Napisano 2 Wrzesień 200519 l Witam! niewiem zabardzo czy w dobrym miejscu umieściłem ten temat (jak nie to sorry) ale przejdźmy do rzeczy. Na temat programowania jestem totalnie zielony :) i chciałem się was zapytać: - oco chodzi z tymi silnikami (enginami) i jak się w tym robi - czy są darmowe enginy - jak mogę zrobić aby cały ekran zamienił się w moją scenę i żebym mógł się na niej poruszać jakimś obiektem (np. kulką) - czy można samemu zrobić taką gierkę czy trzeba do tego mieć jakieś 1000 osób ---------------------- sorry za błędy w tekście (o ile tam są) mod edit: efekty specjalne w nazwach wątków są zbędne
Napisano 2 Wrzesień 200519 l ad1 i 2 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=18663&highlight=engine ad3 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=16661 ad4 1000 nie trzeba http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15489
Napisano 2 Wrzesień 200519 l I pozamiatane. A tak naprawdę to powtórzę się chyba któryś raz - na początku zacznij pisać programy typu kółko i krzyżyk, kalkulator, obliczanie promienia koła. Małe a ile problemów stwarzają zielonemu programiście. Od razu nie zrobisz Q3 albo Dooma3 ale zeby nawet zrobić niezłe guano (gre amatorska) to i tak musisz sporo wiedziec.
Napisano 2 Wrzesień 200519 l stary, ty lepiej pomysl nad sensem ......na spokojnie : zacznij od podstaw , poszukaj informacji w necie. .. nie wiem co napisac, ile osob jest potrzebnych do zrobienia gry? bla bla bla,,,,ile ty masz lat ?....nie mam sily do takich pytan,
Napisano 2 Wrzesień 200519 l Ja kiedyś zrobiłem grę w turbopascalu :D Szkoda że już jej nie mam, pokazałbym wam :) Jeździło się w lewo i prawo takim prostokącikiem i strzelało do latających kulek, które też strzelały do gracza :) Dzięki tej gierce miałem do końca liceum 6 z informatyki :) Potem stwierdziłem że programowanie jest nudne i że nie chce mi się przeglądać tysięcy czy setek tysięcy wierszy kodu w poszukiwaniu buga :/ A z moją dyslekcją / dysgrafią ciężko zapamiętywałem język kodu ;( Anywey, moral z tego taki - zrób prostą gierkę, tak jak ja kiedyś zrobiłem, potem spróbuj bardziej skomplikowanej, a za rok / dwa ciężkiej pracy będziesz w stanie napisać prostą grę 3d. No ale w każdym razie wszystko małymi kroczkami :) pzdr.
Napisano 2 Wrzesień 200519 l Autor no to wam dzięx za odpowiedzi, chyba jednak zrezygnuję z tego ponieważ jestem strasznie niecierpliwy a za 2 lata... o niee napewno.Ja myślałem że se otwierasz notatnik, wpisujesz pare śmiesznych znaczków i za 2 dni masz se dooma3. lol może kiedyś... (zresztą całe życie przedemną) kurt-> mam 14 lat a co??
Napisano 2 Wrzesień 200519 l No to Stachu powiem ci jedno. Jak mialem 7 lat mialem Atari 130 XE. Tam mialem Basic'a i Turbo Basica. To byly moje pierwsze jezyki programowania ktorych sie uczylem majac 11 lat. Mam teraz 23 lata, teraz bronie inzynierki z informatyki i powiem ci jedno nadal sie ucze programowania i pewnie mi tak zostanie do emerytury. Sciagnij sobie Turbo Pascala, sciagnij podstawowe programy i zobacz o co chodzi. Ucz sie ucz. Za 5-6 lat zadziwisz nas jakims enginem swoim, albo gra. I bedziemy szczesliwi. Trzeba byc cierpliwym. Nie tylko do tego. Jak chcesz byc sprzataczką to też trzeba być cierpliwym i dokladnym. Przemysl to.....
Napisano 2 Wrzesień 200519 l Autor Dzięx za rady, sprubuję se coś z tym pokombinować (wkońcu to może być mój klucz do przyszłości). Czy zrobienie takiego czegoś w stylu "poruszanie się kulką na swojej scenie 3d" wymaga dużo pracy??
Napisano 2 Wrzesień 200519 l Zapoznaj się z biblioteką SDL - Simple Directmedia Library - swoje pierwsze 'pisane' 3d, kilka boxów z teksturami zrobiułem właśnie za jej pomocą :)
Napisano 2 Wrzesień 200519 l tak. ja zaczynalem z 3d w wieku 13 lat..i do 17 roku zycia sie nie odzywalem , tylko uczylem....to.
Napisano 3 Wrzesień 200519 l Sciagnij Delphi i GLScene. Chyba najprostsze rozwiązanie. Poruszanie kulą w 5 minut. Dasz radę trzymamy kciuki....
Napisano 3 Wrzesień 200519 l Autor thx za rady XD jeszcze jedno małe pytanko. W czm się tworzy engine gry?? edit: jak się robi w sdl i którą wersję ściągnąć, do wyboru: Source Code Runtime Libraries Development Libraries
Napisano 3 Wrzesień 200519 l rozmowy o programowaniu Hatred ? lol Stachu: http://www.gamedev.net http://warsztat.mmogspot.pl/forum/ http://www.gamasutra.com i juz jestes guru :P
Napisano 3 Wrzesień 200519 l olej te turbo pascale, delphi i inne scierwa. po co tracić na to czas. jak sie uczyc to na czymś poważnym. więc może c/c++ i opengl
Napisano 3 Wrzesień 200519 l oj remi, remi zebym ja tu zaraz c/c++ scierwem nie nazwał ... kazdy jezyk ma swoje zastosowania i kazdy sie rozni mozliwosciami itd. wiec tak naprawde to od programisty zalezy w czym pisze. Pozatym im wiecej sie jezykow zna tym prosciej programowac w czymkolwiek i wie sie co jest 5.
Napisano 3 Wrzesień 200519 l no dobrze Krótki(ciekawe skąd ta ksykwa) wiem, znam tą gadke, sam uczyłem się kiedyś pascala, jak się okazało zupełnie nie potrzebnie bo początkujące rzeczy równie dobrze można pisać w c/c++ z takim samym nakładem pracy. a kolega zainteresowany był pisaniem gier 3d. no więc c/c++ rządzi i wymiata na tym polu (tak wiem że chroma pisali w javie ale to raczej wyjątek)
Napisano 3 Wrzesień 200519 l Ehhh zadzi i wymiata powiadasz ... co ma sam jezyk programowania do gotowej aplikacji spelniajacej okreslone zalozenia ? - otoz nic bo ten sam efekt mozna osiagnac na wiele sposobow (jezykow). c/c++ uznaje sie w swiecie za standardowy jezyk do wszystkiego - ale to nie oznacza ze gry sie pisze lepiej/szybciej/latwiej akurat w tym jezyku poprostu kazdy normalny programista go zna i dlatego sie twozy w nim gry.
Napisano 3 Wrzesień 200519 l pamiętam kiedyś czytałem o jakieś grupie desperatów która chciała za wszelką cenę napisać nowoczesną, komercyjną grę w delphi żeby pokazać że można, męczyli się z tym ładne parę latek i wyszła kaszana. o innych próbach mi nic nie wiadomo. więc coś w tym musi być
Napisano 3 Wrzesień 200519 l No to sprawqdz Truevision3d jak ci sie Delphi nie podoba. Zobacz zanim zacnziesz marudzic na języki programowania. Zreszta jakie znaczenie ma jaki język - każdy i tak jest kompilowany do kodu maszynowego. Pod Delphi jest duzo projektow gier 3d. Jakos sie trzymaja i wygladaja b. ladnie.
Napisano 4 Wrzesień 200519 l Heh co do takich tematów to hmm sam taki byłem :P i co ucze sie ucze i nic nie umiem :/ programowanie to poza frajda męka. A co do c++ THE BEST ale nie dla poczatkujacych odradzam jako nauki pierwszego języka lepiej zaczac od Basic-a a potem przejśc na trudniejszy jak c++ czy c# ja teraz chyba przejde na c# ponoć lepiej :) A potem ten koszmarny WINAPI eee nienawidze go a może lepiej WindowsForms. A wogule powtarzam poraz kolejny ANGIELSKI którego i ja niezadobrze umiem i sprawia mi to problem przyznam :( Heh jak ja dawno tu nie byłem na tym forum chyba czas sie pobawić znowu 3d :D AHA no i directX albo GL no i tony lektór przeczytanych no i dalej nic nie umiem :D Pozdrawiam
Napisano 4 Wrzesień 200519 l ja teraz chyba przejde na c# ponoć lepiej :) zalezy... c# dopiero wchodzi do game industry. AHA no i directX albo GL no i tony lektór przeczytanych no i dalej nic nie umiem :D Pozdrawiam To widocznie zle sie uczysz... nie poddawaj sie
Napisano 4 Wrzesień 200519 l c# byl jako jezyk skryptowy w reality engine i to bylo najwiekrza zaleta tego enginu - oczywiscie poza edytorem itd :) Ahhh juz nikt takich fajnych zabawek nie robi ... ;p
Napisano 4 Wrzesień 200519 l C nie jest najlepszy do pisania gier. Jest taki sam jak inne języki. Faktycznie wykorzystuje sie go najczęściej z wielu powodów. Jest przenośny i to jest jego plus. Gry można kompilować pod różne systemy (oczywiscie wykorzystywac musi biblioteki graficzne rowniez przenosne - Opengl np). A jesli jest najlepszy to powiedzcie dlaczego??
Napisano 4 Wrzesień 200519 l eee panie wojciechu ;p przeczytaj poprzednie moje posty w tym watku i chyba sie zgodzimy :) c# w tym przypadku mi bardzo odpowiada ... nie dlatego ze jest to c tylko ze w tamtym zastosowaniu byl banalny w uzyciu. Skrypciki sie pisalo w trimiga :p
Napisano 4 Wrzesień 200519 l Panowie, bez przesady- co niby wynika z tej kompatybilności z innymi systemami ? Widział ktoś w sklepie grę na Linuxa ? A może na BeOS ? 99 % rynku gier na PC to Win- czy ktoś to lubi czy nie tak to wygląda i nie zanosi się na zmiany- skoro nie da się na tym zarobić to portowanie nie ma sensu.
Napisano 5 Wrzesień 200519 l Jest to dosc wazne. Przejzyj google i znajdz projekty gier na wiele platform. Jest ich bardzo duzo. Natomiast ja i tak uzywam Object Pascala.
Napisano 5 Wrzesień 200519 l WojciechZ- ja wiem że prawie każdy amatorski projekt wpisuje sobie w USP "portability"- co to zmienia ? Obraz rynku jest jaki jest i póki taki pozostaje to jak długo chcesz zarobić na grze a nie tylko się pobawić z kumplami głównym targetem pozostaje Windows.
Napisano 5 Wrzesień 200519 l Heh a ja na 3 min odbiegne od tematu pomyslałem sobie hmm forum o 3d ok ale jest tu game art fajnie ale co chwila pojawiaja sie tu posty o programowaniu :| co psuje wizerunek ze wszedzie 3d a moze by tak stworzyć dział dodatkowy o programowaniu ?? zaraz pod game artem jako taki miły dodatek do forum tlyko programowanie gier hmm nie wiem tak pomysł mi wpadł :-) AHA a ja zachęcam do odwiedzenia dot-net.pl nowe ale moze coś z tego będzie
Napisano 5 Wrzesień 200519 l co prawda gier nie pisalem ale aplkacje umozliwiajace analizowanie i wyswietlanie CAD'owskich obiektow w 3D juz tak. Poniewaz jest to oprogramowanie dla mojego wydzialu bardzo wazna byla nie tylko czesc odpowiedzialna za 3D (OpenGL) ale pozostale kwestie jak odpowiedni system bazodanowy, dostepnosc wymaganych skladnikow bezposrednio w pakiecie z kompilatorem itp itd Do takich celow Delphi nie ma sobie rownych. P.S. tak na marginesie o ile sie nie myle Delphi 2005 umozliwia pisanie nie tylko w Object Pascalu (Delphi) ale takze w C#
Napisano 5 Wrzesień 200519 l Arch: nie mylisz sie ... obsluguje object pascala dla win32 i .NET a takze c# dla .NET Robert: Jakos mi sie wydaje ze chyba to nie ma sensu ... P.S. Wlasnie wstawilem i odpalilem sobie drugi monitor na biurku - bosze jaka faza 8D
Napisano 5 Wrzesień 200519 l Nie wiem czemu może i miało by sens a moze nie ale to tylko pomysł pozostawiam to do wgladu dla prowadzacych forum :-) pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto