Jump to content

MoDo 201 - Testy & Tutki


naeq

Recommended Posts

Witamy!!

Ja oraz hcpiter3d postanowiliśmy założyć wątek o nowym MoDo 201. Jest to połączenie naszych 2 wcześniejszych wątków :))

 

Będziemy (a raczej nie tylko będziemy ale też będziecie...) zamieszczać tu Tutoriale oraz Testy nowego modo. Zagadnienia pytania itd itp... Poniważ MoDo stał się juz programem z abrdzo dużymi możliwościami nie tylko modelowania ale też renderingu, poświęcamy mu ten oto Wątek :) Pozdrawiamy !!

 

By XeaV:

 

Dla nowych userów modo bardzo irytujący może być sposób obracania kamery tzw. tracball.

 

aby go wyłączyć, odznacz:

 

10sb3f8.jpg

 

 

jeśłi przywzyczaiłeś się do innego typu nawigacji wystarczy, wejść do System>Preferences i reszta jak na screenie. Możesz wybrać ustawienia 3ds maksa, Cinemy 4D, Lightwave, Mayi, Silo i XSI

 

xeavmodo2010zt.jpg

 

By hcpiter3d (Testy)

 

Na pierwszy ogień moje pierwsze renderki ogolnie testowałem sobie swiatełka Dome, Area i Directional wszystko z GI

W pierszym dodałem noise w Psie a w pozostałych tylko sharpen

39tk1.jpg

15pn2.jpg

46iv2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

araneus wiadomą sprawą jest ze modo pisane jest wszczegolnosci pod MAC`a wiec napewno ta stabilnosc jest mniejsza, ale nie jest az tak tragicznie ;) jest mozliwosc robienia automatycznego backup`a i to duzo pomaga :)

Link to comment
Share on other sites

GI naprawde trzyma poziom i jest bardzo wydajne, Tu mamy 2 rendery testowe,m jeden bez gi, renderował sie 17 sekund a drugi z GI i renderował się 1 min i 20 sekund.

 

14yg.jpg

28vf1.jpg

 

nieźle :)) aha, irr mapa ustawiona na 512 :)) Pozdro !!

Link to comment
Share on other sites

Tak, Viewport jest duuużo szybszy, dodali zaawansowaną obsłue OpenGL i takie bajerki :)) a co Do sypania, mi się raz posypało... nie wiem czemy zorbiłem prostą scenkę z boxami no, wyrenderowął powróciłem do vii portów i nagle bach, ani widu ani słychu, ani śladu, okno znikneło i dosłownie jak by go nie było.... heh...

Link to comment
Share on other sites

Tututuuu :P znowu kulki, troche studia z hdri i takie tam :)

Render 800x600 trwał około 8min ( Athlon 1,66ghz , 512 ram )

IRR na 512

Są jeszcze 2 area lighty ( intensywność: 1,3 | samples: 64 )

 

modo_test.jpg

Link to comment
Share on other sites

mnie sie modo sypało i zainstalowałem najnowsze stery do grafy i już śmiga bez zarzutów :) no może 1 zwiecha na 3 dni :D ale tyle można znieść.

 

Chcieli tu niektórzy scenke z kulkami żeby speedy porównać na innych masznach ( moja nie najeży do tych szybkich :P ) więc pobierajta i press F9

( gdyby po otwarciu nic nie było w scenie to press "a" :) )

 

http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/kulki1.zip

http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/hdri.zip

Link to comment
Share on other sites

Hyper threadingu nie mam. Ale jak widac na zalaczonym obrazku scene najszybciej wyrenderowalo na 3ech watkach. Przestawia sie to w System/Preferences/Rendering/Render Threads. Mozna jeszcze sprawdzic z inna wielkoscia bucket'ow. Ciekawe czy ta sama zaleznosc wystepuje na prockach intela.

 

neosimbench8nk.gif

Link to comment
Share on other sites

wizz Bardzo fajne reflekty ci wyszły :] mogłes np w zielonej troszke podbic gloss albo przezroczystosc wtedy by była inna niz ta zołta :D

Ale ogolnie fajnie !

FAlcom3D No ciekawie ciekawie ten twoj SSS wygląda :D

[+]

Niedługo jak mi zrenderenuje to dodam renderek HDRI+SSS+GI :]

Link to comment
Share on other sites

Witam!!

ogromny plus dla zmiennych preferencji wzgledem innych softow)max maya xsi itp) chodzi o obracanie kamery jest to naprawde swientna rzecz mala a cieszy

tak samo jest w wings'ie :)

super sprawa :)

 

mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Dwa materialy z maskowaniem gradientowym typu Slope.

::material z lekkim sss

::::maska gradientowa slope z blending mode :):) screen

::material z lekkim specularem

Environment: tekstura HDRI

 

Opcą preview ciesze sie jak dziecko. Modo rulez.

 

buddha15wz.jpgbuddha20zh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Więc jak obiecałem tak i zrobiłem :] Umieszczam kilka moich małych testów

1. Jest to pierwsza proba malowania painterem z bumpem i mapą diffuse :]

Render oczywiscie standart bez gi i jakis tam dodatków :]

58mo.jpg

2.Test mapowania i zabawa z shader tree :] Jakies tam sobie mapki dodane z kolorami i bumpem. Render z GI+2 swiatła Area

60km.jpg

3.Render z Hdri i ustawienia z SSS i innymi, rozne materiały i inne ustawienia troszke przez hdri i area ziarno wyszło ale nie miałem czasu czekac :]

75jp.jpg

PS. Zapodacie ten model buddy do testów ?:>

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wiem ze to glupie ale czy to rzeczywiscie tyle bedzie wazyc ile pisza ( 3gb sic!)

Bo z tego co rozumiem to chlopcy bawicie sie w ver. beta ??

 

A jak wyglada kombatybilnosc z innymi programami ?? Np. Widzi bez problemu pliki max'a ?? albo Cinema 4d ??

 

Dzieki za poswiec

Link to comment
Share on other sites

Ja ogolnie na wersji ze sprzedarzy wiec nie jest to beta a 3gb to bedzie wraz z materiałami pomocniczymi, jakies tutoriale, przykładowe sceny itp. a co do kompatybilnosci to najlepiej modele wyexportowac do obj i juz wszystko pięknie masz bez gubienia poly itp :]

Link to comment
Share on other sites

Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :)

Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ...

 

Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :)

Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ...

 

Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D

Link to comment
Share on other sites

no to ustaw area light samples na 64 i wtedy nic ziarna a render szybki nawet na moim kompie leci , a jak takie ziarno dalej to hdri musisz mieć felerne, pamiętam ze z Fprimem tez tak było ze jak hdri nie podpasowało to koszmarne ziarno było.

 

sir anen - do mayki jest dobry export bo uv sie ładnie zapisuje i w mayce wystaczy nałozyc materiał i model gotów do animacji itp :) zreszta tak jak pisał piter do obj albo Lwo jak ktoś jeszcze lw uzywa

Link to comment
Share on other sites

Obejzalem te filmiki co podlinkowaliście do ściągnięcia (tylko dzięki szybkiemu łączu w kafeji, w domu byl to za rok sciagnol) i musze powiedzieć że funkcjonalność mnie zachwyciła.

Ale po odpaleniu programu musze stwierdzić że edytowanie boxa to dla mnie wyzwanie, jak dla mnie to jest tak różne od Maxa że huhu :)

Ale coś powalcze,może nawet sam coś tu wrzuce kiedyś :)

 

Mirach

Link to comment
Share on other sites

Moj pierwszy post na forum, zatem czesc wszystkim :)

 

Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak?

 

Ja wiem, ja wiem ;)

Proszz bardzo: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov albo z torrenta: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov.torrent

 

I jeszcze link do wersji torrentowej do oficjalnych materialow edukacyjnych, o ktorych pisal Gordy:

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe.torrent

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe.torrent

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe.torrent

Link to comment
Share on other sites

Zrobilem to i po metodzie prob i bledow doszedlem do opcji "slide".Ladnie Eedgesy sie zduplikowaly jak chcialem. Ale po tej operacji gdy chcialem przesunac edgesa to zrobil sie polokragly(widac niewszystkie sie polaczyly):( .Zreszta sam sprobuj :) Mosi byc inny sposob:(

 

A i masz linka do tutsa na podstawie kturego robie ten smochod

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=156460&page=2&pp=15

 

Na tej stronie na 2 rys autor pisze ze trzeba dodac te czerwone linie(edgesy)i problem tkwi jak w Modo je dotac.

Link to comment
Share on other sites

Widziałem te puszki juz gdzies ;) no fajne fajne a wątek o vrayu tak samo widziałem i nie ma z czym porownywac poniewarz Vray jest oddzielnym programem nie tworzonym przez autodeska, modo ma swoj własny render wiec mozemy porownac sobie ze standartowym scanlinem i wtedy modo wychodzi znaczenie lepiej :)

Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

 

Jak zrobic Bumpmaping w Modo?

 

 

w Załączniku jest odpowiedź ale napisze też tu :)

 

bierzesz nadajesz materiał obiektowi [ press m ]

 

w Shader Tree dodajesz do tego materiału Image map [ tak jak na rusunku ]

 

Potem zmieniasz tylko Efekt obrazka który wczytałeś na Bump. Koniec bajki

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy