naeq Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Witam, postanowiłem założyć ten wątek, poniewaz ndużo ludzi używa V-Ray'a i napewno czasami wychodza jakieś problemy, no a po co pisać tysiące postów jak można je zamieścić w jednym :)) tu zorbimy takie małe FAQ oraz inne bajerki :)) dla przykaldu, daje tu obrazki z prostej Scenki: Scenka jest prosta, obiekty z dodanymi odbiciami, tylko w jednej jest Refl. Glonsness na 1.0 a w drugiej na 0.9. no i w 1 jest czas renderingu ok 3,5 min. a w drugim ok 3 h... Pytanie brzmi następująco: Czy jest jakiś trick albo coś by mieć fajny Refl. Glo. i czas renderingu by był dość szybki ?? pozdrawiam :)) P.S. Mój V-Ray to 1.49.03 Edit: Update 03.05.08 - Nowy Test! Post #89 8 3
Marcin Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 jest, w lightcache zaznacz "use lightcache to trace gloossy rays" i w vray material w sekcji "options" w opcji "Threat gloossy rays as GI" zaznacz na "Always" albo użyć interpolacji przy reflection (w vraymaterial), ale pamietaj ze wtedy mapa gloossy bedzie liczona jak irradiance mapa i trzeba niezle sie natrudzić zeby uzyskać dobry efekt mnie satysfakcjonuje to pierwsze rozwiązanie, przy subdv. 50 idzie jak burza ps. możesz zmniejszyc reflection deph dla materiału, moze sie tak liczyć bo odbija sie 5 razy od tych samych obiektów nawzajem, w general switches masz reflection depth i ustaw ją na 2-3 , jesli ci nie zalezy to nawet na 1, lub konkretnie dla materiału w jego opcjach przy reflection, oczywiscie wynik będzie ciemniejszy bo odbić mniej ps. jesli ma być to wątek o charakterystyce FAQ to prosił bym o zachowanie czystości dla łatwiejszego przegladania.
naeq Napisano 5 Maj 2006 Autor Napisano 5 Maj 2006 no to zorbiłem tak jak mówił Marcin, w przypadku pierwszym... no i takie coś mi wyszło z dokładnie ytymi samymi ustawieniami, renderowąło się około 12 min ale anulowałem, ale i tak widać co i jak: no cóż...
naeq Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 też mi się tak wydaje jak na to patrze, ale moge przysiąc że nic nie zmienialem !! czekaj zaraz zmienie poprostu na większxą wartośc i zoabczymy :)) Edit>> Zmieniłem wszytsko... próbowąłem nawet dać Deph na 20 albo na 100 i nic nie pomagała, sprawdziłem wszytskie opcje... zawsze tak samo jest... nawet dodałem Interpolacje i nic.... TZN. Jednak coś odkryłem, ponieważ gdy dodałem Interpolacje czas renderingu jest tak szybki że... hogo, wystarczy że się obliczy ten prepas dodatkowy i nagle wsyztsko się renderuje tak że... jak by nie było żadnych zaawansowanych efektóe :)) czyli wniosek jeden: 1. W lightcache zaznacz "use lightcache to trace gloossy rays" i w vray material w sekcji "options" w opcji "Threat gloossy rays as GI" zaznacz na "Always" 2. użyć interpolacji przy reflection (w vraymaterial), ale pamietaj ze wtedy mapa gloossy bedzie liczona jak irradiance mapa i trzeba niezle sie natrudzić zeby uzyskać dobry efekt. i leci jak strzała !! ttylko co zorbić by wyglądało identycznie jak bez tych opcji przyspieszających ?? ... prawdopodobnie jak to wsyztsko się włączy to poprostu odbicia odbić on nie absprbuje no i taki zonk... Marcin co poradzisz ??
naeq Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 Tak, Jest, Jestem Zajebi*** :D wiem w czym tkwił błąd :d >> otuż... poprostu w zakładce Irr mapy GI trzeba zaznaczyć GI nie tylko dla Refrakcji ale też dla Reflection !! Yeah :D:di wsyztsko Gra :D:D pzodro !! RT: ok. 15 min. Tylko chyba przez Interpla... (coś tam coś tam ) z zakładki od materiału widać troszke gorsze efekty, no ale dla finałowego rendera można to wyłączyć no a i tak czas renderingu będzie duuużo szybszy :)) No i widzicie, 1 problem dość rozwiązany, no i właśnie takim sposobem możemy nie tylko się czegoś nauczyć ale też optymalizoać swoje sceny, no a sami wiemy jaką wiedze o V-Ray'u ma Marcin, trzeba ją tylko z niego wydusić ;P nie mowie że tylko on, bo w koncu jest dużo problemow i dużo rozwiązań, no ale właśnie na takiej zasadzie moze to działać :)) pzodrawiam i tak dalej ! ;0 :D Edit: Odkryłem że załaczenie wsyztskich opcji BEZ interpatacji (czy jakoś tak...) daje chyba taki sam czas renderingu jak na pierwszym renderze !! więc coś mimo wsyztsko jest n ie tak... widocznie interplatacje trzeba dac na jakiś większy poziom, właśnie mi sie rnederuje, dałem z 8 na 50, zobaczymy jakie będą efekty... pozdro :))
naeq Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 No i o to Efekty, renderowąło sie 1h 10 min. myśle że więcej nie trzeba wyjasniać, troszke namiesząłem z tym wsyztskim, ale da sie polapać, moge jeszcze napsiać koncowy wniosek... By czas renderingu był szybszy: -Włącz Opcje w lightcache > zaznacz "use lightcache to trace gloossy rays" -W vray material w sekcji "options" w opcji "Threat gloossy rays as GI" zaznacz na "Always" -Włącz w Materiale "Interpolacje" -W zakładce Irr. Map. GI zaznacz opcje "Reflections" -Daj Subdiv na 30 albo nawet na 50. Koniec !! Ja Chce punkty reputacji w koncu to jakis Tutorial no nie :)) Dla Marcina też... no ale tylko troche ;P pozdro
Darmo Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Podoba mi się taki wątek :) Oby zawsze był taki jak do tej pory :)
naeq Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 Dzięki Darmo, postaram się, no ale sam nie moge wsyztskiego zorbić, więc jak coś to nie tylko pisz ale PISZCIE !! pozdro :))
Marcin Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 -Daj Subdiv na 30 albo nawet na 50. kożystając z interpolacji liczba subdv. nie ma znaczenia dla gloossy przeslij mi tą scene bo nurtuje mnie co w niej takiego jest, z resztą wątepie zeby ktoś wykozystywal to na takim przykładzie na codzień
naeq Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 Marcin jednak ma znaczenie, przecież widzisz 2 poprzednie rendery, gdy podwyższyłem Subdiv to od razu widac ze lepiej wygląda :)) no i dłużej się renderuje...
Lis Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 A ja mam takie lamerskie pytanie. Jak oświetlić model skylightem. Tak dla prezentacji modelu. W Mentalu wystarczyło dodać skylight i włączyć FG. W scanline wystarczy włączyć Raytracera. W Vrayu prubowałem głanczać gi i du*** nic z tego. Tak więc proszę o rozwiązanie.
naeq Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 yy, no musisz mieć zaznaczoną opcje która Defaultowo jest zaznaczona czyli Consider Background, jak pamiętam nie wiem... ale zwyczajnie, albo poprostu w zakładce V-Ray'a Evenoment zaznacz na on, i tam sobie daj kolor otovczenia albo mape... :)) HDR RoX :D pozdro
Kr3tz Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 Co zrobic, by bylo jak w tym tutku + dzialalo z vrayem?
xeav Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 shader matte/shadow działa z vrayem lub możesz zaznaczyć w opcjach obiektu 'matte object'
Kr3tz Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 Sorry xeav, ale pozaznaczalem/poodznaczalem wszystkie mozliwe opcje w matte/shadow a cienia ani widu ani slychu :) mozesz wytlumaczyc troszke dokladniej? EDIT: Dzieki DOOMEL ^^
DOOMEL Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 Kr3tz tu jest wszystko ladnie opisane http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2101&highlight=pendzel+matte
Gizmo74 Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 A ja bym chciał poprosić Marcina (lub kogoś kto też się zna)o odpowiedż na pierwsze pytanie z tego wątku ( jak skrucić czas renderingu jeżeli chcemy mieć ładne Glossines w odbiciach ?) ...tylko w odniesieniu do wersji 1.45.70 .........bo niestety nie ma w niej ustawień które musiałbym zmienić(chyba, że jestem taką sierotką, że nie zauważyłem) :(((((...i jestem załamany :((( POMOCY !!!
Mulczas Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 czy znacie moze jakis dobry tutorial o robieniu szkła i metalu w Vray'u, najlepiej po polsku, gdzie byłoby wyjaśnione działanie poszczególnych funkcji? a może jest jakiś kompletny opis/"solucja"/dokumentacja z wyjaśnieniem opcji? szukałem trochę, ale nic ciekawego nie znalazłem
klikus1984 Napisano 15 Czerwiec 2006 Napisano 15 Czerwiec 2006 http://vray.info/topics/t0097.asp http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_02.htm http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/ to oczywiscie dla v-raya, mysle ze powinno pomoc :) pozdroffka
Mulczas Napisano 15 Czerwiec 2006 Napisano 15 Czerwiec 2006 jak wy to znajdujecie? :) dzieki, bardzo sie przyda, szczegolnie pierwszy mi sie spodobal. szkoda, ze takiego T.O.C do Vraya nie ma po polsku, ale ten tez wiele mi wyjasni. :)
mileS Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 Hmmm nie wiem czy gdzieś tu na forum nie padły takie pytanae ale od krótkiego czasu mam Vraya i nie wiem jak uzyskać miękkie cienie w Vray shadow?, oraz jak używać Vray light ? . Z góry dzieki i pozdrawiam
Marcin Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 miekkie cienie w vrayshadow uzyskuje sie poprzez włączenie area shadows w opcjach cieni ;] tam ustawiasz rozmiar Area i subdv (sample) a uzywanie vraylight jest chyba wszechstronne ;] http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/light_params.htm
eol Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 a ja mam pytanie gdzie sie podziało tłumaczenie helpa do vraya bo przeglądam forum od godz i nigdzie nie moge znalezc tego watku:(
eol Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 niewiem czy to był help czy jak sie to nazywało , był to spis wszystkich opcji vraya ze strony chaosgroup ale nie moge tego znalezc a wiem ze tutaj byla inicjatywa przetlumaczenia tego
eol Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 i nic z niej nie zostalo?:) a ma ktos link do strony z tym helpem ?
polka dot Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 jasne. prosze bardzo http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/ :)
Radkokan Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 A ja mam takie pytanie o ustawienie mam kompa durona 700 i 192 ram karte GeForce 2. CHcialbym wiedziec jakie by byly optymalne ustawienia zebym osiagal dobe efekty i krotki czas bo zrobilem 4 kulki takie malutkie material shellac renderowalo sie 7 godzin
Marcin Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 Pokaż ustawienia vraya, wróżkami nie jesteśmy Poza tym twój problem kwalifikuje się raczej do oddzielnego tematu (poprostu załóż osobny temat z problemem w dziale vraya)
arch515 Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 Chciałbym uzyskać takie szkło http://www.evermotion.org/vbulletin/attachment.php?attachmentid=3906&d=1154703095 ale nie do końca wychodzi mi to nie mogę uzyskać pełnej gładkości zawsze jest minimalne ziarno, może wspólnie byśmy coś pokombinowali .mój wynik to:
Chalek Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 Zwiększ wartość Subdivs. lub zwieksz i wlacz interpolacje. Poza tym sporo zalezy od ustawien QMC.
arch515 Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 lub zwieksz i wlacz interpolacje. Poza tym sporo zalezy od ustawien QMC. a możesz jaśniej :) chodzi o zakładke w renderze
Marcin Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 przy tak małej wartości gloossy dla refraction nie ma sensu uzywać interpolacji a co do subdv to zwiększ w refraction, 16 powinno wystarczyć. Pamiętaj ze efekt plam może być też wynikiem Antialiasingu więc jeśli nie uda ci sie tego wyeliminować podnoszeniem subdv dla refraction to powalcz z ustawieniami AA
arch515 Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 no i wszystko jasne!!nobla dam ci normalnie!pozdro i wielkie dzięki.
Skaarj Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 Ja proponuje wszystkim odwiedzić strone www.3dtotal.com. tam w zakładce 3dmax/rendering & lighting sa fajne tutki dla vraya odnosnie renderu i oswietlania.
Eldar Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 świra dostaje od klikania dalej ;p i może był już taki post od laika, a ja go nie zauważyłem ^^ z góry przepraszam mam głupie pytanie... tak sobie czytam dorum masterzy piszą i z tego co rozumiem to materiały z maxa nie działają jeśli zrenderuje vrayem tak ? muszę mieć materialsy z v-raya ? i drugie głupie pytanko, pod maxa 8 jaki vray pójdzie ? :) ( było kilka razy ale każdy co innego mówi ... ) pozdrówka
JunioR Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 drugie głupie pytanko, pod maxa 8 jaki vray pójdzie ? :) ( było kilka razy ale każdy co innego mówi ... ) z tego co wiem (sprawdzałem) to pod maxem 8 chodzą wersje: 1.49, 1.5 i chyba ale nie jestem pewien 1,47/46, dokaldnie nie pamiętam.
Karrde Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 Pod maxem 8 ruszają wszystkie aktualne, oficjalne wersje. Czyli 1.47.03 i 1.5 RC2. Reszta mutacji to albo bety dla wąskiego grona testerów, albo żarty piratów.
Eldar Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 ołrejt fenks :D a co z materiałami ? ( czy to takie głupie że nikt nie chce odpowiadać ;p :)
JunioR Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 a z tymi materiałami to sam mógłbys spróbować, przeciez to nie boli!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się