Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Kosmiczny myśliwiec 2 - myśłiwiec obcych :)


Huter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

niezbyt przemyslane miejsce umieszczenia kosmicznej wyrzutni rakiet - powinny miec za sobą nic a nie kadlub statku, chyba ze technologia nie ludzi jest na tyle inna ze kosmiczne rakiety nie wydalają z dyszy ognia i odrzutu (spowalnialyby statek, tak na zdrowy rozsadek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezbyt przemyslane miejsce umieszczenia kosmicznej wyrzutni rakiet - powinny miec za sobą nic a nie kadlub statku, chyba ze technologia nie ludzi jest na tyle inna ze kosmiczne rakiety nie wydalają z dyszy ognia i odrzutu (spowalnialyby statek, tak na zdrowy rozsadek)

 

 

Mało tego ... są wystrzeliwane jak z procy :) ... silniki się uruchamiają już daleko od myśliwca ... jest to zaczerpnięty pomysł z Discovery :P ... nie pamiętam tylko konkretów :P ... teraz sobie przypomniałem, że takie coś było w grze Freespace ... tak mi się wydaje na 75% :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie zwracam honor i w ciszy przyglądam się twoim pomysłom inżynieryjno konstrukcyjnym.

 

 

Czemu w ciszy? :(

 

 

dodam, że jest to myśliwiec który będzie gonił inny myśliwiec w pasie asteroidów, a właściwie kilka takich będzie gonić ...

 

 

Będą ścigać KOLIBRA

 

Jeden z myśliwców obcych czeka bliski kontakt z asteroidą :> ... przynajmniej mam takowy zamiar ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tego ... są wystrzeliwane jak z procy :)

no to jeszcze gorzej :P wtedy to dopiero zwalniają statek zgodnie ze wzorem (M+m)v=mw+Mu, gdzie M i m to masy odpowiednio pojazdu i rakiety, natomiast v, w i u to prędkość pojazdu z rakietami, rakiety po wyrzuceniu i pojazdu po wyrzuceniu rakiety. Łatwo zauważyć, że u

Wg mnie najlepsze rozwiązanie to by były wyrzucenie rakiety z wektorem prędkości prostopadłym do wektoru prędkości pojazdu i dopiero wtedy odpalanie silników rakiety.

 

-------------

EDIT: taka mała literówka: "myśliwiec", a nie "mUśliwiec" albo "myśŁiwiec".

dobrze że jeszcze nie "komiczny" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze gorzej :P wtedy to dopiero zwalniają statek zgodnie ze wzorem (M+m)v=mw+Mu, gdzie M i m to masy odpowiednio pojazdu i rakiety, natomiast v, w i u to prędkość pojazdu z rakietami, rakiety po wyrzuceniu i pojazdu po wyrzuceniu rakiety. Łatwo zauważyć, że u

Wg mnie najlepsze rozwiązanie to by były wyrzucenie rakiety z wektorem prędkości prostopadłym do wektoru prędkości pojazdu i dopiero wtedy odpalanie silników rakiety.

 

Jak będą wystrzeliwane to nie wiem ... muszę się upewnić z nauką ... jednak jestem pewny, że jest taka możliwość bez strat ... ale nie pamiętam na jakiej zasadzie to sie odbywało ... dodam dodatkowo, że ten myśliwec może łamać kilka zasad fizyki ... co będę chciał dobitnie pokazać w animacji ... nic ... zobaczymy ... muszę to doszlifować bo ciężko jest opierać się na programie w Discovery który słabo się pamięta ...

 

 

Edit - dzięki za uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akcja rowna sie reakcji ... pierwsze prawo dynamiki ... ;] proca bez sily odrzutowej skierowanej przeciwnie do kierunku wystrzalu bylaby wynalazkiem godnym nobla ;] ale pewnie wtedy nie nazywalaby sie proca :)

 

nie ma jak to szkoly techniczne ...

 

pozdrawiam i z zaciekawieniem czekam na animke ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie krotkie pytanko:

czy na nim tez sie pojawi greeble??

 

 

Koliber to połączenie technologii 2 ras (ludzi i obcych) obcy wymyślili płytki :P ... te dwie rasy pojednały się by razem walczyć przeciwko innej rasie - i właśnie ten myśliwiec nalezy do tej trzeciej rasy ... dla tego raczej greeble nie przewiduje ...

 

Jednak muszę nadmienić słowa jednego z bahterów: "oni mają w du**e fizyke" ... tylko oryginał jest bez gwiazdek :) - ich technologia jest w stanie łamać fizykę ... przykładem jest myśliwiec który właśnie modeluje - jest on w stanie latać w każdych warunkach ... nawet w atmosferze ... jak? Nie wiadomo :] ... ma tylko jeden silnik napędowy ... Tylko jeden silnik, a mimo wszystko jest w stanie wykonywać wręcz dowolne manewry. Do tego będzie w stanie robić skoki czasoprzestrzenne ... nie jest tak szybki jak Koliber, ale może wykonać skok czasoprzestrzenny na minimalną jakąś odlgłość ... więc będzie taka scena, że oni (kilka bedzie goniło) umśylnie zwolnią by Koliber się oddalił i zrobią skok i tutaj prawie zniszczą Kolibra ;) ... ale coś się przytrafii :] ... to będzie niespodzianka :D

 

Ta rasa dyponuje statkiem Araha o którym opowiedziałemw temacie o Kolibru :> ... oni są bardzo źli :]

 

 

zipper -> akcja toczy sięw XXV wieku, jednak wojna zaczyna się w okolicach XXX wieku. Wcześniej ludzie biją się z rasą która potem podała im pomocną dłoń :] ... tak więc obca rasa znacznie bardziej rozwinięta zdolna do łamań zasad fizyki ... zawsze mogę się tym tłumaczyc ... ale pomyślimy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huter, to do tych myśliwców potrzebujesz materiału znikania, prawda?

Tak btw: to w atmosferze wlaśnie jest łatwiej latać niż w kosmosie. Atmosfera ułatwia lot ślizgowy i manewrowanie.

Poza tym jest sposób na wypuszczenie rakiety bez spowalniania myśliwca: należy ją swobodnie upuścić i dopiero po chwili odpalić w niej silniki. Ta metoda nawet przyspiesza lot myśliwca, na zasadzie "baba z wozu..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huter, to do tych myśliwców potrzebujesz materiału znikania, prawda?

[...]

 

Tylko do Kolibra... do tego nie ;)

 

[...]Tak btw: to w atmosferze wlaśnie jest łatwiej latać niż w kosmosie. Atmosfera ułatwia lot ślizgowy i manewrowanie.

[...]

 

Oczywiście ... chodziło mi oto, że nie wszystko co lata w kosmosie może latać w atmosferze ... i odwrotnie ... z punktu widzenia ludzi ten myśliwiec nie może latać w atmosferze, a przynajmniej nie tak sprawnie ... a on lata jak mu się podoba ... nie jeden myśliwiec idealnie wykonany do lotów w atmosferze przegrywa w możliwościach sprawności lotu z tym ;) ...

 

[...]Poza tym jest sposób na wypuszczenie rakiety bez spowalniania myśliwca: należy ją swobodnie upuścić i dopiero po chwili odpalić w niej silniki. Ta metoda nawet przyspiesza lot myśliwca, na zasadzie "baba z wozu..."

 

Chyba coś w tym stylu zrobie ... zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na "skrzydełkach" mało rzeczy się pojawi bo są to "Wiosła" ... im są aktywniej stosowane tym świecą moacniej ... złudnie się wydają źródłem napędu ... wiosła czynią myśliwiec bardzo niebezpieczny bo dają BARDZO spore możliwości ... mogą też robić za bardzo niebezpieczną broń, ale cel musi być niemal przy wiośle. Też są częściowo dopowiedzialne za skoki czasoprzestrzenne. Jak widać sporo możliwości - ale po uszkodzeniu jednego myśliwiec staje się właściwie złomem ... ale by zniszczyć trzeba przebić osłone, a to nie jest łatwe :] ... przewiduje awarie wiosła w animce jednego z myśliwców i bliskie spotkanie jego z asteroidą :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już w sumie finalny model, choć może pojawią się drobne rzeczy - ale obecny stan jest zadowalający ... na wiosłach nic nie będzie bo jest to sprzeczne z projektem ... i tak będą świecić :) ... dodam im emiter cząsteczek - z światła będzie ulatniało się coś w stylu dymu ... będą taką smuge zostawiać za sobą :) ... no i oczywiście będą się ruszać ... przykładowo jak będą skręcać czy w ogóle jakoś manewrować - wiosła będą się ruszać ... co prawda w bardzo małym stopniu, ale nie będą statyczne ... a przy skoku czasoprzestrzennym będą się bardzo blisko ustawiać względem siebie ... między nimi pojawią się pewne wyładowania (tak będzie to wyglądało) i nagle smuga ... myśliwiec jest 50km dalej :) ... teraz postanowiłem wyrenderować Kolibra obok tego myśliwca ... będzie porównanie ... dodam też bipeda ;) ... by porównać do wzrostu człowieka ... niebawem renderek ... poźniej wezme się za materiały ... przewiduje coś w stylu materiału złota, ale jakby łuskowaty :>

 

 

EDIT:

 

Tego myśliwca czekają jeszcze chamfery :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dużo czasu ... zapodam co mam :)

 

a4.jpg

 

Troche mi nie wyszło ... ale mniej wiecej coś takiego chce mieć ... miał mieć łuski, ale nie wychodził mi bump :P ... ta kulka na dziobie jest do &^%&@$ ... coś z nią zrobie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weapon of Choice, a po co ma byc areodynamiczny ;]. W kosmosie to nawet może być kwadratowy.

 

IMO kiepsko jesli chodzi o pomysł i wykonanie niestety. Może nie areodynamike mi tu chodzi, ale o estetykę. No ale to twoje pomysły, więc się nie czepiam. Jak poprawisz tekstury i gdy beda mniej monotonne to może cos z tego jeszcze wyjdzie :>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam mieszane uczucia ... nic ... w sobote nad nim posiedzenie i coś poprawie ... postaram się w sobote dać uaktualnienie ... z teksturami wygląda brzydko :|

 

 

EDYCJA:

 

Dodam, że modelaje mają być proste bowiem idą do animacji ... z rozbudowanymi modelami bym nie urobił - :] ... więc nie spodziewać się super detali itd. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj brzydkie, brzydkie... pozatym nielubie greeble. a textury wygladaja jak ze standardowych kulek maxa :( aha i gdybys nie napisał to niedomyslilbym sie ze to statki kosmiczne a ze juz tak duze statki kosmiczne to nigdy

 

 

TO NIE SĄ STATKI KOSMICZNE ... tylko myśliwce :P ...

 

 

Kilka słów wyjaśnienia:

 

-> Greeble ... co ja zrobię, że idealnie generuje moją wizje? Czemu mam niby z tego zrezygnować? Po co mam robić ręcznie jak i tak istniał zamiar powstanie czegoś takiego?

-> To są modele do ANIMACJI! Mój komputer to nie "kombajn" - gdyby modele były pełne w detale o animacji nawet bym nie mógł myśleć ... nad tym myśliwcem jednak postanowiłem popracoć - wykasuje mu cały dziób i zrobie nowy - wiekawszy i ładniejszy ... urozmaicę mu jeszcze pupkę :]

-> Tekstury sam robiłem w programie Genetica2

-> Tekstury obecnego tu myśliwca są troche niedopracowane :P ... trwają prace :]

-> Myśliwiec z Greeble został już zaakceptowany ... urozmaicę mu tylko materiały - już nawet zrobiłem testową animacje jego lotu ... nawet ładnie wyglądał :]

 

UWAGA... Koliber (myśliwiec z Greeble) powstał na podstawie literatury ... jego przeciwnik jednak nie został w niej opisany ... NIE MAM WZORU :( ... a lubię robić coś na podtsawie materiałów niż coś całkowicie od 0 (dopiero się uczę) ... dla tego mam z nim kłopoty ... mi się też nie podoba :P ... ale się nie poddam

 

Co do Animacji ... To będzie moja pierwsza i kto wie ile bedzie trwała ... minimum minutę ... dla tego właśnie modele mają być mało skomplikowane - a jeśli się nie uda? Jeśli stwierdze, że animacja mi nie wyjdzie w ogóle (co mało prawdopodobne bowiem chce się uczyć i odkrywać coraz większe rzeczy) to wezme się za DETALE ... wtedy to może zrezygnuje z Greeble nawet bo jednak własne płytki będą wyglądały jak ja chce a nie jak chce plugin bo w sumie nie ma na nim dużo kontroli :(

 

Dziękuje za krytykę ... JA SIĘ NIE PODDAM :] ... wracam w sobote ... ewentualnie w niedziele, no chyba, że coś mi wyskoczy :) ... co jak co ... model jest skąpy ... troche mu detali dorobie ... uptade prawdopodobnie będzie bez materiałów ...

 

 

-----

 

Może ktoś coś zaproponuje ...

 

Krótki opis ... Myśliwiec ma na razie BARDZO SKROMNE silniki napędowe w postaci dołków w modelu ... UROZMAICĘ ;) ... do tego Wiosła ... to co się świeci ... jest do nawigacji i jeszcze paru skromnych bajerów ... Kula zniknie ... to pod "cewką" jest czymś do realizacji skoków czasoprzestrzennych ... te dziwne "cośki" przyppominające pająki uznałem za zbędne ... wywale i coś tam dam bardziej detalicznego ... rakiery jak rakiety, działka jak działka ... Czy ktoś ma propozycje co tu dodać? Nie chodzi mi o detale, lecz o jakiś przedmiot ... Propozycje? Co taki myśłiwiec obcej rasy mógłby mieć by wyglądał bardziej obco ... ? Myślę nad kilkoma bajerami, ale nie chce nic sugerować :> ... Myślę też nad wywaleniem rakiet i wstawieniem czegoś zacniejszego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem dodać poprzedni model (do porównania :] ) ... właściwie chyba uznam to za koniec modeli ... planuje jednak dokonać poprawek w materiałach ... no i dostosować modele do animacji ... ;) ... Co myślicie o modelach? ... niebawem walne WIP'a ... pas asteroidów + słonko :P ...

 

ttx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba wygladaja fajnie, aczkolwiek ja bym to widzial tak... pomniejszyc ten ost robion i jego przedstawic jakos mysliwiec, a tego wiekszego powiekszyc i przedstawic jako krazownik. :)

Ale to Twoj pomysl :)

Niemniej to dziwnie troche wyglada.. jeden cudnie wykonczony, duza ilosc detali a drugi taki "plaski " :D

 

Ciekaw jestem finalnej scenki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba wygladaja fajnie, aczkolwiek ja bym to widzial tak... pomniejszyc ten ost robion i jego przedstawic jakos mysliwiec, a tego wiekszego powiekszyc i przedstawic jako krazownik. :)

[...]

 

Tu ja zawaliłem ... drugi myśliwiec (czarny) jest dalej i złudnie wydaje się mniejszy ... wielkością jest tylko lekko mniejszy jest od pierwszego (tak ma być)

 

[...]Niemniej to dziwnie troche wyglada.. jeden cudnie wykonczony, duza ilosc detali a drugi taki "plaski " :D

 

[...]

 

Ja to robie na podstawie literatury ... Według opisu Fantom (czarny myśliwiec) jest myśliwcem "bez wyglądu" - stąd częściowo jego nazwa ... przypominam, że jego wiosła (te cztery łopatki) będą świecić i się ruszać, do tego będą w nich emitery cząsteczek pozostawiajace coś w rodzaju dymu (ALE NIE BĘDZIE TO DYM) ... działka (slabow widoczne na ostatnim renderku) mają delikatne szparki ... będzie z nich wydobywać się światło jak i z lufy ... przy strzale wiadomo - mocniej zaświeci ... no i przewiduje skok czasoprzestrzenny Fantoma co zajmie mi sporo czasu ... jak to będzie wyglądać? Otóż wiosła uniosą się max w górę ... przyjmą pozycje prostopadłą do myśliwca i maksymalnie sie do siebie skierują ... między nimi powstanie coś jakby obłok energii (sporo cząsteczek + glow + cholera wie co jeszcze :] = ma się dziać dużo świetlistych anomalii :>) ... podobne coś ma się dziać między nawiasami tymi od dołu co mają rurki ... tylko, że w pełnym ładzie ... prawdopodobnie pojawi się tylko światło widziane ... i nagle błysk ... smuga ... Fantom 500km dalej ... albo i lepiej ^^ ... a o dwóch rurkach wystających z dziobu nic nie powiem bo zaraz zaczniecie się czepiać fizyki ... a to są ufoki i nie znają się na fizyce ^^ ... tak czy owak może i model wygląda prosto, ale sporo się z nim będzie działo ... zwłaszcza, że przewiduje akcje ... choć przyznam się, że jest troche bardziej skąpy niż powinien być ... ale zdałem sobie sprawę, że mnie coś trafii przy animce około minutowej :] ...

 

1 Koliber (myśliwiec pierwszy) vs 4 Fantomy

 

Miejsce akcji: Pas asteroidów blisko jakiejś gwiazdy (jedyny główny emiter światła) ... kto wygra? :] ... hehe ... gdzieś za dwa tygodnie właduje się z nowym wipem ... gdy będę miał całość ... właduje się do działu z animacją (o ile mi wiadomo można tam wipy dawać :>) ... osobiście jednak nie wiem czy to zrobie ... wolałbym pokazać całość ... ale to moja pierwsza konkretna animacja no to z drugiej strony pasuje pokazywać co się robi specjalistom ...

 

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się emiterem cząsteczek mającym symulować "opary"

 

TO NIE JEST FINALNA WERSJA "OPARÓW" lecz bardziej pokazówka celu do jakiego kroczę ... co ułatwił mi troche Leru - dzięki ;)

 

fan.jpg

 

W obecnej chwili "opary" są mało realne ... w finalnej wersji nie ma nawet widać cząsteczek ;) to znaczy będą widoczne, ale zamiast standardowych cząsteczek będzie się wyświetlać grupa zacnych modeli które w kupie zrobią co zrobić będą mieli ... aha ... jasność i ilość "oparów" jest równa sile stosowania wioseł tak więc im są aktywniej stosowane tym jaśniej świecą i więcej oparów dają ... teraz zabieram się za udoskonalenie efektu i zaraz za uzbrojenie ... przewiduje scene lotu Fantoma i oddającego jeden strzał ... oczywiście strzał będzie testowy i będzie zapewne mało atrakcyjny ... ale "opary" powinny być już ładne ... gdy dostosuje go do animacji zabiore się ponownie za Kolibra (jego też trzeba dostosować) ...

 

 

EDIT: zapomniałem o silnikach Fantoma ... zrobi się ... w sumie tylko glow dać :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ciut za mocne w tej postaci, ale mnie sie teraz juz podoba :D.

 

 

Wiem, wiem :) ... ale jak wspomniałem ... siła działania wioseł (efektów) będzie równa sile ich aktywności ... więc jeśli spokojnie będą lecieć to będzie mniej tego ... ale kiedy zaczną szaleć ... zaczną też śmiecić ^^ ... tutaj dałem życie cząsteczkom dość spore ... w animce będzie połowę mniejsze chyba, że wcisną gaz ;) - bo coś sobie zaplanowałem, znany wam (jeśli czytaliście ten temat i temat z innym myśliwcem):

 

1. Koliber sobie leci w pasie asteroidów spokojnie badając otoczenie ... można by powiedzieć, że na początku animacji w czasie pojawiania się napisów (trzeba się promować :] ) ... będzie niemal dryfował

2. Gdy napisy przejdą zacznie się odrobina akcji ... Koliber ma coś na skrzydłach ... wielu to uznawało za rakiety ... ale w sumie są to sondy rozpoznawcze ... w obecnych czasach najgorszy przeciwnik ludzi posiada statki zdolne stać się 90% niewidoczne nawet dla gołego oka w czasie przelatywania obok gwiazdy ... gdy coś rodzi wątpliwości to raczej mało kto podleciałby do statku wroga wielkości np. księżyca Ziemi ... po to są sondy :) ...

3. Sondy (wystrzeli około 2) rozbiją się na czymś niewidzialnym ... i zaraz z nikąd wylecą 4 Fantomy.

4. Koliber z pomocą silników bocznych obraca się o 180 stopni (dość szybko) i zaczyna grzać główne ... Fantomy dopiero wystartowały, a jest to model myśliwca dość powolny aczkolwiek o bardzo dużym poziomie manewrowości ... gdy dolatują do Kolibra tak by był w zasięgu strzału Koliber zaczyna powoli przekraczać ich maksymalną prędkość.

5. Ujęcia z daleka pościgu i salwy strzałów.

6. Dokładnie jedno celne trafinie w Kolibra i kilka takich "Prawie trafiłem" :P ...

7. Fantom który ma najmniejszą odległość do Kolibra wystrzeliwuje coś przypominającego rakiety naprowadzające się. Wystrzał odbywa się z tych dwóch dziurek na dziobie.

8. "Rakiety" okazują się być BARDZO szybkie. Pilot Kolibra gubi jedną w pasie asteroidów (pocisk ma kolizje z asteroidą) ale drugi pocisk inteligentnie ją omija ... ostatecznie z dużą szybkością uderza w Kolibra (tylko nie wiem jeszcze w co) - może silnik główny (ale jeden)

9. Koliber z usterką dalej ucieka aczkolwiek wolniej.

10. 4 Fantomy stoją w miejscu. Jakby nigdy nic.

11. Koliber ucieka.

12. 4 Fantomy stoją w miejscu.

13. Koliber ucieka.

14. 4 Fantomy co robią? Nic :]

15. Koliber już znacząco się oddalił.

16. Wiosła Fantomów prawie się łączą - efekty świetlne - i poof... skok czasoprzestrzenny. 4 Fantomy są niemal przy Kolibrze. Atakują go wiosłami ... jak widać na screenie poprzednim wiosła jakby się elektryzowały ... Wiosła mogą się skupić właśnie tylko na tym ... wtedy sam Fantom staje się jakby pociskiem ... jest to jego najsilniejsza broń - ale jest tylko bliskiego kontaktu. 4 Fantomy lecące w taki sposób obok Kolibra ... nawet nie muszą celować gdyż "wyładowania" same przeskakują na Kolibra.

17. Koliber jest terepany.

18. Koliber bliski zniszczenia - wystrzeliwuje z siebie niestabilny reaktor który wpada centralnie w jednego z Fantomów i go rozwala :]

19. Mądre Fantomy nie lecą już przy tyłeczku Kolibra :D

 

... cdn ... :] - tu się dzieje coś co nie chce opisywać :D ... to trzeba będzie zobaczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest standardowy glow bez modyfikacji ... w zasadzie jest to pierwszy render z nową konfiguracją cząsteczek ... teraz będę to udoskonalał i ustawie glowa podobnego do poprzedniej wersji ... bo tu jest jak już wspomniałem standardowy glow bez najmniejszych zmian ... no dobra, zmniejszyłem tylko parametr size :P ... niebawem powracam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności