Jump to content

Pojazd 3D: Bf-109 G-6


FF

Recommended Posts

Witam wszystkich z moim pierwszym modelem na forum. Jest to Bf-109 G-6. Wszelkie uwagi mile widziane. Było by miło jak by ktoś wrzucił fotkę osłony silnik z bliska bo niw wiem jak dokładnie wyglądają te wgłębienia na karabiny.

bf_03.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mniam, dobry samolot do modelowania. Narazie jest dobrze, życzę powodzenia i mam nadzieję, że skończysz, bo kilka osób na tym forum już ten samolot robiło, ale jakoś żadnego nie udało mi się obejrzeć skończonego ;]

Link to comment
Share on other sites

ty draniu !!! ja zacząłem ten samolot pół roku tem ale zabrakło umiejetnosci i powiedziałem sobie ze w czasie tych swiąt go zrobie!! a tutaj ty wyskakujesz!!!

w takim razie za kilka dni bedziesz miał konkurencyjny samolot :P

powodzenia bo maszyna jest naprawde warta odwzorowania w 3d

Link to comment
Share on other sites

Te przy owiewce faktycznie będzie trzeba poprawić, nie wiem co z tym miejscem koło kaemów, według mnie jest całkiem dobre.

Mam niestety problemy z umieszczeniem zdjęć w necie. Dla tego nadal nie ma siatki. Nie wiem czym to jest spowodowane :(

Link to comment
Share on other sites

Mam nawet jedną fokę na składzie tyle ze bardzo brzydka i niedokładna, jeszcze z początków pracy w maxie. Tyle że fockewulf i meser to ta sama strona więc było by to co najmniej dziwne, chyba ze zdobyczna :D Wgłębianie wygładziłem ale chyba nie widać, będę musiał poprawić.

Link to comment
Share on other sites

No to tak. Miałem przyjemność model oglądać w realu na kompie. Wygląda elegancko. Porównując ze znanymi mi modelami 3d z wydawnictwa Kagero. np. Bf-109 G4 Trop z Monografii Kagero o Gustawie i Kurfurście, model prezętuje się wyśmienicie. Co do kabiny... niestety ale Willi Messerschmitt sobie ubzdurał szerokie ramy owiewki. Ten problem zniknął w G6 late od W. Nr. 150xxx produkcji WNF Weinerneustad... Meserszmity z Razyzbony i Erla-Lipzig różniły się kilkoma szczeółami jeżeli kogoś interesuje historia tego samolotu to polecam literaturę Kagero i Aj-pressu. To COŚ to nazywa się kolektorami spalin i to nie wlot tylko wylot " tzn rura wydechowa :P".

 

Co do spitfire MK... hmmm nie dosyc że brzydki samolot i chwała Fajterowi za to że robi złego niemca to nie wiadomo o jakiego spita ci chodzi? Mk I, III, V, VII, IX czy może XVI ? na wszystkich latali polacy. JK N razie widzę że źle jest osadzona antena radiowa. G6 miały radiostację FuG 16 (a późne G6 i G10,14 Fug 16zy z anteną podskrzydłową morane).

 

Mam nadzieje że będziesz robił kokpit i ew. makietę silnika DB 605. Jeżeli tak pamitaj że osłona działka silnikowego była różna w przyadku działka MG151/20 a 30 milimtrowego Mk108.

 

W jakim malowaniu będziesz robił samlot?

Link to comment
Share on other sites

_iceboy brawo!!!. Z mojej strony dodam tylko, że model jest zbyt perfekcyjnie wykonany. Chodzi mi o idealne szczeliny między klapami, idealnie głatkie blachy itp. W tamtych czasach arkusze blachy nie były wycinane laserowo i składane przez roboty tylko klepane młodkiem przez robotników ;) Rozumiem że na tym etapie narazie nie ma co sie bawić w deformacje ale przed nakładaniem teksturek warto było by się tym zająć.

Link to comment
Share on other sites

Malowanie to bedzie W.Nr. 163306, 2./JGr West, Mayj 1944 lotnisko Gabbert (Jaworze) czyli "Czerwona Trójka" ;D

Co do tych blach ta jeszcze nie wiem , nie wiem nawet czy w finalnej wersji bedzie ta szczelina. Ale własnie z tego powodu o którym wspomniałeś mus_Snajper nie zwracam za bardzo uwagi na wytykane wcześniej błędy dotyczące siatki:D

Link to comment
Share on other sites

Miałem chwile zwatpienia ale pworóciłem z nowymi apdejtami:

bf_24.jpg

bf_26.jpg

Chciałbym zacząc teksturowanie samolociku ale nie jestem pewien jaką technika mam to zrobić. Pierwotnie chciałem użyć unwrap UVW ale sam nie wiem. Czekam na sugestie.

Link to comment
Share on other sites

super ci idzie bardzo mi sie podoba, zycze powodzenia w dalszej pracy i teksturowaniu, fajnie jakbys go zrobil w takiej scence na lotnisku z otwarta pokrywa silnika, ah chyba troche za daleko wybiegam w przyszlosc no ale :) a jakies referfki silnika to pewnie ma _iceboy:P

Tak na marginesie,_iceboy jesli to co napisales to z glowy to gratuluje respect :)

Link to comment
Share on other sites

skończ najpierw model dopiero texturuj. brakuje jeszcze odrobine rzeczy...i najwazniejsze...on ma byc w locie pokazany czy na "postoju"? jesli to drugie to jeszcze ci została zabawa z goleniami ... ogólnie ładnie...ale jakoś jak dla mnie za sterylnie...oby maping to poprawił...pewnie to z powodu braku nitów ,lekkiego falowania blachy koloru i oznak zuzycia....

POZDRAWIAM.

Link to comment
Share on other sites

AnyMan - właśnie tak, tyle że mam jednego playna i na nim zmieniam co chwile teksturę u posuwam się o jeden segment dalej.

Kliment - najpierw skończę model ale chciałem żebym potem wiedział od razu jak teksturować. Niestety on ma być na postoju a już próbowałem sie zabrać z podwozie i nie szło mi najlepiej. Zresztą nawet przy schowanym widać koła:(

Link to comment
Share on other sites

skończ najpierw model dopiero texturuj. brakuje jeszcze odrobine rzeczy...i najwazniejsze...on ma byc w locie pokazany czy na "postoju"? jesli to drugie to jeszcze ci została zabawa z goleniami ... ogólnie ładnie...ale jakoś jak dla mnie za sterylnie...oby maping to poprawił...pewnie to z powodu braku nitów ,lekkiego falowania blachy koloru i oznak zuzycia....

POZDRAWIAM.

 

 

Wydaje mi się, że ... blach wyginać tutaj nie ma co.

Fajter mógłby zrobić otwarte chłodnice, wypuszczone klapy, opuszczony ster wysokości(przecież nikt go tam 24h nie trzymał, a z tego co mi wiadomo kabinowej blokady drązka nie miał) Jeszcze jednym elementem może być zrobienie falowanej blachy od nitowania. Ale ... no własnie ale... Niemcy wieli bardzo wyskoką kulturę robotnicza, a Mieczysław którego tutaj widzę jest z 43 roku. Czyli nie były to składaki typu G10 czy G14... Samoloty były jednak estetyczne w porównaniu z czołgami czy pojazdami. Tutaj wyginanie blachy czy poszycia skrzydła powoduje znaczną utratę siły nosnej. Niemcy mieli tzw. chodniczki po których można było bezpiecznie chodzić aby nie uszkodzić płatowca. Myślę że efekt zuzycia, zacieki odrapania, najlepiej zrobić na texturze.

Ew. ugięcie opon od ciężaru można by jeszcze zrobić.

Brakuje z tego co widzę goleni.

Fajter zapodaj fotki od dołu. chciałbym zobaczyć komory podwozia ;]

Ajajajajaj i jeszcze odchudź łopaty śmiegieł... czy spływ jest idealny jak żyletka?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy