Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

spoko było by git :D ja walczę ze światełkiem w wolnych momentach od nauki stworzyłem całe od nowa i ten sam problem.. zobacze co z materiałem moze coś a jak nie to nowa ścianka cała.

Napisano

Hej Styknie takie oświetlenie? W rzeczywistości było tak jak na renderze (propo oświetlenia)... bo reszta jeszcze w pracy ;) jak myślicie?

 

ce902985ef2c841d.jpg

Napisano

Niby do 3 razy sztuka.. nom.. jedziemy 4 raz :)

Witam ponownie po ponad dwurocznym przestoju.. postanawiam skończyć tą wizualizacje mojej dawnej stancji. Nie będę zakładał ponownie kolejnego tematu.. wrzucam teraz render.. jeden z renderów które wykonałem

 

Mam problem bo nie wiem o co kaman z oświetleniem.. i te punkciki świecące :/ bleah to wygląda.

 

Scene oświetlam:

~ w otworach okiennych za żaluzjami dwa vray plane

~ Direct wpadające z zewnątrz przez okna

 

 

Daje ustawienia rendera..

 

 

p.s. Teraz używam maxa8 i vray 1.5

 

podaje linki jak by załączników nie było widać

http://images48.fotosik.pl/90/3fafaa869ca2d128.png

http://images39.fotosik.pl/86/3cb3bfa3b30a245fmed.jpg

http://images41.fotosik.pl/86/d05abf54ce4ddce4.png

Napisano

No tak obraź się że w 5min się ktoś na forum nie znajdzie z konkretną odpowiedzią i bez komentarza do czasu wykonania wizki.

 

Te twoje plamy światła to z GI, przestaw primary na iradiancję (preset medium wystarczy) a secondary light cashe (jeżeli będziesz renderował w większej rozdziałce to LC też przestaw w górę subdivision)

Napisano

Dunablaster: Trochę sie rozpędziłeś LC ustawia się w zależności od rozdzielczości przy czym trzeba pamiętać że ilość sampli na pixel rośnie wykładniczo (myślę że 2000 to niejaki max w większości przypadków), dlatego też LC liczony jest najpierw jako losowy i nie dokładny, a później dopiero leci IRR mimo że jest ustawiony na primary (oczywiście w przypadku gdy mamy GI IRR+LC)

 

Framebufer to już praktycznie postprodukcja tyle że w vray.

 

A co do przepaleń to nie ma wybacz ale color maping a nie ścinanie LC

 

Adaptive QMC na nastawach 3/4 to trochę tak jak fixed, znaczy się buuuuu, przez co długo się będzie liczył,

lekturka:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_interior.htm

jak i cały help:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

  • Like 2
Napisano

A co do przepaleń to nie ma wybacz ale color maping a nie ścinanie LC

 

ja tak mowie bo sam jak liczyłem to w odróznieniu od samego pierwszego IRR i secondary Monte Carlo to jest tak że "photony" lecą za jasne, po prostu scena wygląda jak prześwietlona! sam tak robiłem, i dlatego wiem. kto wie to wie, niech spróbuje i zrobi po swojemu :)

wiem ze Adaptive QMC wydłuża liczenie, ale kto wie, są lepsze metody?

 

Co do reszty, naprawdę dziękuje za info, bo to naprawde mi się przyda...

daję Ci reputację!

  • Like 1
Napisano

chodzi mi o to co napisał Luqas87

 

z tego co wyczytałem to ustawienie LC w przedziale 1500-2000 w zupełności wystarczy

poza tym nie możesz narzucać userowi ustawień, bo to w sumie indywidualna sprawa

(np. są na forum zwolennicy Brute Force zamiast LC).

Chodzi mi o to że każde ustwienie czy silnik renderujący to sprawa czysto indywidualna, bo każde z nich daje inne efekty.

 

Nie ma uniwersalnych ustawień, co kto lubi i jaki jest zamierzony cel renderu.

Napisano (edytowane)

To nie tak że adaptive QMC wydłuża liczenie ale, ale nastaw 3/4 właśnie to robi bo zabiera mu pole manewru, i zamiast szybciej policzyć miejsca gdzie jest to możliwe to liczy je tak samo z tymi gdzie naprawdę trzeba, co innego jak byś i max podniósł, świadczyło by to że potrzebujesz zajebistych ustawień a tak to tylko o trochę bezmyślności. nie tylko min i max maja znaczenie bardzo ważny jest też sampler thresh. i często to on robi dużą robotę standardowo clr thresh. to chyba 0,01 a jak chce się wydusić ile się da z renderu to przydało by się użyć 0,001.

kolejny parametr który może zmienić całkiem sporo w naszym renderze to adaptive amount, im mniejszy tym render liczy się bliżej górnej granicy adaptive QMC/DMC

 

No i co do tego multipilera przy LC, to tak zgadza się przepalenia Ci zgasną, ale zauwarzyłeś że w cieniach też masz ciemniej ? ta metoda ma tą wadę że przygaszasz działanie całego LC równomiernie, nie tylko w przepaleniach (a puźniej się okazuje że scene trzeba czymś jeszcze doświetlić...). fakt czasem trzeba ciut ale najpierw zacząć trzeba od color maping. Dla przykłądu taki reinhard jest bardzo ciekawy na start, przy ustawionym multipiler na 0,5 to jest to pół na pół linear i exponential.

 

edit:

Zgadzam się z tym co mówi marshall :)

Ustawienia które podaje są tylko i wyłącznie uproszczonymi metodami renderu, cechującymi się uniwersalnością co do scen, zdaje sobie sprawę że wielu minie może nie polubić że nie podałem brute forca/monte carlo ale to tylko moja podpowiedź a nie ustawienie bez których się nie ma prawa udać. (swoja drogą gdyby to był exterior został bym przy brute force)

Karzda scena wymaga indywidualnego podejścia do ustawień ! ale powiedzmy że każdy może sobie wypracować jakiś szablon startowy :)

Edytowane przez Luqas87
Napisano

jak w cieniach ciemniej to rozwiązaniem dla mnie jest color mapping.

ale tak to naprawdę WIELKIE dzięki za rady. Będę o tobie pamiętał ;)

Napisano

Dziękuję za te mega porady.. na prawde. .to pierwszy raz jak tutaj dostałem tak wielką pomoc :D

 

Dużo pozmieniałem.. dalem irr + lc .. lc podkręciłem do 1300 i nadal to źle wygląda :/ po kilku godzinach przerwałem rendering.

42f0834a01a1eede.jpg

 

Mam tam kilka VraylightMtl ale są tylko na subwooferze jako diody.. a tak to na scianach, obiciu krzesła, materacu i paru innych obiektach - VrayMtl (ale to nic złego,,, chyba :P)

 

Nie wiem co moze być źle jeszcze do tego nie doszedłem :/

Napisano

właśnie - w-ray light material psuje jakość :( i jeszcze za duzo czasu tracisz... zamiast tego przejdź do lights i wybierz V-Ray a potem V-Ray light, żebyś wiedział, tam możesz zrobic skylight portala, o śrubowaniu samplingu nie zapomnij :) myślę że wiesz.

Napisano

ja Ci dam jedną rade - totalnie zignoruj posty Dunblastera bo daleko nie zajdziesz.

1. wstaw tło za okno w scenie, może byc vray Light Mtl (wyeliminujesz część szumu)

2. pokaż redner bez firanek - bardzo możliwe że material na nich powoduje plamy.

3. Nie przesadzaj z wartością multipler w vRayLights.

Napisano
zignoruj posty Dunblastera bo daleko nie zajdziesz.

 

Proszę nie wtrącać się w sprawy Dunablastera; zamiast tego proszę po prostu zaproponować swoje metody a nie wchodzić w sprawy innych. Proszę pierwszy i ostatni raz! Sam Pan SWRSC nie chciał żebym się odzywał w wątkach i e-mailach itp. Ma Pan zignorować moje posty. To samo uczynię z Panem - IGNORE LIST! Niestety, muszę zgłosić tego posta.

Napisano
zamiast tego proszę po prostu zaproponować swoje metody a nie wchodzić w sprawy innych.

 

Jest wyraźnie napisane w poście jakiej metody można użyć...

 

Twoje "rady" są z palca wyssane, kompletnie bez sensu. Wprowadzasz w błąd początkujących użytkowników przez co mogą mieć dalsze problemy z renderingiem.

 

Dobry setup nie polega na jak najwyższym żyłowaniu ustawień.

Napisano

Dunablaster największy spamiarz na max3d, mi "pomaga" cały czas "radami" do vraya, a ja pracuje na mentalu jeszcze tego nie zczaił :-) Naprawdę możesz narobić syfu, początkującym. Wstrzymaj się z czymkolwiek - jesteś małolat - dajesz rady architektoniczne i inne :-D - nie masz żadnej skończonej pracy na formum,a to jest podstawą do wiary w Twe słowa.

Napisano
Dunablaster największy spamiarz na max3d,

 

chyba spamer ;)

Dunablaster-to nie chodzi zeby dodawac do ignorowanych ciebie, bo bedzie ktos nowy, naczyta sie tych glupot i pozniej bedzie renderenowanie takie a nie inne, sprawa podobna do 2 video tutkow o vrayu jednego usera z forum. Z ciekawosci odpalilem i to co tam slyszalem to smiech na sali, ale duza czesc to oglada i sie ciesza ze dobry tutek :)

A tak co do tematu to poka jeszcze raz ustawienia, poza tym najlepiej zrob screena z viewportu bo to wyglada cos nie tak, masz szklo w oknie ?

Napisano (edytowane)

Z najwyższym szacunkiem składam przeprosiny, bo pycha wzięła nade mną zbytnią górę. Dziękuję za Wasze spostrzeżenia, w tym SWRSC'a i jahred6... Przepraszam i obiecuję nie robić bałaganu, liczcie na mnie...

 

Szczerze mówiąc, za mało się bawiłem optymalizacją renderu w v-ray a od mentala wciąż jestem za cienki :( . Ja mam wielkie zamiłowanie do rendererów typu unbiased...

Edytowane przez Camel
Napisano (edytowane)

wywalilem wraylightmtl ..

 

wyłaczyłem żaluzje w oknach.. i ale firana jescze została.. zaraz puszcze to bez firany.

 

i zmieniałem materiał sciany na standard.. white i lekko blask :D

 

075db72435e66242.png

Edytowane przez rudylew
Napisano

lepiej zaczac nowa scene niz meczyc ta bo i tak nic z tego dobrego nie wyjdzie, stare odgrzewane kotlety nigdy dobrze nie wyjda. No i te plamy i ziarno.

Napisano

nie ma siły.. musze to skończyć.. wywale pare rzeczy wyrenderuje .. i zobacze co tam jeszcze moze nie grać.. zmienie światło. zrobie delikatną renowacje poszczególnych elementów i jak to nie da nic dobrego to dobra.. zacznę od nowa!

Napisano

788b9294dc79b891.jpg

 

i tak to wygląda po tym co napisałem wczesniej...

 

prawdopodobnie materiał szyby oraz firanka..były temu winne.. render kuleje jeszcze ale teraz juz wiadomo chociaż co i jak :D...

 

p.s. Czasami kotleta warto wziąść jeszcze raz na ruszt :D

Napisano

jedynie co, powodzenia! :) ciekawe jak sie Ci uda na Athlonie 1 GHz. Przynajmniej na takim sprzęcie się dużo nauczysz. u mnie niestety tak nie było :(

Napisano

tak myślałem ze to firanki. Trafiłem :p

 

Teraz pozostał szum:

1. Nie zapisuj do JPG w maxie, zapisz do TIF 16bit żebyś mógł nieco później w PS mazać i dopiero później jpg.

2. Szum, najprościej: musisz podciągnąć samplingi materiałów i pamiętaj o tym co pisałem - zasłoń pusty environment w oknach czymś. Np postaw jakiś plane z nałożoną teksturą otoczenia w odległości około 10-20m od okien. W scenie nie może się odbijać czysty environment - w starszych (i nie do końca legalnych) vRayach to częste źródło noisa takiego jak u Ciebie.

3. Postaraj się rednerować chociaż do 1200px w szerokości.

 

Ogólnie jest metoda na odszumianie rendera za pomocą AA,a le to wyższa szkoła jazdy i na tym etapie jeszcze się powstrzymam. Także odszumiaj samplingiem materiałów.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Kolejny render i kolejny mini update sceny.

Efekt lepszy ale niezadowalający :(

 

 

subdivis w LC zwiększony do 1500

Adaptiv rQMC min 1 max 5

irr map HSph. do 120 i interp samples do 75 podniesione

czas renderowania 3h 30min

 

enviroment jak widać zasłoniony (widze ze scena nabrała lekko kolorów z tego

 

 

12001.jpg

 

 

btw. Tapczan do poprawy i nne tło na zewnątrz.. i zagęszczam scene w róznego rodzaju śmieci :)

 

SWRSC dziękowac.. zasosowałem się do Twoich rad (mistrza vizek)

Dunablaster dziekuję CI również za ten Ciepły wiosenny wiaterek, który wszczepiłeś do tego wątku i do mojej głowy :D

Marshal dzięki :D przyda się, oj wierz mi, przyda się :D

Luqas87 Mądrze skreślileś o tych elementach.. duzo mi wyjaśniłeś :P tak na chłopski rozum :D dzięki

Dzięki wszystkim.. i jedziemy dalej z tym koksem...

Edytowane przez rudylew
Napisano

IRR map: wybierz preset medium a następnie preset custom (taka kombinacja zeby wartości sie dobrze ustawily):

 

HSph. 70

interp samples 30

Clr thresh:0,3

 

Reszte zostaw.

 

Pokaz nastawy z zakładce rQMC sampler

Napisano

Ustawiłem tak jak poradziłeś.. znaczne zmniejszenie ustawień .. niz te jakie miałem wczesniej

 

i to co mam aktualnie ustawione

ee5ffd078f6da72e.png

ca74982ee2d60b03.png

 

 

p.s.

IRR map: wybierz preset medium a następnie preset custom (taka kombinacja zeby wartości sie dobrze ustawily):

 

też tak robie :D

Napisano

rQMC sampler:

adaptive amount: 0.8

noise threshold: 0.009 (na oko, strzelam)

min samples: 10

 

Hsp subdiv w IRR jednak zmniejsze do 60 i sprawdz czy jest ok po tych ustawieniach rqmc.

Napisano

a mogłbyś nabąknąć dlaczego tak uważasz że mam zmienić ? bardzo mi pomozesz w tedy :D bo co z tego ze ustawie i będzie dobrze.. a kiedys tam będe miał odwrotnie z szumem i nois.. i się nie połapie :P .. Prosze :D:D

Napisano

adaptive amount tak jak miales na 1.0 oznacza pełną adaptacje GI. Czyli mocno zblurowane sample, niedokładne GI. Często powoduje plamy. Dlatego napisałem wartość 0.8 żeby zmniejszyć trochę adaptacje GI.

 

noise threshold - odpowiada za szum. Im mniejszy numerek tym mniej szumu

 

min samples - oznacza minimalną ilość sampli jakie muszą być osiągnięte zanim algorytmy GI/AA zaczną działać - im więcej min samples tym dokładniejsze samplowanie sceny.

Napisano

Dobra ustawiłem tak jak podpowiedziałeś tylko w nois threshold dałem wartość jeszcze mniejszą na 0.007

 

Wymodelowałem myszkę i dodałem parę przewodów, podkładkę..

 

Render ten różni się od poprzedniego .. tym, że dałem w oknach żaluzje, oraz szybę ... widać ze mniej światła wbija do pomieszczenia.

 

Czas renderingu 9 h 54 min 30 s lol :P

 

Świerszczu widać ze szum zniknął choć nie do końca.. na niektórych materiałach jeszcze jest ale to ich sampling musze raczej juz korygować.

 

cam3j.jpg

Napisano (edytowane)

ciekawe rady co do ustawień... musze sobie potrenować z v-rayem. :)

 

do tego na głośniku jest szum - wszystkie materiały z bumpem popoprawiaj bo naprawdę wali większą róźnicę od całej sceny.

 

hantle, puchar- sampling ;)

na pucharze odbicie wydaje mi się ZA MOCNO ROZMYTE. Powinno byc twardsze..

 

Korekcja kolorów? :D

Edytowane przez Camel
Napisano (edytowane)

Siemak, ze się tak przypomnę :D

 

nadal pracuje nad oświetleniem sceny. Widzę gołym okiem, że są przepalenia w Otworach okiennych ale jak to zrobić aby w scenie było jaśniej a zniwelować te białe pola.

Popróbuje vray camera ale za bardzo nie chcę juz jej ruszać bo trochej trwało póki ją załapałem metodą prób i błędów :D

Modelowanie staje się coraz trudniejsze.. sprzęt wielokrotnie odmawia posłuszeństwa... tak przykładowo przy uwidocznionych wszystkich modelach zaznaczenie, juz nie mówię o przesunięciu przedmiotu, trwa około od 20 do 40 sekund.. (bosz widzisz i nie grzmisz).

Do tego pracuje juz bez scroola bo się jak wcisnie to się nie odciśnie :D

ale płakać nie zamierzam. i zwalczę z tym dalej. .trzeba too skończyć. :D

Jakieś sugestie, porady macie ? Przede wszystkim to oświetlenie..

aaa//.. no i zmieniłem materiał na monitorze ale straszne ziarno tam.. czy to się koryguje w material editor np. IOR'em ? Pytam bo sprawdzaniebędzie sporo zajmować czasu :Da odp mozna szybciej przeczytać jeśli Ktoś w ogóle odpisze :D

 

zrobiłem tez w PS'ie dodatkowo oddzielnie wyrenderowaną firankę.. moze to i sposub na szybsze rendery :D Wszystko grupkami wyrenderować i skleić w PS'ie :D ale widze ze to brzydko wygląda.

 

pozdro

new2btx.jpg

 

A tu daje bez zabawy w PS'ie

 

69ada89c3e869073.jpg

Edytowane przez rudylew
Napisano
moze to i sposub na szybsze rendery :D Wszystko grupkami wyrenderować i skleić w PS'ie :D ale widze ze to brzydko wygląda.

 

 

Moze i tak ale tracisz wszystkie cienie odbicia itp.

Napisano

hehe, te hantle jakieś grube mają poręcza :D

w sumie jakoś Ci dobrze idzie, niesamowite i masakra że na Athlonku 1 GHz :D

Zaczynałem na Celeronie 1.7 giga, ale nie miałem wowczas 3ds maxa ani V-raya tylko śmieszny Anim8or :D

Napisano

te hantle to takie duze. .bo oryginalne wymiary jak z podnoszenia cięzarów normy olimpijsie wziąłem.. a co do procka no cóż zrobić jak kasy nie ma na nic lepszego jak na razie wszystko w studiowanie idzie :D

 

co do pracy to tak

 

Wymodeluje jeszcze raz materac.

Nadam materiały na obudowe komputera

Zmienie materiał polyestru na monitorze

Wymodeluje do tej szklaneczki jeszcze Butelke Coca-Coli :D

 

i tak mi zaświtało coś w główce.. jak dać dusze tej stancji ale to niespodzianka będzie bo nie wiem czy dam rade :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności