Napisano 3 Maj 200618 l Raczej interesujace :) Ze strony nvidii mozna pobrac renderer Gelato z pluginami do maxa i mayi. Wykorzystuje on jednostke zmiennoprzecinkowa gpu (kart z geforce 5200 i wyzej) do renderingu, co oczywiscie znacznie skraca czas renderowania. http://www.nvidia.com/page/gelato.html
Napisano 3 Maj 200618 l Ale to współpracuje z innymi rendererami (np. mentalem) czy to zupełnie oddzielny silnik?
Napisano 3 Maj 200618 l jak to dziala ?? jezeli zadziala z amcem i będzie naprawde przyspieszalo to super !! ja o tym slyszalem nawet moglem sciagnoc alre dokladnie nie wiedzialem do czego sluzy.... kurcze dobrze ze napsiales w skrocie, teraz moge o tym poczytac i moze uda sie by miec syzbsze czasy renderow :D:D http://www.nvidia.com/object/IO_30224.html !!
Napisano 3 Maj 200618 l http://download.nvidia.com/downloads/film/NVIDIA-Gelato-WinNT-x86-2.0R3-pkg.exe macie tutaj link bezposredni do pliku dla windowsa, zebyscie mi sie nie męczyli :D pzdr
Napisano 3 Maj 200618 l wiecie co... nie wiem jak w Mayi... ale w Maxie to jest poprostu odzielny plugin renderujący, korzystający dodatkowo z GPU od karty graficznejj... i raczej nie wiem cczy to takie wydajne, bo jak dałem 2 boxy i omni z Inverse Squere to czekałem na prepasy jakieś chyba z ponad pół minuty... heh... do dupy... Zostaje przy V-Rayu i Finalu... dobre szybkie i ladne :D yslalem ze sobie zorbie jakiś teścik no ale nie ma czego .;P
Napisano 3 Maj 200618 l Autor No wlasnie, troche delikatny jest... dlatego troche z nim problemow. Zeby dzialal stabilnie i szybko, to chyba scena musi byc pod niego przygotowana. Btw. to jest oddzielny renderer, w majce mozna wybrac go zamiast software'owego czy mentala.
Napisano 3 Maj 200618 l Eee, to do kitu. Co z tego, że mój GPU będzie renderował, skoro efekty będą kiepskie? Wolę poczekać dłużej na obliczenia mentala.
Napisano 3 Maj 200618 l dokładnie, bez sensu to... no ale jak by się tego renderera nauczyć to napewno można fajne rzeczy wykombinowac szybko i łądnie :)) no i ten wielki plus że udostępniają renderer z profesionalnymi efektami graficznymi za darmo, to jest ten duży plus... no alllleeeeee.... duże ale :)) pozdro
Napisano 3 Maj 200618 l Haha, optymalizacja i jeszce większe podkręcenie Kompa i już mam czasy lepsze :D:D aż o 20 sekund szybciej się renderowało niż poprzednie :D:D (hehe, że ja to pokazuje w tym wątku... no nic, zdaża się ;P )
Napisano 3 Maj 200618 l Falcom - daruj sobie, przynajmniej w tym wątku. Beta amaretto jest straszliwie niedopracowana, przynajmniej w kontakcie maxem 8. Pisali już otym na gelatowym forum i mam nadzieję że wkrótce coś z tym zrobią. Posiedziałem trochę, wgryzłem się nieco w dokumentację i w sumie nie ma takiej tragedii jak piszecie. Błędy wywala to fakt, topornie się jak narazie z tym pracuje ale ma kilka ciekawych funkcji które w przyszłości mogą się bardzo przydać. Zaciekawiło mnie że renderer nie używa maxowego vfb. Bardzo miło się prezentuje shader sss, dość prosty w obsłudze i dający całkiem zadowalające efekty. Jeszcze coś co zwróciło moją uwagę to modyfikator, gelato camera i light, tylko jakoś nie bardzo chciało to działać, poczekamy, poczytamy, zobaczymy :) Nie mam za bardzo czasu i cierpliwości żeby teraz bardziej się w to wgłębić, czekam na stabilniejszą wersję amaretto, wtedy będzie można podziałać :) Pozdrawiam
Napisano 3 Maj 200618 l no co Vorek, taka moja rola :P tak juz dawno nie robilem to pochwalilem sie co mi wyszlo :D a tak poza tym to fajne SSS :))
Napisano 3 Maj 200618 l no musze powiedziec ze całkiem zadowalajacy ten SSS, ale i tak vray rządzi ;]
Napisano 27 Lipiec 200618 l no jest juz Gelato R5 no i nawet całkiem przyjemną animke a właściwie animacje zrobili link do galerii tu bezpośrednie linki do animek
Napisano 27 Lipiec 200618 l ludzie ludzie, galato ludziom którzy nie wiedzą nawet co to renderman niewiele da, a tym co chcą go używać zamiast v-raya da równie wiele co tym co nie wiedzą co to renderman
Napisano 28 Lipiec 200618 l A czy przypadkiem, żeby Gelato śmigało nie trzeba mieć Quadro? Na innych z tego co się orientuję to działa, ale specjalnego kopa nie ma. Ja mam Radka więc raczej nie mam co próbować nawet. Ale to współpracuje z innymi rendererami (np. mentalem) czy to zupełnie oddzielny silnik?Odzielny renderer, rendermanowy (przynajmniej w kwestii RSL). Masater ma rację - Vraya nie zastąpi.
Napisano 29 Lipiec 200618 l śmiga na Quadro FX i od GF 5200 w górę co do tego całkiem darmowego to bym sie nie zgodził, bo jest tak samo jak z brazilem (R/S i RIO) a tutaj mamy Standard i Pro, z tym że za pro trzeba zapłacić 1500$
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Ma ktoś z was linki do jakichś przykładowych scenek, żeby zobaczyc jak to chodzi... bo ja chyba mam coć krzywo zainstalowane bo ze standardowymi materiałami maxa nie liczy :(
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto