Skocz do zawartości

Level design


RK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

bo widzisz ten program zrobili tacy bardzo madrzy i mili panowie dalej napisze po twojemu i jak zbijasz na tym flote jo to normalnie jestes nie fer i nie masz dla nich szacunku jezeli nie masz dla nich szacunku a wszycy maja dla nich szacunek to nikt nie ma szacunku dla ciebie kapiszi ja cie prosze nie pisz postow ktore wyszly ci wprost z mUzgu bo czasami warto cos wiesz dopisac do nich i zmienic bo jak nie zmienisz to wychodzi zapomnialem podgrzac obiad cos takiego fak juz 23 jak teraz i trudno sie polapac matme musze zrobic co chcesz ludziom przekazac w swoim prawilnym o koniec piosenki tekscie jak dla mnie to chopie za duzo palisz chopie tego grasa tak to wyglada.

 

koniec strumienia swiadomosci.

zemsty nadejdzie czas, szacunek dla prawdziwych, dla lamusow pogarda!

zawsze trzymaj garde.

 

ema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darkelf - 1) mowisz do mnie? 2) o co Ci chodzi? jak o to ze ..."zbijam flote" czyli zarabiam hajs na unlegal programach :| .... dobre sobie ziom, max - 20 000zl caly zestaw do game aru kosztuje ~50 000zl, a ja jestem polakiem majacym 18 lat i .... nie nie powiem tego ;), jestem milym i kurtularnym userem,. pozdr. baj de lej > ja tu gadalem do rzeczy: o texturowaniu terenu, co zlego to nie ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo,

mam kolejna sprawe do omowienia:

trawka w terenach...

np:

( w ghotic-ku3 jest wypasna... i nie wiem ja ja zrobili, bo trudno uwierzyc, ze to sa "high" poly boxy i texturki+alpha: jestt tego za duzo)

moze malo widac, ale widzialem screeny gdzie byly cale polacie trawy

http://www.gothic-central.de/gallery/Gothic%203/org/gc05_05.jpg

http://www.gothic-central.de/gallery/org/g3_03.jpg

tak wiec... jak najlepiej uzyskac taki fx? bo nie chce miec plaskich terenow... kiczowato to wyglada. ale z drugiej strony: drzewa, trawa... to bedzie za duzo poly i to nie drzewko box i 2gi o 90 stopni obrucony, tylko tez "high" poly i texturki+alpha.. tak wiec , jak cos mozecie pomodz to slucham.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm - wiec mnie sie widzi ze to so plane'y z texturka+alfa - plane jest zlamany kilku miejscach zeby sie go potem dalo wyginac vertex shaderem i tyle

 

do tego jeszcze dochodza instancje - czyli nie jest to wszystko tak na zywca tam wstawione tylko pewnie jakis patent panowie maja :D

 

pewnie sie myle - ostatnio cos w plecy jestem z tym wszystkim niestety

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vertex shader jest to programowalny shader właśnie dla vertexów. Dzięki nim możesz deformować vertexy obiektu za pomocą programu - można zasymulować w ten sposób kołysanie się trawy na wietrze, fale wody (na odpowiednio gęstej siatce) i inne. Modyfikacje te dzieją się już na karcie graficznej, nie jest modyfikowany obiekt wejściowy. Więcej tu by jakiś programista powiedział.

 

hyhy, tak wychodzi ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SpeedTree się raczej nie pobawisz. Jedyne co można ot-tak zrobić to wrzucić drzewko z SpeedTreeMAX do maksia i wyrenderować. Tego cholerstwa nawet przekonwertować do mesha się nie da.

 

Cała potęga SpeedTree jest taka że można go zintegrować z niemal każdym silnikiem, nieważne czy Dx, czy OGL i dzięki temu nie musisz modelować każdego drzewa, a dodatkowo reagują one na efekty atmosferyczne - czyli wiatr (nie tylko globalnie, ale lokalnie też - czyli na przykład gałęzie drzew będą się kołysać pod wpływem podmuchu od śmigłowca itp). Ale oczywiście to dopiero w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość podobnie działa przypisywanie modeli do materiału w HL2- kilka linii skryptu i engine sam rozmieszcza kępki trawy, butelki i inne śmiecie o ile znajdzie powierzchnię pokrytą teksturą listowaną w skrypcie. Ma tą przewagę że jest już w enginie- wadą jest to że samemu trzeba poskryptować ale mówiąc szczerze- przy czym w game arcie nie trzeba ?

 

Czwarta noc w plecy... trzeba było zostać drwalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem że już 2-3 miesiące jest oferta pracy w CDprojekcie RED nad wiedźminem, i czekają tam na level modelera. Z tego co wiem gra jest na enginie Neverwintera (2?). Wiecie może jakie programy się używa w takich przypadkach? Napisali że biegle trzeba znać 3dsMaxa. Z tego co wiem podstawowy NWN miał edytor plansz na podstawie segmentów i wlepiania różnych obiektów, ale nie sądze żeby ich graficy dorabiali zestawy segmentów do NWN'a.

 

BTW: w Wiedzminie też jest natura super zrobiona

http://www.thewitcher.com/gallery/screens/62.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to kurt_hectic możesz mi powiedzieć w czym się "takie" levele, robi bo jak zaczynam się w coś bawić to odrazu przechodze do najnowszych technologii:P. Niechce zaczynać od unrealeditor czy innego szitu. W jakim programie dla nich to będziesz robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no... a wracajac do lvl, to ahhh ile to roboty :\

w b.paincie realizuje wczesniejsze zalozenia, wychodzi gooood ;) z tym, ze od czasu do czasu sie zacina :( (malo ramu) bo maluje po texturce 6000-6000,

a i tak tylko po to, zeby sobie wyciagnac i zapisac jako male jpg maski, ktore w maxie wzoce w mixa,,, wiec tak sobie zapisalem, jako .psd , na wszelki wypadek i ... 800 mb zajmuje :\\\ wiec juz wiadomo czemu sie tak tnie... ale kij, wazne, ze dziala,

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności