Skocz do zawartości

Jakiego Plug-ina renderującego używacie ?? 127 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??

    • V-Ray
      52
    • finalRender
      6
    • Maxwell Render
      13
    • Scanline Renderer
      15
    • MentalRay
      32
    • Brazil
      9

Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Featured Replies

Napisano
  • Autor

caustics.jpg

 

Ten kieliszek to szczyt dosłownie... musze jescze poczytać tutoriale bo zaraz zwariuje !! juz wszytskie opcje wniosek mam taki, że w przegrzebałem... no i tej perwpektywie z tym kieliszkiem i z tym spot lightem, nie da się zrobić ostrych kaustyk... w fR wychodzą tylk takie...

 

Ustawienia:

Photons: 10 000 000

Ray Threshold(ustawienie ile przebić idzie przez szkło[im mniej tym lepiej]) - 0,5

Accuracy: 160

Send: 100

 

Jak widzicie ustrawienia są kosmiczne, no a kaustyka... wygląda fajnie, nawet barrdzo, no ale taka zblurowana trochę...

 

La Radoslawie - Musimy razem coś wykombinowac bo moze ty coś o tym wiesz czeog ja neiwiem a ja moze czego ty :D:D i będa Super Kaustyki :D:D A jak byś miał jakieś tutoriale to bym był bardzo wdzieczny :) jak już pojmę Wszytskie ustawienia Kaustyki, to zrobie tutorial na forum...

 

P.S. Musze przyznać że Robienie Kaustyki w MentalRay'u jest duuużo łatwiejsze, i duzo szybsze, no a w fR trzeba sie nieżle namęczyć... jak ja się bawiłem MR to z łątwością mi przychodził super efekt :) no ale zato fR jest dużop bardziej wydajniejszy od MR... no ale :D:D Hehe Pozdro :)

  • Odpowiedzi 493
  • Wyświetleń 129,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

kaustyka jest ok ale 10 000 000 fotonów ? nie wiem czy działa to na takiej samej zasadzie jak MR więc nie mówie że to dużo ale jednak :] Ile się liczyło ?

Napisano

Materiał: MentalRay z Glass(Lume) w Surface i róznymi Bumpami:

 

Czas: 8 min 47 sec

 

38sy.jpg

 

Czas: 10 min 02 sec

 

24yn.jpg

 

Czas: 11 min 02 sec

 

44ab.jpg

 

Używam teraz starego modelu. Na nim ładniej wychodzi bump mapa :)

 

Pozdrawiam

Napisano

superos, też muszę coś z bumpami poeksperymentować :) Dawaj ustawienia, przynajmniej radius i ilość fotonów

Napisano

nielot: dzięki. BTW: wpadnij na zlot to pogadamy o kaustyce :)

Vorek: ustawienia te same co wcześniej. nic na razie nie zmieniam. może jutro poeksperymentuje z materiałami i światłami :D

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Tweety - Fajna, nawet bardzo fajna Kaustyka, nice to Pokazałeś :)

Vorek - no obliczenia nie idą długo, fR jest ardzo wydajnym pluginem, z 1024 x 554 takie obliczenie zwyklego szkła jak w poprzednich renderach leci ok 3 i pół min, no ale jak się właczy funkcje Ray Threshold i da się na 0,5, czylli ze szklo jest bardzo przeswitujące, to juz oblicza z 6 min ponad... a jak sie da Disperision to ok. 18 :p

Napisano

Najzwyklejsze jakie miałem na dysku:

 

glassblock076te.th.jpg glassblock110iy.th.jpg wall0045dc.th.jpg

 

Ostatni dość mocno tillingowany (3 do 4). Jak wrócę z pracy postaram się zrobić coś lepszego na kieliszku. Ale na razie cicho sza! :D

 

Pozdrawiam

Napisano

A próbowałeś robić z displace ? tak się zastanawiam czy będzie duża różnica

Napisano

no właśnie wydaje mi się że Bump to mało. Displace to dopiero będzie jazda :)

poza tym zauważyłem że przy dużym (czyt. gęstym) bumpie Energy trzeba coraz bardziej zwiększać.

Napisano

ależ jedziemy tylko że mamy dwie do wyboru: kieliszek i Torus :)

BTW: coś vrayowcy cichutko siedzą. czyżby ich to przerosło?? ;)

 

[ciach]

Vorek: wrzucaj! wrzucaj! :)

Napisano

hindus - nie wiem jak Ty sobie to wyobrażasz ale robienie kaustyki na jednej scenie było by nudne :) A tak jest większe pole manewru :)

 

Ja w v-rayu free trochę testowałem ale jakoś kiepsko szło :) Zrobiłem jeden test w brazil RIO, wyszło nieźle. Narazie panowie jednak mam szlaban na 3d ;] Muszę się pozbierać trochę z innymi sprawami więc raczej za dużo wrzucał nie będę, Powiedzcie jak Wam się znudzi kieliszek to wrzucę moją rzeźbę

 

Pozdrawiam

Napisano

mowa o jednym modelu i scenie ale np ustawienia i położenie swiateł dowolne - to sie mijsa z celem imo takie cos - to tak jakby zrobic interior light contest i zeby kazdy sobie jaka scene chce renderwał :?

Napisano

ale wiele tutaj zależy też od położenia modelu i ustawienia kamery. imo sztywno osadzona kamera i jedna i ta sama strona modelu byłaby mało ciekawa.

Napisano

A mi wyszlo cóś takiego...Kaustyka zblizona do tej, ktora uzyskal La Radoslawe, ale u mnie jest mental. :] Kielon zmniejszony do naturalnych wielkosci; MrAreaSpot, area: disc 35cm; 5 mln fotonow; FG na 1000 bez radiusa; material: mental ray - surface glass(lume), photon dielectric(3dsmax), IOR: 1,58; decay i global energy mult. bez zmian.

 

 

caustickrysztfin167ik.png

Napisano

Nice one ale ustawienia FG i fotonów można by zoptymalizować. Ile się liczyło ?

 

aha i kadrowanie renderów jak najbardziej mile widziane :)

Napisano
  • Autor

No co prawda nie ma cienia szkła, no ale SUUPER Kaustyka !! :D:D

 

Zaraz zmienie Całkowicie pierwszy wAtek, bo jest nie na czasie :D:D

 

I przy okazji wystawie na świat moje kolejne dokonania w fR z Kaustyką :)

Napisano
  • Autor

A to moje następne Renderki, ustawienia jak wcześniej tylko ze:

 

W tym są 3 światła (RGB)

Caustyki.jpg

 

A w tym... 2 światła...

caustika3.jpg

 

A tu 1 światło i Photony ustawione na 2 000 000 :)

turusknot_kieliszek_causticcontest.jpg

Napisano
  • Autor

La Radoslewe (i inni którzy korzystają z fR) - cóż ja moge powiedzieć, tak naprawde w finalRenderze, jak ustawisz 10 000 000 photonów, on tyle nie daje na scene, to jest tylko granica do jakiej on ma pobierać Photony. Do tego kieliszka on Bierze ok 1 milion, czy moze mniej, sam neiwiem :p ale jak doda się obiekt ktory ma duzo zagięć poligonów, to nagle fR zaczyna obliczać... ito porządnie,. narazie zorbiłem render ktory wykorzystywał ok 4 mil i to sie dośc długo renderowało :) ale i milion sie renderuje kruciutko...

Napisano

Naprawde fajne rzeczy tu wyprawiacie :) Ciekawe czy przyczepią wątek :D

Napisano
  DraB napisał:
Naprawde fajne rzeczy tu wyprawiacie :) Ciekawe czy przyczepią wątek :D

 

lub odczepią LightContest :]

Napisano
  • Autor

Nie no, Light Contest jest Najlepszy, Marcin się postarał Bardzo :) no ale tak przyklejone 2 Contesty... to by było fajne :p

Napisano

Niesamowicie fajowe efekty :D Nawet nie wiedziałem, że można takie bajery zrobić :D Kurczę normalnie extra!!! Dawajcie więcej :D PozdRo 4 4LL ;)

Napisano

brzl

 

pierwszy w 8,5 min

drugi 35 min

Napisano
  • Autor

No i sie doczekaliście Barq, Renderingować sie będzie Dłuugo.... Bo tam sie wszystko odbija :p

 

M@ti - No fajne fajne, Dispersion nawet mi się podoba :) (P.S. Dodaj moze screen ustawienia z łaski swojej i napisz jakim pluginem renderowaleś... ) Pozdro

Napisano

m@ti drugi renderek przyjemny !! :D

w czym renderowane ??

ps. powiem ze to troche dziwne bo kieliszek mi renderuje (tzw liczy photon emmision) bardzooo dlugo nawet przy 100000 photonow :) tyle ze ja go scaluje (powiekszam)

a jak dalem zamiast kieliszka knot torus to liczy zadziwiajaco szybko kilkanascie razy :)

dziwne....

Napisano

brzl - brAz!L, bo cóż innego?? :p

Ustawienia?? Heh, a co to da, skoro do każdej innej sceny będą potrzebne inne?? :)

Napisano

M@ti: takie są zasady gry :)

nielot: wrzuć scenkę na jakiś serv i podaj linka. zobaczymy co robisz źle :]

Napisano

moje ustawienia z drugiego obrazka:

 

3_ustawienia.jpg

Napisano

nielot: nie włączyłeś kilku rzeczy :)

 

Zakładka Caustic:

Samples: 100 (1000 niepotrzebne)

Radius: 0,3

Filter Box

 

Zakładka Final Gather:

Samples: 75

Min: 10

Max 20

 

Lights: mrAreaSpot:

MentalRay IndirectIllumination:

Caustic Photons: 1000000

 

powinno zadziałać.

 

Pozdrawiam

Napisano

marcin: Piles cos ;) ?

 

idac ta droga tez powinienes zmienic nazwe w light contest ;) ...

Napisano

dajcie cóś z v-ray'a... ciekawym...:]

Napisano

malefatal - lightcontest mial poprawną nazwe dopuki nie zostal przyklejony , od poczatku nie byl typowym wątkiem lecz uzytkowym

 

temat zmienilem po przyklejeniu po zapytaniu do modernatora (nie pamietam do kogo)

Napisano
  • Autor

O Witam ciebie Marcin, dobrze znow cie słyszeć ;P Nieno... Zapytałem Admina czy moge zostać przy takiej nazwie Wątku, no a jak coś to oczywiście ją zmienię... Pozdrawiam :)

Napisano

Marcin poprostu czuje oddech konkurencji na karku :P Zapomniał jak klarował się jego wątek ;)

Inna sprawa - mógłby go ktoś w końcu przykleić!

Napisano

Falcom, lepiej usuń z tytułu to 'updated' zanim możesz :]

Napisano

Tak, to Updated jest juz przestarzałe. Wszyscy widzą, że jest updated.

Poza tym i tak kazdy teraz patrzy na rozwój watku, a nie na jego początki.

Napisano

tweety--> dzieki :) ale jak daje caustic photons w mrAreaSpot na 1000000 to wogole nie wyswielta mi caustyki (po zrenderowaniu) i nie liczy mi photon emmision :(

 

edit

tweety-->OK dzieki :)

Napisano
  • Autor

Uwaga !!

Caustics Contest znajduje się teraz w dziale "Rendering"

Za wszelkie problemy przepraszamy... ;P

Jest tam teraz Przyklejony :)

 

Dlaczego??

Ponieważ w dziale WiP jest za duzy "Burdel" jak to mowią... no i nie mogł być tam przyklejony :)

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności