Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Kolejna scena którą sobie wymodelowałem - sypialnia (taką bym chciał mieć). Mam nadzieje że tym razem tło za oknem będzie pasowało jeśli nie to będę musiał chyba zrezygnować z grafiki 3D i zabrać się za coś innego :D Jak zwykle Max + Vray. Wszelkie Wasze opinie mile widziane.

 

 

sypialnia40000finall17ex.jpg

 

sypialnia40001finall13oe.jpg

 

sypialnia40002finall18wt.jpg

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co ty masz z tą laską w ramce na drugim renderze - już ją widziałem :P ładne....eee...rysunki na ścianach ;) - tak serio to fajnie ale imo za ciepłe :P

Napisano

xeav::

3 rendery w 9 godzin - do tego jeszcze kilkanaście próbnych

 

JunioR Georgas::

oto link proszę bardzo Ta tekstura gdzieś juz chodziła po necie

 

floor4ia.th.jpg

 

miwt::

troszkę się pomęczyłem nad tym projekcikiem „tu wcisnąłem tam coś poustawiałem i jakoś tak wyszło”

 

maras::

fajnie że widok pasuje. A już myślałem że będzie źle :D

A co mam powiedziała?

 

Por@szek::

tylko nie bij mnie oki??

Musze tutaj podziękować temu masterowi lowpoly za kilka bardzo przydatnych wskazówek odnośnie modelowania.

 

hindus:

po prostu podoba mi się

Napisano

ja bym w przeciwienstwie do Ciebie nie chcial miec takiej sypialni, ale jako wizka podoba mi sie. Moze jest ciut zacukierkowa, ale nie czepiam sie tego, taki styl i juz. Wlasciwie wszystko jest bardzo ok jak dla mnie. Jakbym chcial to moze bym sie do paru rzeczy przyczepil, ale nie chce :].

 

a zdjecie za oknem wyszlo bardzo ok.

Napisano

ten widok za oknem nie pasuje (i tak Marcin pozbywa sie konkurencji :P)

 

ale poważnie , dla mnie to za sterylne i takie piękne , design tez nie w moim guscie

Napisano

Mario: a gdzie sa ludzie :] hehehe

 

Sypialnia taka sobie ale renderingi okey i modele (mam nadzieje ze nie wkladales jakis archomodelsow :] Pozdrawiam 9/10

Napisano

Weź już kończ z tym 3D, bo mnie w kompleksy wpędzasz! :P

 

Fajny render.

 

I dzięki za teksturke podłogi, będzie czym sie bawić w yafrayu. :)

Napisano

super strasznie mi się podoba ,bardzo dobra jakość renderu.Powiedz coś o ustawieniu vray czy to lightmapa?i interesuje mnie ustawienia w color mapingu napewno exponential tylko jkie warości dar mult.?

Napisano

Jak dla mnie ślicznie 9,9/10. Ja też bym prosił o info czy to lightmapa czy montecarlo? Jak CI się udaje taką jakość przy takim krótkim czasie wyciągnąć???

Napisano

Praca jest naprawdę znakomita.

Mam kilka pytań:

  • Jaki masz komputer?
  • Ile robiłeś ten pokoik?
  • Myślałeś kiedyś o zrobieniu tutoriala ?

Bo jest taka sprawa, że jak ja zrobię jakieś pomieszczenie to do póki nie zacznę nakładać tektur to jest ok., ale później to masakra. Może byś zrobił tutka … tutaj masz stronę z darmowym programem do nagrywania sekwencji video z pulpitu komputera. Myślę ze każdemu by się taki tutek przydał.

 

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=717&t=10

Napisano

Wielkie dzięki za texturke :] jestem twoim dużnikiem :p

a z tym tutorialem to nie jest az tak głupi pomysł ( chodzi o materiały, render oświetlenie :D :p).

 

pozdrawiam !

Napisano

Marcin::

jednym desing się podoba innym nie to rzecz gustu. A z tym widokiem za oknem to troszkę się namęczyłem. Wydaje mi się że jest okej

 

domel31

jak to nie widzisz?? tam na tarasie koło barierki :P

 

MassTA::

no jeszcze sobie kilka wizek porobię a jak przyjdzie emeryturka to przestane :D

 

Gedeon::

jak przygotowywałem scenę to właśnie myślałem że takie obrazki będą pasowały

 

toymg1 & marunioms::

ustawienia dla tej sceny są takie same jak w poprzednim projekcie kuchnia2005

co do czasu to scena jest stosunkowo mała i kwiatków nie ma

 

Primary bounces: Irraduance map

Secondary bounces: Light cache

 

Irraduance map

Min rate -3

Max rate 0 (czasami 1)

HS 25

Is 20

Ct 0.3

Nt 0.3

Dt 0.3

 

Light cache

Subdivs 650 (czasami 800)

Sample siz 0,02

Screen Screen

Filter None

 

 

QMC

Adaptive a 0.89

Noise t. 0.004 (można dać 0.001 ale to juz czas renderowania podskoczy)

 

Color mapping

jeden i drugi na 1.6

 

Napisze jeszcze coś o światłach

VrayLight umieszczam w oknie i zmieniam kolor np. 254 243 223 Jeśli scenka jest dalej ciemna to umieszczam kolejne światło jako pomocnicze w innym oknie i tak aż efekt będzie satysfakcjonujący . Słońce to DirectLight z VRayShadow

 

Takie ustawienia mam i to co napisałem powinno Wam w jakimś stopniu pomóc. Jeśli chodzi i tekstury to tutaj nakładałem jedynie uvmapem nic specjalnego

 

Taras & Shade & Koniu_1990::

wielkie dzięki

 

Dallas17::

połowę pracy zrobiłem na mojej wypasionej rakiecie Athlon 1,4 przetaktowany na 1,05GHz bo coś się wieszał a drugą połowę zrobiłem na P4 3,2. Czas wykonania kilka dni w wolnym czasie. Kto wie może kiedyś coś takiego zrobię.

 

JunioR::

oki zapamiętam

Napisano

Dzięki Mario za wskazówki napewno się przydadzą.Jeszcze mam kilka pytań jeżeli chodzi o color maping czy nie uważasz że wartość powinno się dawać maxymalnie 2.0 czy wartości 2.0-4.0 należy używać.nastepne pytanie dotyczy vraylight jak ustawiasz światła w oknach i jakie wartości np przy tym projekcie użyłeś czy zaznaczasz opcje smoth surface shadow i store with iriadance map?dajesz światła tylko w oknach czy np.wkładasz vraylighta pod sufit?dzięki za odpowiedz.pozdr

Napisano

toymg1::

Co do wartości color mapingu to trzeba potestować sobie. Ja zazwyczaj daje stałą wartość. Światła zawsze daje w oknach. Czasami jak w pomieszczeniu są duże okna to tylko w wybranych miejscach ustawiam, natomiast jeśli jest jakieś pomieszczenie z małym oknem to doświetlam światłem umieszczonym pod sufitem ale to tylko czasami. Moc światła w tym projekcie dałem na 19. Opcja smoth surface shadow jest odznaczona a store with iriadance map jest zaznaczona. Mam nadzieje że to info się przyda :D

Napisano

Dzieki Mario za podpowiedzi. Jak na razie i tak jakoś dziwnie mi to z tymi ustawieniami wychodzi i nie wiem dlaczego duży noise? Mam jeszcze jedno pytanko. W jakiej rozdzielczości te obrazki renderowaleś??

Napisano

QMC sprawdzalem, oto wartości:

Adaptive amount 0,85

Noise 0,004

Min samples 15

Global 1,0

Światła (2 x vray) mają wartość subdivs - 12

Nie wiem dlaczego ale nawet przy rozdzielczości 1600x1200 nie mogę uzystać w miarę dobrego noisa i ostrości obrazu. Próbowałem zmieniać wartości QMC ale marne efekty a czas znacznie się wydłuża.

Może coś nie tak z renderem?

Proszę o jakąś podpowiedź.

Napisano

Global switches::

napisze co jest zaznaczone w materials

Reflection/refraction

Maps

Filter Maps (max tem 80 Transp. 0.01)

Glossy sffects

 

Image sampler :

Adaptive subdivision

MIn -1 Max 2 Object our.

Threshold 0.1 Normal 0.2

A. filter

Catmull-Rom

 

QMC

Adaptive a 0.89

Noise t. 0.004

Min samples 5

Global 1

 

Swiatlo

sprawdz czy opcja store with iriadance map jest zaznaczona. Jesli jest odznaczona to musisz dac duza wartosc Subdivs ale wtedy czas podskoczy

Napisano

render zrobiony na ustawieniach Mario.Sami osądźcie jakość renderu .Nie czepiajcie się brył i takich tam bo to nie o to chodzi w tym wypadku.Rzucam ustawienia wszystkie może z checią posłucham uwag co zmienić aby jakość była lepsza.Kuchnia jest zamknieta zadnych okien i drzwi 2 światła pod sufitem i 1 światło z boku ,reszta ustawień poniżej.Mario luknij na to i podpowiedz coś. Może powiesz jak ustawić np. materiał frontów kuchennych bo mój wyszedł kiepsko, niewiem w czym jest byk.

ustawienia frontów:

ref.glos - 0,8

subd 12

reflect - 42

 

bump 20 wstawiona bitmapa drewna z diffuse

Napisano

Niezle zrobione Mario!

W pracy używam podobnych ustawień (uzywam innego antyaliasa i w qmc mam delikatnie mniejsze parametry... zastanawia mnie dlaczego toymg1 nie uzyskuje takich samych efektów...

Tutaj moje 10gr (15 minutowy fotel):

 

krzeslo_01.jpg

 

mam nadzieje mario ze nie masz nic przeciwko ;)

(bo wątek z pokazowego przeszedl w dydaktyczyn hehe)

Napisano

toymg1 - wydaje mi sie ze z samymi Vray light`ami takiego efektu nie uzyskasz... potrzebne jest konkretne swiatło które odbije sie od np. posadzki i rozświetli Ci scene, bez tego efekt bedzie taki a nie inny. (takie jest moje zdanie).

Napisano

Z tymi oknami Bonifatz to chyba bedziesz mial racje. Moje scenki zawsze maja okna take wiec toymg1 musisz przemodelowac kuchnie, wstawic okno i powinno byc lepiej. To jakiego uzywasz antyaliasa Adaptive QMC?

Pewnie ze nie mam nic na przeciwko zeby cos innego pokazac, zawsze ktos cos moze ciekawego wyniesie i wniesc :P

Napisano

Mario - ustawienia roznią sie doslownie promilami w adaptive mam 0,85 noise thr. 0,005 min samples 8 i Global subdv. - 1.0

wiec roznica jest prawie niezauwazalna. ;]

 

A wracając do tematu ... to wazne jest tez doświetlić scene (czyli nie polegać na samych głównych światłach) wstawić gdzieś jakiegoś "słabego" omni z wylączonym casting shadow i powinno być ok.

Napisano

Wielkie dzieki Mario. Pozmienialem to i owo w ustawieniach kierujac sie Twoimi podpowiedziami i noisa udalo sie w miare ograniczyc. Jak bede mial chwilke czasu to moze wrzuce jakies swoje wypociny.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności