Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Bf-109 G-6


FF

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 182
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wydaje mi się, że ... blach wyginać tutaj nie ma co.

Fajter mógłby zrobić otwarte chłodnice, wypuszczone klapy, opuszczony ster kierunku .....

Jesli mi czas pozwoli to wrzuce foty ukazujace co mam na mysli, nie zgodze sie co do sugerowanej "idealności" poszycia ,na fotkach które wam pokaze to dokładnie widac, masz oczywiscie racje, to nie był sowiecki Ił 2 ciosany z grubsza siekierką, ale tez bez przesady:).........za to dokładnie trafiłes iceboy z chłodnicami, klapami itd....dodatkowo na lotkach i sterze kierunku dodałbym lekkie podgiecia sugerujące istniejące ozebrobawnie pod poszyciem....fighter , słowem..pracuj pracuj. model ma wszelkie podstawy by jeszcze zyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ;) Il2 to była prawdziwa Radziecka repceptura! tanio i DUŻO DŻUO i jeszcze więcej. Najbardziej znana konstukcja pana Illuszyna.

 

Panie woroszyłow, jeśli chodzi o poszycie sterów to zgadzam się! nie bardzo wiedziałem oco dokładnie chodzi ;].

Aby model zyskał to gdybym umiał i bawił się w 3d (a mam takie chęci) to:

-ugiął bym opony

-otworzył chłodnice

-otworzył luk w 4 segmęcie kadłuba ukazujący radio (chodzi o ten na którym zawsze bellkenkreuze były malowane)

-opóścił klapy i ster wyokości (z czym wiąże się odchylony drażek sterowy w kabinie !!)

-zrobił fakturę poszycia płutnem na sterach wysokości i na lotkach... niestety z sterem kierunku było to różnie były kryte aluminium (z podłużnicami na zewnątrz konstukcji ) oraz płucienne, co do tego kiedy były jakie produkowane trzeba by poszukać.

-delikatnie poluźnił antenę... one nie były tak idealnie napięte, i dodał na antenie ilizatory.

 

Jeżeli będziesz się bawił konkretniej można by go troszkę otworzyć ;] okapotowanie silnika, kokpit, ew. jakieś luki inspekcyjne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że sie tu rozhulaliście, na razie chce skończyć to co było pierwotnie założone a potem będę się zastanawiał nad radiem(!), silnikiem i czego tam byście jeszcze nie chcieli:P Na razie nie staram sie myśleć o teksturowaniu bo to mnie przytłacza... Może was to przerazi ale to będzie moje pierwsze prawdziwe teksturowanie w życiu:( Mam zamiar wspomóc się tekstura z gry IŁ-2 Sturmovik bo akurat do tego samolotu im wyszła... Co do izolatorów to oczywiście, zrobi je. Może jeszcze zdążę zrobić to podwozie przed wigilią. A tak przy okazji, wszystkiego najlepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ale co do sterów, sprawidzłem publikacje. Płucienne stery na meserszmicie skończyły się w 41 roku razm z wersja F4 . Sprawdziłem w kilku monografiach, wersja G ma metalowe/być może płucienne ALE ! nie ma wgłębień tylko posiada na sterach podłużnice nitowane na blasze do konstrukcji steru ! Więc żadnych wglębień , tylko nitowane podłużnice ;), niestety planów nie mogę zeskanować gdyż nie mam skanera...

Ale fajter napisał że robi samolot o numerze W.nr. 163306. Poszperałęm troszkę po sieci i znalazłem troszkę ciekawostek o tym kompletnym egzemplażu. Jest to Messerschmitt którego fundacja "Polskie Orły" wydobyła z jeziora i odrestaurowała. Niestety ma on sporo błędów jak. między innymi zły kołpak, zaszpachlowane linie podziałowe na kadłubie, i PRZEDEWSZYSKIM MALOWANIE ;(... zupełna fikcja.

 

Pare ciekawych miejsc związanych z Mietkiem "rott 3"

http://www.yumodel.co.yu/batajnica_air_show/poland/red3.htm

http://therapist109.tripod.com/walkaround/163306/163306.htm

 

Jak widać na zdjęciach są stery, mają one poszycie płucienne ale odrestaurowane w muzeum krakowskim. Widać te nity które były i wzdłóż tych żeberek były donitowywane podłużnice do powieżchni sterowej.

 

Pozdrawiam

p.s

wesołych świąt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że na krawędzie natarcia skrzydeł nie ma spojlerów. Jeżeli chceż użyć tekstur z ił-2 to w ił-2 fb i wyższych teksturki są w dwa razy wyżych rozdzielczościach (1024x1024). Niedokładne łączenie blach oraz ich falowanie jest obowiązkowe pisałem już o tym wcześniej. Można by było jeszcze pomyśleć o dodatkowym zbiorniku paliwa lub o dodatkowym uzbrojeniu dodało by to smaczku modelowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wrzucam obiecane foty. Ale kilka słów przedmowy na wiekszości z nich widac ze blacha nie była idealnie gładka, szczególnie w miejscach nitowania, ale nie tylko. Zdjęcia są z wersji G-2 trop co prawda ale róznice wielkie między wersja twoją Fighter a tym co na zdjęciach nie są. Wrzuciłem więcej fotek by dac szerszy poglad. jako bonus fotka brzucha z zaciekami oleju i wygląd wnęk na gleń główna i ona sama. POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zdjęcia.

Nie wiem czy temat jest zamknięty bo sam nie wiem czy bede robił te pofalowania. Chyba jestem jeszcze za mało doświadczony.

Rander od dołu i podwozie z bliska.

bf_30.jpg

bf_31.jpg

Aha, Kliment, mozesz wyjść na chwile na podwórko i zrobic zdjęcie tak żeby było widac skąd doką idzie ta rurka na goleni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update. Podwozie główne skończone. Resztę szczegółów trzeba będzie zrobić na teksturze bo jak chciałem zrobić dziury to sie wszystko odkształca. Bieżnika nie będzie jak na zdjęciach bo nie ma być.

bf_32.jpg

bf_35.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem dłubać przy kokpicie, na razie zrobiłem owiewkę. Nie mogę sobie poradzie z tym bugiem (chyba widac o co chodzi). Będę jeszcze walczył ale jak nic nie działam to se dam z nim spokój.

bf_37.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Werteksy na pewno nie są powielone. Przyczyną jest to ze ten jeden kant z którego "wydostaje" się bug musi być ostry i z tąd to odkształecenie na poligonie. Siatka bęz ms nie różni sie zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam poważny problem!! Zacząłem się bawić w tekstury i wszystko było fajnie do pewnego momentu. W UVW Unwrap pozmieniałem nieco siatkę jednej strony kadłuba i nie mam pojęcia co zrobić żeby siatka drugiej strony była jej odbiciem symetrycznym. Nie chce robić tego na oko a nie mogę dodać modyfikatora UVW przed Symmetric bo tekstura nie ma być symetryczna. POMOCY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Kreska_-dzieki. Na tym etapie sobie poradziełem. Znalazem tutka do teksturowania samolotów z wykozystaniem animacji (!). Na razie tylko tyle.bf_41.jpg

Kamuflaz powinien byc na drugim skrzydle no ale to wystarczy zrobic lustrzane odbicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie wygląda to okazale... aczkolwiek brak jakiegokolwiek brudzingu który jest zdecydowanie bardziej potrzebny aniżeli te odrapania na każdej lini podziałowej...

 

Pamiętaj farba schodziła tylko tam gdzie miała ku temu podstawy: elementy ruchome i miejsca gdzie chodziła obłusga naziemna oraz pilot. Zrób na razie takim stylem jak robisz... Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieje że bedzie onitowanie?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest onitowanie, a co do odrapań nawet jezeli nie sa potrzebne to fajnie wygladają:) Coraz bardziej zaczyna wygladać jak blacha...

bf_46.jpg

Proszę o rady co jeszcze można tu zrobić. Mam jeszcze zamiar poprawić odbicia tak zeby odpryski farby bardziej odbijały światło.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszy mnie ze model się podoba. I mam prosbe, jak ktoś znalazł, albo ma materiał płótna, taki zwykły tylko żeby wyraźnie było widać włókna proszę kontakt. Na GG albo linka niech da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności