David14 Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 Postanowiłem zrobić scenke w której będzie lecieć Me 262 w formacji Staffel nad chmurami. Narazie mam kadłub i juz pojawił się problem, mianowicie jak zrobić ostry róg przy MS, do tej pory przy autach stosowałem chamfer, ale teraz wychodzą mi dziwactwa. [/url]
hkropinski Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 narazie troszke malo zeby cokolwiek ocenic, doradzic, poczekamy na wiecej, pozdrawiam
David14 Napisano 9 Maj 2006 Autor Napisano 9 Maj 2006 Powiedzcie jak zrobić ostry kąt przy MS, chodzi o to miejsce gdzie jest dziura na kabine.
hkropinski Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 uzywaj chamfera na krawedziach ktore chcesz wyostrzyc, pozdr
David14 Napisano 9 Maj 2006 Autor Napisano 9 Maj 2006 Ale chamfer nic nie daje tak jest przed a tak po Taki sam mam problem ze sterem pionowym, wszystkie ustawienia MS są takie same jak dla kadłuba lecz ster zmniejsz swoją wielkość i zabardzo nie wiem gdzie poprowadzić chamfer. Próbowałem na około lecz i tak nic to nie dawało. Patrząc z góry na ster zachowuje dobry kształ ale od boku już nie. 1
FF Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 No to wyprzedziłeś mnie. Jak dobrze pójdzie jutro będziesz miał konkurencje;D
voyager Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 Jeśli dales modyfikator Symmetry po MS to moze ci sie tak robić. Przeciągnij Symmetry poniżej Mesh Smootha - powinno pomóc. A jak nie masz symmetry, to sprawdz czy nie masz przy kabinie podwójnego werteksa. Czekam na updaty. Pozdr
David14 Napisano 9 Maj 2006 Autor Napisano 9 Maj 2006 Freedom Fighter- mam nadzieje że będziemy sobie pomagać ;-), może zrób wersje dwó-osbową? voyager- dzięki za pomoc, wyratowałeś mnie z opresji, jescze raz dzięki.
David14 Napisano 9 Maj 2006 Autor Napisano 9 Maj 2006 chveti- wiem na czym polega różnica pomiedzy bez i z MS wiedziałem jak robić ostre krawędzie, lecz to nie skótkuje na moim modeli. Jedynie porada voyager`a usuneła mi niepotrzebne zaokrąglenia i zklikwidowała skalowanie steru. Dzisiaj wrzucam jeszcze mały update i jak bedzie wyglądać ta formacja. Przedemną jeszcze dużo do roboty, ale mam nadzieje że z waszą pomocą dotrwam do końca.
David14 Napisano 10 Maj 2006 Autor Napisano 10 Maj 2006 No i znowu kłopot z tym MS i chamferem. Daje pare renderów. Może ktoś wie jak rozwiązać problem?
voyager Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 To znowu ja :D Spróbuj pobawić sie smoothing grupami (w helpie jest troche o tym) lub zagęść całą siatke koło kabiny. Z takimi detalami jest najwięcej problemu.
David14 Napisano 10 Maj 2006 Autor Napisano 10 Maj 2006 Próbowałem bawić się tymi smoothing group lecz i tak to efektu nie przynosiło. Zagęszczać siatke też próbowałem a i tak to samo. Jak by ktoś miał jakiś pomysł to pisać.
Aust Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 Moim zdaniem siatka bazowego poly jest w ogóle za rzadka i przez to komp za dużo rzeczy musi robić sam, bez żadnych wskazówek, i zaczyna mu się rypać...
spike Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 spróbuj dodać edge tak jak zaznaczyłem(tzn nie tak koślawo)
David14 Napisano 11 Maj 2006 Autor Napisano 11 Maj 2006 Poprawiłem tak jak to spike pokazał troche dodałem od siebie, pochamferowałem i wyszło gitnie. Tylko jest znowu problem(tym razem mniejszy i dodanie edge nie pomoże) pokaże o co mi chodzi jak przyjade z działki. Projekt idzie w dobrym kierunku i chyba dojdzie do stopnia Finished :-).
David14 Napisano 11 Maj 2006 Autor Napisano 11 Maj 2006 To wżucam siatke bez chamferów i na zielono zaznaczone gdzie znowu problem.
David14 Napisano 13 Maj 2006 Autor Napisano 13 Maj 2006 Wkońcu rozpracowałem tego buga, powstawał on przez to że był tam chamfer. Narazie mały update, bo robie dopiero 30 min i do tego jestem chory, gorączka, zdekoncentrowanie i te inne pierdoły nie pozwalają mi szybko robić (owinięty kołdrą;-). Widziałem już pracke Freedom Fighter, mam nadzieje że też dojde do takiej dokładności.
FF Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Czuje sie mile połechtany:P Sporawy render. Popraw ten garb na krawędzi natarcia na stateczniku pionowym. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
David14 Napisano 13 Maj 2006 Autor Napisano 13 Maj 2006 Nie żebym się podlizywał, ale widze że robisz pracke z dużą dokładnością więc czuje wobec Ciebie respekt. Skończyłem prawie modelować usterzenie, zostało jeszcze kilka szczegółów.
David14 Napisano 18 Październik 2006 Autor Napisano 18 Październik 2006 Spróbuje dokończyć ten projekt. Mały update, już wiem że tam gdzie jest krawędź natarcia i silnik trzeba poprawić. Mam prośbę czy ktoś ma jakieś fotki z jakimis detalami tego samolotu??
goran Napisano 18 Październik 2006 Napisano 18 Październik 2006 Dobrze że odkopałeś wątek, czułem się tu troche samotny z moją irydką :-)
Arxis Napisano 19 Październik 2006 Napisano 19 Październik 2006 to tak ogólnie: http://zxys.com/zxys_me262.jpg kokpit: http://modelingmadness.com/me262cockpit.jpg od dołu: http://www.stormbirds.net/images_markings/profile_bot.jpg może ci się przydać: http://www.scaleworkshop.com/gallery/images/me262pk_5.jpg spróbuj zrobić takie msakowanie: http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.ipmslivonia.org/ipms/Gallery/Me262/JF-Me262-08a.jpg&imgrefurl=http://www.ipmslivonia.org/ipms/Gallery/Me262/KitR262.htm&h=286&w=400&sz=33&hl=pl&start=434&tbnid=JAMsKAjMowGg5M:&tbnh=89&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dme%2B262%26start%3D432%26ndsp%3D18%26svnum%3D100%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN
David14 Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Mały update, dodany środek silnika i klapa kabiny. Drugi render przedstawia moją wizje końcową.
goran Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Ta blacha przed kabiną do poprawy, za bardzo odstaje, poza tym cos jest krzywo przy tylnej oslonie kabiny
David14 Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Czy oto Ci chodziło gdzie jest krzywo?? Najlepjej zaznacz.
David14 Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Prawie skończyłem modelować (chyba że ktos chce jeszcze jakieś szczególiki). Chciał bym się teraz przymierzyć do teksturowania po przez Unwarp UVW, tylko w tym problem że nie wiem jak się do tego zabrać. Wiem że tam mi siatke dzieli na części tylko co potem?? Czy tą podzieloną siatke idzie przenieś do Photshopa?? Czy wie ktoś gdzie zdobyć taką teksture?? Czy musze sam malować w Photoshopie?? (brak tabletu;-()
goran Napisano 23 Październik 2006 Napisano 23 Październik 2006 Oto co miałem na myśli Zaznaczyłem miejsca budzące moje wątpliwości
David14 Napisano 23 Październik 2006 Autor Napisano 23 Październik 2006 A więc jest tak, musze jeszcze dorobić zmienny skok natarcia skrzydeł i zmniejszyć ten pasek metalowy nad pilotem. Przydało by się jakieś wnętrze. goran- to przy kabinie to nie błąd, zamieszczam render wyjaśniejący. Co do tej klapy to troche poprawiłem nie wiem czy to dalej widać. Przy silniku albo komp ma za mało inf jak mają układać sie vertexy albo ja coś zchrzaniłem.
David14 Napisano 24 Październik 2006 Autor Napisano 24 Październik 2006 Poprawiłem pare błędów, ale tych klap z przodu nie będe robił. Dalej mam dziwne wrażenie że z tymi silnikami jest coś nie tak. A więc skrytykujcie jak coś nie tak, a jak wszystko gra to przystępuje do texturowania. PS. Zaraz dołącze drugi render tylko coś z imageshack jest nie tak.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 24 Październik 2006 Napisano 24 Październik 2006 Fajny "mesiek" :) W niektorych miejscach sie powierzchnie dziwnie wykrzywiaja... zapodaj siateczke... Bedzie jasniej :)
David14 Napisano 24 Październik 2006 Autor Napisano 24 Październik 2006 I tu pojawia się moje pytanie, czy wy chcecie oślepnąć ?? Oczywiście już podaje siatke, ale bardzo prosze nie krzyczeć.
kliment woroszyłow Napisano 24 Październik 2006 Napisano 24 Październik 2006 stanowczo za kanciasty ten meser..kadłub był obły...musisz jeszcze sporo rzeczy poprawic.
David14 Napisano 24 Październik 2006 Autor Napisano 24 Październik 2006 Czyli zagęścić siatke w kadłubie, gdzieś jeszcze??
Hynol Napisano 24 Październik 2006 Napisano 24 Październik 2006 Zagęszczanie dalsze nie pomoże - masz po prostu źle ustawione płaszczyzny. Łączenie silniki skrzydła do poprawy. Z przodu kadłuba jakiś babol wychodzi. Nie robi się tak otworów, klap etc. Lepiej to teksturą załatwić niż mieć takie nierówności na siatce. Otwory działek zbyt "intensywne" chyba - musze spojrzeć na referki.
David14 Napisano 24 Październik 2006 Autor Napisano 24 Październik 2006 Zaznacz mi tego babola. Co masz na myśli mówiąc że zbyt intensywne otwory działek??
FF Napisano 24 Październik 2006 Napisano 24 Październik 2006 Nie wiem czy kozystaz z planow bo owiewka ma zły kształt, przypomnina troche owiwke od eczesnego Iła-2 bec km-ów z tyłu. Ja to bym widział bardziej tak:
oczek Napisano 24 Październik 2006 Napisano 24 Październik 2006 hej witam Cię, widzę, że ciągniemy podobny temat: samolociki:] Mistrzem nie jestem dopiero sie uczę, ale to co mi się osobiście nie podoba zaznaczyłem na czerwono, mogę się mylić.Kadłub dla mnie jest trochę za bardzo kanciasty. Powodzenia życze i bądz wytrwały!
kliment woroszyłow Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 freedom Fighter wie co mowi..poogladaj jego me 262 i sie zorientujesz co i gdzie poprawic http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=26978
FF Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 oczek-nie wszystko na raz:) Po kolei. kliment-miło że uważasz ze mój me-262 powinien być wzorem:)
oczek Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 Hehe Freedom Fighter sorki zapędziłem się:P. Nie tylko kliment tak uważa:D Pozdrowienia!
goran Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 Podpisuję się pod tym, dla mnie też jest wzorem. Szkoda że nikt nie zrobił tak irydy - ale mam szansę byc pierwszy... A wracając do tematu: jeszcze trochę poprawek i bedzie fajny model!
David14 Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 A więc jest tak, kabina według moich planów jest poprawna(tylko za bardzo płaska). oczek- to zaznaczone na lotce z tyłu jest poprawne, przynajmniej mi się tak wydaje i tak znalazłem na referkach. Żeczywiście te dolne wyloty mają coś nie tak. Połączenie silnik-skrzydło ma być tak zaokrąglone tylko że wydaje się że siatka się tam knoci. goran- zachęciłeś mnie do pracy swoim ostatnim zdaniem. Jeszcze nikt mi nie powiedział z forum że fajny model mi wychodzi ;-))
David14 Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 Spojrzałem dokładnie z góry na blueprint i okazało sie że kabina była za szeroka. Poprawiłem to i teraz już normalniej wygląda kadłub. Jeszcze jest pare błędów przy kabinie i klapie. Daje rendery żebyście zobaczyli że teraz normalnie to wygląda (przynajmniej w 2% do pracki Freedom Fightera)
David14 Napisano 28 Październik 2006 Autor Napisano 28 Październik 2006 No to powiedzcie czy już można teksturować??
FF Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Popraw tę owiewkę. To nic trudnego a bardzo razi. Nie powinna byc taka płaska, całość powinna tworzyć płynną linie jak narysowałem we wcześniejszym poście. Na Twoich planach tez jest wypukła a mimo to robisz płaskie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się