Napisano 29 Maj 200618 l Witamy!! Ja oraz hcpiter3d postanowiliśmy założyć wątek o nowym MoDo 201. Jest to połączenie naszych 2 wcześniejszych wątków :)) Będziemy (a raczej nie tylko będziemy ale też będziecie...) zamieszczać tu Tutoriale oraz Testy nowego modo. Zagadnienia pytania itd itp... Poniważ MoDo stał się juz programem z abrdzo dużymi możliwościami nie tylko modelowania ale też renderingu, poświęcamy mu ten oto Wątek :) Pozdrawiamy !! By XeaV: Dla nowych userów modo bardzo irytujący może być sposób obracania kamery tzw. tracball. aby go wyłączyć, odznacz: jeśłi przywzyczaiłeś się do innego typu nawigacji wystarczy, wejść do System>Preferences i reszta jak na screenie. Możesz wybrać ustawienia 3ds maksa, Cinemy 4D, Lightwave, Mayi, Silo i XSI By hcpiter3d (Testy) Na pierwszy ogień moje pierwsze renderki ogolnie testowałem sobie swiatełka Dome, Area i Directional wszystko z GI W pierszym dodałem noise w Psie a w pozostałych tylko sharpen
Napisano 29 Maj 200618 l Przy okazji testów napiszcie też coś o stabilności nowej wersji, bo slyszałem, że modo "lubi" się wieszać.
Napisano 29 Maj 200618 l araneus wiadomą sprawą jest ze modo pisane jest wszczegolnosci pod MAC`a wiec napewno ta stabilnosc jest mniejsza, ale nie jest az tak tragicznie ;) jest mozliwosc robienia automatycznego backup`a i to duzo pomaga :)
Napisano 29 Maj 200618 l Autor GI naprawde trzyma poziom i jest bardzo wydajne, Tu mamy 2 rendery testowe,m jeden bez gi, renderował sie 17 sekund a drugi z GI i renderował się 1 min i 20 sekund. nieźle :)) aha, irr mapa ustawiona na 512 :)) Pozdro !!
Napisano 29 Maj 200618 l Autor SSS też jest dobre, zmieniłem materiał na niebieski i dodałem SSS na 80 procent :)) irr jest na 512 :)) RT: 4 min. pozdro
Napisano 29 Maj 200618 l modo 103 wywalało mnie kilka razy na dzień nawet a modo 201 jeszcze ani razu a już drugi dzień dłubie szybciej sie odpala i viewport też szybszy
Napisano 29 Maj 200618 l Autor Tak, Viewport jest duuużo szybszy, dodali zaawansowaną obsłue OpenGL i takie bajerki :)) a co Do sypania, mi się raz posypało... nie wiem czemy zorbiłem prostą scenkę z boxami no, wyrenderowął powróciłem do vii portów i nagle bach, ani widu ani słychu, ani śladu, okno znikneło i dosłownie jak by go nie było.... heh...
Napisano 31 Maj 200618 l Tututuuu :P znowu kulki, troche studia z hdri i takie tam :) Render 800x600 trwał około 8min ( Athlon 1,66ghz , 512 ram ) IRR na 512 Są jeszcze 2 area lighty ( intensywność: 1,3 | samples: 64 )
Napisano 1 Czerwiec 200618 l może kogos to zainteresuje. oficialne tutki, chyba. http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe
Napisano 1 Czerwiec 200618 l Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak?
Napisano 1 Czerwiec 200618 l Jak modo 201 sie sypie to sproboj wylaczyc "Vertex Buffer Objects" VBO mode w /Preferences/OpenGL/Performance Moze pomoze.
Napisano 1 Czerwiec 200618 l mnie sie modo sypało i zainstalowałem najnowsze stery do grafy i już śmiga bez zarzutów :) no może 1 zwiecha na 3 dni :D ale tyle można znieść. Chcieli tu niektórzy scenke z kulkami żeby speedy porównać na innych masznach ( moja nie najeży do tych szybkich :P ) więc pobierajta i press F9 ( gdyby po otwarciu nic nie było w scenie to press "a" :) ) http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/kulki1.zip http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/hdri.zip
Napisano 1 Czerwiec 200618 l Hyper threadingu nie mam. Ale jak widac na zalaczonym obrazku scene najszybciej wyrenderowalo na 3ech watkach. Przestawia sie to w System/Preferences/Rendering/Render Threads. Mozna jeszcze sprawdzic z inna wielkoscia bucket'ow. Ciekawe czy ta sama zaleznosc wystepuje na prockach intela.
Napisano 1 Czerwiec 200618 l wizz Bardzo fajne reflekty ci wyszły :] mogłes np w zielonej troszke podbic gloss albo przezroczystosc wtedy by była inna niz ta zołta :D Ale ogolnie fajnie ! FAlcom3D No ciekawie ciekawie ten twoj SSS wygląda :D [+] Niedługo jak mi zrenderenuje to dodam renderek HDRI+SSS+GI :]
Napisano 2 Czerwiec 200618 l Witam!! ogromny plus dla zmiennych preferencji wzgledem innych softow)max maya xsi itp) chodzi o obracanie kamery jest to naprawde swientna rzecz mala a cieszy tak samo jest w wings'ie :) super sprawa :) mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest pozdro
Napisano 2 Czerwiec 200618 l tak samo jest w wings'ie :) czemu ja o tym nie wiem :) gdzie to się ustawia ? mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest pozdro demka niema, możesz zostać powiadomiony jeśli się pojawi http://www.luxology.com/trymodo/
Napisano 2 Czerwiec 200618 l czemu ja o tym nie wiem :) gdzie to się ustawia ? edit-->preferences--> camera :) dzieki za linka :)
Napisano 2 Czerwiec 200618 l Dwa materialy z maskowaniem gradientowym typu Slope. ::material z lekkim sss ::::maska gradientowa slope z blending mode :):) screen ::material z lekkim specularem Environment: tekstura HDRI Opcą preview ciesze sie jak dziecko. Modo rulez.
Napisano 2 Czerwiec 200618 l jak na razie bawicie sie renderem. Co z tutkami i innym recenzjami, testami? Człowiek chciałby wiedzieć co to jest i z czym sie je.
Napisano 2 Czerwiec 200618 l http://www.luxology.com/whatismodo/ http://www.luxology.com/community/ http://vertexmonkey.com/tutorials_general_modoFeatures.php http://www.cgbeard.com/ Wrzucilem nizej galerie testowych renderow Modo201. Pochodza z forum Luxology (22mb) http://rapidshare.de/files/22040270/gallery.rar.html
Napisano 3 Czerwiec 200618 l Więc jak obiecałem tak i zrobiłem :] Umieszczam kilka moich małych testów 1. Jest to pierwsza proba malowania painterem z bumpem i mapą diffuse :] Render oczywiscie standart bez gi i jakis tam dodatków :] 2.Test mapowania i zabawa z shader tree :] Jakies tam sobie mapki dodane z kolorami i bumpem. Render z GI+2 swiatła Area 3.Render z Hdri i ustawienia z SSS i innymi, rozne materiały i inne ustawienia troszke przez hdri i area ziarno wyszło ale nie miałem czasu czekac :] PS. Zapodacie ten model buddy do testów ?:> Pozdrawiam
Napisano 3 Czerwiec 200618 l To są tylko testy z małym samplem a wiadomo area robią ziarno duze a dodac do tego hdri to juz całkiem :/
Napisano 3 Czerwiec 200618 l Wiem ze to glupie ale czy to rzeczywiscie tyle bedzie wazyc ile pisza ( 3gb sic!) Bo z tego co rozumiem to chlopcy bawicie sie w ver. beta ?? A jak wyglada kombatybilnosc z innymi programami ?? Np. Widzi bez problemu pliki max'a ?? albo Cinema 4d ?? Dzieki za poswiec
Napisano 3 Czerwiec 200618 l Ja ogolnie na wersji ze sprzedarzy wiec nie jest to beta a 3gb to bedzie wraz z materiałami pomocniczymi, jakies tutoriale, przykładowe sceny itp. a co do kompatybilnosci to najlepiej modele wyexportowac do obj i juz wszystko pięknie masz bez gubienia poly itp :]
Napisano 3 Czerwiec 200618 l Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :) Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ... Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D:D:D
Napisano 3 Czerwiec 200618 l Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :) Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ... Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D
Napisano 3 Czerwiec 200618 l no to ustaw area light samples na 64 i wtedy nic ziarna a render szybki nawet na moim kompie leci , a jak takie ziarno dalej to hdri musisz mieć felerne, pamiętam ze z Fprimem tez tak było ze jak hdri nie podpasowało to koszmarne ziarno było. sir anen - do mayki jest dobry export bo uv sie ładnie zapisuje i w mayce wystaczy nałozyc materiał i model gotów do animacji itp :) zreszta tak jak pisał piter do obj albo Lwo jak ktoś jeszcze lw uzywa
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Obejzalem te filmiki co podlinkowaliście do ściągnięcia (tylko dzięki szybkiemu łączu w kafeji, w domu byl to za rok sciagnol) i musze powiedzieć że funkcjonalność mnie zachwyciła. Ale po odpaleniu programu musze stwierdzić że edytowanie boxa to dla mnie wyzwanie, jak dla mnie to jest tak różne od Maxa że huhu :) Ale coś powalcze,może nawet sam coś tu wrzuce kiedyś :) Mirach
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Niedawno sobie zrobiłem render z hdri i wiekszym samplem dla area, niedługo dodam render z texturą i shaderami :]
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Moj pierwszy post na forum, zatem czesc wszystkim :) Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak? Ja wiem, ja wiem ;) Proszz bardzo: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov albo z torrenta: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov.torrent I jeszcze link do wersji torrentowej do oficjalnych materialow edukacyjnych, o ktorych pisal Gordy: http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe.torrent http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe.torrent http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe.torrent
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Testowałem kolorowe szkło, zwykłe i porcelane, przy okazji jakas tam mała kaustyka sie pokazała :] HDRI+Area
Napisano 10 Czerwiec 200618 l Jakoś wcześniej przeoczyłem ten link. Znajdziecie tam wyniki benchmarkow na 6 scenach. http://www.vertexmonkey.com/benchmark_intro.php
Napisano 11 Czerwiec 200618 l Czy może wie ktos jak modyfikowac Eedges w Modo tzn tak jak w Maxie Eedges cut modifier? Bo niemoge znalezc tej opcji, moze jest jakis tutsek? Pomocy.Czy cos takiego jest w tym programie?
Napisano 11 Czerwiec 200618 l Zaznacz edges i wciśnij prawy przycisk myszy ,pojawią się wszystkie opcje modyfikacji .
Napisano 11 Czerwiec 200618 l Zrobilem to i po metodzie prob i bledow doszedlem do opcji "slide".Ladnie Eedgesy sie zduplikowaly jak chcialem. Ale po tej operacji gdy chcialem przesunac edgesa to zrobil sie polokragly(widac niewszystkie sie polaczyly):( .Zreszta sam sprobuj :) Mosi byc inny sposob:( A i masz linka do tutsa na podstawie kturego robie ten smochod http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=156460&page=2&pp=15 Na tej stronie na 2 rys autor pisze ze trzeba dodac te czerwone linie(edgesy)i problem tkwi jak w Modo je dotac.
Napisano 11 Czerwiec 200618 l Wejdz w opcję MESH EDIT-Edge slice. Kreślisz siatkę tak jak chcesz,przetestuj też resztę narzędzi.
Napisano 11 Czerwiec 200618 l STARY jestes wielki :) Oto wlasnie mi chodzilo.Troche mi glupio ze to przeoczylem(normalnie lamer zemnie :p )
Napisano 18 Czerwiec 200618 l Modo rux ! render time: 40 min (800x600) (athlon 1,6 Ghz 512 ram) 640x480 800x600
Napisano 21 Czerwiec 200618 l Na forum Luxology pojawił się niedawno ciekawy wątek a mianowicie porywnywano tam renderki z modo 201 z Vrayem. Niestety modo blado wyszło w tych testach :] Vray niestety ma większą dokładność i jest troche szybszy :D link do wątku : http://forums.luxology.com/discussion/topic.aspx?id=8421
Napisano 21 Czerwiec 200618 l Widziałem te puszki juz gdzies ;) no fajne fajne a wątek o vrayu tak samo widziałem i nie ma z czym porownywac poniewarz Vray jest oddzielnym programem nie tworzonym przez autodeska, modo ma swoj własny render wiec mozemy porownac sobie ze standartowym scanlinem i wtedy modo wychodzi znaczenie lepiej :) Pozdrawiam !
Napisano 21 Czerwiec 200618 l Jak zrobic Bumpmaping w Modo? w Załączniku jest odpowiedź ale napisze też tu :) bierzesz nadajesz materiał obiektowi [ press m ] w Shader Tree dodajesz do tego materiału Image map [ tak jak na rusunku ] Potem zmieniasz tylko Efekt obrazka który wczytałeś na Bump. Koniec bajki