Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakiego Plug-ina renderującego używacie ?? 127 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??

    • V-Ray
      52
    • finalRender
      6
    • Maxwell Render
      13
    • Scanline Renderer
      15
    • MentalRay
      32
    • Brazil
      9

Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Featured Replies

Napisano
  • Autor

caustics.jpg

 

Ten kieliszek to szczyt dosłownie... musze jescze poczytać tutoriale bo zaraz zwariuje !! juz wszytskie opcje wniosek mam taki, że w przegrzebałem... no i tej perwpektywie z tym kieliszkiem i z tym spot lightem, nie da się zrobić ostrych kaustyk... w fR wychodzą tylk takie...

 

Ustawienia:

Photons: 10 000 000

Ray Threshold(ustawienie ile przebić idzie przez szkło[im mniej tym lepiej]) - 0,5

Accuracy: 160

Send: 100

 

Jak widzicie ustrawienia są kosmiczne, no a kaustyka... wygląda fajnie, nawet barrdzo, no ale taka zblurowana trochę...

 

La Radoslawie - Musimy razem coś wykombinowac bo moze ty coś o tym wiesz czeog ja neiwiem a ja moze czego ty :D:D i będa Super Kaustyki :D:D A jak byś miał jakieś tutoriale to bym był bardzo wdzieczny :) jak już pojmę Wszytskie ustawienia Kaustyki, to zrobie tutorial na forum...

 

P.S. Musze przyznać że Robienie Kaustyki w MentalRay'u jest duuużo łatwiejsze, i duzo szybsze, no a w fR trzeba sie nieżle namęczyć... jak ja się bawiłem MR to z łątwością mi przychodził super efekt :) no ale zato fR jest dużop bardziej wydajniejszy od MR... no ale :D:D Hehe Pozdro :)

  • Odpowiedzi 493
  • Wyświetleń 132,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

kaustyka jest ok ale 10 000 000 fotonów ? nie wiem czy działa to na takiej samej zasadzie jak MR więc nie mówie że to dużo ale jednak :] Ile się liczyło ?

Napisano

Materiał: MentalRay z Glass(Lume) w Surface i róznymi Bumpami:

 

Czas: 8 min 47 sec

 

38sy.jpg

 

Czas: 10 min 02 sec

 

24yn.jpg

 

Czas: 11 min 02 sec

 

44ab.jpg

 

Używam teraz starego modelu. Na nim ładniej wychodzi bump mapa :)

 

Pozdrawiam

Napisano

superos, też muszę coś z bumpami poeksperymentować :) Dawaj ustawienia, przynajmniej radius i ilość fotonów

Napisano

nielot: dzięki. BTW: wpadnij na zlot to pogadamy o kaustyce :)

Vorek: ustawienia te same co wcześniej. nic na razie nie zmieniam. może jutro poeksperymentuje z materiałami i światłami :D

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Tweety - Fajna, nawet bardzo fajna Kaustyka, nice to Pokazałeś :)

Vorek - no obliczenia nie idą długo, fR jest ardzo wydajnym pluginem, z 1024 x 554 takie obliczenie zwyklego szkła jak w poprzednich renderach leci ok 3 i pół min, no ale jak się właczy funkcje Ray Threshold i da się na 0,5, czylli ze szklo jest bardzo przeswitujące, to juz oblicza z 6 min ponad... a jak sie da Disperision to ok. 18 :p

Napisano

Najzwyklejsze jakie miałem na dysku:

 

glassblock076te.th.jpg glassblock110iy.th.jpg wall0045dc.th.jpg

 

Ostatni dość mocno tillingowany (3 do 4). Jak wrócę z pracy postaram się zrobić coś lepszego na kieliszku. Ale na razie cicho sza! :D

 

Pozdrawiam

Napisano

A próbowałeś robić z displace ? tak się zastanawiam czy będzie duża różnica

Napisano

no właśnie wydaje mi się że Bump to mało. Displace to dopiero będzie jazda :)

poza tym zauważyłem że przy dużym (czyt. gęstym) bumpie Energy trzeba coraz bardziej zwiększać.

Napisano

ależ jedziemy tylko że mamy dwie do wyboru: kieliszek i Torus :)

BTW: coś vrayowcy cichutko siedzą. czyżby ich to przerosło?? ;)

 

[ciach]

Vorek: wrzucaj! wrzucaj! :)

Napisano

hindus - nie wiem jak Ty sobie to wyobrażasz ale robienie kaustyki na jednej scenie było by nudne :) A tak jest większe pole manewru :)

 

Ja w v-rayu free trochę testowałem ale jakoś kiepsko szło :) Zrobiłem jeden test w brazil RIO, wyszło nieźle. Narazie panowie jednak mam szlaban na 3d ;] Muszę się pozbierać trochę z innymi sprawami więc raczej za dużo wrzucał nie będę, Powiedzcie jak Wam się znudzi kieliszek to wrzucę moją rzeźbę

 

Pozdrawiam

Napisano

mowa o jednym modelu i scenie ale np ustawienia i położenie swiateł dowolne - to sie mijsa z celem imo takie cos - to tak jakby zrobic interior light contest i zeby kazdy sobie jaka scene chce renderwał :?

Napisano

ale wiele tutaj zależy też od położenia modelu i ustawienia kamery. imo sztywno osadzona kamera i jedna i ta sama strona modelu byłaby mało ciekawa.

Napisano

A mi wyszlo cóś takiego...Kaustyka zblizona do tej, ktora uzyskal La Radoslawe, ale u mnie jest mental. :] Kielon zmniejszony do naturalnych wielkosci; MrAreaSpot, area: disc 35cm; 5 mln fotonow; FG na 1000 bez radiusa; material: mental ray - surface glass(lume), photon dielectric(3dsmax), IOR: 1,58; decay i global energy mult. bez zmian.

 

 

caustickrysztfin167ik.png

Napisano

Nice one ale ustawienia FG i fotonów można by zoptymalizować. Ile się liczyło ?

 

aha i kadrowanie renderów jak najbardziej mile widziane :)

Napisano
  • Autor

No co prawda nie ma cienia szkła, no ale SUUPER Kaustyka !! :D:D

 

Zaraz zmienie Całkowicie pierwszy wAtek, bo jest nie na czasie :D:D

 

I przy okazji wystawie na świat moje kolejne dokonania w fR z Kaustyką :)

Napisano
  • Autor

A to moje następne Renderki, ustawienia jak wcześniej tylko ze:

 

W tym są 3 światła (RGB)

Caustyki.jpg

 

A w tym... 2 światła...

caustika3.jpg

 

A tu 1 światło i Photony ustawione na 2 000 000 :)

turusknot_kieliszek_causticcontest.jpg

Napisano
  • Autor

La Radoslewe (i inni którzy korzystają z fR) - cóż ja moge powiedzieć, tak naprawde w finalRenderze, jak ustawisz 10 000 000 photonów, on tyle nie daje na scene, to jest tylko granica do jakiej on ma pobierać Photony. Do tego kieliszka on Bierze ok 1 milion, czy moze mniej, sam neiwiem :p ale jak doda się obiekt ktory ma duzo zagięć poligonów, to nagle fR zaczyna obliczać... ito porządnie,. narazie zorbiłem render ktory wykorzystywał ok 4 mil i to sie dośc długo renderowało :) ale i milion sie renderuje kruciutko...

Napisano

Naprawde fajne rzeczy tu wyprawiacie :) Ciekawe czy przyczepią wątek :D

Napisano
Naprawde fajne rzeczy tu wyprawiacie :) Ciekawe czy przyczepią wątek :D

 

lub odczepią LightContest :]

Napisano
  • Autor

Nie no, Light Contest jest Najlepszy, Marcin się postarał Bardzo :) no ale tak przyklejone 2 Contesty... to by było fajne :p

Napisano

Niesamowicie fajowe efekty :D Nawet nie wiedziałem, że można takie bajery zrobić :D Kurczę normalnie extra!!! Dawajcie więcej :D PozdRo 4 4LL ;)

Napisano

brzl

 

pierwszy w 8,5 min

drugi 35 min

Napisano
  • Autor

No i sie doczekaliście Barq, Renderingować sie będzie Dłuugo.... Bo tam sie wszystko odbija :p

 

M@ti - No fajne fajne, Dispersion nawet mi się podoba :) (P.S. Dodaj moze screen ustawienia z łaski swojej i napisz jakim pluginem renderowaleś... ) Pozdro

Napisano

m@ti drugi renderek przyjemny !! :D

w czym renderowane ??

ps. powiem ze to troche dziwne bo kieliszek mi renderuje (tzw liczy photon emmision) bardzooo dlugo nawet przy 100000 photonow :) tyle ze ja go scaluje (powiekszam)

a jak dalem zamiast kieliszka knot torus to liczy zadziwiajaco szybko kilkanascie razy :)

dziwne....

Napisano

brzl - brAz!L, bo cóż innego?? :p

Ustawienia?? Heh, a co to da, skoro do każdej innej sceny będą potrzebne inne?? :)

Napisano

M@ti: takie są zasady gry :)

nielot: wrzuć scenkę na jakiś serv i podaj linka. zobaczymy co robisz źle :]

Napisano

moje ustawienia z drugiego obrazka:

 

3_ustawienia.jpg

Napisano

nielot: nie włączyłeś kilku rzeczy :)

 

Zakładka Caustic:

Samples: 100 (1000 niepotrzebne)

Radius: 0,3

Filter Box

 

Zakładka Final Gather:

Samples: 75

Min: 10

Max 20

 

Lights: mrAreaSpot:

MentalRay IndirectIllumination:

Caustic Photons: 1000000

 

powinno zadziałać.

 

Pozdrawiam

Napisano

marcin: Piles cos ;) ?

 

idac ta droga tez powinienes zmienic nazwe w light contest ;) ...

Napisano

dajcie cóś z v-ray'a... ciekawym...:]

Napisano

malefatal - lightcontest mial poprawną nazwe dopuki nie zostal przyklejony , od poczatku nie byl typowym wątkiem lecz uzytkowym

 

temat zmienilem po przyklejeniu po zapytaniu do modernatora (nie pamietam do kogo)

Napisano
  • Autor

O Witam ciebie Marcin, dobrze znow cie słyszeć ;P Nieno... Zapytałem Admina czy moge zostać przy takiej nazwie Wątku, no a jak coś to oczywiście ją zmienię... Pozdrawiam :)

Napisano

Marcin poprostu czuje oddech konkurencji na karku :P Zapomniał jak klarował się jego wątek ;)

Inna sprawa - mógłby go ktoś w końcu przykleić!

Napisano

Falcom, lepiej usuń z tytułu to 'updated' zanim możesz :]

Napisano

Tak, to Updated jest juz przestarzałe. Wszyscy widzą, że jest updated.

Poza tym i tak kazdy teraz patrzy na rozwój watku, a nie na jego początki.

Napisano

tweety--> dzieki :) ale jak daje caustic photons w mrAreaSpot na 1000000 to wogole nie wyswielta mi caustyki (po zrenderowaniu) i nie liczy mi photon emmision :(

 

edit

tweety-->OK dzieki :)

Napisano
  • Autor

Uwaga !!

Caustics Contest znajduje się teraz w dziale "Rendering"

Za wszelkie problemy przepraszamy... ;P

Jest tam teraz Przyklejony :)

 

Dlaczego??

Ponieważ w dziale WiP jest za duzy "Burdel" jak to mowią... no i nie mogł być tam przyklejony :)

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.