Napisano 21 Marzec 200618 l Cóż, może i preferuję modele hp, ale jak zobaczylem temat to nie mogłem odpuścić:) Spróbuję zrobić Lockheed P-38J, moim zdaniem jeden z najładniejszych samolotów mysliwskich. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie łatwo, bo wcześniej nie robiłem żadnego modelu low poly, a i sam samolot do łatwych nie należy. Narazie słowo wstępu a pierwsze efekty mam nadzieję już niedługo.
Napisano 21 Marzec 200618 l Mam taki w połowie zrobiony. skala 1:33 z kartonu, stoi na półce i czeka aż go skończę. Najładniejszy samolot WW2 kibicuję i czekam na updejty :)
Napisano 21 Marzec 200618 l Autor No i pierwsze pytanie - czy elementy normalnie będące na stałe z sobą złączone lepiej jednak że tak powiem, "na chama" oddzielać?
Napisano 21 Marzec 200618 l chodzi Tobie np o skrzydła? Owszem, możesz je zrobić jako osobne, ale 'zattachowane' elementy.
Napisano 21 Marzec 200618 l wręcz nieraz tak trzeba żeby się zmieścić w limicie nie robiąc kwadrata :D
Napisano 22 Marzec 200618 l Autor Ołkiej, to narazie mam tyle, już ponad 800 trs, więc może być problem i trza będzie upraszczać...
Napisano 22 Marzec 200618 l NIe zapomnij o ruchomych elementach i wnetrzu kabiny, widze ze bedzie tu troche obcinania.... empeck_ najładniejszy to B29 ;) styl i klasyka... ;)
Napisano 23 Marzec 200618 l Autor Wiem, elementyruchome mam, tylko jak zrobiłem stateczniki pionowe to wyszło już ponad 1200 :/ - masz rację, będzie dużo obcinania... Edit:już 900, ale wciaż za dużo będzie...
Napisano 23 Marzec 200618 l B-29 wygląda jak cygaro ze skrzydłami:P B-17 jest ładniejszy a i klasyka zdecydowanie większ:) Jak skończysz tego Lightninga to dodaj meshsmootha i zrob w hp bo moze byc naprawde ładny.
Napisano 23 Marzec 200618 l Autor No samo dodanie mesmootha chyba nie koniecznie sprawdziłoby się w tym przypadku:), ale kto wie, może i HP kiedyś zrobię.
Napisano 24 Marzec 200618 l Czyli Freedom uwazasz ze tylko jak model ma MS i miliony tri to jest ladny?? Smutne ...
Napisano 24 Marzec 200618 l pomysl fajny ale ma duzo elementow przez co moze byc klopot zeby sie zmiescic w limicie tzn dac sie da zawsze ale wygląd moze byc moco oszczędny, do takiego wnisku doszedlem robiąc swój
Napisano 24 Marzec 200618 l Autor Bryła skończona, teraz jest 907 tris, czyli 93 na zrobienie podwozia, działek i jakiegoś zarysu kabiny, trzeba dalej ciąć;)
Napisano 24 Marzec 200618 l Por@szek - wcale tak nie uwazam, sam mam okazje robic samolot w hp i mniej wiecej wiem na czym to polega, tak se tylko napisalem i o ile dobrze pamiętam było tam cos w stylu ":)" n końcu.
Napisano 24 Marzec 200618 l Miło widzieć, że ktoś też musi ciąć. Nie będę pisał co można zmodyfikować bo lepiej jak sam na to wpadniesz dzięki czemu więcej się nauczysz, ale jakbyś nie wiedział co dalej zrobić to z chęcią ci pomożemy.
Napisano 24 Marzec 200618 l Autor No i jest:). Dokładnie 1000 ścianek, myślę, że model już w pelni skończony. Teraz textury.
Napisano 25 Marzec 200618 l Autor Heh, okazało się, że chyba ze 3 obiekty miałem zdublowane, nie zauważylem tego, jak kopiowałem połówki. Dzięki temu zyskałem coś koło 50 tris i mogłem zaokrąglić nieco dzioby silników i te chwyty za nimi przed statecznikami. Pokażę później, robię teraz mapowanie.
Napisano 25 Marzec 200618 l pokaz mapke unwrapa(??) wydaje mi sie ze masz lekki blad mapowania choc moge sie mylic bo sie na mapowaniu nie znam pozdro
Napisano 26 Marzec 200618 l Autor W sumie to nie błąd, chociaż pewnie sam sobie nieco texturowanie utrudniłem, po prostu używałem mapowania planarnego zamiast cylindrycznego, a ponieważ tego elementu nie dało się podzielić dokładnie na pół, to musiałem tak to rozwiązać.
Napisano 27 Marzec 200618 l Autor Texturowanie rozpoczęte, ogólne malowanie można powiedzieć, że jusz jest, trzeba jeszcze kilka gwiazd dodać i oczywiście jakiś syf. Przy kabinie jest do porawy - coś musiało się nieznacznie przesunąć itak wyszło. A tak w ogóle, to czy mapa na opacity może być oddzielna, czy muszę jakoś to załatwić jedną texturą?
Napisano 28 Marzec 200618 l Autor No chyba, że są jakieś patenty z kanałami alpha czy coś... nigdy jakoś w takie sprawy nie wnikałem, więc wszelkie porady mile widziane:)
Napisano 28 Marzec 200618 l Możesz użyć TGA 32-bitowego i w nim alpha mapę więc będziesz miał jeden plik. Możesz też DDS-a zrobić jak potrafisz.
Napisano 30 Marzec 200618 l Autor No to texturowanie chyba skończone, trzeba będzie tylko przy kabinie poprawić, bo coś się przeźroczystość popsuła.
Napisano 31 Marzec 200618 l Autor Skończone:) Podsumowując - 1000 tris, jedna tekstura 512x512, czyli w pełni zgodnie z założeniami bitwy. Z modelu jestem bardzo zadowolony, bo jednak trzeba przyznać, że nie jest on łatwy do wymodelowania, zwłaszcza przy takich ograniczeniach - w końcu to 2 silniki, 3 kadłuby i spore skrzydła do otexturowania.
Napisano 1 Kwiecień 200618 l no całkiem ładnie to wyszlo, kolory pasują, moze jednie ten jaskrawszy zielony jest zbyt intensywny, ale ogónie gra to wszytko kolorystycznie, i fakt przy tym limicie cięzko wymodelowac taki samolot
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto