-=fox=- Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Raczej interesujace :) Ze strony nvidii mozna pobrac renderer Gelato z pluginami do maxa i mayi. Wykorzystuje on jednostke zmiennoprzecinkowa gpu (kart z geforce 5200 i wyzej) do renderingu, co oczywiscie znacznie skraca czas renderowania. http://www.nvidia.com/page/gelato.html
rowr Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 ciekawe :) ale pewnie na rive tnt2 32 mega to nie podziala ??:D:D
piotrek Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Ale to współpracuje z innymi rendererami (np. mentalem) czy to zupełnie oddzielny silnik?
naeq Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 jak to dziala ?? jezeli zadziala z amcem i będzie naprawde przyspieszalo to super !! ja o tym slyszalem nawet moglem sciagnoc alre dokladnie nie wiedzialem do czego sluzy.... kurcze dobrze ze napsiales w skrocie, teraz moge o tym poczytac i moze uda sie by miec syzbsze czasy renderow :D:D http://www.nvidia.com/object/IO_30224.html !!
ReflectVision Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 http://download.nvidia.com/downloads/film/NVIDIA-Gelato-WinNT-x86-2.0R3-pkg.exe macie tutaj link bezposredni do pliku dla windowsa, zebyscie mi sie nie męczyli :D pzdr
naeq Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 wiecie co... nie wiem jak w Mayi... ale w Maxie to jest poprostu odzielny plugin renderujący, korzystający dodatkowo z GPU od karty graficznejj... i raczej nie wiem cczy to takie wydajne, bo jak dałem 2 boxy i omni z Inverse Squere to czekałem na prepasy jakieś chyba z ponad pół minuty... heh... do dupy... Zostaje przy V-Rayu i Finalu... dobre szybkie i ladne :D yslalem ze sobie zorbie jakiś teścik no ale nie ma czego .;P
dariusz Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 nie wiem jak u was, ale u mnie co chwile sie wykrzacza
naeq Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 no u mnie tz, jak załączyłtm GI to jakieś błędy... heh.. maxscript...
ReflectVision Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 e to jak tak mowicie, to nawet tego nie sciagam :/
-=fox=- Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 No wlasnie, troche delikatny jest... dlatego troche z nim problemow. Zeby dzialal stabilnie i szybko, to chyba scena musi byc pod niego przygotowana. Btw. to jest oddzielny renderer, w majce mozna wybrac go zamiast software'owego czy mentala.
piotrek Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Eee, to do kitu. Co z tego, że mój GPU będzie renderował, skoro efekty będą kiepskie? Wolę poczekać dłużej na obliczenia mentala.
naeq Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 dokładnie, bez sensu to... no ale jak by się tego renderera nauczyć to napewno można fajne rzeczy wykombinowac szybko i łądnie :)) no i ten wielki plus że udostępniają renderer z profesionalnymi efektami graficznymi za darmo, to jest ten duży plus... no alllleeeeee.... duże ale :)) pozdro
naeq Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Haha, optymalizacja i jeszce większe podkręcenie Kompa i już mam czasy lepsze :D:D aż o 20 sekund szybciej się renderowało niż poprzednie :D:D (hehe, że ja to pokazuje w tym wątku... no nic, zdaża się ;P )
Vorek Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Falcom - daruj sobie, przynajmniej w tym wątku. Beta amaretto jest straszliwie niedopracowana, przynajmniej w kontakcie maxem 8. Pisali już otym na gelatowym forum i mam nadzieję że wkrótce coś z tym zrobią. Posiedziałem trochę, wgryzłem się nieco w dokumentację i w sumie nie ma takiej tragedii jak piszecie. Błędy wywala to fakt, topornie się jak narazie z tym pracuje ale ma kilka ciekawych funkcji które w przyszłości mogą się bardzo przydać. Zaciekawiło mnie że renderer nie używa maxowego vfb. Bardzo miło się prezentuje shader sss, dość prosty w obsłudze i dający całkiem zadowalające efekty. Jeszcze coś co zwróciło moją uwagę to modyfikator, gelato camera i light, tylko jakoś nie bardzo chciało to działać, poczekamy, poczytamy, zobaczymy :) Nie mam za bardzo czasu i cierpliwości żeby teraz bardziej się w to wgłębić, czekam na stabilniejszą wersję amaretto, wtedy będzie można podziałać :) Pozdrawiam
naeq Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 no co Vorek, taka moja rola :P tak juz dawno nie robilem to pochwalilem sie co mi wyszlo :D a tak poza tym to fajne SSS :))
ReflectVision Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 no musze powiedziec ze całkiem zadowalajacy ten SSS, ale i tak vray rządzi ;]
Destroyer Napisano 27 Lipiec 2006 Napisano 27 Lipiec 2006 no jest juz Gelato R5 no i nawet całkiem przyjemną animke a właściwie animacje zrobili link do galerii tu bezpośrednie linki do animek
masater Napisano 27 Lipiec 2006 Napisano 27 Lipiec 2006 ludzie ludzie, galato ludziom którzy nie wiedzą nawet co to renderman niewiele da, a tym co chcą go używać zamiast v-raya da równie wiele co tym co nie wiedzą co to renderman
Destroyer Napisano 27 Lipiec 2006 Napisano 27 Lipiec 2006 jest taki drobiazg że galato jest za darmo a vray nie no chyba że demo
mathix Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 A czy przypadkiem, żeby Gelato śmigało nie trzeba mieć Quadro? Na innych z tego co się orientuję to działa, ale specjalnego kopa nie ma. Ja mam Radka więc raczej nie mam co próbować nawet. Ale to współpracuje z innymi rendererami (np. mentalem) czy to zupełnie oddzielny silnik?Odzielny renderer, rendermanowy (przynajmniej w kwestii RSL). Masater ma rację - Vraya nie zastąpi.
eazy Napisano 29 Lipiec 2006 Napisano 29 Lipiec 2006 śmiga na Quadro FX i od GF 5200 w górę co do tego całkiem darmowego to bym sie nie zgodził, bo jest tak samo jak z brazilem (R/S i RIO) a tutaj mamy Standard i Pro, z tym że za pro trzeba zapłacić 1500$
Valoos Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Ma ktoś z was linki do jakichś przykładowych scenek, żeby zobaczyc jak to chodzi... bo ja chyba mam coć krzywo zainstalowane bo ze standardowymi materiałami maxa nie liczy :(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się