) pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się