Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cóż, może i preferuję modele hp, ale jak zobaczylem temat to nie mogłem odpuścić:)

Spróbuję zrobić Lockheed P-38J, moim zdaniem jeden z najładniejszych samolotów mysliwskich. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie łatwo, bo wcześniej nie robiłem żadnego modelu low poly, a i sam samolot do łatwych nie należy.

Narazie słowo wstępu a pierwsze efekty mam nadzieję już niedługo.

  • Odpowiedzi 31
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mam taki w połowie zrobiony. skala 1:33 z kartonu, stoi na półce i czeka aż go skończę.

 

Najładniejszy samolot WW2

 

kibicuję i czekam na updejty :)

Napisano
  • Autor

No i pierwsze pytanie - czy elementy normalnie będące na stałe z sobą złączone lepiej jednak że tak powiem, "na chama" oddzielać?

Napisano

chodzi Tobie np o skrzydła? Owszem, możesz je zrobić jako osobne, ale 'zattachowane' elementy.

Napisano
  • Autor

Ołkiej, to narazie mam tyle, już ponad 800 trs, więc może być problem i trza będzie upraszczać...

Napisano

NIe zapomnij o ruchomych elementach i wnetrzu kabiny, widze ze bedzie tu troche obcinania....

empeck_ najładniejszy to B29 ;) styl i klasyka... ;)

Napisano
  • Autor

Wiem, elementyruchome mam, tylko jak zrobiłem stateczniki pionowe to wyszło już ponad 1200 :/ - masz rację, będzie dużo obcinania...

 

Edit:już 900, ale wciaż za dużo będzie...

Napisano

B-29 wygląda jak cygaro ze skrzydłami:P B-17 jest ładniejszy a i klasyka zdecydowanie większ:) Jak skończysz tego Lightninga to dodaj meshsmootha i zrob w hp bo moze byc naprawde ładny.

Napisano
  • Autor

No samo dodanie mesmootha chyba nie koniecznie sprawdziłoby się w tym przypadku:), ale kto wie, może i HP kiedyś zrobię.

Napisano

pomysl fajny ale ma duzo elementow przez co moze byc klopot zeby sie zmiescic w limicie tzn dac sie da zawsze ale wygląd moze byc moco oszczędny, do takiego wnisku doszedlem robiąc swój

Napisano
  • Autor

Bryła skończona, teraz jest 907 tris, czyli 93 na zrobienie podwozia, działek i jakiegoś zarysu kabiny, trzeba dalej ciąć;)

Napisano

Por@szek - wcale tak nie uwazam, sam mam okazje robic samolot w hp i mniej wiecej wiem na czym to polega, tak se tylko napisalem i o ile dobrze pamiętam było tam cos w stylu ":)" n końcu.

Napisano

Miło widzieć, że ktoś też musi ciąć. Nie będę pisał co można zmodyfikować bo lepiej jak sam na to wpadniesz dzięki czemu więcej się nauczysz, ale jakbyś nie wiedział co dalej zrobić to z chęcią ci pomożemy.

Napisano
  • Autor

No i jest:). Dokładnie 1000 ścianek, myślę, że model już w pelni skończony. Teraz textury.

Napisano
  • Autor

Heh, okazało się, że chyba ze 3 obiekty miałem zdublowane, nie zauważylem tego, jak kopiowałem połówki. Dzięki temu zyskałem coś koło 50 tris i mogłem zaokrąglić nieco dzioby silników i te chwyty za nimi przed statecznikami. Pokażę później, robię teraz mapowanie.

Napisano
  • Autor

Myślę, że mapowanie skończone, podsumowanie - równo 1k tris.

Napisano

pokaz mapke unwrapa(??)

wydaje mi sie ze masz lekki blad mapowania choc moge sie mylic bo sie na mapowaniu nie znam

pozdro

Napisano
  • Autor

W sumie to nie błąd, chociaż pewnie sam sobie nieco texturowanie utrudniłem, po prostu używałem mapowania planarnego zamiast cylindrycznego, a ponieważ tego elementu nie dało się podzielić dokładnie na pół, to musiałem tak to rozwiązać.

Napisano
  • Autor

Texturowanie rozpoczęte, ogólne malowanie można powiedzieć, że jusz jest, trzeba jeszcze kilka gwiazd dodać i oczywiście jakiś syf. Przy kabinie jest do porawy - coś musiało się nieznacznie przesunąć itak wyszło.

A tak w ogóle, to czy mapa na opacity może być oddzielna, czy muszę jakoś to załatwić jedną texturą?

Napisano
  • Autor

No chyba, że są jakieś patenty z kanałami alpha czy coś... nigdy jakoś w takie sprawy nie wnikałem, więc wszelkie porady mile widziane:)

Napisano

Możesz użyć TGA 32-bitowego i w nim alpha mapę więc będziesz miał jeden plik. Możesz też DDS-a zrobić jak potrafisz.

Napisano
  • Autor

No to texturowanie chyba skończone, trzeba będzie tylko przy kabinie poprawić, bo coś się przeźroczystość popsuła.

Napisano
  • Autor

Skończone:) Podsumowując - 1000 tris, jedna tekstura 512x512, czyli w pełni zgodnie z założeniami bitwy. Z modelu jestem bardzo zadowolony, bo jednak trzeba przyznać, że nie jest on łatwy do wymodelowania, zwłaszcza przy takich ograniczeniach - w końcu to 2 silniki, 3 kadłuby i spore skrzydła do otexturowania.

Napisano

no całkiem ładnie to wyszlo, kolory pasują, moze jednie ten jaskrawszy zielony jest zbyt intensywny, ale ogónie gra to wszytko kolorystycznie, i fakt przy tym limicie cięzko wymodelowac taki samolot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności