Skocz do zawartości

Scena 3D: Moje speedy w VUE


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

czasem jak nie mam sily juz dlubac w niczym powazniejszym, to odpalam sobie VUE i dla relaksu cos klikam, tak bez specjalnego planu. Progam ma ta zalete, ze jest dosc lajtowy i nie trzeba sie nasiedziec i namyslec zeby cos zrobic. Wychodza z tego rozne obrazki, ktore nie sa specjalnie super, ale sa. Pomyslalem zeby zalozyc watek, gdzie bede te obrazki wrzucal.

 

Oto pierwszy obrazek, nie liczylem czasu, ale pewnie nie wiecej niz 2 godziny troche bezmyslnego klikania w vue i drobna korekta w photoshopie.

 

OBRAZEK

 

jak cos odgrzebie jeszcze na dysku, albo zrobie nowego to wrzuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ładne prace (renery prawie zawsze fajnie wychodzą :P).

Mam tylko jedno pytanie co to vue, mianowicie, chciałbym np, zeby drzewka w ekoststemie rosły mi tak, jak na jpegu ze skalą szarości. CHce załądować mapke, a tu nic :/. Program łąduje jakieś funkcje czy cuś... Czy jest pożliwaość (a pewnie jest) ukłądania ekosystemów na pdst. obrazów (jpg. bmp, etc*) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program jest prosty bo zawiera pokaźną bibliotekę materiałów i gotowych presetów. W wersji xstream jest zintegrowany z maxem z mayą czy też innymi programami 3d co daje juz naprawde spore możliwośći. Gorzej jeśli chce się zrobić środowisko którego nie przewidzieli programiści wtedy trzeba sie juz pobawić we własne materiały i ustawienia, ale przecież o to właśnie chodzi żeby sie pobawić :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JohnZi: prosty, zgadzam sie z tym co napisal smiler, program ma wiele fajnych rozwiazan, jest ogolnie dobrze pomyslany jako generator terenow, z wersji na wersje jest coraz lepszy i bardziej elastyczny, ale to nie max czy maya, ograniczenia sa jednak dosc spore i choc modyfikowac mozna na prawde wiele rzeczy, to jednak ograniczenia sa.

 

Master Kiełbaster: mysle, ze sie nadaja, tylko trzeba umiec i troche posiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem bawilem sie modyfiacjami drzewa, jakos bardzo daleko od oryginalu nie odszedlem, ale co sie pobawilem, to sie pobawilem. Niestety drzewka z VUE maja to do siebie, ze w tlumie na 2, 3 planie wygladaja ok, ale z bliska, samotnie juz widac, ze sa nieteges troche, nawet mimo mocnego zageszczenia siatki itd.

 

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie skromnosc, to faktycznie speedy. Nie mierze sobie czasu, ale takie obrazki jak tutaj wrzucam to na prawde nie jest duzo pracy. Ciezko mi powiedziac ile dokladnie czasu zajmuje mi ich zrobienie, bo tego czasu nie mierze, poza tym to co pokazuje to raczej efekty uboczne klikania po roznych miejscach, obczajania opcji, roznych prob z roznymi rzeczami, wiec nie jest to "robienie danego obrazka" Mysle, ze gdyby chodzilo mi tylko o zrobienie obrazka, bez eksperymentowania to w wiekszosci wypadkow zamknalbym sie w czasie mniejszym niz godzina na obrazek + render oczywiscie. Program faktycznie jest dosc prosty, oczywiscie ma swoja specyfike, jak kazdy soft i trzeba obczaic pare rzeczy na poczatku, ale potem idzie juz z gorki. Gotowcow jest masa w VUE, do wszystkiego sa kreatory itd, poza tym filozofia jest taka, ze nie musisz nic zmieniac zeby cos Ci wyszlo. Na przyklad w maxie czy mayi na domyslnych ustawieniach nic nie uzyskasz tak na prawde, tu te domyslne ustawienia (wszystkiego, materialow, renderingu, atmosfery itd) sa takie, ze wyjdzie ladny obrazek. Dzieki temu jak chcesz sie w czyms grzebac to to robisz, jak nie chcesz to zostawiasz jak jest i tez bedzie to jakos wygladalo. Trzeba pamietac, ze to nie jest full pakiet 3d tylko taki troche lepszy generator terenow, wiec ograniczenia sa dosc spore. Choc trzeba tez przyznac, ze czesc rozwiazan i opcji ma na prawde genialnych, a przynajmniej dosc pomyslowych, czesc rzeczy jak na przyklad mapy proceduralne, niektore pomysly z materialami chetnie bym zobaczyl w maxie. No troche sie zagolopowalem, jak cos jeszcze bedziesz chcial o VUE wiedziec to pytaj, ekspertem nie jestem, ale postaram sie odpowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosty jest bardzo :) do opanowania potrzeba ci 10 min które zabiera tutorial podstawowy. Fakt faktem program nadaje się tylko do dalszych planów bo z bliska tak jak widać na scenie z drzewkiem :) do realizmu brakuje i to dużo, no ale do jakichś animacji stylu baśniowym nadaje się :) szybki render, łatwa obsługa, to duże plusy tego programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carloss: generalnie masz racje, ale mysle, ze to jeszcze zalezy od umiejetnego uzycia. Dodanie motion blura w animacji, sprytne ujecia nie pakazujace detali roslinnosci i mozna zrobic fajne rzeczy. Z szybkim renderem nie do konca sie zgodze, faktycznie w pewnych wypadkach jest szybki, ale czesto sie zacina przy bardziej przeladowanych efektami scenach i lepszych ustawieniach.

Z-Brush: Da sie i ma to sens, sa 4 metody:

- przerzucasz to co zrobiles w VUE do maxa

- przerzucasz to co zrobiles w maxie do VUE

- uzywasz Xstream i "laczysz" te 2 aplikacje

- robisz czesc w maxie, czesc w vue i laczysz w postprodukcji.

Wszystkie opcje sa do zrealizowania i w stillu i w animacji. Moim zdaniem poza prostymi bardzo sytuacjami opcja 1 jest raczej niezbyt dobra, podobnie jest z 2, ale tu juz mozna bardziej poszalec. Xstream i compositing to dobre opcje, kompozycje ulatwia to, ze VUE jest przyjazny jesli chodzi o wypluwanie kanalow, wartstw itd. Problem jest taki jak napisal carlosss, pierwsze plany nie wygladaja juz tak dobrze jak drugie.

Genrealnie polecam strone producenta: http://www.e-onsoftware.com/ Jest tam sporo informacji, obrazkow, animacji, mozna sie wiele dowiedziec o mozliwosciach programu i tez troche poduczyc, bo sa tam tez tutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał chalek o przerzucaniu, jest do niczego po prostu, np z maxa do vue przerzuciłem kamień i siatka przypominała trociny, próbowałem bez meshsmootha i wyskoczył jakiś błąd w maxie, aplikacja została zamknięta.Więc, tylko zostają tak naprawdę 2 ostatnie opcje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cos tam przerzucalem i nie bylo az tak zle. Mialem na mysli bardziej to, ze jak sobie duzy teren przerzucisz do maxa z jakims ecosystemem gdzie bedziesz mial duzo drzew, to troche to sensu nie ma. Jak chcesz sobie przeniesc do maxa 10 drzew/krzaczkow, pare kamieni i teren maly to spoko, tylko ze plusy vue nie polegaja tylko na tworzeniu tych rzeczy, ale tez na tym jak to renderujesz, wiec taka opcja jest dosc srednia, choc mozliwa, wykonalna i pewnie czasem przydatna. W druga strone jest lepiej, ale ja mialem problemy z mapowniem, teksturami itd obiektow ktore wrzucilem z maxa do vue, wiele sie tym nie bawilem, wiec pewnie da sie to jakos sensownie zrobic. Kazda z tych opcji jest w sumie dobra, tylko kazda w innym przypadku bedzie najlepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności