mauryc Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 Witam! Chciał bym się dowiedzieć jakie programy współpracujące z maxem są najlepsze. Przeglądając forum widziałem wiele nazw takich jak V-RAY czy BRASIL. Co powinienem miec aby w projektach uzyskać jak najlepszy efekt. Jestem zielony w maxie (przeszedłem z BLENDER'a) i chciałbym zacząć na mażliwie jak najlepszym układzie pluginów i programów wspomagających. Nie muszą być darmowe, byle najlepsze. Jeśli to gdzieś jest to bardzo przepraszam za zaśmiecanie forum. Bardzo proszę o te nazwy i jesli to możliwe to krótki opisik do czego dany prog lub plugin służy. POZDRO!
xeav Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 na początek najlepiej nie zabieraj się za propluginy, testuj to co jest w maxie a jeśli Ci będzie mało wtedy szukaj programów wspomagających
polka dot Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 na poczatek nic nie instaluj bo sie kompletnie pogubisz, przedewszystkim przeczytaj helpa do maxa a dopiero potem mysl o dodatkach tak bedzie nejlepiej :>
mauryc Napisano 16 Wrzesień 2005 Autor Napisano 16 Wrzesień 2005 KOME widze że używasz v-ray'a dalczego? max słabo renderuje, wolny jest czy co? hehe. tak zle ze mna nie jest, musze tylko poznac interface, wiele funkcji, sposób madelowania itp. są podobne do tych w BLENDERZE, tam do renderingu używałem YafRay 0.0.8 bo był szybszy i lepsze dawał efekty. Czy dlatego też używacie np. V-RAY'a?
duck Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 bo posiada algorytmy imitujące środowisko, prawdziwe otoczenie. no i własne materiały, efekty itp. a czy jest szybki? :) w przypadku renderow to pojęcie względne
mauryc Napisano 16 Wrzesień 2005 Autor Napisano 16 Wrzesień 2005 no tak, ważny efekt, a nie czas :] no ale dajcie jakieś nazwy :) BRAZIL czy V-RAY ? No i co jeszcze warto dodać? Chce mieć już liste żeby o to nie pytać za pare miesięcy, nie bede tego używał dopuki nie opanuje maxa :)
hcpiter Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 Po co ci teraz pluginy ?! Naucz sie najpierw max`a jezeli dopiero z nim zaczynasz, vray oczywiscie jest o wiele lepszy od standardowego max`a. Męcz modelowanie Powodzenia !
piotrek Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 Narazie rób wszystko w czystym maxie, a kiedy stwierdzisz, że to Ci nie wystarcza, że max ma w tym konkretnym miejscu jakieś braki, czy jest poprostu niewydodny i ciężko będzie osiągnąć konkretny efekt, zainstaluj sobie odpowiedni plug-in. Oczywiście nie popadaj w skrajność - na początku jakikolwiek efekt może być trudny do osiągnięcia - tu chodzi o możliwości programu,a nie o Twoje możliwości :) pozdr
JunioR Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 Męcz maxa do póki będziesz pewien ze podstawowe narzędzia już ci nie wystarczają, to dobieraj wtedy sobie pluginy które będą ci potrzebne. No moze nad renderem mozna by było sie zastanowić, bo warto :D
.ai Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 Żeby efektywnie dobrać plugin do potrzeb trzeba mieć świadomość ich istnienia i możliwości, więc może w końcu odpowiem na pytanie i dam taka liste, Certified 3dmax plug-ins: http://www.turbosquid.com/Storefront/Index.cfm/ID/1250 Można sobie pooglądać poczytać i wazie potrzeb nabyć interesujący sofcik :] Do tego można by dorzucić pare programów nie znajdujących się na tej liście, co mi akurat się nasuwa: Texporter (ekporter do UV'ek), Edge Map(mapa która przydaje się do renderowania siatki), Brazil r/s (renderer), V-Ray(renderer), Maxwell(renderer), Glue3d(tak to się nazywa? symulacja cieczy bezpośrednio w max'ie), xDof (korde kocham ten plugin, symulacja głębi ostrości, dobra kontrola nad efektem końcowym i prędkość to największe atuty), Phoenix (symulacja płomieni, fraktalowa). Pluginów do maxa jest jeszcze na pęczki kwestia upodobań, czasami freewarowe dodatki są bardzo pomocne. Pozdrawiam.
Gordy Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 JEdno pytanko. Dlaczego akurat Max? Są lepsze aplikacje i bardziej kompletne. Mniej liniowe w produkcji.
streaker Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 A dlaczego nie max, jest przecież intuicyjny i przejrzysty, co do lepszych aplikacji to o czym piszesz ? Inne programy sa lepsze w niektórych rzeczach, w innych gorsze. I nie chce zaczynac tutaj kolejnej dyskusji o wyzszosci jednego softu nad innym.
xeav Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 ściągnij sobie kilka najpopularniejszych programów i sprawdź który ci bardziej podchodzi.
mauryc Napisano 17 Wrzesień 2005 Autor Napisano 17 Wrzesień 2005 WIELKIE DZIĘKI ".ai" ! ! ! O to mi właśnie chodziło ! ! ! Reszcie także dziękuje za dobre rady, zamówiłem już dwie książki które wprowadzą mnie w świat MAX'a. Nim opanuje je obie troche czasu zleci, a wybrałem ten program, ponieważ widze jakie ludzie na nim cuda tworzą! Też tak chce i wytrwale do tego bede dążył. Do zoba na forum :]
Gordy Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 A dlaczego nie max, jest przecież intuicyjny i przejrzysty, co do lepszych aplikacji to o czym piszesz ? Inne programy sa lepsze w niektórych rzeczach, w innych gorsze. I nie chce zaczynac tutaj kolejnej dyskusji o wyzszosci jednego softu nad innym. Ponieważ max może i jest intuicyjny ale coraz więcej artystów z niego rezygnuje gdyż jest zbyt ograniczony. Oto jeden z cytatów: Blur is well known as a 3DSMax house. Why did you decide to move to XSI for your facial pipeline? We originally began desiging a new facial rig in Max, but we hit some significant roadblocks along the way. We knew we were going to be throwing a lot of work at the software in order to keep the amount of mocap data to a minimum and there were concerns about speed issues with deforming meshes in Max. Ultimately, XSI was the better choice for what we wanted to do as a lot of the tools we needed were already there and the speed was less of an issue. But the biggest reason that we ultimately chose XSI for this part of our pipeline was the unbelievable amount of support from Softimage's Special Projects team once we had outlined our goals. What is the biggest difference when switching back and forth between Max and XSI? The biggest difference is speed with some of our heavy character meshes and complex rigs. XSI handles high numbers of polys incredibly efficiently and has really good "lazy eval" functionality. When you hide a heavy character rig, you no longer pay for it in the viewports. Nie chcę wszczynać wojen na temat wyższości jednego nad drugim czy trzecim ale Ludziska tacy jak Mauryc powinni mieć troche więcej informacji jeśli tylko mogą by móc dobrze wybrać.
Tomek Kosiorek Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 " Why did you decide to move to XSI for your facial pipeline?"-trzeba miec swiadomos i jak mowisz wiedze zeby wiedziec ze to face robotxsi-z tego co ja wiem jest to dosc nowy soft i nie wiadomo jeszcze jak reszta rymku zareaguje. "What is the biggest difference when switching back and forth between Max and XSI? The biggest difference is speed with some of our heavy character meshes and complex rigs...."-tak: soatimage od najdawnieszych czasow slynie z mozliwosci animacji postaci i jesli ktos pracuje w studio to najczesciej ten soft sie stosuje jednak od czegos trzeba zaczac...jest jeszcze maya i houdini(z tzw."high-end'u) i sporo osob lubi miec swiadomosc ze pracuje na takim sofcie jednak nie wszystkie funkcje z ktore sie tez placi wykorzystasz w domu. edit: dlaczego cytujesz tylko o xsi:)? w xsi tez sa slabe punkty o ktorych czy talem jedank dalsza wymiana poglodow chyba nie ma sensu:)
mauryc Napisano 17 Wrzesień 2005 Autor Napisano 17 Wrzesień 2005 no i masz... teraz czuje się jak bym wydał pieniądze na "nie najlepszy" program... mam wielką nadzieje, że to jest spór typu nividia vs. ati... jedno jest w jednym lepsze, a drugie w innym... niech ktoś powie że tak jest... nie zmarnowałem pieniędzy... ? Na czym była zrobiona słynna katedra? Na MAX'ie prawda?
Tomek Kosiorek Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 no i masz... teraz czuje się jak bym wydał pieniądze na "nie najlepszy" program... mam wielką nadzieje, że to jest spór typu nividia vs. ati... jedno jest w jednym lepsze, a drugie w innym... niech ktoś powie że tak jest... nie zmarnowałem pieniędzy... ? no nie pociesze Cie:) niestety-marny z Toba los i Twoimi pracami...(:))
piotrek Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 Nie, pieniędzy nie zmarnowałeś, nie zmarnowałbyś ich też, gdybyś zakupił inny soft np. Maykę czy Houdini Master :). EDIT: Tomek Kosiorek - zamiast dodać chłopakowi słowa otuchy, to Ty tak prosto z mostu...
Gordy Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 Też nie uważam, że zmarnowałeś pieniadze. Sam używałem Maxa. XSI słabe jest chociażby w FX i cząsteczkach. Maya i XSI ma taki plus, że możesz wybrac jaki pakiet chcesz kupić. To samo z Houdini. MAx niestety ma jedną cenę i koniec. Czy chcesz czy nie kupujesz wszystko. A dlaczego chwalę XSI? Ponieważ jako jedyny oferuje nie liniowy proces twórczy. Oznacza to, że po wymodelowaniu, oteksturowaniu i zrigowaniu można dokonywać zmian bez strachu o cały projekt. Max słynny jest z tego, że robi się kilkadziesiąt savów i gdy szef mówi że klient chce zmian w projekcie to portki sie cięzkie robia ze strachu. Ale nie ma nic lepszego jak doświadczenia własne. :)
Tomek Kosiorek Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 Też nie uważam, że zmarnowałeś pieniadze. Sam używałem Maxa. XSI słabe jest chociażby w FX i cząsteczkach. Maya i XSI ma taki plus, że możesz wybrac jaki pakiet chcesz kupić. To samo z Houdini. MAx niestety ma jedną cenę i koniec. Czy chcesz czy nie kupujesz wszystko. no tak: maya complete-tyle mniej wiecej moze ciu tmniej niz max-unlimited niestety:) co do xsi-foundation naprawde sie zgodze-mozna pewno sie nauczyc logiki i pracy, cos zrobic no i miec technologie w domku-to dla mnie nie jest istotne ale dla mnie; houdini-fakt ma podzial cenowy ale niestety-nie ma tak ze masz skromniejszy zasob niektorych narzdzi ale musisz wybracalbo to albo to: animacja postaci i tylko animacja postaci czy moze cos innego; natomiast z tego co wiem to cena mastera jest powalajaca... to tyle jesli ktos liczy sie z budzetem domowym a co w pracy to w pracy:) tu sie zgodze ze warto zainwestowac EDIT:"Nie muszą być darmowe, byle najlepsze. Jeśli to gdzieś jest to bardzo przepraszam za zaśmiecanie forum. Bardzo proszę o te nazwy i jesli to możliwe to krótki opisik do czego dany prog lub plugin służy. POZDRO!"-jesli tak to ok. sorki jeszcze:)-EDIT NO2: max osemka jest wart swoich pieniedzy sadze...ja juz nic nie pisze:D
Gordy Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 coś dla Max-oholików http://www.fangornlm.com Fangorn Layer Manager is a powerful new layer manager for 3ds Max. Fangorn gives the user superb control over scene layers, offering features never before implemented in scene layer / data management.
hkropinski Napisano 19 Wrzesień 2005 Napisano 19 Wrzesień 2005 na 3d-cafe masz dobre pluginy... ale musisz mieć dużo kasy... pozdr
Shogun 3D Napisano 19 Wrzesień 2005 Napisano 19 Wrzesień 2005 Dżizys, jaka dyskusja! moja rada: okresl dokładnie co masz zamiar robic, bo powiedzenie: animacja - niewiele mówi. Jaka? Realistyczna, czy toon? Każda z nich wymaga osobnych narzędzi. Określ cel, a dopiero potem szukaj narzędzia. Maxik jest dobry. Nie marudź, tylko sie ucz. jak juz maxik naprawde przestanie ci wystarczać, to dopiero wówczas szukaj plugów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się