Jump to content

Pojazd 3D: Aston DB8


Recommended Posts

Hmm no wiec ja powiem jak powinna wygladac siatka aby byla prosta... wiec nie moze byc tak aby jak patrzysz z jakiegos widoku linia kierowala sie ku gorze, potem ku dolowi, znow ku gorze i znow ku dolowi i tak ciagle... powinno byc umm... wiem juz jak Ci to moze powiedziec... Wydrukuj sobie ten bluprint (schemat) samochodu albo narysuj powiedzmy profil dachu. teraz wez cyrkiel i robisz tak: stawiasz nuzke na poczatku i zakreslasz niewielki luk... powiedzmy 1/8 dlugosci tej lini. Tam gdzie sie przecielo z profilem dachu noz stawiasz linie i zakreslasz luk dalej i znow i znow. az powstana Ci takie puknty odlegle o jednakowa odleglosc. Teraz je lanczysz za pomoca linijki. Dobrze tez obrazuje to jak pownna zachowywac sie taka jakby to powiedzmy nitka, ale z przywiazanymi jedna za druga zapalkami, tk aby to bylo cos co sie zgna tylko w miejscu styku zapalek. Teraz sprubuj opasac czyms jakis profil, powiedzmy myszki od komputera, ale tak aby nic byla napieta. No dobra tylko sie ponizam ^^' ale mam nadzieje ze cos Ci to pomoze. Pamietaj ze wszytskie czworosciany powinny byc cos proporcjonalne na jednej powierzchni nie moze byc tak jak u Ciebie ze przez dach ida dwie linie tak blisko siebie.. Przynajmniej na poczatku nauki nie powinno sie tak robic. Polecilbym Tobie poszukac jakiegos dobrego videotutoriala o Tworzeniu samochod. Ja kiedys pojelem o co chodzi po tutorialu z Audi A3 z http://www.3d-palace.com, jest w dziale free tutorials. A jak nie to z tego co wiem to tutaj na forum est tutorial Nielota007 o modelowaniu Hondy chyba, co prawda sam nie widzialem ale ludzie chwalili. Przepraszam, nie zrazaj sie, poczaki sa zle zawsze, ja gdybym zamiescil swoj pierwszy samochod tutaj to ludzie by mnie z dzidami ganiali taki byl okropny, ale z czasem sie dochodzi do wprawy jakotakiej... wymaga to jednak wiele pracy. Przedewszytskim glowa do gory, duzo wiary w siebie i powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za wyczerpujace objasnienia. Studiuje architekture wiec chociazby krzywiki nie sa mi obce i podstawy geometrii wykreslnej. Wczesniej modelowałemw Rhino, i tak miałem profil + sciezka i wszystko grało. Polymodeling jest troche jak żeźbienie. Póki co jak widac mam z tym kłopot. Ale jeszcze raz dzieki za wskażówki. A co zrobic jesli te regularne podziału nie odpowiadaja podzałom elementów? np zagiecia na atrapie ciezko okrelsic kwadratami...

Link to comment
Share on other sites

Znaczy hmmm... mowiac o tym rownomiernym podzaiel mialem na mysli tak ze hmm... Jak masz szybe to od ej gornej krawedzi do dolnej poly powinny byc w ronych odstepach tak samo ode lewej do prawej. Bardzo pomocne w tym byloby popatrzenie na siatki innych ludzi ktorzy modelujasamochody w dziale WIP.

Hmm tutaj daje link do videotutoriaa uzytkownika Nielot007 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=20890 majac wielka nadzieje ze nie robie nic zlego ^^'

Link to comment
Share on other sites

Albo z materiałem (jeśłi jest oczywiście)

nic do Ciebie nie mam ale pozostawie to ... bez komentarza ...

 

 

ja powiem od siebie ze jest na pewno lepiej niz na początku, jak dasz render bez materialow to zobaczymy gdzie masz bledy i postaramy sie pomoc

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zobaczyl chetnie print screeny z viewporta przed nalozeniem mesh/turbosmoth z przodu,tylu, boku, gory i ukosu przedniego i tylniego. Wtedy nawet mozna by pomalowac na takiej siatce i podpowiedziec o i jak byc powino. Ahh no i umm ^_^ tez musze powiedziec e jest juz o wiele lepiej niz poprzednio :) Czekam na siatki :) Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

ahhh, znalazlem chwilke czasu i narysowalem swoja wersje siatki patrzac od gory ^_^ (chce tylko zaznaczyc ze szyby jako zielone linie to oddzielne elementy nie polanczone z objektem glownym, wiec no hmm... je sie modeluje razem ale potem wycina i zmienia gestosc siatki jak sie podoba (zaznaczasz te sciany i dajesz "detach" w opcjach), potem maska tez pownna byc oddzielnym elementem ale tutaj jest razem bo mi sie zapomnialo, na niebiesko sa takie opcjonalne linie jakbys musial dac lepsza kolistosc na nadkolach ^_^, ale zauwaz ze maska musi byc wtedy oddzielnym elmenetem aby siatka sie nie psula) no i zauwasz jak zostal zrobiony tyl.. no i jeszcze hmm z tym co mowielem, ze jak sie robi maske, szyby, dach ze siatka powinna tworzyc takie lagodne wyprofilowane linie krzywe. Hmmm ja nie wiem, jak ktos mnie za to skarci to wybaczcie, jak cos to poprawcie, ale wydaje mi sie ze taka siatka bedzie dobra ^^'

fix10sk.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy