Skocz do zawartości

Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??  

127 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??

    • V-Ray
      52
    • finalRender
      6
    • Maxwell Render
      13
    • Scanline Renderer
      15
    • MentalRay
      32
    • Brazil
      9


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

La Radoslave: jeśli o mnie chodzi to wolę bardziuej stonowane kolorki. imho takie "oczojebne" mi się to wszystko wydaje :]

 

BTW:

jakby ktoś chciał to zrobiłem sobie inny wazonik:

 

393cntd3tkwosllf.jpg

 

n5x1vl65vg1f127d.jpg

 

Renderer jak zwykle Mental Ray: ustawienia jak zwykle te same, czas jak zwykle zbliżony do 20min :)

 

Pozdrawiam

 

.

  • Odpowiedzi 493
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wymiatasz ziąąą :] Kaustyki bym zrobił deikatnie (bardzo delikatnie) mocniejsze. chociaż jak na takie grube szkło to może i takie by były, trzeba by sprawdzić :)

 

Pozdrawiam

Napisano
Wymiatasz ziąąą :] Kaustyki bym zrobił deikatnie (bardzo delikatnie) mocniejsze. chociaż jak na takie grube szkło to może i takie by były, trzeba by sprawdzić :)

 

Pozdrawiam

 

też o tym myślałem ale na kolejne testy jakoś brakło mi chęci.

zaś co do sprawdzania kaustyk to mam kilka fotek w domu. jak wrócę to postaram się wrzucić co nieco :)

 

kome - one nie są oczojebne - one są wyraziste w przekazie :]

Napisano

Tweety - Zgadzam się, też lubie(wolę) dobre stonowanie :))

A co do Wazoniku to ładny... ale zobacz na spód, na podstawke. wygląda jak by mapowanie zwalone czy cuś :))

 

P.S. Wazonik - Mogłbyś go udostępnić z łaski swojej, było by ładnie :)) jakiś nowy model... :))

Master Kiełbaster - Ty to masz dopiero podpis...

 

Pozdrawiam :))

 

P.S.2... To mnie coraz bardziej dołuje... Ja i Radosław czujemy się porzytłaczani !! my mamy około dopiero 150 postów a wy po około 2 tysiaki... nie ma tak !! ;P :D

Napisano

No to jest fakt, że wali po oczach za dużym nasyceniem, ale takie ( lub bliskie temu- mam za ciemny monitor :( ) było założenie: jasno i klarownie ;).

Ładny ten Twój wazonik Tweety taki... taki "oczojebny" ;).

Napisał FAlcom3D

P.S.2... To mnie coraz bardziej dołuje... Ja i Radosław czujemy się porzytłaczani !! my mamy około dopiero 150 postów a wy po około 2 tysiaki... nie ma tak !! ;P :D

Whaaat ?! Ty się chyba jakiś nie dowartościowany czujesz, ja tam się nie czuje przytłoczony, no fakt Leru mnie olał ( albo zapomniał, albo nie miał czasu, albo...w tyle z tym ), ale nie mam zamiaru załamywać sie z powodu kilku postów wiecej u Tweetiego, daj spokój...

 

Baldack nie bądź baba ( nie mam nic do kobitek, wszystkie kocham ;) ) i zapodaj te swoje kuleczki, masz pełne poparcie jak nie ekipy to napewno moje...:]

Napisano
ale zobacz na spód, na podstawke. wygląda jak by mapowanie zwalone czy cuś :))

fakt... bo to zwykły Cylindrical Map jest :D

ehh...kurde moje kaustyki to kulaczka(mental ray maya, why?)

pokażesz w końcu?

 

OT: kurde! nie liczy się ilość postów! ludzie mają po 20 i robią cuda.

Napisano

____________ "Nie ważna ilość postów, ważna ilosć przesiedzianych godzin przed maxem..." ____________

_______________________________________________Tomasz Sokołowski "FAlcom"_________________

 

Co prawda to prawda....

Napisano
"Nie ważna ilość godzin przesiedziana przed maxem' date=' ważny jest zawsze wynik końcowy"[/quote']

 

 

Poza tym wszystko jest nieważne. Tylko Ż***iec jest ważny... :]

Napisano

fotony są za duże i jest ich za mało. nic wiecej nie umiem powiedzieć bo majki nie ruszam.

znajdź dwa modyfikatory które odpowiadają za rozmiar i ilość fotonów cautyki w scenie. ilościowo to tak około miliona zaczyna wyglądać poprawnie.

Napisano

Render to Mental Ray, mrSpot(raytraced shadows, inverse square, multi:1.0) i mrOmni(wylaczone cienie), czas 23 min. Dopiero co raczkuje w Mentalu i kaustyce :) Btw. Jak zrobic by cienie byly zblurowane uzywajac raytraced shadows ?

caustic.jpg

Napisano

Witam witam nowego członka CC :)) Jakie masz ustawienia caustyki, bo 23 min to długo dość, ale widać że wysokie ustawienia :)) pozdrawiam

Napisano

jeśli używasz świateł Mentalowskich zakładka "AreaLight Parameters".

najlepiej jeśli masz scenę w skali 1:1. wtedy podajesz w cm wymiary powierzchni świecącej (im większa powierzchnia tym bardziej rozmyte cienie).

Napisano

Tweety: Jak już wcześniej mówiełem, jest to Brazil :),

bez Indirect Illumination,

Prepass Type: #Emited;

Reflected Depth:4, Refracted Depth:9;

Photons in estimate: 768;

Max search radius: 2,7;

Fotony w AreaLight: 360000;

 

Co do obiektów to sprawa raczej prosta, materiał BrazilGlass bez zbytnich modyfikacji (chciałem jeszcze dyspersję dołożyć, ale renderowałoby się strasznie długo)

Napisano

Także postanowiłem dorzucić coś od siebie jako, że w wolnych chwilach uczę się Blender'a i Yafray'a. Jedna z moich pierwszych scenek ;] (Mam nadzieję, że nie zostanę zbesztany za użycie własnej scenki ;P)

 

caustics-wallp_33m_thumb.jpg

 

I ustawienia światła, które wyrzuca photony

photons: 4000000

search: 100

depth: 6

blur: 0.03

 

Render (1024x768) zajął 33 minuty, głównie dlatego, że chciałem żeby było gładko i nadawało się na tapetkę.

 

pozdrawiam

Napisano

zgodnie z obietnicą wrzucam kilka fotek referencyjnych kaustyk mojej szklanki. te zdjęcia nie mają za zadanie narzucać nikomu kształtu czy też intensywności kaustyk, ale pokazanie w jakim kierunku powinniśmy dążyć. mam nadzieję że się przydadzą:

 

1.

khos2t92e83jiulu.jpg

2.

pkkb9vk2lzh3q7r2.jpg

3.

47xs.jpg

4.

ra789w9nxwcn886u.jpg

5.

58uk.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Chcesz żebym zawału dostał ? Myślałem że to rendery :D:D Dzięki za referki wieczorem też wrzucę moje stare fotki z pracowni foto :]

 

Wyraźnie widać że kaustyki nie są takie ostr jak robi większość :]

 

Pozdrawiam

Napisano

tweety - Szok!! Totalne zatkanie!! Myslałem że to render ;P no ale przeczytałem i zobaczyłem inne zdięcia... Ale i tak super :) CC rozwija sie bardzo dobrze, dzięki wam wszystkim, jestem wam bardzo wdzięczny... :))

 

Pomysleć że niby caustyka w scenie zwykłej nie robi dużo, ktoś się namęczy nad całą sceną, zorbi wszytsko realistyczne, a na koncu doda jakąś tam caustyke, nikt na to nie patrzy, a dzięki temu CC teraz ludzie zwrócą na to uwagę. Po obejrzeniu CC ktoś zobaczy jak powinno to wyglądać i sam zobaczy w czym popełnił błąd..., dzięki temu ludzie uczą się i też my się uczymy w jakim kierunku zmierzać, Ale to dzięki wam wsyztskim, ja nadałem tylko pomysł i tam jakieś modele... A to wy Rozwijacie Contest, Dziękuje wsyztskim, i życze owocnych i pomyslowych następnych prac :) ;) Pozdrawiam...

 

P.S. Taki niby Caustics Contest... a zapomnieliśmy(a raczej ja zaopomniałem) i chyba najlepszej scenie na której widać caustykę... Ludzie BASEN ! Caustyyka Refleksyjna i Refrakcyjna, czyli to co Tygrysy lubią najbardziej... Jak sie wzmoge to dodam scenę z Wodą Basenową :))

 

P.S.2. W Referkach Tweetego, zauważyłem że Caustyka Refleksyjna(ta która się odbija) jest ostra, a Refrakcyjna(ta co przechodzi przez obiekt) Jest raczej Miękka, więc najwidoczniej w tym kierunku powinniśmy zmierzać :)) No i jeszcze, wszędzie jest burdel, nigdzie Caustyka nie jest jakaś idealna, jest rozproszona...

 

Pozdrooo 600

Napisano

Dodaje Scene z wodą, ten Render który tu widzicie, nie chce by go oceniano, jest prostacki, w nim tylko pokazuje o co mi chodzi(ma złe caustyki i bez raytraced shadows) Chce byście pokazali jak wy widzicie Wode w basenie która ma refleksyjne i refrakcyjne Caustyki, pozdrawiam :))

 

http://falcom3d.fa.funpic.de/contest/CC_Woda.rar

 

W Rarze znajdują się pliki:

.max (3dsmax8)

.3ds

.obj

 

 

CC_Woda_FR06.jpg

 

P.S. Trzeba będzie zorbić porządek, i na stronie GŁ. Dać wsyztskie modele i wsyztskie opisy bo szukanie modeli na całym wądku jest trudne... (W wątku Light Contest miałem taki problem, a jak już znalazłem scenke to sie okazało że Marcin ją usunął z servera..) Trzeba bedzie to zrobić, ale musze znaleść chwilke czasu, jak go znajde to to zorbie !! Pozdrawiam :))

 

__________________

Edit:

Dodaje tu 2 renderki z testami,

 

1. V-Ray

*Light - VRayLight

*SubDivids - 2500

*RenderTime - ~23 min

*Shadow - VRayShadow Map

*GI - Medium

*Material - VRayMtl

 

2. finalRender

*Light - Omni

*RenderTime - ~8 min

*Shadow - RayTraced Shadow

*GI: 84%, 256/64

*Material - fR-Advanced

*Photony - ustawione na 2 mil.

 

1.

FR06_woda_23_vray_CC.jpg

 

2.

FR06_woda_8_fR_CC.jpg

 

Co do V-Ray'a to nie wiem jak zorbić do rtego Caustyki, bo nie umiem ich właczyć w Omni i w Spotach, działają mi tylko w Direct Light i w VRayLight, nie wiem... Męczyłem się ale i tak wyszło dupiato... No i jeszcze cień z V-Raya, gdy nie ma Caustyki to jest RayTraced, a gdy właczy się caustykę to od razu robi się ciemny, i trzeba włączyć GI, by jakoś to wyglądało, a nie da się włączyć cienia RayTraced standardowego z max'a bo z v-rayem nie działa...

 

A co do fR... to wszystko gładko poszło, zroobiłem na szybko, nie trzeba się męczyć, mogłem tylko dodać jakiś kolor do cienia bo wygląda jak by cieniea nie było ;P Moge troszke go dorobić i zorbić coś lepszego i realistycznego, ale to tylko taki test...

 

Pozdrawiam :))

 

____________

Edit:

 

Halleluja, Contest Dobił do 10 000 odwiedzin Pozdro !

 

____________

Edit2:

 

Dodaje nowe testy...

1. ~3 min renderingu,

2. ~8 min renderingu

 

CC_fR_3min_Woda_FR06.jpg

 

CC_fR_8min_Woda_FR06.jpg

 

___________________

Edit:

 

Następny test...

 

Tym razem zmieniłem Mesh z PLejna na Boxa, oto wyniki:

 

CC_fR_18min_z_obliczaniem_3700000_Woda_FR06.jpg

 

_____________

Edit:

 

No Co jest z Wami ??!! Jak ja mam troszke czasu, by popostować, to nikt nic nie napisze...

P.S. Zacznijcie oceniać wątek :))

Napisano

Rano przeglądnełem cały wątek Caustics Contest i bardzo mi sie spodobal:)

Sam zacząlem prubowac własne kaustyki tworzyc, ale kurde nie wychodzi mi;/...bylbym wdzieczny jakby jakis Mentalowiec, napisał co robie źle:)...

 

1.

torus6ew.th.jpg

 

Ustawienia:

ustaweinia1hx.th.gif

jedno światło mr area spot

 

2.

tt2ey.th.jpg

Nie mam niestety ustawień...ale napewno 1 światło mr area spot z decay na inverse square, photonów 1000000..

3.

caustic0wf.th.jpg

tez nie ma ustawien;(....tutaj jest za duze energy napewno;/, photonow 2000000, i to samo światło

 

i teraz pytanie: dlaczego takie 'ziarniste' sa te kaustyki??...(pierwszy render robilem wg tutoriala z evermotion.org)

 

Shader to mentalowy Glass(physics_phen)

PS: Oczywiście używam Mental Ray'a (3ds max 8)

Prosze o rady:))

 

pozdrawiam

acre117

Napisano

masater dzięki bardzo:))...zwiększyłem radius od razu pomoglo...tylko niewiem czemu wczesniej na to nie wpadlem;/...jutro dalej bede eksperymentowal:))...

mam jeszcze takie pytania:

1. za co odpowiada Decay w ustawieniach światła? ( jak zaznaczam Inverse square to , scena robi sie ciemna),

2. czy przy robieniu kaustyk ma znaczenie rozmiar sceny? zauwazylem ze przy przeskalowaniu sceny (na wieksza) wogule kaustyk nie ma pomimo duzego Energy I photons....

3. Dlaczego czasami jak przeskaluje scene (albo na wieksza, albo na wieksza) to Mental pelno bledow wywala i nie renderuja sie kaustyki:((??

Napisano

AD1:

Omówienie zasady 1.

("Światło emitowane podlega zasadzie wygaszania "inverse square")

 

Źródła światła w scenie podlegają zasadzie wygaszania "inverse square". Dlaczego zatem zasada 'Inverse Square' jest fizycznie poprawna ? Oto dowód:

 

Wyobraźmy sobie, że stoimy nocą na ogromnym placu (na przykład na płycie lotniska). Idealnie na środku tego placu stoi uliczna lampa, która emituje światło ze 100 watowej żarówki (może to i za słaba żarówka na lampę, ale nie czepiajmy się szczegółów ;). Stoimy twarzą zwróceni w stronę świecącej lampy w odległości 2 metrów. Teraz nie zmieniając żarówki w lampie, odsuńmy się od lampy na odległość 15 metrów. Normalne jest, że dookoła nas będzie o wiele ciemniej niż kiedy staliśmy oddaleni od lampy na odległość 2 metrów.

Konkluzja: światło traci swoją energię wraz z odległością!.

 

Oto diagram przedstawiający prostą symulację takiego zjawiska.

Diagram przedstawia scenę utworzoną w programie 3D.

 

diagram_1.jpg

 

 

 

 

 

 

Widzimy, że światło punktowe oświetla plac na którym stoimy z takim samym natężeniem w odległości 5 jak i 50 metrów od lampy. Rzecz jasna takie zjawisko nie występuje w rzeczywistości. W naturze każde światło wytraca swoją energią wraz z odległością. Do poprawnego zasymulowania tego zjawiska w programach 3D, jest wymagane zastosowanie dla źródeł światła wygaszania 'Inverse Square'. Oto diagram przedstawiający poprawną symulację tego zjawiska.

 

diagram_2.jpg

 

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22

 

polecam lekturkę do podusi :)

 

AD2:

oczywiście, że ma: podajesz radius np. w cm a tutaj okazuje się, że wszystkie obiekty mają po 2456658977458 cm. siłą faktu kaustyka nie bedzie widoczna.

 

AD3:

jakie błędy?

 

Pozdrawiam

  • Like 1
Napisano

patrz AD2 mas za dużą scenkęw stosunku do emitera photonów. te 1000000 fotonków leci sobie na 12323656998877788654545633321 cm kwadratowych sceny. skaluj scenkię 1:1 (najlepiej w cm) i po sprawie :)

  • Like 2
Napisano

jeszcze raz dzięki tweety:)...

mój test:

1 światło mr area omni(decay=inverse square)

Photon radius: 0,3

Photons: 1000000

FG Sample: 500

Min. Radius: 0,01

Max. Radius: 15

aquacaustictest33od.th.jpg

 

PS: shader wody wg tutoriala kozioo :)

jutro poprubuje ze swoimi shaderami...

 

pozdrawiam

acre117:)

Napisano
tweety dziękuje bardzo:) naprawde świetny artykuł...

 

takie błędy mi wywala:

error2xw.th.gif

 

sorry jak zrobic zeby u mnie mental cos takiego pokazywal takiego boxa z danymi?...(maya7)

Napisano

heh. nie wiem jak w Mayce ale w maxie to jest okienko błędów. wyskakuje automatycznie kiedy renderer popełnia błąd, albo istnieje konfilkt taki jak powyżej.

Napisano

trzeba wejść do edytora skryptów. Prawy dolny róg jedno z dwóch ikonek.

A inna metoda to przy ustawieniu rendera zaznaczyc opcję messages lub jakoś tak.

Napisano

Witam ponownie, Wyedytowałem wątek, tak aby na pierwszej stronie znalazły się wsyztskie modele, screeny modeli(przykładowe) itd itp. Uściśniłem opis :))

takie tam... :)) Zabierać sie do roboty leniuchy i robić Caustyke !!! pozdro :))

 

all.jpg

Napisano

No szczeżę przyznam Tweety, że twój wazon był chyba najładniejszy, dobrze dobrane materiały i otoczenie i ta co prawda znikoma, ale nawet dość dobrze dopasowana Caustyka :))

 

Tylko kurcze powiedziałeś że zorbisz Barek, robiłeś modele do barku... i co ??!! Du*a ;P

Napisano

Od 9-17 siedzę w pracy, potem wracam i aktualnie walczę z małym projektem na zamówienie a w międzyczasie jeszcze Bitwa CG. A tu jeszcze jakieś życie towarzyskie by się przydało prowadzić, piwko jakieś wypić, z panienką pofiglować, może Babcię odwiedzić, mieszkano posprzątać, królika wyszczotkować bo linieje, śmieci wyrzucić, Gwiezde Wojny by się obejrzało, albo pograło na cymbałkach...

 

Nie tylko CG człowiek żyje.

 

Sam więc widzisz, że na CC po prostu czasu brak :]

Ale prace nad Barkiem już trwają. pozwoliłem sobie na "delikatną" zmianę konceptu sceny, więc chyba nowy model zrobię :]

Ale założenie pozostanie to samo: barek z lustrami i masą szkła.

 

Pozdrawiam

Napisano

Tweety całkowicie cie rozumiem ;] a barek możesz zmienic jak chcesz, ten model co jest w Conteście zorbiłem chyba w 10 min... jest szajski i niedopracowany, więc można go spokojnie poprawić :))

Napisano

Witam Witam :D

 

Patrzcie co Xeav napisał, specialnie to tu daje bo trzeba go zjechać ;P a ponieważ mi się nie chce, daje wolne ręce wam, Uczestnikom Contestu CC :))

 

"heh, wydaje mi się, że dla grafików chcących tworzyć organikę taki contest może się bardzo przydać a kaustyki na co komu ? :]"

 

.... :D:D ... Ale ja perfidny jestem... Ale nikt nie bedzie nam Parskał w Twarz !! :D :P Pozdrawiam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności