Mario Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 Witam Kolejna scena którą sobie wymodelowałem - sypialnia (taką bym chciał mieć). Mam nadzieje że tym razem tło za oknem będzie pasowało jeśli nie to będę musiał chyba zrezygnować z grafiki 3D i zabrać się za coś innego :D Jak zwykle Max + Vray. Wszelkie Wasze opinie mile widziane.
JunioR Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 Mario tak jak zwykle grejt, grejt !! p.s. jezeli mozna to poprosiłbym o texturke podłogi, plzzzz :)
miwt Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 nie no nie moge...jak mozna tak cos wyrenderowac...genialne!!!!!
Georgas Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 Wyśmienite!! poprostu super, też się dołączam do prośby Junior'a :)
maras Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 eee...a mama mówiła mi że tak nie można, a jednak można;) Nawet do widoku za oknem nie da sie przyczepić, szkoda hehe
Por@szek Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 Lipa ;] Wiedzialem ze dasz te gorna poduszke w innym odcieniu. Ja tam wole w jednolitym. Policzymy sie w styczniu draniu ;] 3msie man.
Hindus Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 co ty masz z tą laską w ramce na drugim renderze - już ją widziałem :P ładne....eee...rysunki na ścianach ;) - tak serio to fajnie ale imo za ciepłe :P
Mario Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Napisano 1 Grudzień 2005 xeav:: 3 rendery w 9 godzin - do tego jeszcze kilkanaście próbnych JunioR Georgas:: oto link proszę bardzo Ta tekstura gdzieś juz chodziła po necie miwt:: troszkę się pomęczyłem nad tym projekcikiem „tu wcisnąłem tam coś poustawiałem i jakoś tak wyszło” maras:: fajnie że widok pasuje. A już myślałem że będzie źle :D A co mam powiedziała? Por@szek:: tylko nie bij mnie oki?? Musze tutaj podziękować temu masterowi lowpoly za kilka bardzo przydatnych wskazówek odnośnie modelowania. hindus: po prostu podoba mi się
polka dot Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 ładnie, miejscami bardzo fajne materiały, ale projekt mi się nie podoba :) ale wizka ok. fajna rzona :D
Chalek Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 ja bym w przeciwienstwie do Ciebie nie chcial miec takiej sypialni, ale jako wizka podoba mi sie. Moze jest ciut zacukierkowa, ale nie czepiam sie tego, taki styl i juz. Wlasciwie wszystko jest bardzo ok jak dla mnie. Jakbym chcial to moze bym sie do paru rzeczy przyczepil, ale nie chce :]. a zdjecie za oknem wyszlo bardzo ok.
Marcin Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 ten widok za oknem nie pasuje (i tak Marcin pozbywa sie konkurencji :P) ale poważnie , dla mnie to za sterylne i takie piękne , design tez nie w moim guscie
domel31 Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 Mario: a gdzie sa ludzie :] hehehe Sypialnia taka sobie ale renderingi okey i modele (mam nadzieje ze nie wkladales jakis archomodelsow :] Pozdrawiam 9/10
MassTA Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 Weź już kończ z tym 3D, bo mnie w kompleksy wpędzasz! :P Fajny render. I dzięki za teksturke podłogi, będzie czym sie bawić w yafrayu. :)
Gedeon Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 Fajny render ale nie podobają mi się obrazy. Według mnie psują cały efekt...
Marek G Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 super strasznie mi się podoba ,bardzo dobra jakość renderu.Powiedz coś o ustawieniu vray czy to lightmapa?i interesuje mnie ustawienia w color mapingu napewno exponential tylko jkie warości dar mult.?
Taras Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 Mario, design jest fajny i render jest tez fajny. Hce jeszcze cos dobawicz ale nie mam. Super
marunioms Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 Jak dla mnie ślicznie 9,9/10. Ja też bym prosił o info czy to lightmapa czy montecarlo? Jak CI się udaje taką jakość przy takim krótkim czasie wyciągnąć???
Lukasz_D Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 Praca jest naprawdę znakomita. Mam kilka pytań: Jaki masz komputer? Ile robiłeś ten pokoik? Myślałeś kiedyś o zrobieniu tutoriala ? Bo jest taka sprawa, że jak ja zrobię jakieś pomieszczenie to do póki nie zacznę nakładać tektur to jest ok., ale później to masakra. Może byś zrobił tutka … tutaj masz stronę z darmowym programem do nagrywania sekwencji video z pulpitu komputera. Myślę ze każdemu by się taki tutek przydał. http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=717&t=10
Koniu_PL Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 Kurczę no rewelacjyjka :D Nic tylko się cieszyć, bo wygląda naprawdę excytująco... :D Pozdro. Ps. Ja sobie też skorzystam z tej texturki ;)
JunioR Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 Wielkie dzięki za texturke :] jestem twoim dużnikiem :p a z tym tutorialem to nie jest az tak głupi pomysł ( chodzi o materiały, render oświetlenie :D :p). pozdrawiam !
Lukasz_D Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 No właśnie, już mi nie chodzi o modelowanie przedmiotów tylko właśnie nakładanie textur i ustawianie render ...
Mario Napisano 2 Grudzień 2005 Autor Napisano 2 Grudzień 2005 Marcin:: jednym desing się podoba innym nie to rzecz gustu. A z tym widokiem za oknem to troszkę się namęczyłem. Wydaje mi się że jest okej domel31 jak to nie widzisz?? tam na tarasie koło barierki :P MassTA:: no jeszcze sobie kilka wizek porobię a jak przyjdzie emeryturka to przestane :D Gedeon:: jak przygotowywałem scenę to właśnie myślałem że takie obrazki będą pasowały toymg1 & marunioms:: ustawienia dla tej sceny są takie same jak w poprzednim projekcie kuchnia2005 co do czasu to scena jest stosunkowo mała i kwiatków nie ma Primary bounces: Irraduance map Secondary bounces: Light cache Irraduance map Min rate -3 Max rate 0 (czasami 1) HS 25 Is 20 Ct 0.3 Nt 0.3 Dt 0.3 Light cache Subdivs 650 (czasami 800) Sample siz 0,02 Screen Screen Filter None QMC Adaptive a 0.89 Noise t. 0.004 (można dać 0.001 ale to juz czas renderowania podskoczy) Color mapping jeden i drugi na 1.6 Napisze jeszcze coś o światłach VrayLight umieszczam w oknie i zmieniam kolor np. 254 243 223 Jeśli scenka jest dalej ciemna to umieszczam kolejne światło jako pomocnicze w innym oknie i tak aż efekt będzie satysfakcjonujący . Słońce to DirectLight z VRayShadow Takie ustawienia mam i to co napisałem powinno Wam w jakimś stopniu pomóc. Jeśli chodzi i tekstury to tutaj nakładałem jedynie uvmapem nic specjalnego Taras & Shade & Koniu_1990:: wielkie dzięki Dallas17:: połowę pracy zrobiłem na mojej wypasionej rakiecie Athlon 1,4 przetaktowany na 1,05GHz bo coś się wieszał a drugą połowę zrobiłem na P4 3,2. Czas wykonania kilka dni w wolnym czasie. Kto wie może kiedyś coś takiego zrobię. JunioR:: oki zapamiętam
kliment woroszyłow Napisano 3 Grudzień 2005 Napisano 3 Grudzień 2005 ja zwykle doskonale. jak ty to robisz chłopie....no nic...moja uwage zwróciło jednakowoz jeszcze coś...mianowicie mimo przepalenia widoku za oknem wideć ze stoja tam takie dłuugie nogi ...bardzo ładne..to jej ta sypialnia?:D
Marek G Napisano 5 Grudzień 2005 Napisano 5 Grudzień 2005 Dzięki Mario za wskazówki napewno się przydadzą.Jeszcze mam kilka pytań jeżeli chodzi o color maping czy nie uważasz że wartość powinno się dawać maxymalnie 2.0 czy wartości 2.0-4.0 należy używać.nastepne pytanie dotyczy vraylight jak ustawiasz światła w oknach i jakie wartości np przy tym projekcie użyłeś czy zaznaczasz opcje smoth surface shadow i store with iriadance map?dajesz światła tylko w oknach czy np.wkładasz vraylighta pod sufit?dzięki za odpowiedz.pozdr
Mario Napisano 5 Grudzień 2005 Autor Napisano 5 Grudzień 2005 toymg1:: Co do wartości color mapingu to trzeba potestować sobie. Ja zazwyczaj daje stałą wartość. Światła zawsze daje w oknach. Czasami jak w pomieszczeniu są duże okna to tylko w wybranych miejscach ustawiam, natomiast jeśli jest jakieś pomieszczenie z małym oknem to doświetlam światłem umieszczonym pod sufitem ale to tylko czasami. Moc światła w tym projekcie dałem na 19. Opcja smoth surface shadow jest odznaczona a store with iriadance map jest zaznaczona. Mam nadzieje że to info się przyda :D
Marek G Napisano 6 Grudzień 2005 Napisano 6 Grudzień 2005 dzieki Marcin te wskazowki napewno się przydadzą.Dosyć duża wartość vraylighta no ale chyba jest tylko 1 w oknie
Marek G Napisano 6 Grudzień 2005 Napisano 6 Grudzień 2005 sory Mario za zmiane imienia.ale dzisiaj mam urwanie głowy w robocie.pozdr
marunioms Napisano 6 Grudzień 2005 Napisano 6 Grudzień 2005 Dzieki Mario za podpowiedzi. Jak na razie i tak jakoś dziwnie mi to z tymi ustawieniami wychodzi i nie wiem dlaczego duży noise? Mam jeszcze jedno pytanko. W jakiej rozdzielczości te obrazki renderowaleś??
Mario Napisano 6 Grudzień 2005 Autor Napisano 6 Grudzień 2005 marunioms:: a sprawdzałeś wartośći QMC?? Finalna rozdzielczość to 1280x960
marunioms Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 QMC sprawdzalem, oto wartości: Adaptive amount 0,85 Noise 0,004 Min samples 15 Global 1,0 Światła (2 x vray) mają wartość subdivs - 12 Nie wiem dlaczego ale nawet przy rozdzielczości 1600x1200 nie mogę uzystać w miarę dobrego noisa i ostrości obrazu. Próbowałem zmieniać wartości QMC ale marne efekty a czas znacznie się wydłuża. Może coś nie tak z renderem? Proszę o jakąś podpowiedź.
Marek G Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 marunioms - ja mam taki sam problem, ustawiam takie samy parametry scen jak Mario i dużo gorsza jakość.DLACZEGO TAK SIE DZIEJE????????
Marek G Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 może to wina zaznaczonej opcji glossy efects w global switches????????jak masz Mario ustawione?
Mario Napisano 8 Grudzień 2005 Autor Napisano 8 Grudzień 2005 Global switches:: napisze co jest zaznaczone w materials Reflection/refraction Maps Filter Maps (max tem 80 Transp. 0.01) Glossy sffects Image sampler : Adaptive subdivision MIn -1 Max 2 Object our. Threshold 0.1 Normal 0.2 A. filter Catmull-Rom QMC Adaptive a 0.89 Noise t. 0.004 Min samples 5 Global 1 Swiatlo sprawdz czy opcja store with iriadance map jest zaznaczona. Jesli jest odznaczona to musisz dac duza wartosc Subdivs ale wtedy czas podskoczy
Pablo Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 Co tu mowic, pro :) czekam na nastepne:) pozdr
marunioms Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 Wielkie dzięki Mario. Wróce do domu to bedę walczył dalej z ustawieniami. Może coś w końcu z tego wyjdzie
Marek G Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 Wielkie dzięki Mario.ja właśnie walczę na nowych ustawieniach jak skończy się render to pokażę rezultat.za jakieś 30 min.pozdr
Marek G Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 render zrobiony na ustawieniach Mario.Sami osądźcie jakość renderu .Nie czepiajcie się brył i takich tam bo to nie o to chodzi w tym wypadku.Rzucam ustawienia wszystkie może z checią posłucham uwag co zmienić aby jakość była lepsza.Kuchnia jest zamknieta zadnych okien i drzwi 2 światła pod sufitem i 1 światło z boku ,reszta ustawień poniżej.Mario luknij na to i podpowiedz coś. Może powiesz jak ustawić np. materiał frontów kuchennych bo mój wyszedł kiepsko, niewiem w czym jest byk. ustawienia frontów: ref.glos - 0,8 subd 12 reflect - 42 bump 20 wstawiona bitmapa drewna z diffuse
polka dot Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 fronty wyszły fajnie imo :D ale ja tam widzę tylko słabą kompresję jpga.
Mario Napisano 8 Grudzień 2005 Autor Napisano 8 Grudzień 2005 toymg1:: rendery wkladaj na ta stronke http://www.imageshack.us/
Bonifatz Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 Niezle zrobione Mario! W pracy używam podobnych ustawień (uzywam innego antyaliasa i w qmc mam delikatnie mniejsze parametry... zastanawia mnie dlaczego toymg1 nie uzyskuje takich samych efektów... Tutaj moje 10gr (15 minutowy fotel): mam nadzieje mario ze nie masz nic przeciwko ;) (bo wątek z pokazowego przeszedl w dydaktyczyn hehe)
Bonifatz Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 toymg1 - wydaje mi sie ze z samymi Vray light`ami takiego efektu nie uzyskasz... potrzebne jest konkretne swiatło które odbije sie od np. posadzki i rozświetli Ci scene, bez tego efekt bedzie taki a nie inny. (takie jest moje zdanie).
Mario Napisano 8 Grudzień 2005 Autor Napisano 8 Grudzień 2005 Z tymi oknami Bonifatz to chyba bedziesz mial racje. Moje scenki zawsze maja okna take wiec toymg1 musisz przemodelowac kuchnie, wstawic okno i powinno byc lepiej. To jakiego uzywasz antyaliasa Adaptive QMC? Pewnie ze nie mam nic na przeciwko zeby cos innego pokazac, zawsze ktos cos moze ciekawego wyniesie i wniesc :P
Bonifatz Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 Mario - ustawienia roznią sie doslownie promilami w adaptive mam 0,85 noise thr. 0,005 min samples 8 i Global subdv. - 1.0 wiec roznica jest prawie niezauwazalna. ;] A wracając do tematu ... to wazne jest tez doświetlić scene (czyli nie polegać na samych głównych światłach) wstawić gdzieś jakiegoś "słabego" omni z wylączonym casting shadow i powinno być ok.
marunioms Napisano 9 Grudzień 2005 Napisano 9 Grudzień 2005 Wielkie dzieki Mario. Pozmienialem to i owo w ustawieniach kierujac sie Twoimi podpowiedziami i noisa udalo sie w miare ograniczyc. Jak bede mial chwilke czasu to moze wrzuce jakies swoje wypociny.
Rekomendowane odpowiedzi