RK Napisano 17 Listopad 2005 Autor Napisano 17 Listopad 2005 _Zielok_, dAde- wielkie dzięki, będę wiedział kogo męczyć jakby co :).
darkelf Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 bo widzisz ten program zrobili tacy bardzo madrzy i mili panowie dalej napisze po twojemu i jak zbijasz na tym flote jo to normalnie jestes nie fer i nie masz dla nich szacunku jezeli nie masz dla nich szacunku a wszycy maja dla nich szacunek to nikt nie ma szacunku dla ciebie kapiszi ja cie prosze nie pisz postow ktore wyszly ci wprost z mUzgu bo czasami warto cos wiesz dopisac do nich i zmienic bo jak nie zmienisz to wychodzi zapomnialem podgrzac obiad cos takiego fak juz 23 jak teraz i trudno sie polapac matme musze zrobic co chcesz ludziom przekazac w swoim prawilnym o koniec piosenki tekscie jak dla mnie to chopie za duzo palisz chopie tego grasa tak to wyglada. koniec strumienia swiadomosci. zemsty nadejdzie czas, szacunek dla prawdziwych, dla lamusow pogarda! zawsze trzymaj garde. ema.
ftorek Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 hahahaha - ja to chyba stary juz jestem i mlodziezy nie rozumiem... :D hahaha
Por@szek Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 Sorki ale gdzies czegos nie czaje. Ftorek ja chyba takze za stary jestem. Poddaje sie. I prawdopodobnie kolejny fajny temat zniknie w dziwnych okolicznosciach.
kurt_hectic Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 darkelf - 1) mowisz do mnie? 2) o co Ci chodzi? jak o to ze ..."zbijam flote" czyli zarabiam hajs na unlegal programach :| .... dobre sobie ziom, max - 20 000zl caly zestaw do game aru kosztuje ~50 000zl, a ja jestem polakiem majacym 18 lat i .... nie nie powiem tego ;), jestem milym i kurtularnym userem,. pozdr. baj de lej > ja tu gadalem do rzeczy: o texturowaniu terenu, co zlego to nie ja...
kurt_hectic Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 elo, mam kolejna sprawe do omowienia: trawka w terenach... np: ( w ghotic-ku3 jest wypasna... i nie wiem ja ja zrobili, bo trudno uwierzyc, ze to sa "high" poly boxy i texturki+alpha: jestt tego za duzo) moze malo widac, ale widzialem screeny gdzie byly cale polacie trawy http://www.gothic-central.de/gallery/Gothic%203/org/gc05_05.jpg http://www.gothic-central.de/gallery/org/g3_03.jpg tak wiec... jak najlepiej uzyskac taki fx? bo nie chce miec plaskich terenow... kiczowato to wyglada. ale z drugiej strony: drzewa, trawa... to bedzie za duzo poly i to nie drzewko box i 2gi o 90 stopni obrucony, tylko tez "high" poly i texturki+alpha.. tak wiec , jak cos mozecie pomodz to slucham. pozdro.
ftorek Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 hmm - wiec mnie sie widzi ze to so plane'y z texturka+alfa - plane jest zlamany kilku miejscach zeby sie go potem dalo wyginac vertex shaderem i tyle do tego jeszcze dochodza instancje - czyli nie jest to wszystko tak na zywca tam wstawione tylko pewnie jakis patent panowie maja :D pewnie sie myle - ostatnio cos w plecy jestem z tym wszystkim niestety pozdro
_michal Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 To są plejny z alfą, ale nie wstawiane ręcznie. Roślinność - w tym trawa - w Gothic3 (oraz w U3, Oblivion i wielu innych grach) jest generowana proceduralnie za pomocą SpeedTree. Kosztuje tylko 8.495$ na tytuł.
kurt_hectic Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 "wyginac vertex shaderem" co to wogole jest ;)? i czekam dalej na propozycje, odp : jak jak jak... a wogole to thx za odp. ftorek. o kura... znow w tym samym czasie! empeck ... co jest?
_michal Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 Vertex shader jest to programowalny shader właśnie dla vertexów. Dzięki nim możesz deformować vertexy obiektu za pomocą programu - można zasymulować w ten sposób kołysanie się trawy na wietrze, fale wody (na odpowiednio gęstej siatce) i inne. Modyfikacje te dzieją się już na karcie graficznej, nie jest modyfikowany obiekt wejściowy. Więcej tu by jakiś programista powiedział. hyhy, tak wychodzi ;D
kurt_hectic Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 spox, thx > olewam to :) za duzo babrania...ale z tym SpeedTree sie pobawie. zobacze co to itd.
_michal Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 SpeedTree się raczej nie pobawisz. Jedyne co można ot-tak zrobić to wrzucić drzewko z SpeedTreeMAX do maksia i wyrenderować. Tego cholerstwa nawet przekonwertować do mesha się nie da. Cała potęga SpeedTree jest taka że można go zintegrować z niemal każdym silnikiem, nieważne czy Dx, czy OGL i dzięki temu nie musisz modelować każdego drzewa, a dodatkowo reagują one na efekty atmosferyczne - czyli wiatr (nie tylko globalnie, ale lokalnie też - czyli na przykład gałęzie drzew będą się kołysać pod wpływem podmuchu od śmigłowca itp). Ale oczywiście to dopiero w silniku.
RK Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 Dość podobnie działa przypisywanie modeli do materiału w HL2- kilka linii skryptu i engine sam rozmieszcza kępki trawy, butelki i inne śmiecie o ile znajdzie powierzchnię pokrytą teksturą listowaną w skrypcie. Ma tą przewagę że jest już w enginie- wadą jest to że samemu trzeba poskryptować ale mówiąc szczerze- przy czym w game arcie nie trzeba ? Czwarta noc w plecy... trzeba było zostać drwalem...
Cruzh3r Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 Ostatnio zauważyłem że już 2-3 miesiące jest oferta pracy w CDprojekcie RED nad wiedźminem, i czekają tam na level modelera. Z tego co wiem gra jest na enginie Neverwintera (2?). Wiecie może jakie programy się używa w takich przypadkach? Napisali że biegle trzeba znać 3dsMaxa. Z tego co wiem podstawowy NWN miał edytor plansz na podstawie segmentów i wlepiania różnych obiektów, ale nie sądze żeby ich graficy dorabiali zestawy segmentów do NWN'a. BTW: w Wiedzminie też jest natura super zrobiona http://www.thewitcher.com/gallery/screens/62.jpg
kurt_hectic Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 ;) bylem u nich na rozmowie i wlasnie lvl dla nich robie. ziommmm ;)
Cruzh3r Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 No, to kurt_hectic możesz mi powiedzieć w czym się "takie" levele, robi bo jak zaczynam się w coś bawić to odrazu przechodze do najnowszych technologii:P. Niechce zaczynać od unrealeditor czy innego szitu. W jakim programie dla nich to będziesz robił?
w!e8 Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 z tego co wiem to oni chyba mayke preferowali right ? i poza mayką to juz ich sofcik.
kurt_hectic Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 poki co mam zrobic lvl dowolna technika, jak bedzie ok pod wzgledem viz i wogole.... no wiesz zwykly test czy wogole 3d umiem;), to wtedy przejdziemy do szczegolow... aha nic o mayce nie bylo gadane, ja robie w maxie i tyle. to im odpowiada. bo nie mieli watow...pozdr.
Hatred Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 brawo jasiu dla panow z red studio :) mysle ze beda mieli duzo sily by oszlifowac taki kamien :) powodzenia Kurt :)
Gość dAde Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 @RK - no problemo :) @kurt - Red Studio? super, gratuluję, 17 lat ;) a co oprócz 3dmaxa było potrzebne?
Gość dAde Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 Którego mi np. na całej długości brakuje :D. Trzeba się dokształcić, kurcze...
kurt_hectic Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 no... a wracajac do lvl, to ahhh ile to roboty :\ w b.paincie realizuje wczesniejsze zalozenia, wychodzi gooood ;) z tym, ze od czasu do czasu sie zacina :( (malo ramu) bo maluje po texturce 6000-6000, a i tak tylko po to, zeby sobie wyciagnac i zapisac jako male jpg maski, ktore w maxie wzoce w mixa,,, wiec tak sobie zapisalem, jako .psd , na wszelki wypadek i ... 800 mb zajmuje :\\\ wiec juz wiadomo czemu sie tak tnie... ale kij, wazne, ze dziala, pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się