Skocz do zawartości

V-Ray >>Pomoce, Pytania, Tutki, FAQ<<


naeq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, postanowiłem założyć ten wątek, poniewaz ndużo ludzi używa V-Ray'a i napewno czasami wychodza jakieś problemy, no a po co pisać tysiące postów jak można je zamieścić w jednym :)) tu zorbimy takie małe FAQ oraz inne bajerki :)) dla przykaldu, daje tu obrazki z prostej Scenki:

 

vray10lc.jpg

 

vray20pw.jpg

 

Scenka jest prosta, obiekty z dodanymi odbiciami, tylko w jednej jest Refl. Glonsness na 1.0 a w drugiej na 0.9. no i w 1 jest czas renderingu ok 3,5 min. a w drugim ok 3 h... Pytanie brzmi następująco: Czy jest jakiś trick albo coś by mieć fajny Refl. Glo. i czas renderingu by był dość szybki ?? pozdrawiam :))

 

P.S. Mój V-Ray to 1.49.03

 

Edit:

Update 03.05.08 - Nowy Test! Post #89

  • Like 8
  • Confused 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jest, w lightcache zaznacz "use lightcache to trace gloossy rays" i w vray material w sekcji "options" w opcji "Threat gloossy rays as GI" zaznacz na "Always"

 

albo użyć interpolacji przy reflection (w vraymaterial), ale pamietaj ze wtedy mapa gloossy bedzie liczona jak irradiance mapa i trzeba niezle sie natrudzić zeby uzyskać dobry efekt

 

mnie satysfakcjonuje to pierwsze rozwiązanie, przy subdv. 50 idzie jak burza

 

ps. możesz zmniejszyc reflection deph dla materiału, moze sie tak liczyć bo odbija sie 5 razy od tych samych obiektów nawzajem, w general switches masz reflection depth i ustaw ją na 2-3 , jesli ci nie zalezy to nawet na 1, lub konkretnie dla materiału w jego opcjach przy reflection, oczywiscie wynik będzie ciemniejszy bo odbić mniej

 

ps. jesli ma być to wątek o charakterystyce FAQ to prosił bym o zachowanie czystości dla łatwiejszego przegladania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zorbiłem tak jak mówił Marcin, w przypadku pierwszym... no i takie coś mi wyszło z dokładnie ytymi samymi ustawieniami, renderowąło się około 12 min ale anulowałem, ale i tak widać co i jak:

 

vray31rc.jpg

 

no cóż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi się tak wydaje jak na to patrze, ale moge przysiąc że nic nie zmienialem !! czekaj zaraz zmienie poprostu na większxą wartośc i zoabczymy :))

 

Edit>>

 

Zmieniłem wszytsko... próbowąłem nawet dać Deph na 20 albo na 100 i nic nie pomagała, sprawdziłem wszytskie opcje... zawsze tak samo jest... nawet dodałem Interpolacje i nic....

 

TZN. Jednak coś odkryłem, ponieważ gdy dodałem Interpolacje czas renderingu jest tak szybki że... hogo, wystarczy że się obliczy ten prepas dodatkowy i nagle wsyztsko się renderuje tak że... jak by nie było żadnych zaawansowanych efektóe :)) czyli wniosek jeden:

 

1. W lightcache zaznacz "use lightcache to trace gloossy rays" i w vray material w sekcji "options" w opcji "Threat gloossy rays as GI" zaznacz na "Always"

 

2. użyć interpolacji przy reflection (w vraymaterial), ale pamietaj ze wtedy mapa gloossy bedzie liczona jak irradiance mapa i trzeba niezle sie natrudzić zeby uzyskać dobry efekt.

 

i leci jak strzała !! ttylko co zorbić by wyglądało identycznie jak bez tych opcji przyspieszających ?? ... prawdopodobnie jak to wsyztsko się włączy to poprostu odbicia odbić on nie absprbuje no i taki zonk... Marcin co poradzisz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Jest, Jestem Zajebi*** :D wiem w czym tkwił błąd :d >> otuż... poprostu w zakładce Irr mapy GI trzeba zaznaczyć GI nie tylko dla Refrakcji ale też dla Reflection !! Yeah :D:di wsyztsko Gra :D:D pzodro !!

 

vray45ow.jpg

RT: ok. 15 min.

 

Tylko chyba przez Interpla... (coś tam coś tam ) z zakładki od materiału widać troszke gorsze efekty, no ale dla finałowego rendera można to wyłączyć no a i tak czas renderingu będzie duuużo szybszy :))

 

No i widzicie, 1 problem dość rozwiązany, no i właśnie takim sposobem możemy nie tylko się czegoś nauczyć ale też optymalizoać swoje sceny, no a sami wiemy jaką wiedze o V-Ray'u ma Marcin, trzeba ją tylko z niego wydusić ;P nie mowie że tylko on, bo w koncu jest dużo problemow i dużo rozwiązań, no ale właśnie na takiej zasadzie moze to działać :)) pzodrawiam i tak dalej ! ;0 :D

 

Edit:

Odkryłem że załaczenie wsyztskich opcji BEZ interpatacji (czy jakoś tak...) daje chyba taki sam czas renderingu jak na pierwszym renderze !! więc coś mimo wsyztsko jest n ie tak... widocznie interplatacje trzeba dac na jakiś większy poziom, właśnie mi sie rnederuje, dałem z 8 na 50, zobaczymy jakie będą efekty... pozdro :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o to Efekty, renderowąło sie 1h 10 min. myśle że więcej nie trzeba wyjasniać, troszke namiesząłem z tym wsyztskim, ale da sie polapać, moge jeszcze napsiać koncowy wniosek...

 

vray59qp.jpg

 

By czas renderingu był szybszy:

-Włącz Opcje w lightcache > zaznacz "use lightcache to trace gloossy rays"

-W vray material w sekcji "options" w opcji "Threat gloossy rays as GI" zaznacz na "Always"

-Włącz w Materiale "Interpolacje"

-W zakładce Irr. Map. GI zaznacz opcje "Reflections"

-Daj Subdiv na 30 albo nawet na 50.

 

Koniec !! Ja Chce punkty reputacji w koncu to jakis Tutorial no nie :)) Dla Marcina też... no ale tylko troche ;P pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Daj Subdiv na 30 albo nawet na 50.

kożystając z interpolacji liczba subdv. nie ma znaczenia dla gloossy

 

przeslij mi tą scene bo nurtuje mnie co w niej takiego jest, z resztą wątepie zeby ktoś wykozystywal to na takim przykładzie na codzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin jednak ma znaczenie, przecież widzisz 2 poprzednie rendery, gdy podwyższyłem Subdiv to od razu widac ze lepiej wygląda :)) no i dłużej się renderuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie lamerskie pytanie. Jak oświetlić model skylightem.

Tak dla prezentacji modelu. W Mentalu wystarczyło dodać skylight i włączyć FG. W scanline wystarczy włączyć Raytracera.

 

W Vrayu prubowałem głanczać gi i du*** nic z tego. Tak więc proszę o rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yy, no musisz mieć zaznaczoną opcje która Defaultowo jest zaznaczona czyli Consider Background, jak pamiętam nie wiem... ale zwyczajnie, albo poprostu w zakładce V-Ray'a Evenoment zaznacz na on, i tam sobie daj kolor otovczenia albo mape... :)) HDR RoX :D pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry xeav, ale pozaznaczalem/poodznaczalem wszystkie mozliwe opcje w matte/shadow a cienia ani widu ani slychu :) mozesz wytlumaczyc troszke dokladniej?

 

EDIT:

Dzieki DOOMEL ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym chciał poprosić Marcina (lub kogoś kto też się zna)o odpowiedż na pierwsze pytanie z tego wątku ( jak skrucić czas renderingu jeżeli chcemy mieć ładne Glossines w odbiciach ?) ...tylko w odniesieniu do wersji 1.45.70 .........bo niestety nie ma w niej ustawień które musiałbym zmienić(chyba, że jestem taką sierotką, że nie zauważyłem) :(((((...i jestem załamany :((( POMOCY !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy znacie moze jakis dobry tutorial o robieniu szkła i metalu w Vray'u, najlepiej po polsku, gdzie byłoby wyjaśnione działanie poszczególnych funkcji? a może jest jakiś kompletny opis/"solucja"/dokumentacja z wyjaśnieniem opcji? szukałem trochę, ale nic ciekawego nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm nie wiem czy gdzieś tu na forum nie padły takie pytanae ale od krótkiego czasu mam Vraya i nie wiem jak uzyskać miękkie cienie w Vray shadow?, oraz jak używać Vray light ? .

Z góry dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie o ustawienie mam kompa durona 700 i 192 ram karte GeForce 2. CHcialbym wiedziec jakie by byly optymalne ustawienia zebym osiagal dobe efekty i krotki czas bo zrobilem 4 kulki takie malutkie material shellac renderowalo sie 7 godzin

333ub4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tak małej wartości gloossy dla refraction nie ma sensu uzywać interpolacji

 

a co do subdv to zwiększ w refraction, 16 powinno wystarczyć.

 

Pamiętaj ze efekt plam może być też wynikiem Antialiasingu więc jeśli nie uda ci sie tego wyeliminować podnoszeniem subdv dla refraction to powalcz z ustawieniami AA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świra dostaje od klikania dalej ;p i może był już taki post od laika, a ja go nie zauważyłem ^^ z góry przepraszam

 

mam głupie pytanie... tak sobie czytam dorum masterzy piszą i z tego co rozumiem to materiały z maxa nie działają jeśli zrenderuje vrayem tak ? muszę mieć materialsy z v-raya ?

 

i drugie głupie pytanko, pod maxa 8 jaki vray pójdzie ? :) ( było kilka razy ale każdy co innego mówi ... )

 

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugie głupie pytanko, pod maxa 8 jaki vray pójdzie ? :) ( było kilka razy ale każdy co innego mówi ... )

z tego co wiem (sprawdzałem) to pod maxem 8 chodzą wersje: 1.49, 1.5 i chyba ale nie jestem pewien 1,47/46, dokaldnie nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności