Lucas Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 Cóż, może i preferuję modele hp, ale jak zobaczylem temat to nie mogłem odpuścić:) Spróbuję zrobić Lockheed P-38J, moim zdaniem jeden z najładniejszych samolotów mysliwskich. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie łatwo, bo wcześniej nie robiłem żadnego modelu low poly, a i sam samolot do łatwych nie należy. Narazie słowo wstępu a pierwsze efekty mam nadzieję już niedługo.
_michal Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 Mam taki w połowie zrobiony. skala 1:33 z kartonu, stoi na półce i czeka aż go skończę. Najładniejszy samolot WW2 kibicuję i czekam na updejty :)
Lucas Napisano 21 Marzec 2006 Autor Napisano 21 Marzec 2006 No i pierwsze pytanie - czy elementy normalnie będące na stałe z sobą złączone lepiej jednak że tak powiem, "na chama" oddzielać?
_michal Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 chodzi Tobie np o skrzydła? Owszem, możesz je zrobić jako osobne, ale 'zattachowane' elementy.
ognisty Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 wręcz nieraz tak trzeba żeby się zmieścić w limicie nie robiąc kwadrata :D
Lucas Napisano 22 Marzec 2006 Autor Napisano 22 Marzec 2006 Ołkiej, to narazie mam tyle, już ponad 800 trs, więc może być problem i trza będzie upraszczać...
trident Napisano 22 Marzec 2006 Napisano 22 Marzec 2006 NIe zapomnij o ruchomych elementach i wnetrzu kabiny, widze ze bedzie tu troche obcinania.... empeck_ najładniejszy to B29 ;) styl i klasyka... ;)
Lucas Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 Wiem, elementyruchome mam, tylko jak zrobiłem stateczniki pionowe to wyszło już ponad 1200 :/ - masz rację, będzie dużo obcinania... Edit:już 900, ale wciaż za dużo będzie...
FF Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 B-29 wygląda jak cygaro ze skrzydłami:P B-17 jest ładniejszy a i klasyka zdecydowanie większ:) Jak skończysz tego Lightninga to dodaj meshsmootha i zrob w hp bo moze byc naprawde ładny.
Lucas Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 No samo dodanie mesmootha chyba nie koniecznie sprawdziłoby się w tym przypadku:), ale kto wie, może i HP kiedyś zrobię.
Por@szek Napisano 24 Marzec 2006 Napisano 24 Marzec 2006 Czyli Freedom uwazasz ze tylko jak model ma MS i miliony tri to jest ladny?? Smutne ...
Gość Marioza Napisano 24 Marzec 2006 Napisano 24 Marzec 2006 pomysl fajny ale ma duzo elementow przez co moze byc klopot zeby sie zmiescic w limicie tzn dac sie da zawsze ale wygląd moze byc moco oszczędny, do takiego wnisku doszedlem robiąc swój
Lucas Napisano 24 Marzec 2006 Autor Napisano 24 Marzec 2006 Bryła skończona, teraz jest 907 tris, czyli 93 na zrobienie podwozia, działek i jakiegoś zarysu kabiny, trzeba dalej ciąć;)
FF Napisano 24 Marzec 2006 Napisano 24 Marzec 2006 Por@szek - wcale tak nie uwazam, sam mam okazje robic samolot w hp i mniej wiecej wiem na czym to polega, tak se tylko napisalem i o ile dobrze pamiętam było tam cos w stylu ":)" n końcu.
ognisty Napisano 24 Marzec 2006 Napisano 24 Marzec 2006 no to lucasie tnij, tnij! bo 93 to raczej za malo :)
Tores Napisano 24 Marzec 2006 Napisano 24 Marzec 2006 Miło widzieć, że ktoś też musi ciąć. Nie będę pisał co można zmodyfikować bo lepiej jak sam na to wpadniesz dzięki czemu więcej się nauczysz, ale jakbyś nie wiedział co dalej zrobić to z chęcią ci pomożemy.
Lucas Napisano 24 Marzec 2006 Autor Napisano 24 Marzec 2006 No i jest:). Dokładnie 1000 ścianek, myślę, że model już w pelni skończony. Teraz textury.
_michal Napisano 24 Marzec 2006 Napisano 24 Marzec 2006 z tysiąca trisów możnaby jednak nieco więcej wyciągnąć...
Lucas Napisano 25 Marzec 2006 Autor Napisano 25 Marzec 2006 Heh, okazało się, że chyba ze 3 obiekty miałem zdublowane, nie zauważylem tego, jak kopiowałem połówki. Dzięki temu zyskałem coś koło 50 tris i mogłem zaokrąglić nieco dzioby silników i te chwyty za nimi przed statecznikami. Pokażę później, robię teraz mapowanie.
Lucas Napisano 25 Marzec 2006 Autor Napisano 25 Marzec 2006 Myślę, że mapowanie skończone, podsumowanie - równo 1k tris.
nielot007 Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 pokaz mapke unwrapa(??) wydaje mi sie ze masz lekki blad mapowania choc moge sie mylic bo sie na mapowaniu nie znam pozdro
Lucas Napisano 26 Marzec 2006 Autor Napisano 26 Marzec 2006 W sumie to nie błąd, chociaż pewnie sam sobie nieco texturowanie utrudniłem, po prostu używałem mapowania planarnego zamiast cylindrycznego, a ponieważ tego elementu nie dało się podzielić dokładnie na pół, to musiałem tak to rozwiązać.
Lucas Napisano 27 Marzec 2006 Autor Napisano 27 Marzec 2006 Texturowanie rozpoczęte, ogólne malowanie można powiedzieć, że jusz jest, trzeba jeszcze kilka gwiazd dodać i oczywiście jakiś syf. Przy kabinie jest do porawy - coś musiało się nieznacznie przesunąć itak wyszło. A tak w ogóle, to czy mapa na opacity może być oddzielna, czy muszę jakoś to załatwić jedną texturą?
Lucas Napisano 28 Marzec 2006 Autor Napisano 28 Marzec 2006 No chyba, że są jakieś patenty z kanałami alpha czy coś... nigdy jakoś w takie sprawy nie wnikałem, więc wszelkie porady mile widziane:)
Tores Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 Możesz użyć TGA 32-bitowego i w nim alpha mapę więc będziesz miał jeden plik. Możesz też DDS-a zrobić jak potrafisz.
Lucas Napisano 30 Marzec 2006 Autor Napisano 30 Marzec 2006 No to texturowanie chyba skończone, trzeba będzie tylko przy kabinie poprawić, bo coś się przeźroczystość popsuła.
ognisty Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 widzem ze poszedles na czysciocha :) imho nie jest zle, pokaz txturke
slayer2004 Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 No i bardzo fajnie sie prezentuje. Tak model jak i textura :)
Lucas Napisano 31 Marzec 2006 Autor Napisano 31 Marzec 2006 Skończone:) Podsumowując - 1000 tris, jedna tekstura 512x512, czyli w pełni zgodnie z założeniami bitwy. Z modelu jestem bardzo zadowolony, bo jednak trzeba przyznać, że nie jest on łatwy do wymodelowania, zwłaszcza przy takich ograniczeniach - w końcu to 2 silniki, 3 kadłuby i spore skrzydła do otexturowania.
Gość Marioza Napisano 1 Kwiecień 2006 Napisano 1 Kwiecień 2006 no całkiem ładnie to wyszlo, kolory pasują, moze jednie ten jaskrawszy zielony jest zbyt intensywny, ale ogónie gra to wszytko kolorystycznie, i fakt przy tym limicie cięzko wymodelowac taki samolot
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się