Jump to content

Pojazd 3D: Messerschmitt 262 1A "Schwalbe"


David14
 Share

Recommended Posts

Postanowiłem zrobić scenke w której będzie lecieć Me 262 w formacji Staffel nad chmurami. Narazie mam kadłub i juz pojawił się problem, mianowicie jak zrobić ostry róg przy MS, do tej pory przy autach stosowałem chamfer, ale teraz wychodzą mi dziwactwa.

siatka6za.jpg

render17ti.jpg

[/url]render3hs.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ale chamfer nic nie daje

tak jest przed

przedch9sp.th.jpg

a tak po

poch1he.th.jpg

Taki sam mam problem ze sterem pionowym, wszystkie ustawienia MS są takie same jak dla kadłuba lecz ster zmniejsz swoją wielkość i zabardzo nie wiem gdzie poprowadzić chamfer. Próbowałem na około lecz i tak nic to nie dawało. Patrząc z góry na ster zachowuje dobry kształ ale od boku już nie.

ster0cz.th.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli dales modyfikator Symmetry po MS to moze ci sie tak robić. Przeciągnij Symmetry poniżej Mesh Smootha - powinno pomóc. A jak nie masz symmetry, to sprawdz czy nie masz przy kabinie podwójnego werteksa. Czekam na updaty. Pozdr

Link to comment
Share on other sites

chveti- wiem na czym polega różnica pomiedzy bez i z MS wiedziałem jak robić ostre krawędzie, lecz to nie skótkuje na moim modeli. Jedynie porada voyager`a usuneła mi niepotrzebne zaokrąglenia i zklikwidowała skalowanie steru.

Dzisiaj wrzucam jeszcze mały update i jak bedzie wyglądać ta formacja. Przedemną jeszcze dużo do roboty, ale mam nadzieje że z waszą pomocą dotrwam do końca.

render2kopia9ni.th.jpg

render3kopia2pp.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Poprawiłem tak jak to spike pokazał troche dodałem od siebie, pochamferowałem i wyszło gitnie. Tylko jest znowu problem(tym razem mniejszy i dodanie edge nie pomoże) pokaże o co mi chodzi jak przyjade z działki. Projekt idzie w dobrym kierunku i chyba dojdzie do stopnia Finished :-).

Link to comment
Share on other sites

Wkońcu rozpracowałem tego buga, powstawał on przez to że był tam chamfer. Narazie mały update, bo robie dopiero 30 min i do tego jestem chory, gorączka, zdekoncentrowanie i te inne pierdoły nie pozwalają mi szybko robić (owinięty kołdrą;-). Widziałem już pracke Freedom Fighter, mam nadzieje że też dojde do takiej dokładności.

render5kopia2hy.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prawie skończyłem modelować (chyba że ktos chce jeszcze jakieś szczególiki). Chciał bym się teraz przymierzyć do teksturowania po przez Unwarp UVW, tylko w tym problem że nie wiem jak się do tego zabrać. Wiem że tam mi siatke dzieli na części tylko co potem?? Czy tą podzieloną siatke idzie przenieś do Photshopa?? Czy wie ktoś gdzie zdobyć taką teksture?? Czy musze sam malować w Photoshopie?? (brak tabletu;-()

Link to comment
Share on other sites

A więc jest tak, musze jeszcze dorobić zmienny skok natarcia skrzydeł i zmniejszyć ten pasek metalowy nad pilotem. Przydało by się jakieś wnętrze.

goran- to przy kabinie to nie błąd, zamieszczam render wyjaśniejący. Co do tej klapy to troche poprawiłem nie wiem czy to dalej widać. Przy silniku albo komp ma za mało inf jak mają układać sie vertexy albo ja coś zchrzaniłem.

klapame3.th.jpg

kabinakz9.th.jpg

kabina1ru1.th.jpg

silnikxm7.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Poprawiłem pare błędów, ale tych klap z przodu nie będe robił. Dalej mam dziwne wrażenie że z tymi silnikami jest coś nie tak. A więc skrytykujcie jak coś nie tak, a jak wszystko gra to przystępuje do texturowania.

render13ud4.th.jpg

PS. Zaraz dołącze drugi render tylko coś z imageshack jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Zagęszczanie dalsze nie pomoże - masz po prostu źle ustawione płaszczyzny. Łączenie silniki skrzydła do poprawy. Z przodu kadłuba jakiś babol wychodzi. Nie robi się tak otworów, klap etc. Lepiej to teksturą załatwić niż mieć takie nierówności na siatce. Otwory działek zbyt "intensywne" chyba - musze spojrzeć na referki.

Link to comment
Share on other sites

hej witam Cię, widzę, że ciągniemy podobny temat: samolociki:] Mistrzem nie jestem dopiero sie uczę, ale to co mi się osobiście nie podoba zaznaczyłem na czerwono, mogę się mylić.Kadłub dla mnie jest trochę za bardzo kanciasty. Powodzenia życze i bądz wytrwały!

kolsm6.jpg

Link to comment
Share on other sites

A więc jest tak, kabina według moich planów jest poprawna(tylko za bardzo płaska).

oczek- to zaznaczone na lotce z tyłu jest poprawne, przynajmniej mi się tak wydaje i tak znalazłem na referkach. Żeczywiście te dolne wyloty mają coś nie tak. Połączenie silnik-skrzydło ma być tak zaokrąglone tylko że wydaje się że siatka się tam knoci.

goran- zachęciłeś mnie do pracy swoim ostatnim zdaniem. Jeszcze nikt mi nie powiedział z forum że fajny model mi wychodzi ;-))

kabina2pc1.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spojrzałem dokładnie z góry na blueprint i okazało sie że kabina była za szeroka. Poprawiłem to i teraz już normalniej wygląda kadłub. Jeszcze jest pare błędów przy kabinie i klapie. Daje rendery żebyście zobaczyli że teraz normalnie to wygląda (przynajmniej w 2% do pracki Freedom Fightera)

render16bc8.th.jpg

render17cn5.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Popraw tę owiewkę. To nic trudnego a bardzo razi. Nie powinna byc taka płaska, całość powinna tworzyć płynną linie jak narysowałem we wcześniejszym poście. Na Twoich planach tez jest wypukła a mimo to robisz płaskie...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy