Synthax Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Cześć, oto siatka do mojego pierwszego modelu poly. Prosze o instrukcjie jak ja poprawić i jak dlasze kroki przy modelowaniu auta. http://62.121.111.247/~gawell/s1.jpg http://62.121.111.247/~gawell/s2.jpg http://62.121.111.247/~gawell/s3.jpg http://62.121.111.247/~gawell/s4.jpg Oryginał http://62.121.111.247/~gawell/as.jpg
Kr3tz Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Juz widze ze model pogiety, ale zapodaj moze jakis render, co? :)
Synthax Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 wiem, ale bede wdzięczny za pomoc bo zaczynam brnąc w martwy punkt... http://62.121.111.247/~gawell/rs1.jpg http://62.121.111.247/~gawell/rs2.jpg
Kedzior Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 mało czytelnie pokazujesz siatke. trudno cos powiedzieć poza tym że panuje bałagan
Synthax Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 sam archive znajduje sie tu http://62.121.111.247/~gawell/dboptimized .zip
7demon Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 napewno musisz wyprostowac siatke, bo ta twoje jest troche pogieta. wtedy dopiero zacznij robic kolejne szczegoly.
Synthax Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 co masz na myśli mówiac o prostowaniu siatki? czy jej pasma maja biec równolegle do osi auta?
Knysha Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Oj w morde... Lap za mlotek i wal, wal, wal... (Trzeba siac, siac, siac... ;])
naeq Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 oj to wyglada jak model jakeigoś BMW a naewno nie tego co jest na obrazku...
Konras Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Hmm no wiec ja powiem jak powinna wygladac siatka aby byla prosta... wiec nie moze byc tak aby jak patrzysz z jakiegos widoku linia kierowala sie ku gorze, potem ku dolowi, znow ku gorze i znow ku dolowi i tak ciagle... powinno byc umm... wiem juz jak Ci to moze powiedziec... Wydrukuj sobie ten bluprint (schemat) samochodu albo narysuj powiedzmy profil dachu. teraz wez cyrkiel i robisz tak: stawiasz nuzke na poczatku i zakreslasz niewielki luk... powiedzmy 1/8 dlugosci tej lini. Tam gdzie sie przecielo z profilem dachu noz stawiasz linie i zakreslasz luk dalej i znow i znow. az powstana Ci takie puknty odlegle o jednakowa odleglosc. Teraz je lanczysz za pomoca linijki. Dobrze tez obrazuje to jak pownna zachowywac sie taka jakby to powiedzmy nitka, ale z przywiazanymi jedna za druga zapalkami, tk aby to bylo cos co sie zgna tylko w miejscu styku zapalek. Teraz sprubuj opasac czyms jakis profil, powiedzmy myszki od komputera, ale tak aby nic byla napieta. No dobra tylko sie ponizam ^^' ale mam nadzieje ze cos Ci to pomoze. Pamietaj ze wszytskie czworosciany powinny byc cos proporcjonalne na jednej powierzchni nie moze byc tak jak u Ciebie ze przez dach ida dwie linie tak blisko siebie.. Przynajmniej na poczatku nauki nie powinno sie tak robic. Polecilbym Tobie poszukac jakiegos dobrego videotutoriala o Tworzeniu samochod. Ja kiedys pojelem o co chodzi po tutorialu z Audi A3 z http://www.3d-palace.com, jest w dziale free tutorials. A jak nie to z tego co wiem to tutaj na forum est tutorial Nielota007 o modelowaniu Hondy chyba, co prawda sam nie widzialem ale ludzie chwalili. Przepraszam, nie zrazaj sie, poczaki sa zle zawsze, ja gdybym zamiescil swoj pierwszy samochod tutaj to ludzie by mnie z dzidami ganiali taki byl okropny, ale z czasem sie dochodzi do wprawy jakotakiej... wymaga to jednak wiele pracy. Przedewszytskim glowa do gory, duzo wiary w siebie i powodzenia :)
Synthax Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 Dziękuję za wyczerpujace objasnienia. Studiuje architekture wiec chociazby krzywiki nie sa mi obce i podstawy geometrii wykreslnej. Wczesniej modelowałemw Rhino, i tak miałem profil + sciezka i wszystko grało. Polymodeling jest troche jak żeźbienie. Póki co jak widac mam z tym kłopot. Ale jeszcze raz dzieki za wskażówki. A co zrobic jesli te regularne podziału nie odpowiadaja podzałom elementów? np zagiecia na atrapie ciezko okrelsic kwadratami...
pit17 Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 duzo pracy jeszcze przed toba siatka jakas troche nierowna z przodu i po bokach siakos dziwnie to wyglada na towim miejscu przerobilbym najpierw jakis ciekawy videotutorial na temat tworzenia modeli samochodow polecam http://www.3d-palace.com zycze powodzenia:)
Synthax Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 Dzieki! A czy ktos z Was ma inny url do videotutoriali nt samochodów. 3D Palace kaze czekac w kolejce i nie przysyła mi potwierdzenia rejestracji..
Konras Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 Znaczy hmmm... mowiac o tym rownomiernym podzaiel mialem na mysli tak ze hmm... Jak masz szybe to od ej gornej krawedzi do dolnej poly powinny byc w ronych odstepach tak samo ode lewej do prawej. Bardzo pomocne w tym byloby popatrzenie na siatki innych ludzi ktorzy modelujasamochody w dziale WIP. Hmm tutaj daje link do videotutoriaa uzytkownika Nielot007 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=20890 majac wielka nadzieje ze nie robie nic zlego ^^'
Synthax Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 i zgodnie z przysłowiem że w miare jedzenia apetyt rośnie zatem proszę o więcej rad i linków do tutoriali.
Synthax Napisano 8 Maj 2006 Autor Napisano 8 Maj 2006 C.D zmagań, oj niełatwo... http://62.121.111.247/~gawell/siatka.jpg http://62.121.111.247/~gawell/radblack.jpg
7demon Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 ale sie uparles do tej siatki, pokaz od razu jak to wyglada bez niej, daj zwykly szary material
hkropinski Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 taka siatka nie ukazuje baaaardzo wielu bledow;) pozdr
ReflectVision Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 Albo z materiałem (jeśłi jest oczywiście) nic do Ciebie nie mam ale pozostawie to ... bez komentarza ... ja powiem od siebie ze jest na pewno lepiej niz na początku, jak dasz render bez materialow to zobaczymy gdzie masz bledy i postaramy sie pomoc
Konras Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 Ja bym zobaczyl chetnie print screeny z viewporta przed nalozeniem mesh/turbosmoth z przodu,tylu, boku, gory i ukosu przedniego i tylniego. Wtedy nawet mozna by pomalowac na takiej siatce i podpowiedziec o i jak byc powino. Ahh no i umm ^_^ tez musze powiedziec e jest juz o wiele lepiej niz poprzednio :) Czekam na siatki :) Pozdrawiam.
Synthax Napisano 9 Maj 2006 Autor Napisano 9 Maj 2006 Kilka wersji z basic materiałem. Niektóre momenty gorzej niż ciasto wygladaja... Ale jestem ciekaw Waszych porad ; ) Konras w załączniku materiały dla Ciebie http://62.121.111.247/~gawell/11.jpg poprawiony choc troche grill http://62.121.111.247/~gawell/1ast.jpg http://62.121.111.247/~gawell/2ast.jpg http://62.121.111.247/~gawell/3ast.jpg http://62.121.111.247/~gawell/4ast.jpg http://62.121.111.247/~gawell/5ast.jpg http://62.121.111.247/~gawell/6ast.jpg http://62.121.111.247/~gawell/7ast.jpg http://62.121.111.247/~gawell/dlaKonrasa.jpg http://62.121.111.247/~gawell/dlaKonrasa2.jpg http://62.121.111.247/~gawell/dlaKonrasa3.jpg http://62.121.111.247/~gawell/dlaKonrasa4.jpg http://62.121.111.247/~gawell/dlaKonrasa5.jpg Pozdrawiam!
hkropinski Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 krzyyywo... porownaj z oryginalem i zobacz gdzie masz krzywizny ( zwłaszzca maska i tył ), popraw je, pozdr
7demon Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 faktycznie krzywo, ale powoli do przodu, co ty zes wymyslil z tym lusterkiem bocznym?
Konras Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 Wybacz mi teraz jestem taki zaganiany, ale dzis wieczorkiem, badz jutro postaram sie pomoc Ci z tymi siatkami :) Pozdrawiam ^_^
Synthax Napisano 10 Maj 2006 Autor Napisano 10 Maj 2006 No wiesz kiedy pojawił sie kryzys, musiałem wziąc się za lzejszy motyw wiec padlo na lusterko. Bo felgi mnie jeszcze przerastają...
ReflectVision Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 powiem Ci ze lusterka są najgorsze do zrobienia :D
Konras Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 ahhh, znalazlem chwilke czasu i narysowalem swoja wersje siatki patrzac od gory ^_^ (chce tylko zaznaczyc ze szyby jako zielone linie to oddzielne elementy nie polanczone z objektem glownym, wiec no hmm... je sie modeluje razem ale potem wycina i zmienia gestosc siatki jak sie podoba (zaznaczasz te sciany i dajesz "detach" w opcjach), potem maska tez pownna byc oddzielnym elementem ale tutaj jest razem bo mi sie zapomnialo, na niebiesko sa takie opcjonalne linie jakbys musial dac lepsza kolistosc na nadkolach ^_^, ale zauwaz ze maska musi byc wtedy oddzielnym elmenetem aby siatka sie nie psula) no i zauwasz jak zostal zrobiony tyl.. no i jeszcze hmm z tym co mowielem, ze jak sie robi maske, szyby, dach ze siatka powinna tworzyc takie lagodne wyprofilowane linie krzywe. Hmmm ja nie wiem, jak ktos mnie za to skarci to wybaczcie, jak cos to poprawcie, ale wydaje mi sie ze taka siatka bedzie dobra ^^'
Synthax Napisano 11 Maj 2006 Autor Napisano 11 Maj 2006 Baaaardzo dziekuje i zabieram sie za studiowanie Twojego opracowania. Tempo prac nieco zwalnia, ale mam oddanie projektu z wnętrz.... Jak tylko cos poprawie, zamieszcze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się